Strona 59 z 60

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 11 cze 2017, 10:38
autor: Little Nemo
Odyn pisze:Jeśli Poszukiwacz jest likantropem i w trakcie Nocy przechodzi przez pole innego Poszukiwacza to natychmiast kończy swój ruch na tym polu i atakuje tegoż Poszukiwacza (identycznie jak Wilkołak w Nocy) ? Czy zasada z przymusowym atakiem [zamiast badania obszaru] ma się tylko w momencie zakończenia ruchu na polu, gdzie stoi inny Poszukiwacz?


Tylko, gdy zakończysz swój ruch na obszarze z Poszukiwaczem. Możesz normalnie przechodzić przez obszary z Poszukiwaczami i automatycznie nie zatrzymujesz się na nich.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 11 cze 2017, 12:03
autor: Odyn
Okej, czyli dobrze grałem :)

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 16 cze 2017, 09:27
autor: Odyn
1. Gdy trafiam na obszar, na którym znajduje się inny Poszukiwacz oraz leży karta Wroga, z którym ten Poszukiwacz przegrał walkę (np. Cerber, któremu nie można się wymknąć), to:
- mogę skorzystać ze swojej specjalnej zdolności (np. Łowca nagród może zabrać temu Poszukiwaczowi 1 wybrane przez siebie trofeum)
lub
- mogę zaatakować tego Poszukiwacza
lub
- mogę wybrać badanie obszaru i wtedy walczę z Cerberem (Cerber nie zmusza mnie do walki, jeśli chcę spotkać innego Poszukiwacza, mimo iż na jego karcie znajduje się informacje, że nie można mu się wymknąć).
Zadaje to pytanie głównie dla potwierdzenia tego, czy dobrze myślę – jeśli korzystam ze specjalnej zdolności swojego Poszukiwacza na innym Poszukiwaczu, którego właśnie spotykam, to nie mogę go już zaatakować?

2. Czy zdolność Włamykotki działa również w przypadku Mieszkańca Kowal? Np. w Gospodzie wylosowałem Kowala, on mi proponuje do zakupu kilka Przedmiotów. Jeden z nich mogę spróbować ukraść. Gdy mi się to nie uda, mam odrzucić ten Przedmiot z Ekwipunku? Chyba nie... Wszystkie karty Ekwipunku, które gracze odrzucają (nie upuszczają!) ja z powrotem wrzucam do talii Ekwipunku. Chyba, że źle gram...

3. Inny Poszukiwacz rzucił na mnie Zaklęcie Klątwa/Zemsta Poltergeista (bodajże tak się nazywa, nie mam kart przed sobą w tej chwili). To Zaklęcie mówi, że mój Poszukiwacz będzie poruszał się o 1 obszar, dopóki nie przekroczy rwącej rzeki. Czy w takim razie gdy odwiedzę Mieszkańca Woźnica to nie będę mógł mu zapłacić, by mnie przewiózł o większą liczbę pól niż 1? Moim zdaniem mogę mu zapłacić... Poprawcie jeśli źle myślę.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: piątek 16 cze 2017, 14:04
autor: Little Nemo
1. Tak, albo badasz obszar, albo badasz Poszukiwacza i albo go atakujesz, albo używasz przeciwko niemu jednej ze swych specjalnych zdolności. Osobną kwestią są karty Przygód/Przedmiotów. Generalnie uznaje się, iż możesz skorzystać z dowolnej liczby takich kart podczas jednej tury, chyba że na samej karcie zostało napisane coś innego (np. Cukierki i Psikusy).

2. Obawiam się, iż źle rozumiesz tę część o odrzuceniu Przedmiotu. Żeby użyć zdolności Włamykotki, musisz wybrać Przedmiot i wziąć go do ręki. Jeśli użycie zdolności się powiedzie, zatrzymujesz tę kartę, jeśli nie, odrzucasz ją (zwracasz ją). Jak sam napisałeś, odrzucone karty Ekwipunku wracają do swojego stosu, a więc potem ponownie będzie można je zakupić.

