Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16191
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Nemomon » piątek 05 maja 2017, 10:13

Awatar uzytkownikaWiadomość od Nemo:
Przypiąłem temat, bo jest często używany do zadawania pytań.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Odyn » niedziela 07 maja 2017, 21:48

Kolejna epicka rozgrywka z Kataklizmem, kolejne pytania tuż po zakończeniu :D

1. Na obszarze Pustyni leży kilka kart Przygód, Ekwipunku (w tym Butelka z wodą) i złoto po Poszukiwaczu, który zmienił się w Ropuchę oraz karta Wroga. Gdy ktoś wchodzi na ten obszar to pierwsze co robi to walczy z Wrogiem (najniższy nr spotkania). Gdy go pokona ma możliwość zabrania pozostałych rzeczy. Moje pytanie brzmi: czy również traci życie? Czy podniesiona Butelka z wodą sprawia, że tego unika? Najpierw rozpatruje leżące karty, później obszar? My zagraliśmy, że życia nie traci, ale wątpliwości mnie zżerają ;)

2. Posiadam Talizman w swoim Ekwipunku Poszukiwacza. Wchodzę na jakiś obszar i wyciągam Fałszywy Talizman. Fałszywy Talizman mówi, że należy go wziąć i odrzucić w momencie, gdy zdobędzie się Talizman. Co w przypadku, gdy ja posiadam już inny Talizman? Też muszę wziąć ten Fałszywy? Zagraliśmy, że nie musi podnieść tego Fałszywego Talizmanu, ale gdybym nie miał wątpliwości, nie pisałbym ;)
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3027
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Bludgeon » niedziela 07 maja 2017, 23:35

Odyn pisze:1. Na obszarze Pustyni leży kilka kart Przygód, Ekwipunku (w tym Butelka z wodą) i złoto po Poszukiwaczu, który zmienił się w Ropuchę oraz karta Wroga. Gdy ktoś wchodzi na ten obszar to pierwsze co robi to walczy z Wrogiem (najniższy nr spotkania). Gdy go pokona ma możliwość zabrania pozostałych rzeczy. Moje pytanie brzmi: czy również traci życie? Czy podniesiona Butelka z wodą sprawia, że tego unika? Najpierw rozpatruje leżące karty, później obszar? My zagraliśmy, że życia nie traci, ale wątpliwości mnie zżerają ;)
Pustynia jest obszarem na którym ciągnie się karty więc kolejność jest instrukcja obszaru -> karty na obszarze. Pierwsza rzecz która się stanie to stracisz życie.

Odyn pisze: Posiadam Talizman w swoim Ekwipunku Poszukiwacza. Wchodzę na jakiś obszar i wyciągam Fałszywy Talizman. Fałszywy Talizman mówi, że należy go wziąć i odrzucić w momencie, gdy zdobędzie się Talizman. Co w przypadku, gdy ja posiadam już inny Talizman? Też muszę wziąć ten Fałszywy? Zagraliśmy, że nie musi podnieść tego Fałszywego Talizmanu, ale gdybym nie miał wątpliwości, nie pisałbym ;)
Musisz wziąć ten fałszywy ale możesz go od razu odrzucić. Jedyny problem jaki możesz mieć to jeśli masz full przedmiotów.
What a view.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16191
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Nemomon » poniedziałek 08 maja 2017, 08:35

Bludgeon pisze:
Odyn pisze: Posiadam Talizman w swoim Ekwipunku Poszukiwacza. Wchodzę na jakiś obszar i wyciągam Fałszywy Talizman. Fałszywy Talizman mówi, że należy go wziąć i odrzucić w momencie, gdy zdobędzie się Talizman. Co w przypadku, gdy ja posiadam już inny Talizman? Też muszę wziąć ten Fałszywy? Zagraliśmy, że nie musi podnieść tego Fałszywego Talizmanu, ale gdybym nie miał wątpliwości, nie pisałbym ;)
Musisz wziąć ten fałszywy ale możesz go od razu odrzucić. Jedyny problem jaki możesz mieć to jeśli masz full przedmiotów.


