Rzut na obszarach
Mieszkańców
Polecenia na niektórych obszarach (takich jak Miasto, Gospoda
czy Kapliczka) wymagały od gracza rzutu kością. Teraz gracze
muszą losować tam karty Mieszkańców. Jeśli jakaś karta
nakazuje graczowi rzucić kością i porównać wynik z listą na
wskazanym obszarze, zamiast tego wybiera Mieszkańca na
tym obszarze i odwiedza go. Jeśli na wskazanym obszarze nie
ma żadnego Mieszkańca, nic się nie dzieje. Na przykład, jeśli
Poszukiwacz napotka Karnawał, którego treść nakazuje mu
rzucić 1 kością i odczytać wynik z obszaru Gospody, zamiast
tego wybiera jednego Mieszkańca, który znajduje się
w Gospodzie, i odwiedza go.
2. Nie, bowiem nie kupujesz zbroi płytowej, a jedynie wymieniasz starą za opłatą.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
1.
Z Instrukcji Kataklizmu (strona 5):
[quote]Rzut na obszarach Mieszkańców Polecenia na niektórych obszarach (takich jak Miasto, Gospoda czy Kapliczka) wymagały od gracza rzutu kością. Teraz gracze muszą losować tam karty Mieszkańców. Jeśli jakaś karta nakazuje graczowi rzucić kością i porównać wynik z listą na wskazanym obszarze, zamiast tego wybiera Mieszkańca na tym obszarze i odwiedza go. Jeśli na wskazanym obszarze nie ma żadnego Mieszkańca, nic się nie dzieje. Na przykład, jeśli Poszukiwacz napotka Karnawał, którego treść nakazuje mu rzucić 1 kością i odczytać wynik z obszaru Gospody, zamiast tego wybiera jednego Mieszkańca, który znajduje się w Gospodzie, i odwiedza go.[/quote]
2. Nie, bowiem nie kupujesz zbroi płytowej, a jedynie wymieniasz starą za opłatą.
2. Skłaniałbym się ku interpretacji że uzycie pękniętej zbroi (czy jak jej tam) nie jest kupowaniem, ale jeśli będziecie grali że jest to też się nic nie stanie.
What a view.
2. Skłaniałbym się ku interpretacji że uzycie pękniętej zbroi (czy jak jej tam) nie jest kupowaniem, ale jeśli będziecie grali że jest to też się nic nie stanie.
Wysłany: Dzisiaj 19:53
Stoję z innym poszukiwaczem na tym samym polu, rzucam kością za żniwiarza i przenoszę go na nasze pole wybierając kolegę aby rzucił kością za żniwiarza, wypada 5. Zgodnie z zasadą może go teleportować na obszar zajmowany przez to wybranego przez siebie poszukiwacza. Czy może go przenieść do mnie, jeśli stoimy na tym samym polu?
Wysłany: Dzisiaj 19:53 Stoję z innym poszukiwaczem na tym samym polu, rzucam kością za żniwiarza i przenoszę go na nasze pole wybierając kolegę aby rzucił kością za żniwiarza, wypada 5. Zgodnie z zasadą może go teleportować na obszar zajmowany przez to wybranego przez siebie poszukiwacza. Czy może go przenieść do mnie, jeśli stoimy na tym samym polu?
Nie ma nigdzie oficjalnej odpowiedzi czy można się teleportować na ten sam obszar na którym się właśnie jest.
Jedyne co znalazłem to w nieoficjalnym FAQ napisali że nie można. Osobiście gram z tą zasadą ale nie jest oficjalna więc wy możecie zdecydować jak chcecie.
Shrine [#SHRN]
• If you roll a “teleport” effect, you can't teleport on the same space. ●
(● Not official. These answers came from people involved in development and / or seem sensible
enough to represent the game as it should be played. They could be overruled by subsequent official
answer, but can be considered reliable.)
What a view.
Nie ma nigdzie oficjalnej odpowiedzi czy można się teleportować na ten sam obszar na którym się właśnie jest. Jedyne co znalazłem to w nieoficjalnym FAQ napisali że nie można. Osobiście gram z tą zasadą ale nie jest oficjalna więc wy możecie zdecydować jak chcecie.
Shrine [#SHRN] • If you roll a “teleport” effect, you can't teleport on the same space. ●
(● Not official. These answers came from people involved in development and / or seem sensible enough to represent the game as it should be played. They could be overruled by subsequent official answer, but can be considered reliable.)
Oznacza to, że jak nie dojdziesz do końca Lasu i wywali cię do innej Krainy to musisz odrzucić kartę ścieżki.
Nową możesz otrzymać ponownie wchodząc do Lasu.