3. Przeczytałem angielskie efekty obu tych kart i skłaniałbym się ku opcji, iż możesz normalnie skorzystać z Woźnicy. Na Poltergeiście nie jest napisane, iż poruszasz się o 1 obszar zamiast rzucania kością za ruch. A więc jeżeli inny efekt Ci nakazuje rzucić kośćmi za ruch, to możesz to zrobić i w pełni wykorzystać ten efekt, czyli poruszyć się o dowolną liczbę obszarów w zasięgu sumy rzutów 3 kości.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 17 cze 2017, 17:22
autor: Odyn
Dzięki Nemo.
Jako, że tych moich pytań się już troszkę nagromadziło, postanowiłem zebrać wszystko cuzamen do kupy i spisać uzupełnienie, aby ułatwić każdemu żółtodziobowi (jakim też jeszcze jestem ;)) ogarnięcie zasad. Pozwoliłem sobie wykorzystać nurtujące pytania i odpowiedzi na nie (przejawiające się na tym Forum) w formie punktów. Uzupełnienie oczywiście jest otwarte, będzie się rozszerzało z każdą kolejną niejasnością (jeśli oczywiście pojawi się fachowa odpowiedź :D).
Niektóre z nich są oczywiście jasno sprecyzowane w oficjalnej instrukcji, lecz dodałem je w ramach przypomnienia (skoro ludzie, w tym ja, pytają).
https://chomikuj.pl/Steffan90/Dokumenty

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 17 cze 2017, 17:26
autor: Little Nemo
Lepiej bedzie jako utworzysz w tym forum nowy temat o tym. Link do chomika zniknie za pare postow, gdy przejdziemy do nowej strony, a twardy temat zawsze bedzie dostepny i za szybko nie znuknie z pierwszej strony tematow.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 17 cze 2017, 17:27
autor: Odyn
Okej, zaraz ogarnę :)

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 17 cze 2017, 17:30
autor: Little Nemo
Z ciekawosci spojrzalem, ostatni temat na oierwszej stronie jest z 2014 roku. Wiec Twoj temat spokojnie bedzie dostepny na pierwszej stronie przez co najmniej 3 lata ;).

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: sobota 17 cze 2017, 17:41
autor: Odyn
Mam nadzieję, że to uzupełnienie się przyda. Ja sobie je dołączę do pudełka, by było zawsze pod ręką (nie zdarza mi się w trakcie rozgrywki wchodzić na forum). No, a pytań jest dużo i po jakimś czasie można czegoś zapomnieć. Staram się grać zgodnie z zasadami, stąd moja aktywność w tym Temacie :)

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: wtorek 20 cze 2017, 18:18
autor: boreotz321
Witam mam parę pytań do wyjaśnienia
1 Postać złodziej czyli jeżeli spotka on na obszarze 3 poszukiwaczy to od każdego z nich może co ukraść ?
2 Sytuacja wyciągam kartę przygody (szczelina płomieni) i np dwie inne karty o numerze 2 lub 3. I chodzi mi o to czy te dwie pozostałe karty też zaliczają się pod efekt (spal wszystkie karty przygody na obszarze )?
3 Sytuacja wyciągam kartę tłum wieśniaków i nie jestem likantropem ale na tym samym obszarze znajduje się inny poszukiwacz i jest nim to zostaje zabity ?
Druga sprawa czy mogę wysłać tłum wieśniaków na inną kartę przygody gdzie np też znajduje się poszukiwacz ?
4 Noc dyniowego króla bo tu pisze że na każdym polu losuje się 3 karty nawet tam gdzie jest po samych rogach planszy typu gospoda miasto itp ?
I jak to się ma później rozpatruje się kartę przygody czy można do tych miejsc gdzie jest napisane ?
5 Jaskinie cudu chodzi mi o to czy jak to rozpatrzę i wylosuje nowe 3 karty przygody to też mam je rozpatrzeć czy kończy mi się tura ?
6 Pole Jaskinia Czarownika chodzi mi o to czy np jak wylosuje zadanie wyrzuć 2 sztuki złota i np nie zrobię tego i wejdę tam ponownie i wylosuje odpraw przyjaciela to można to zadanie zamienić na aktualne ?
7 Czy można w Jaskini Czarownika pozbyć się tych przyjaciół ( stary człowiek, morza ) , ( klątwa wiedźmy ) zadaniem 3 odpraw przyjaciela ?
8 Sytuacja poszukiwacz spotyka wroga (Ifrycki łupieżca) i jest karta czasu na stronie dnia czyli -1 dla stworów. I dajmy na to że jest 3 żetony spalonej ziemi w tej krainie ile będzie miał siły/Moc ? warianty a) 4 , b) 3 ?