Nie całkiem. Na Fałszywym Talizmanie jest napisane, iż możesz go odrzucić jedynie wtedy, gdy zdobędziesz Talizman. Gry nie obchodzi to, iż już masz jakiś Talisman, musisz zdobyć jakiś podczas posiadania Fałszywego Talizmanu. Gdy go zdobędziesz, możesz odrzucić Fałszywy Talizman.

Ale tak, tak czy inaczej musisz wziąć ten Fałszywy Talizman.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Odyn » poniedziałek 08 maja 2017, 09:13

Okej, dzięki Panowie
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Odyn » sobota 20 maja 2017, 23:46

1. Zaklęcie Magiczny Wicher mówi: Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na dowolny obszar. Każdy Poszukiwacz znajdujący się na tym obszarze musi odrzucić wszystkie swoje zaklęcia. Wszystkie Zaklecia rzucone na ten obszar również zosatją odrzucone.
Czy to zaklęcie utrzymuje się na tym obszarze i go blokuje (tj. nie można losować karty Przygody), czy ma jednorazowy efekt? Kolega dziś rzucił to zaklęcie na pusty obszar, by sie go najzwyczajniej pozbyć. To zaklęcie powinno się rozproszyć na koniec jego tury, czy cały czas wywierać efekt na rzuconym obszarze?

2. Na Cmentarzu znajduje się zakryta karta Pozostałości. Rozumiem, że jak wchodzę na ten obszar (jestem Zły/Neutralny, więc życia nie tracę) to odkrywam tę kartę, rozpatruję, a potem losuję Mieszkańca i go odwiedzam, tak?

3. Jest taki Mieszkaniec Przywódca kultu. Gdy jestem Zły to: Odzyskujesz 1 punkt Losu lub rzuć 1 kością, aby się pomodlić (możesz odrzucić 1 Przyjaciela, aby dodać 2 do wyniku)...itd. Interesuje mnie zapis z tym Przyjacielem - czy Poltergeista, Wiedźmę i innych "przeklętych" Przyjaciół też można w ten sposób odrzucić? Bo z tego co kojarzę, na obszarze Przepaść można w ten sposób pozbyć się takiego Przyjaciela, który mi bruździ, choć wg tego co ma napisane na karcie może odejść na stos kart odrzuocnych dopiero, gdy np odwiedzę Mistyka/Czarodziejkę.

4. Proste pytanie na koniec. Na Skałach leży karta. Rozumiem, że blokuje ona obszar i dopóki nie zostanie usunięta, nie mogę rzucać tam kością? Czy jeśli będzie to Przedmiot/Wróg to w momencie zabrania tej karty (Przedmiot do swojego Ekwipunku lub Wróg jako trofeum) mogę rozpatrywać teren w tej samej turze?
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16191
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Nemomon » niedziela 21 maja 2017, 08:11

1. Jednorazowego uzytku. Aczkolwiek nie pozwolilbym na jego rzucenie na pusty obszar. Wedlug zasad kazde Zaklecie musi wywolac jakis efekt, nie mozna go rzucic, by sie go pozbyc. Dlatego po mojemu mozna je tylko wtedy rzucic, jesli w grze znajduje sie jakis inny Poszukiwacz z Zakleciami, na jakims obszarze znajduje sie jakies Zaklecie lub sam rzucajacy posiada (procz Wichru) jeszcze jakies Zaklecia. Pamietaj, iz Zaklecia, ktore leza na kartach, nie znajduja sie w posiadaniu Poszukiwacza, a wiec tych Zaklec Poszukiwacz nie odrzuci (oraz nie mozna na niego rzucic Wichru, jesli posiada tylko takie Zaklecia).

2. Tak.

3. Mozesz. To sa zwykli Przyjaciele, a na ich kartach jest zapisany extra sposob na ich sie pozbycie (gdybys nie mial innego pomyslu jak tego dokonac).

