Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4471
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » sobota 03 lut 2018, 23:36

Zależy jakie karty już rozpatrzył.


What a view.


ELF
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 61
Rejestracja: środa 27 wrz 2017, 10:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ELF » czwartek 08 lut 2018, 12:02

Druid losuje zdarzenie odnoszące się do charakteru postaci. Czy ma możliwość zmiany charakteru czy brany jest charakter jaki ma w momencie wylosowania zdarzenia ? W DE może zmienić charakter przed rozpatrzeniem zdarzenia.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19124
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » czwartek 08 lut 2018, 12:05

W DE jest pół poprawnie, znaczy Druid może w każdym momencie (acz raz na turę) zmienić swój Charakter, podczas gdy w DE może zmienić swój charakter tylko we własnej turze. Aczkolwiek może zmienić swój Charakter tuż przed zbadaniem karty i wtedy jego obecny Charakter (a nie ten, który miał podczas losowania kart) jest brany pod uwagę.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


ELF
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 61
Rejestracja: środa 27 wrz 2017, 10:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ELF » czwartek 08 lut 2018, 12:44

Little Nemo pisze:
czwartek 08 lut 2018, 12:05
W DE jest pół poprawnie, znaczy Druid może w każdym momencie (acz raz na turę) zmienić swój Charakter, podczas gdy w DE może zmienić swój charakter tylko we własnej turze. Aczkolwiek może zmienić swój Charakter tuż przed zbadaniem karty i wtedy jego obecny Charakter (a nie ten, który miał podczas losowania kart) jest brany pod uwagę.
Czyli w wersji analogowej może dodatkowo zmienić charakter nie we własnej turze tylko np. jak ktoś inny wylosuje zdarzenie ?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19124
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » czwartek 08 lut 2018, 12:48

ELF pisze:
czwartek 08 lut 2018, 12:44
Little Nemo pisze:
czwartek 08 lut 2018, 12:05
W DE jest pół poprawnie, znaczy Druid może w każdym momencie (acz raz na turę) zmienić swój Charakter, podczas gdy w DE może zmienić swój charakter tylko we własnej turze. Aczkolwiek może zmienić swój Charakter tuż przed zbadaniem karty i wtedy jego obecny Charakter (a nie ten, który miał podczas losowania kart) jest brany pod uwagę.
Czyli w wersji analogowej może dodatkowo zmienić charakter nie we własnej turze tylko np. jak ktoś inny wylosuje zdarzenie ?
Jak najbardziej.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » czwartek 15 lut 2018, 23:06

1. Teurgista Światła - "Za każdym razem, kiedy zabijesz Wroga (...) rzuć 1 kością aby otrzymać (...): 3-4) Odzyskujesz punkt Losu 5-6) Otrzymujesz Zaklęcie" - czy jak pokonam 2 wrogów jednocześnie to odzyskuje 2 punkty losu/zaklęcia?
2. Gramy z zakończeniem Jedyny Talizman. Pokonując Pana Ciemności w Podziemiach wybieram jako nagrodę talizman. Inny gracz rzuca zaklęcie - Ręka Chciwości - "Możesz rzucić to Zaklęcie na innego Poszukiwacza, który chce odebrać ci Przedmiot lub Przyjaciela. Anuluj ten efekt i zabierz 1 Przedmiot lub Przyjaciela temu Poszukiwaczowi." - Czy to zaklęcie działa? Wydaje mi się, że nie bo bezpośrednio nie zabieram mu talizmanu - robi to jakby zasada alternatywnego zakończenia.
3. Kamień Zaklęć, Magiczny Przedmiot - "Kamień dysponuje 2 Zaklęciami (...)" - Jeśli trzeba odrzucić wszystkie zaklęcia to tylko "normalne" bez tych, które się znajdują na takich przedmiotach jak ten?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4471
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » czwartek 15 lut 2018, 23:38

1. Teurgista Światła - "Za każdym razem, kiedy zabijesz Wroga (...) rzuć 1 kością aby otrzymać (...): 3-4) Odzyskujesz punkt Losu 5-6) Otrzymujesz Zaklęcie" - czy jak pokonam 2 wrogów jednocześnie to odzyskuje 2 punkty losu/zaklęcia?
Tak samo jak z mroczną kultystką, jak zabijesz 2 wrogów na raz to rzucasz 2 razy.

2. Gramy z zakończeniem Jedyny Talizman. Pokonując Pana Ciemności w Podziemiach wybieram jako nagrodę talizman. Inny gracz rzuca zaklęcie - Ręka Chciwości - "Możesz rzucić to Zaklęcie na innego Poszukiwacza, który chce odebrać ci Przedmiot lub Przyjaciela. Anuluj ten efekt i zabierz 1 Przedmiot lub Przyjaciela temu Poszukiwaczowi." - Czy to zaklęcie działa? Wydaje mi się, że nie bo bezpośrednio nie zabieram mu talizmanu - robi to jakby zasada alternatywnego zakończenia.
Alt. Zak. nie zabiera przedmiotu tylko zmienia zasady że gracz zabiera. Jak najbardziej ręka chciwości zadziała tu.

3. Kamień Zaklęć, Magiczny Przedmiot - "Kamień dysponuje 2 Zaklęciami (...)" - Jeśli trzeba odrzucić wszystkie zaklęcia to tylko "normalne" bez tych, które się znajdują na takich przedmiotach jak ten?
Jeśli gracz ma stracić zaklęcia to nie traci tych na kartach (choć to zależy od dokładnego opisu karty) jak kamień zaklęć czy dżin. Karty mogą mieć zaklęcia. Natomiast karty nie mogą rzucać zaklęć, to zawsze robi gracz.