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: wtorek 20 cze 2017, 18:58
autor: Little Nemo
Hej,

Nie podales efektow kart, wiec dzisiaj Ci nie odpowiem. Jesli nikt inny tego nie zrobi, to jak jutro wroce do domu, to odpowiem na te pytania.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: wtorek 20 cze 2017, 20:42
autor: Bludgeon
1 Postać złodziej czyli jeżeli spotka on na obszarze 3 poszukiwaczy to od każdego z nich może co ukraść ?
Nie. Wybierasz postać którą spotykasz i albo ją atakujesz albo używasz na niej zdolności.

2 Sytuacja wyciągam kartę przygody (szczelina płomieni) i np dwie inne karty o numerze 2 lub 3. I chodzi mi o to czy te dwie pozostałe karty też zaliczają się pod efekt (spal wszystkie karty przygody na obszarze )?
a ta szczelina jaki ma numer spotkania? Jeśli 1 to tak.

4 Noc dyniowego króla bo tu pisze że na każdym polu losuje się 3 karty nawet tam gdzie jest po samych rogach planszy typu gospoda miasto itp ?
Na Polach. Gospoda i Miasto nie są Polami. Są Gospodą i Miastem. Mylisz Pola z obszarami.

I jak to się ma później rozpatruje się kartę przygody czy można do tych miejsc gdzie jest napisane ?
co?

5 Jaskinie cudu chodzi mi o to czy jak to rozpatrzę i wylosuje nowe 3 karty przygody to też mam je rozpatrzeć czy kończy mi się tura ?
Rozpatrujesz te karty też ponieważ idziesz wg. numerów spotkania.

6 Pole Jaskinia Czarownika chodzi mi o to czy np jak wylosuje zadanie wyrzuć 2 sztuki złota i np nie zrobię tego i wejdę tam ponownie i wylosuje odpraw przyjaciela to można to zadanie zamienić na aktualne ?
Nie pole tylko obszar.
Odpowiedź prawdopodobnie masz w instrukcji, tak dawno nie grałem bez zadań-kart że nie pamiętam kompletnie.

7 Czy można w Jaskini Czarownika pozbyć się tych przyjaciół ( stary człowiek, morza ) , ( klątwa wiedźmy ) zadaniem 3 odpraw przyjaciela ?
tak

8 Sytuacja poszukiwacz spotyka wroga (Ifrycki łupieżca) i jest karta czasu na stronie dnia czyli -1 dla stworów. I dajmy na to że jest 3 żetony spalonej ziemi w tej krainie ile będzie miał siły/Moc ? warianty a) 4 , b) 3 ?[/quote]
Nigdzie w instrukcji to chyba nie jest wyjaśnione. Ja bym grał tak że najpierw wszystko liczysz (może nawet zejść na minus), a dopiero jeśli wynik końcowy jest 0 lub mniej to = 1.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: środa 21 cze 2017, 08:46
autor: Odyn
Bludgeon pisze:6 Pole Jaskinia Czarownika chodzi mi o to czy np jak wylosuje zadanie wyrzuć 2 sztuki złota i np nie zrobię tego i wejdę tam ponownie i wylosuje odpraw przyjaciela to można to zadanie zamienić na aktualne ?
Nie pole tylko obszar.
Odpowiedź prawdopodobnie masz w instrukcji, tak dawno nie grałem bez zadań-kart że nie pamiętam kompletnie.


