Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Odyn
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Grupa Wsparcia
Posty: 521
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » piątek 30 mar 2018, 18:22

Zaklęcia wynikają z instrukcji i zależną są od liczby punktów Mocy. Ropucha to Poszukiwacz, ale okrojony. Dla mnie wyznacznikiem jest instrukcja i karta. Jasno wynika, że nie może posiadać Przedmiotów, Złota, Przyjaciół, zatrzymuje Los, Życie, Zaklęcia i stożki Siły/Mocy sprzed przemiany (z tymże z dwóch ostatnich nie może korzystać w trakcie przemiany w ropuchę). Skoro nie może posiadać tzn. że nie może ich również zdobywać (wyjątkiem są punkty Siły/Mocy, ale to tylko na czas przemiany). Blu, c'mon, grasz w to dłużej niż ja. Gdyby ropucha mogła posiadać, wydzieliliby te pola na jej karcie jak w przypadku zwykłych Poszukiwaczy.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 18948
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » piątek 30 mar 2018, 18:38

Nie chcę się wdawać w tę waszą pyskówkę, więc napiszę krótko. Skoro na karcie Poszukiwacza Ropuchy nie ma zaznaczonego obszaru na Przedmioty, Przyjaciół i złoto, a jedynie są obszary cech, to oznacza że Ropucha tychże rzeczy posiadać nie może. I kropka. To że w instrukcji tego nie ma wcale mnie nie dziwi, wszak nie od dziś wiadomo, iż instrukcja do Talismana jest gówniana i wielu rzeczy w niej brakuje. Wiele razy to powtarzałem i zrobię to jeszcze raz - polecam nie sugerować się samą instrukcją, gdyż ta nawet ułamka możliwych sytuacji w Talismanie nie wyjaśnia. Ona tylko mniej lub bardziej mówi jak należy grać. Tylko tyle. Reszty trzeba domyśleć się lub wydedukować samemu. Na przykład tego, iż skoro na karcie Ropuchy czegoś nie ma, to nie może ona z tego korzystać. Mimo iż ta drobna rzecz powinna była zostać napisana w instrukcji, bo od tego ona jest.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


loooki
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 557
Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
Lokalizacja: kuj-pom
Płeć:
Wiek: 36

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: loooki » piątek 30 mar 2018, 18:54

a nie jest prościej wybrać sobie możliwość jaka sprawia najwięcej frajdy z gry się jej trzymać?
by od początku była 1 i dla kazdego taka sama przez cala grę?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4417
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » piątek 30 mar 2018, 22:27

Pewnie że tak loooki, ja sobie instrukcję napisałem od nowa i nie muszę się przejmować gownianym oryginałem.


What a view.


Budowniczy Mostów
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Posty: 891
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów » sobota 31 mar 2018, 21:03

Bludgeon pisze:
piątek 30 mar 2018, 16:58
ropucha jest nadal poszukiwaczem
Nie, nie jest. Jest ropuchą.
Polecenie „wszyscy Poszukiwacze“ się do niej nie stosuje.
Jest bytem upośledzonym, który z oryginalnym Poszukiwaczem łączy ilość punktów Życia (coś mi się kojarzy, że chyba także posiadane Zaklęcia, których nie może rzucać - niech się wypowiedzą osoby z instrukcją pod ręką).



Awatar użytkownika
arthan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Grupa Wsparcia
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1164
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 31

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » sobota 31 mar 2018, 21:21

jeżeli chodzi o Zaklęcia...
instrukcja pisze:Ropuchy nie mogą otrzymywać ani rzucać Zaklęć. Poszukiwacz
zamieniony w Ropuchę zachowuje jednak wszystkie karty Zaklęć,
które otrzymał przed przemianą – po prostu nie będzie mógł z nich
skorzystać, dopóki nie powróci do swej pierwotnej postaci.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4417
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » sobota 31 mar 2018, 21:56