What a view.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19124
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » piątek 16 lut 2018, 04:59

1. Wedlug FAQ, jak Kultystka zabije kilku Wrogow naraz, to otrzymuje gifta tylko raz. Osobiscie uwazam jednak to za jeden z bledow w FAQ.

2. Zgadzam sie tu z Blu - nie ma tu znaczenia w jaki sposob go zabierasz, wazne ze zabierasz.

3. Tu tez sie zgadzam.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4471
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » piątek 16 lut 2018, 08:25

Little Nemo pisze:
piątek 16 lut 2018, 04:59
1. Wedlug FAQ, jak Kultystka zabije kilku Wrogow naraz, to otrzymuje gifta tylko raz. Osobiscie uwazam jednak to za jeden z bledow w FAQ.
Ciekawe, nie wiedziałem tego. Dziwne że FAQ o tym pisze bo tekst na kultystce jest jasny jak słońce. Albo FAQ pisał jakiś nieogar albo miała to być taka mała errata przegiętej postaci cichaczem.


What a view.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19124
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » piątek 16 lut 2018, 11:24

Bludgeon pisze:
piątek 16 lut 2018, 08:25
Little Nemo pisze:
piątek 16 lut 2018, 04:59
1. Wedlug FAQ, jak Kultystka zabije kilku Wrogow naraz, to otrzymuje gifta tylko raz. Osobiscie uwazam jednak to za jeden z bledow w FAQ.
Ciekawe, nie wiedziałem tego. Dziwne że FAQ o tym pisze bo tekst na kultystce jest jasny jak słońce. Albo FAQ pisał jakiś nieogar albo miała to być taka mała errata przegiętej postaci cichaczem.
Cóż, autor gry tworzył FAQ ale faktycznie pewnie to miał być sposób na uniknięcie przegięcia postaci. Pr forma to jest ten zapis:

P2: Jeżeli dwie karty Wrogów z tym samym numerem spotka-
nia walczą w jakiejkolwiek walce jako jeden Wróg, to czy po
ich pokonaniu Mroczna Kultystka otrzymuje dwa dary od Sił
Ciemności, czy tylko jeden?
O: Tylko jeden dar.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
arthan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Grupa Wsparcia
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1229
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 31

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » piątek 16 lut 2018, 21:53

Jeżeli gram poszukiwaczem, który ma początkowo 2 punkty Mocy i nie ma żadnych stożków Mocy i wylosowałem kartę Najada http://www.talismanwiki.com/Naiad
gdy jestem związany z ciemną stroną Losu to podczas walki z nią mam Moc równą 0? Czy karta ta nie obniża mi Mocy poniżej wartości początkowej i mam nadal 2?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19124
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » piątek 16 lut 2018, 22:11

arthan pisze:
piątek 16 lut 2018, 21:53
Jeżeli gram poszukiwaczem, który ma początkowo 2 punkty Mocy i nie ma żadnych stożków Mocy i wylosowałem kartę Najada http://www.talismanwiki.com/Naiad
gdy jestem związany z ciemną stroną Losu to podczas walki z nią mam Moc równą 0? Czy karta ta nie obniża mi Mocy poniżej wartości początkowej i mam nadal 2?
Ta karta obniża jedynie stożki Mocy i punkty, które otrzymujesz z innych kart. A więc minimalnie zawsze będziesz miał tyle Mocy, ile masz zapisane na karcie Poszukiwacza.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4471
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » sobota 17 lut 2018, 00:53

Little Nemo pisze:
piątek 16 lut 2018, 22:11
Ta karta obniża jedynie stożki Mocy i punkty, które otrzymujesz z innych kart. A więc minimalnie zawsze będziesz miał tyle Mocy, ile masz zapisane na karcie Poszukiwacza.
Skąd ten wniosek?


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » sobota 17 lut 2018, 01:12

U mnie by spadło do 0. Zawsze tak graliśmy.




Awatar użytkownika
Visenna
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 700
Rejestracja: niedziela 05 lut 2017, 00:50
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć:
Wiek: 19
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Visenna » sobota 17 lut 2018, 02:41

W instrukcji jest napisane, że Moc i Siła nigdy nie mogą spaść poniżej wartości początkowej.


Trwają prace nad frakcją Harmonii do Konfliktu ^^
Mój profil na BoardGameGeeku


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4471
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » sobota 17 lut 2018, 08:19

Visenna ma rację. Błędnie myślałem że w instrukcji jest napisane że nie można stracić siły (na stałe stożków) poniżej wartości początkowej ale można mieć tymczasową kartę która zmniejszy cechę do np 0, ale to nieprawda. Jest ogólny zapis że nie może spaść poniżej wartości początkowej więc nie może. Jedyny efekt który mógłby to okrężną drogą zrobić to taki który zmniejsza wartość początkową (jak np. ropucha).


What a view.


Awatar użytkownika
arthan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Grupa Wsparcia
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1229
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 31

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » sobota 17 lut 2018, 08:23

ok, dzięki wielkie :)




Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » sobota 17 lut 2018, 09:22

Byłem przekonany, że chodzi o stożki i że chwilowo można stracić statystykę do 0. Kilka lat minęło, a ja wciąż się uczę zasad. ;)




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4471
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » sobota 17 lut 2018, 09:24

No, ja też.


What a view.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19124
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » sobota 17 lut 2018, 09:27

Każdy ;). To jest właśnie efekt tego, iż raz się 30 lat temu przeczytało instrukcję, a potem się ją rzuciło w kąt i nigdy więcej nie dotknęło ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


ODPOWIEDZ