Generalnie instrukcja mówi:
"Na raz Poszukiwacz może wykonywać tylko jedno zadanie. Jeśli
Poszukiwacz wykona jakieś zadanie, a później ponownie trafi na
obszar Jaskini Czarownika, może się podjąć kolejnego zadania (...)

Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął, natychmiast,
kiedy będzie to w stanie zrobić. Co więcej, Czarownik powstrzyma
każdego Poszukiwacza, który podjął się wykonania zadania, od otwar-
cia Tajemnych Wrót zanim go nie wykona"

Jeśli podjąłeś się zadania czarownika (wylosowałeś sobie takie, a nie inne) to musisz je wykonać. Jeśli w momencie wylosowania posiadasz 2 szt Złota to musisz je stracić i otrzymujesz Nagrodę lub Talizman. Jeśli nie posiadasz w tym momencie żadnego Złota to w momencie gdy tylko zdobędziesz 2 szt Złota teleportujesz się do Jaskini Czarownika. Z tego, co mówi instrukcja nie możesz podjąć się kolejnego zadania, jeśli nie wykonasz aktualnie posiadanego.
Zapis z brakiem możliwości otwarcia Tajemnych Wrót nie jest już aktualny. Na planszy Kataklizmu jest informacja o tym, co się dzieje w przypadku, gdy posiadasz niewykonane zadanie czarownika.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: środa 21 cze 2017, 18:17
autor: Little Nemo
boreotz321 pisze:Witam mam parę pytań do wyjaśnienia
1 Postać złodziej czyli jeżeli spotka on na obszarze 3 poszukiwaczy to od każdego z nich może co ukraść ?
2 Sytuacja wyciągam kartę przygody (szczelina płomieni) i np dwie inne karty o numerze 2 lub 3. I chodzi mi o to czy te dwie pozostałe karty też zaliczają się pod efekt (spal wszystkie karty przygody na obszarze )?
3 Sytuacja wyciągam kartę tłum wieśniaków i nie jestem likantropem ale na tym samym obszarze znajduje się inny poszukiwacz i jest nim to zostaje zabity ?
Druga sprawa czy mogę wysłać tłum wieśniaków na inną kartę przygody gdzie np też znajduje się poszukiwacz ?
4 Noc dyniowego króla bo tu pisze że na każdym polu losuje się 3 karty nawet tam gdzie jest po samych rogach planszy typu gospoda miasto itp ?
I jak to się ma później rozpatruje się kartę przygody czy można do tych miejsc gdzie jest napisane ?
5 Jaskinie cudu chodzi mi o to czy jak to rozpatrzę i wylosuje nowe 3 karty przygody to też mam je rozpatrzeć czy kończy mi się tura ?
6 Pole Jaskinia Czarownika chodzi mi o to czy np jak wylosuje zadanie wyrzuć 2 sztuki złota i np nie zrobię tego i wejdę tam ponownie i wylosuje odpraw przyjaciela to można to zadanie zamienić na aktualne ?
7 Czy można w Jaskini Czarownika pozbyć się tych przyjaciół ( stary człowiek, morza ) , ( klątwa wiedźmy ) zadaniem 3 odpraw przyjaciela ?
8 Sytuacja poszukiwacz spotyka wroga (Ifrycki łupieżca) i jest karta czasu na stronie dnia czyli -1 dla stworów. I dajmy na to że jest 3 żetony spalonej ziemi w tej krainie ile będzie miał siły/Moc ? warianty a) 4 , b) 3 ?