Oznacza to, że jak nie dojdziesz do końca Lasu i wywali cię do innej Krainy to musisz odrzucić kartę ścieżki. Nową możesz otrzymać ponownie wchodząc do Lasu.
arthan pisze: ↑wtorek 28 lis 2017, 15:52
Ale czemu nie po prostu Las? Tylko "opusza dowolną Krainę"? ... Bo jest karta przygody "Ścieżka Faerie".
To mnie właśnie zmyliło. Kart z Lasu jeszcze nie znam. Pierwsza partia dopiero w piątek.
[quote=arthan post_id=145530 time=1511880720 user_id=11147] Ale czemu nie po prostu Las? Tylko "opusza [b]dowolną Krainę[/b]"? ... Bo jest karta przygody "Ścieżka Faerie".[/quote]
To mnie właśnie zmyliło. Kart z Lasu jeszcze nie znam. Pierwsza partia dopiero w piątek.
Ja to rozumiem tak, że mogę posiadać kartę Ścieżki w dowolnej krainie (jeśli to wynika z kart - zdaje się, że w kartach Przygód jest taka karta, która nakazuje wylosowanie Ścieżki), ale jeśli ją opuszczam (czy to wchodzę do Miasta, do Lasu, czy np do Środkowej krainy) to muszę odrzucić tę kartę.
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
Ja to rozumiem tak, że mogę posiadać kartę Ścieżki w dowolnej krainie (jeśli to wynika z kart - zdaje się, że w kartach Przygód jest taka karta, która nakazuje wylosowanie Ścieżki), ale jeśli ją opuszczam (czy to wchodzę do Miasta, do Lasu, czy np do Środkowej krainy) to muszę odrzucić tę kartę.
Zapis ten ooznacza, iż ilekroć wchodzisz do innej Krainy i posiadasz kartę Ścieżki, to musisz ją odrzucić. Nie ma znaczenia do jakiej Krainy wchodzisz albo z jakiej Krainy, jeśli to robisz, to musisz odrzucić kartę Ścieżki. Dodane to zostało po ro, iż gdyby gracz chciał się pozbyć jakiejś kijowatej Ścieżki, to po wyjściu z Lasu i natychmiastowym wejściu może to zrobić.
W dowolnej Krainie jest dlatego, iż właśnie istnieje karta Przygody, która daje kartę Ścieżki, a posiadanie niektórych z nich mogłoby znacznie utrudnić grę jeśli nie dałoby się jej pozbyć w inny sposób jako poprzez obszar Spotkania z Przeznaczeniem.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Zapis ten ooznacza, iż ilekroć wchodzisz do innej Krainy i posiadasz kartę Ścieżki, to musisz ją odrzucić. Nie ma znaczenia do jakiej Krainy wchodzisz albo z jakiej Krainy, jeśli to robisz, to musisz odrzucić kartę Ścieżki. Dodane to zostało po ro, iż gdyby gracz chciał się pozbyć jakiejś kijowatej Ścieżki, to po wyjściu z Lasu i natychmiastowym wejściu może to zrobić.
W dowolnej Krainie jest dlatego, iż właśnie istnieje karta Przygody, która daje kartę Ścieżki, a posiadanie niektórych z nich mogłoby znacznie utrudnić grę jeśli nie dałoby się jej pozbyć w inny sposób jako poprzez obszar Spotkania z Przeznaczeniem.
To jeszcze pytanie odnośnie jasnej/ciemnej strony losu -> Jak gracz wydaje jasną stronę losu aby powtórzyć rzut to inny gracz nie może wydać już ciemnego losu aby ponowić kolejny raz ten rzut. Może to zrobić jedynie w sytuacji kiedy jasny los nie był wydany. Dobrze rozumiem?
To jeszcze pytanie odnośnie jasnej/ciemnej strony losu -> Jak gracz wydaje jasną stronę losu aby powtórzyć rzut to inny gracz nie może wydać już ciemnego losu aby ponowić kolejny raz ten rzut. Może to zrobić jedynie w sytuacji kiedy jasny los nie był wydany. Dobrze rozumiem?
Jak są karty, które nakazują przekazać innemu graczowi 1 punkt życia, losu lub złota to jeśli ma się tylko 1 punkt życia to można go przekazać i zginąć (żeby skrócić swój mizerny los ?
Jak są karty, które nakazują przekazać innemu graczowi 1 punkt życia, losu lub złota to jeśli ma się tylko 1 punkt życia to można go przekazać i zginąć (żeby skrócić swój mizerny los ;) ?
Mieszkaniec "Karciarz" - jak wyrzucisz 1 musisz zostawić jakiś przedmiot na tej karcie. Ktoś kto u Karciarza wyrzuci 6 może ten przedmiot wziąć. Czy Iluzjonistka dzięki swojej umiejętności (przesunięcie karty przygody na swój obszar) może zabrać kartę przygody z Karciarza i ją normalnie rozpatrywać?