Budowniczy Mostów pisze:
sobota 31 mar 2018, 21:03
Bludgeon pisze:
piątek 30 mar 2018, 16:58
ropucha jest nadal poszukiwaczem
Nie, nie jest. Jest ropuchą.
Polecenie „wszyscy Poszukiwacze“ się do niej nie stosuje.
Jest bytem upośledzonym, który z oryginalnym Poszukiwaczem łączy ilość punktów Życia (coś mi się kojarzy, że chyba także posiadane Zaklęcia, których nie może rzucać - niech się wypowiedzą osoby z instrukcją pod ręką).
Chętnie się dowiem z którego miejsca w instrukcji wyciągasz te wnioski.
Chcesz powiedzieć że taka np. zaraza zabiera wszystkim po 1 życiu ale ropusze nie?
A może czary które rzuca się na poszukiwaczy nie można rzucić na ropuchę?


What a view.


Awatar użytkownika
Odyn
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Grupa Wsparcia
Posty: 521
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » niedziela 01 kwie 2018, 23:00

Budowniczy, nie zgodzę się z Tobą. Ropucha jest "ograniczonym" Poszukiwaczem, ale jednak Poszukiwaczem.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Budowniczy Mostów
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Posty: 891
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów » niedziela 01 kwie 2018, 23:32

Bludgeon pisze:
sobota 31 mar 2018, 21:56
Budowniczy Mostów pisze:
sobota 31 mar 2018, 21:03
Bludgeon pisze:
piątek 30 mar 2018, 16:58
ropucha jest nadal poszukiwaczem
Nie, nie jest. Jest ropuchą.
Polecenie „wszyscy Poszukiwacze“ się do niej nie stosuje.
Jest bytem upośledzonym, który z oryginalnym Poszukiwaczem łączy ilość punktów Życia (coś mi się kojarzy, że chyba także posiadane Zaklęcia, których nie może rzucać - niech się wypowiedzą osoby z instrukcją pod ręką).
Chętnie się dowiem z którego miejsca w instrukcji wyciągasz te wnioski.
Chcesz powiedzieć że taka np. zaraza zabiera wszystkim po 1 życiu ale ropusze nie?
A może czary które rzuca się na poszukiwaczy nie można rzucić na ropuchę?
Przekonałeś mnie.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4417
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » niedziela 01 kwie 2018, 23:41

Oj miło mi to słyszeć :)
Ja z kolei myślałem dzisiaj że muszę wyluzować z moim ostrym tonem wypowiedzi.


What a view.


Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 9609
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Valdi » niedziela 01 kwie 2018, 23:55

Bludgeon pisze:
niedziela 01 kwie 2018, 23:41
Ja z kolei myślałem dzisiaj że muszę wyluzować z moim ostrym tonem wypowiedzi.
No ostatnio Ci się zaostrzył, także uważaj bo zamkniemy stronę (albo dam Ci ostrzeżenie) na dłużej :)


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


Awatar użytkownika
Andur
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Andur » poniedziałek 02 kwie 2018, 16:00

Grając w T:DE, miałem dwie, niejasne dla mnie sytuacje dotyczące Zaklęć (dawno nie grałem może czegoś nie pamiętam):

1) rzucam Zaklęcie Rozkaz (gra 4 Poszukiwaczy), zostaje rzucone Zaklęcie Odbicie - "Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie.Odbije ono każde właśnie rzucone Zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkaz) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru"). Tylko ja zostałem poddany Czarowi Rozkaz i nastąpiła tura następnego gracza. Czy nie powinno być w ten sposób, że pozostali Poszukiwacze (oprócz rzucającego Odbicie) powinni też zostać poddani Rozkazowi? W końcu rzucone zostało na wszystkich a tylko jeden odbił.