1. Wybierasz jednego z Poszukiwaczy, którego okradniesz.

2. Tak, według instrukcji wszystkie wylosowane karty należy położyć na obszar, a następnie z obszaru je badać. A więc nie ma znaczenia ich numer spotkania, bowiem o ile wciąż znajdują się one na obszarze (i nie mają ikonki odporności na ogień), to wszystkie karty z obszaru są spalane.

3. Nie. Ty badasz tę kartę, a nie on. Na niego ta karta nie wpływa. Tłum wieśniaków możesz wysłać na inny obszar, na którym znajduje się karta Przygody. Nawet jeśli na tym obszarze znajduje się jakiś Poszukiwacz, to tłum wieśniaków nie ma na niego wpływu.

4. Poszukiwacz nie porusza się po polach, tylko po obszarach. Pola to nazwa obszaru.

5. Tak, Jaskinie Cudu mają numer spotkania "1", więc badasz wszystkie wylosowane przez Jaskinie Cudu karty.

6. Według normalnych zasad nie możesz zmienić raz otrzymanego zadania. Jeśli posiadasz jakieś zadanie i wejdziesz na obszar Jaskini Czarownika, to nic się nie dzieje. Według zasad z Królowej Lodu, możesz rzucić kością raz jeszcze i wybrać, którego z dwóch zadań chcesz się podjąć, a z którego zrezygnować.

7. Tak.

8. 1 (Siła Łupieżcy) - 1 (Dzień) + 3 (Żetony) = 3.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 16 lip 2017, 22:12
autor: Odyn
1. Jak to jest, gdy wchodzę na obszar który nakazuje mi Wylosować 2 karty. Wyciągam 2 Zdarzenia. Oba mają nr spotkania 1. Pierwsze nakazuje mi teleport do mojego miejsca startowego - czy tego drugiego już nie rozpatruję? Te drugie zostawiam na planszy (chyba nie?) ?

2. Zaklęcie Fala mózgowa mówi: 'Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie w dowolnym momencie. Do końca tej tury początkowa wartość twojej Mocy ulega podwojeniu.' Czarownik walczy z Wrogiem na Moc. Czarownik posiada 5 Mocy bazowej, Wróg 4 Mocy. Czarownik wyrzucił kością 3, Wróg 5. Nie udało się Czarownikowi przerzucić Losem swojego rzutu, czy w takim razie może rzucić wymienione wyżej Zaklęcie? Jest napisane, że w dowolnym momencie.

3. Dwóch Poszukiwaczy zaczyna walkę ze sobą. Broniący się Poszukiwacz rzuca Zaklęcie Przyzwanie niedźwiedzia, ale w rezultacie i tak przegrywa walkę. Czy atakujący Poszukiwacz zyskuje cokolwiek (może odebrać Przedmiot, Złoto)? Bo na karcie jest napisane, że "..Jeśli niedźwiedź zremisuje lub przegra walkę twoja tura natychmiast się kończy." Chyba, że broniący nie ma prawa rzucić tego Zaklęcia, bo nie trwa jego tura?

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 16 lip 2017, 23:14
autor: Bludgeon
Odyn pisze:1. Jak to jest, gdy wchodzę na obszar który nakazuje mi Wylosować 2 karty. Wyciągam 2 Zdarzenia. Oba mają nr spotkania 1. Pierwsze nakazuje mi teleport do mojego miejsca startowego - czy tego drugiego już nie rozpatruję? Te drugie zostawiam na planszy (chyba nie?) ?

Właśnie chyba tak, i tu rodzi się problem bo zdarzenie będzie leżało i czekało aż ktoś je rozpatrzy, co już samo w sobie jest dziwne, a dodatkowo jeśli jest to np. zamieć to trzeba pamiętać że ta zamieć jeszcze nie wpływa na resztę gry. Nie jest to od strony mechanicznej problem, tylko jest mega dziwne i kontrintuicyjne.