4. To nie Relic. Tutaj zawsze badasz najpierw karte, a potem obszar (nawet jesli ta karta wciaz znajduje sie na obszarze), chyba ze jakis efekt spowoduje zakonczenie Twojej tury (np. zremisowana lub przegrana jakakolwiek walka).
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3027
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Bludgeon » niedziela 21 maja 2017, 10:01

Nemomon pisze:zawsze badasz najpierw karte, a potem obszar (nawet jesli ta karta wciaz znajduje sie na obszarze), chyba ze jakis efekt spowoduje zakonczenie Twojej tury (np. zremisowana lub przegrana jakakolwiek walka).

To nie jest do końca prawda.
Są 2 rodzaje obszarów: obszary "ciągnij kartę/karty" oraz obszary z instrukcją.

Na obszarach karcianych najpierw rozpatrujesz instrukcję obszaru a potem karty na nim.
Na obszarach z instrukcjami najpierw rozpatrujesz karty a potem sam obszar.
What a view.


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Odyn » niedziela 21 maja 2017, 14:20

Trochę się pogubiłem. Na obszarach jak np Miasto/Kapliczka/Wioska/Cmentarz itd losuję Mieszkańców. Nawet jeśli lezy tam jakaś karta Przygody to wpierw ją rozpatruję - jeśli mi się to uda to przechodze do, nazwijmy to, etapu w którym losuję Mieszkańca i jeśli mam wybór (bo jest tam jakiś inny) odwiedzam tego, który najbardziej mi odpowiada. Mówię uda, bo może się zdarzyć, że będzie tam Wróg, który pokonując mnie automatycznie kończy moją turę.

W instrukcji Kataklizmu jest też taki ciekawy zapis, że karty Terenu niwelują wszelakie zapisy na danym obszarze i np, jeśli na obszarze Strażnika pojawi się Osada/Posterunek itp to rozpatruje tylko i wyłącznie kartę Terenu, a Strażnika po prostu nie ma (można swobodnie poruszać się między krainami).

Kwestię Pustyni i straty życia już kiedyś prouszaliśmy. Nie mam Butelki z wodą to zawsze najpierw tracę życie, a potem losuję kartę Przygody albo, jeśli jakaś karta(-y) leżą już na tym obszarze, rozpatruję to co leży [zamiast losowania nowej karty].

Kwestia Skał i Lasu mnie zainteresowała po wczorajszej rozgrywce. Dotychczas graliśmy tak, że jeśli na obszarze np. Lasu znajduje się karta Przygody (np Wróg) to rozpatruję tę kartę Przygody (bo blokuje ona ten obszar) i w przypadku tego Wroga gdy go pokonam obszaru już nie rozpatruję. Gdyby leżał tam np Przedmiot to ktoś kto wejdzie na obszar Lasu może wziąć Przedmiot i na tym kończy turę.

Jeśli na obszarze gdzie jest napisane Wylosuj 2 karty leży już jakaś karta to wchodząc na ten obszar mogę: wylosować 1 nową kartę albo zablokować obszar upuszczając 1 Przedmiot. Ale nie mogę zrobić tak, że wchodzę na obszar na którym leży już 1 karta Przygody (np. Miejsce), polecenie obszaru mówi Wylosuj 2 karty, ja dociągam więc tę drugą kartę, rozpatruję (przykładowo zabieram pokonanego Wroga jako trofeum) i na koniec tury upuszczam Przedmiot, by zablokować obszar?
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16191
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Nemomon » niedziela 21 maja 2017, 14:40

Zle grales z Lasem i Skalami. Po zbadaniu karty badasz jeszcze obszar. Za glupio i trudno by bylo, gdyby bylo inaczej. Rzucisz na Wioske jakiegos Nieznajomego i nikt nigdy nie bedzie mogl sie tam leczyc.

Karty mozesz porzucac w dowolnym momencie bez wzgledu na to, co znajduje sie na obszarze. Mozesz porzucic przed losowaniem kart, by zablokowac sobie losowanie kart, a mozesz rowniez to zrobic na koniec czy na poczatek tury. Porzucac mozesz nie tylko Przedmioty, ale rowniez i Przyjaciol. Przeczytaj raz jeszcze instrukcje ;).
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!



Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość