Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4471
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » środa 17 sty 2018, 11:35

A więc tak, lantern sprite jak najbardziej pozwala kłaść karty z jednej talii na górę innej.


What a view.


ELF
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 61
Rejestracja: środa 27 wrz 2017, 10:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ELF » czwartek 18 sty 2018, 14:05

Przedmiot Bezdenna Torba z opisem "Co więcej, ani Torba, ani żaden z Przedmiotów znajdujących się w Torbie nie może zostać Ci odebrany za pomocą jakieśkolwiek specjalnej zdolności Poszukiwacza lub zaklęcia. Jeśli stracisz Torbę, stracisz też trzymane w niej Przedmioty" czy może być zabrana przez użycie miejsca "Ołtarz Chciwości" (kiedy odwiedzasz możesz stracić 1 punkt życia, żeby zabrać 1 przedmiot lub całe złoto innemu poszukiwaczowi" ? W DE się nie da zabrać, więc albo opis na Torbie do zmiany albo powinno się dać.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19124
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » czwartek 18 sty 2018, 14:13

ELF pisze:
czwartek 18 sty 2018, 14:05
Przedmiot Bezdenna Torba z opisem "Co więcej, ani Torba, ani żaden z Przedmiotów znajdujących się w Torbie nie może zostać Ci odebrany za pomocą jakieśkolwiek specjalnej zdolności Poszukiwacza lub zaklęcia. Jeśli stracisz Torbę, stracisz też trzymane w niej Przedmioty" czy może być zabrana przez użycie miejsca "Ołtarz Chciwości" (kiedy odwiedzasz możesz stracić 1 punkt życia, żeby zabrać 1 przedmiot lub całe złoto innemu poszukiwaczowi" ? W DE się nie da zabrać, więc albo opis na Torbie do zmiany albo powinno się dać.
Może zostać. Zgłoszę Nomadom ten bug. Aczkolwiek sama torba jest bezdennie denna...


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2161
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » wtorek 23 sty 2018, 12:11

Karta likantropa:

W Nocy otrzymujesz następujące zdolności:

1. Podczas jakiejkolwiek walki dodaj 2 do skuteczności swojego ataku.
2. Za każdym razem kiedy trafisz, na obszar, na którym znajduje się inny Poszukiwacz (z wyjątkiem Krainy Wewnętrznej), zamiast odbywać spotkanie wynikające z obszaru, musisz zaatakować tego Poszukiwacza.
3. Za każdym razem, kiedy w jakiejkolwiek walce pokonasz innego Poszukiwacza, ten Poszukiwacz, musi rzucić 1 kością i porównać wynik z listą Wilkołaka (nie otrzymujesz wtedy swojej normalnej nagrody).



Wszystkie 3 zdolności obowiązują tylko w Nocy tak ?
Ostatnio zmieniony wtorek 23 sty 2018, 12:18 przez Mały Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę nie używać czerwonego koloru //Nemo


Obrazek


Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » wtorek 23 sty 2018, 12:12

Tak. Zresztą sam sobie odpowiedziałeś.
Kufir pisze:
wtorek 23 sty 2018, 12:11
W Nocy otrzymujesz następujące zdolności:
Ostatnio zmieniony wtorek 23 sty 2018, 12:18 przez Mały Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę nie cytować czerwonego koloru //Nemo




Awatar użytkownika
arthan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Grupa Wsparcia
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1229
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 31

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » wtorek 23 sty 2018, 15:02

W sumie nie jest napisane kiedy je tracisz :P więc można taki zapis zrozumieć iż otrzymuje się je na stałe i mamy również za dnia po nocy w której je otrzymaliśmy :P




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19124
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » wtorek 23 sty 2018, 15:05

arthan pisze:
wtorek 23 sty 2018, 15:02
W sumie nie jest napisane kiedy je tracisz :P więc można taki zapis zrozumieć iż otrzymuje się je na stałe i mamy również za dnia po nocy w której je otrzymaliśmy :P
Znowu to zyebane tłumaczenie! Nie? :P Przecie na ang karcie jest:

You gain the following abilities during the Night:

Nic tylko tłumacza za jaja powiesić, by nigdy więcej niczego nie tłumaczył ;] :P


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


ELF
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 61
Rejestracja: środa 27 wrz 2017, 10:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ELF » środa 24 sty 2018, 15:09