Odyn pisze:2. Zaklęcie Fala mózgowa mówi: 'Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie w dowolnym momencie. Do końca tej tury początkowa wartość twojej Mocy ulega podwojeniu.' Czarownik walczy z Wrogiem na Moc. Czarownik posiada 5 Mocy bazowej, Wróg 4 Mocy. Czarownik wyrzucił kością 3, Wróg 5. Nie udało się Czarownikowi przerzucić Losem swojego rzutu, czy w takim razie może rzucić wymienione wyżej Zaklęcie? Jest napisane, że w dowolnym momencie.
My gramy że po rzucie już nie można zagrywać żadnych efektów zmieniających siłę/moc czy dających +/- do ataku, modlitwy itp.

Odyn pisze:3. Dwóch Poszukiwaczy zaczyna walkę ze sobą. Broniący się Poszukiwacz rzuca Zaklęcie Przyzwanie niedźwiedzia, ale w rezultacie i tak przegrywa walkę. Czy atakujący Poszukiwacz zyskuje cokolwiek (może odebrać Przedmiot, Złoto)?

Nie, walczył z niedźwiedziem a ten nie ma przedmiotów ani złota.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: poniedziałek 17 lip 2017, 08:26
autor: Odyn
Hmm... jestem ciekaw, jak brzmią oficjalne zasady w przypadku tych zagadnień. Graliśmy wczoraj po miesięcznej przerwie i pojawiły się takie wątpliwości. Nota bene nie dokończyliśmy gry, bo się ściemniło (gra pod chmurką - nie polecam jednak, wolę pod zadaszeniem).
Pojawiło się też pytanie dotyczące jednego z typów Mieszkańców - wchodzę na pole Wioska gdzie leży Mieszkaniec, który daje mi jakąś możliwość (np. Możesz wydać sztukę złota, aby...). Dociągam kolejnego Mieszkańca, którego dokładam do tego pola, ale on też daje mi możliwość, nie nakaz. Wybieram któregoś z nich, którego chcę odwiedzić (bo muszę wybrać), ale... mogę nie skorzystać (w końcu na kartach mają napisane "możesz") i w rezultacie nic się nie dzieje?

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: poniedziałek 17 lip 2017, 12:45
autor: Little Nemo
Co do tych trzech pytan wczesniej, to Bludgeon na wszystkie trzy odpiwiedzial prawidlowo i zgodnie z zasadami. Co do czwartego pytania (o mieszkancach), musisz pidac przyklady tych dwich jart i wtedy cos poradzimy.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: poniedziałek 17 lip 2017, 15:17
autor: Odyn
Generalnie też bym zagrał w ten sposób, że nie można tego Zaklęcia z punktu 2 rzucić po rzucie kością. Ale słowa "w dowolnym momencie" wczoraj nam namieszały w głowach.
Co do Mieszkańców to podam treści jak tylko będę miał możliwość, ale pytanie odnosi się do wszystkich kart, na których napisane jest "Możesz odzyskać maksymalnie 2 punkty Życia, płacąc za nie po 1 szt Złota", "Możesz zapłacić 1 szt Złota, aby zapłacić Żeglarzowi za przepłynięcie..." itp sformułowane informacje. Chodzi mi o fakt, że taki typ karty leży na obszarze np Wioska, wchodzę na ten obszar i dociągam kolejnego Mieszkańca, który ma podobnie sformułowaną informację na karcie (ze słowem "możesz"). Muszę któregoś z tych dwóch odwiedzić, bo to wynika z zasad, ale tak naprawdę nie chcę skorzystać z możliwości. Przejrzę talię Mieszkańców, jak będę miał mozliwość.

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: poniedziałek 17 lip 2017, 15:43
autor: Little Nemo
O mieszkancach Ci dzis nie odpowiem, bo jestem w pracy.

Co do Zaklecia, to w instrukcji jest napisane, uz wszelkie Zaklecia moga byc rzucane jedynie przed wykonaniem rzutu koscia za rzut ataku.