Mieszkaniec "Karciarz" - jak wyrzucisz 1 musisz zostawić jakiś przedmiot na tej karcie. Ktoś kto u Karciarza wyrzuci 6 może ten przedmiot wziąć. Czy Iluzjonistka dzięki swojej umiejętności (przesunięcie karty przygody na swój obszar) może zabrać kartę przygody z Karciarza i ją normalnie rozpatrywać?
Gamma pisze: ↑sobota 02 gru 2017, 23:50
Mieszkaniec "Karciarz" - jak wyrzucisz 1 musisz zostawić jakiś przedmiot na tej karcie. Ktoś kto u Karciarza wyrzuci 6 może ten przedmiot wziąć. Czy Iluzjonistka dzięki swojej umiejętności (przesunięcie karty przygody na swój obszar) może zabrać kartę przygody z Karciarza i ją normalnie rozpatrywać?
Instrukcja ani FAQ nie dają nawet ćwierć cienia podpowiedzi jak ten problem rozwiązać, ale gdybyś miał tego pecha grać ze mną, to bym czegoś takiego zabronił. Iluzjonistka może przesunąć na swój obszar odkrytą kartę Przygody, a karty Przygód są kartami Przygód wtedy, kiedy znajdują się na obszarze, w talii Przygód lub w posiadaniu Poszukiwacza. W takim przypadku karty leżące na innych kartach nie są kartami Przygód i są odporne na wszelkie efekty na nie działające dopóki nic się nie stanie karcie, na której leżą. Zwłaszcza, iż karty leżące na innych kartach nie zmniejszają limitu losowanych kart na danym obszarze, a to jest jedna z definicji kart Przygód.
Ale jak pisałem wcześniej, nic w zasadach nie sugeruje, iż tak właśnie jest, więc w kwestiach spornych bym proponował rzucić monetą .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote=Gamma post_id=145621 time=1512255051 user_id=9702] Mieszkaniec "Karciarz" - jak wyrzucisz 1 musisz zostawić jakiś przedmiot na tej karcie. Ktoś kto u Karciarza wyrzuci 6 może ten przedmiot wziąć. Czy Iluzjonistka dzięki swojej umiejętności (przesunięcie karty przygody na swój obszar) może zabrać kartę przygody z Karciarza i ją normalnie rozpatrywać? [/quote]
Instrukcja ani FAQ nie dają nawet ćwierć cienia podpowiedzi jak ten problem rozwiązać, ale gdybyś miał tego pecha grać ze mną, to bym czegoś takiego zabronił. Iluzjonistka może przesunąć na swój obszar odkrytą kartę Przygody, a karty Przygód są kartami Przygód wtedy, kiedy znajdują się na obszarze, w talii Przygód lub w posiadaniu Poszukiwacza. W takim przypadku karty leżące na innych kartach nie są kartami Przygód i są odporne na wszelkie efekty na nie działające dopóki nic się nie stanie karcie, na której leżą. Zwłaszcza, iż karty leżące na innych kartach nie zmniejszają limitu losowanych kart na danym obszarze, a to jest jedna z definicji kart Przygód.
Ale jak pisałem wcześniej, nic w zasadach nie sugeruje, iż tak właśnie jest, więc w kwestiach spornych bym proponował rzucić monetą ;).
Dorzucę jeszcze coś, Paolo Tosolini swego czasu próbował swych sił w napisaniu FAQa do Talismana. Napisał w nim coś takiego (może pomoże):
[quote="Paolo Tosolini"]Cards And Spaces With Attached Components
There are several cards in the game that require to place on them a certain number of counters, tokens or cards when first drawn. The attached components are meant to be taken by the characters encountering the card, following the given instructions, and they are never considered to be on the space for any purpose. The character that draws the card from the deck and places the components can encounter the card during the same turn.
These cards are always discarded when the last attached component has been taken, but it is possible that they are moved or discarded before this happens. If the card is moved to another space, the attached components are moved along with the card. If the card is discarded or removed from the game, any attached cards are sent to the corresponding discard pile and any attached counters or tokens are returned to their stockpile.
Example: The Grave Robber lands on the Ruins and encounters the space. He draws Nightshroud and The Phantom, so he draws 8 Adventure Cards and places all Followers among them on The Phantom as requested. He encounters both cards immediately and decides to take a Follower from the Stranger along with the Nightshroud. Later in the game, the Doomsayer lands on the Ruins with The Phantom still faceup and draws 1 card, since the Followers on The Phantom do not count as cards on the space. He draws Curfew and all Strangers on the board must be discarded. The Phantom is then discarded along with any Followers on him.