Uczennica Czarodzieja. Na karcie ma napisane, że może wziąć 1 zaklęcie z wierzchu stosu kart odrzuconych jeśli to zaklęcie nie jest tym, które właśnie odrzuciła. Jak to jest z 1 rzuconym przez nią zaklęciem. W wersji DE rzuca i jeśli się nie powiedzie (bo rzuciła 1-3 na kostce lub zostaje rzucone na Czarną wiedźmę i ta wyrzuci 4-6) natychmiast pobiera to samo zaklęcie i rzuca ponownie aż do skutku. Pytania są 2 - czy może w ogóle pobierać to zaklęcie i czy limit rzuconych czarów na turę odnosi się do czarów skutecznych czyli takich, że odniosły efekt czy do liczby prób rzucenia czaru.




Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » środa 24 sty 2018, 15:13

No jak odrzuciła nawet nie udane to nie powinno go brać w kółko aż się uda...




ELF
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 61
Rejestracja: środa 27 wrz 2017, 10:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ELF » środa 24 sty 2018, 15:20

Gamma pisze:
środa 24 sty 2018, 15:13
No jak odrzuciła nawet nie udane to nie powinno go brać w kółko aż się uda...
Akurat było to zaklęcie zropuchowacenie no i tak gdzieś po 7 próbach w końcu się powiodło, do tego czasu zostałem nazwany cheaterem i obrzucony wyzwiskami. Niestety przeciwnik nie wykazał się poczuciem humoru :P




Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » piątek 26 sty 2018, 10:41

1. Cielisty Golem z talii Nieszczęść. => "Siła cielistego golema jest równa liczbie punktów na kartach trofeów(...)" - te trofea to tylko za siłę czy wszystkie (siłę i moc)?
2. Zaklęcie, dzięki któremu można odzyskać początkową wartość Życia. Można rzucić (żeby pozbyć się zaklęcia) jak się ma full życia?
3. Zaklęcie Odbicie - odbija każde zaklęcie. Można rzucić jakieś zaklęcie na siebie, a potem odbicie na siebie (żeby pozbyć się obu tych zaklęć)?
4. Karta z talii Lasu "Odrzucasz wszystkie swoje karty przeznaczenia i otrzymujesz nową kartę przeznaczenia". Czy dostaje się tą kartę nawet jak żadnej się nie odrzuciło?




Awatar użytkownika
arthan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Grupa Wsparcia
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1229
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 31

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » piątek 26 sty 2018, 11:12

1. wszystkie
2. nie, z zaklęciami jest zasada że można je używać tylko wtedy gdy wywołają jakiś efekt
3. raczej nie, j.w.
4. tak




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4471
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » piątek 26 sty 2018, 11:25

Nic dodać nic ująć, Arthan odpowiedział w punkt.


What a view.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2161
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » poniedziałek 29 sty 2018, 07:43

Czy można się wymykać Śmierci i Wilkołakowi ?


Obrazek


Awatar użytkownika
Berni
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Grupa Wsparcia
Uczestnik Zjazdów
Posty: 508
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 41

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Berni » poniedziałek 29 sty 2018, 08:41

Nie, bo to nie są Wrogowie.




Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2161
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » poniedziałek 29 sty 2018, 08:48

Berni pisze:
poniedziałek 29 sty 2018, 08:41
Nie, bo to nie są Wrogowie.
Można wymykać się też Istotom, pytanie czy to też są Istoty ;)


Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4471
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 29 sty 2018, 09:00

Nie, to nie są istoty.
Aczkolwiek kiedy wilkołak cię atakuje (bo tak wyniknie z jego tabelki) to wtedy jest istotą i można mu się wymykać jeśli masz taką możliwość.


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » środa 31 sty 2018, 20:13

Jeśli przesuwasz jakiegoś wroga (polecenie karty) na obszar na którym znajduje się już jakiś poszukiwacz, to ten poszukiwacz walczy z tym wrogiem mimo, że to nie jego tura?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4471
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » środa 31 sty 2018, 20:15

Nie.


What a view.


Budowniczy Mostów
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Posty: 918
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów » sobota 03 lut 2018, 23:20

Gamma pisze:
środa 31 sty 2018, 20:13
Jeśli przesuwasz jakiegoś wroga (polecenie karty) na obszar na którym znajduje się już jakiś poszukiwacz, to ten poszukiwacz walczy z tym wrogiem mimo, że to nie jego tura?
A jeśli to jego tura i to on przesuwa na zajmowany przez siebie obszar?



ODPOWIEDZ