2) Do kolejki miałem dodane Zaklęcie Hydry ("Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne, właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie też na innych, wybranych przez ciebie Poszukiwaczy (możesz wybrać także siebie). Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy, ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania."). W tym czasie inni Poszukiwacze rzucili 2 zaklęcia (jednego nie pamiętam) w tym Strzaskanie ("Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury. Wybierz jeden z Przedmiotów należących do tego poszukiwacza, a następnie odłóż go na stos kart odrzuconych."). Dlaczego Zaklęcia Hydry nie mogłem rzucić aby usunąć innym Poszukiwaczom Przedmioty? Dopiero przy trzecim rzuconym Zaklęciu miałem możliwość użycia Hydry.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4417
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 02 kwie 2018, 16:10

1. Pewnie dlatego że odbiłeś cały czar a nie tylko jego fragment który ciebie dotknął.
2. Wg mnie hydra powinna zadziałać z strzaskaniem.


What a view.


Awatar użytkownika
Wódz Ogrów
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: piątek 26 maja 2017, 20:13
Lokalizacja: Elbląg
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Wódz Ogrów » wtorek 03 kwie 2018, 10:02

Sword of 1000 Truths czyli Miecz Prawdy :) http://www.talismanwiki.com/Sword_of_Truth Czy można go użyć w Walce Psychicznej (wiadomo, siły nie doda) ale skorzystać z jego drugiej właściwości - Jeśli twój rzut ataku jest niższy od rzutu ataku twojego przeciwnika, możesz zmienić wynik swojego rzutu na 6 ?


Wodzu, wyspa jest twoja


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Spis dodatków autora:
Talisman - Custom Templates (PSD + SE3)
Talisman - Leszy
Posty: 3773
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » wtorek 03 kwie 2018, 10:16

Oficjalny FAQ pisze:Szpon Furii
P: Poszukiwacz pokonał innego Poszukiwacza w walce psychicznej. Czy może on użyć drugiej zdolności Szponu Furii, aby uniemożliwić przegranemu Poszukiwaczowi użycie Pancerza, aby ochronić się przed utratą Życia?
O: Nie. Szpon Furii może zostać wykorzystany jedynie w walce.
Ta sama zasada tyczy się Miecza Prawdy.

Źródła:
FAQ - http://galakta.pl/download/Talisman_FAQ.pdf
Rage Talon (Szpon Furii) - http://www.talismanwiki.com/Rage_Talon
Battle (walka != walka psychiczna) - http://www.talismanwiki.com/Battle


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Wódz Ogrów
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: piątek 26 maja 2017, 20:13
Lokalizacja: Elbląg
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Wódz Ogrów » wtorek 03 kwie 2018, 10:27

Dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź :)


Wodzu, wyspa jest twoja


Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 786
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » sobota 07 kwie 2018, 01:30

Wiem, że już o tym gdzieś, kiedyś było, ale jak to jest jeśli zamiast lasu (skał, cmentarza itd...) jest jakaś karta terenu, a ma cię przenieść właśnie na ten obszar którego nie ma ?

Zaklęcie (z Krain Ognia) "Terra-morfoza" - "Możesz rzucić to zaklęcie na początku swojej tury na dowolny obszar w twojej Krainie. Rzuć 1 kością, aby sprawdzić w co zamieni się ten obszar. Umieść na tym obszarze odpowiednią kartę terenu". Kumpel to zrobił w krainie wewnętrznej. Mnie się to wydaje dziwne, ale nie miałem argumentów żeby mu zabronić. Można zmienić tym zaklęciem, obszar w krainie wewnętrznej?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 18948
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » sobota 07 kwie 2018, 07:19

O ile pamietam, ignorujesz instrukcje przeniesienia sie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4417
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » sobota 07 kwie 2018, 10:44

Jak nie ma obszaru na który masz iść to nic się nie dzieje.


What a view.


maruniewicz
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Grupa Wsparcia
Posty: 78
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 28

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: maruniewicz » sobota 07 kwie 2018, 12:12

czy przed walką /walką magiczną można zdecydować, że nie korzysta się z jakichś Przyjaciół/ Przedmiotów, które ma postać?

np.
A Crawling Slime smothers this area. Any Weapon used to fight it must be discarded after the battle is resolved. It will remain here until it is killed.

Mam tylko jeden miecz: czy muszę go użyć?




ODPOWIEDZ