Some spaces have cards that are meant to be taken by the characters encountering the space, following the instructions given on the space itself, and they are never considered to be on the space for any purpose.
Example: The Cat Burglar draws Travelling Bazaar and takes all cards in the City Region, shuffles them, and places them on top of the base game Adventure deck. This does not include the Wanted Posters on the City Gate, because they are not considered as cards on the space.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Dorzucę jeszcze coś, Paolo Tosolini swego czasu próbował swych sił w napisaniu FAQa do Talismana. Napisał w nim coś takiego (może pomoże):
[quote="Paolo Tosolini"]Cards And Spaces With Attached Components There are several cards in the game that require to place on them a certain number of counters, tokens or cards when first drawn. The attached components are meant to be taken by the characters encountering the card, following the given instructions, and they are never considered to be on the space for any purpose. The character that draws the card from the deck and places the components can encounter the card during the same turn.
These cards are always discarded when the last attached component has been taken, but it is possible that they are moved or discarded before this happens. If the card is moved to another space, the attached components are moved along with the card. If the card is discarded or removed from the game, any attached cards are sent to the corresponding discard pile and any attached counters or tokens are returned to their stockpile.
[i]Example: The Grave Robber lands on the Ruins and encounters the space. He draws Nightshroud and The Phantom, so he draws 8 Adventure Cards and places all Followers among them on The Phantom as requested. He encounters both cards immediately and decides to take a Follower from the Stranger along with the Nightshroud. Later in the game, the Doomsayer lands on the Ruins with The Phantom still faceup and draws 1 card, since the Followers on The Phantom do not count as cards on the space. He draws Curfew and all Strangers on the board must be discarded. The Phantom is then discarded along with any Followers on him.[/i]
Some spaces have cards that are meant to be taken by the characters encountering the space, following the instructions given on the space itself, and they are never considered to be on the space for any purpose.
[i]Example: The Cat Burglar draws Travelling Bazaar and takes all cards in the City Region, shuffles them, and places them on top of the base game Adventure deck. This does not include the Wanted Posters on the City Gate, because they are not considered as cards on the space.[/i]
Nemo pomógł mi rozwiązać 90% nieścisłości, z jakimi się spotkałem w Talismanie (nawet tych banalnych, które w jakiś sposób wynikały z instrukcji, a których to nie załapałem od razu). Powyższy problem również sobie zapisałem w swoim notatniku, by na przyszłość nie pytać
"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
Nemo pomógł mi rozwiązać 90% nieścisłości, z jakimi się spotkałem w Talismanie (nawet tych banalnych, które w jakiś sposób wynikały z instrukcji, a których to nie załapałem od razu). Powyższy problem również sobie zapisałem w swoim notatniku, by na przyszłość nie pytać ;)
Paolo Tosolini pisze: Example: The Cat Burglar draws Travelling Bazaar and takes all cards in the City Region, shuffles them, and places them on top of the base game Adventure deck. This does not include the Wanted Posters on the City Gate, because they are not considered as cards on the space.
A to ciekawe.
[quote="Little Nemo" post_id=145623 time=1512285878 user_id=704] [quote="Paolo Tosolini"] [i]Example: The Cat Burglar draws Travelling Bazaar and takes all cards in the City Region, shuffles them, and places them on top of the base game Adventure deck. This does not include the Wanted Posters on the City Gate, because they are not considered as cards on the space.[/i] [/quote][/quote] A to ciekawe.
Witam, takie pytanko, czy jak stoję na obszarze Równin Grozy i chcę wyjść z Krainy wewnętrznej do środkowej, to czy muszę rzucić kością za ruch, czy poruszam się o 1 obszar na Tajemne Wrota?
I niech Pan zrobi użytek z serca, póki Pan je jeszcze ma. Inaczej będziemy podobni.
Witam, takie pytanko, czy jak stoję na obszarze Równin Grozy i chcę wyjść z Krainy wewnętrznej do środkowej, to czy muszę rzucić kością za ruch, czy poruszam się o 1 obszar na Tajemne Wrota?
Hasiok pisze: ↑czwartek 07 gru 2017, 09:25
Witam, takie pytanko, czy jak stoję na obszarze Równin Grozy i chcę wyjść z Krainy wewnętrznej do środkowej, to czy muszę rzucić kością za ruch, czy poruszam się o 1 obszar na Tajemne Wrota?
Skoro w Krainie Wewnętrznej nie rzucamy kością, a Równiny Grozy znajdują się w tej Krainie to nie rzucasz tylko poruszasz się o jeden obszar na Tajemne Wrota.
Instrukcja podstawki: "Poszukiwacz, który chce przekroczyć Tajemne Wrota od strony Wewnętrznej Krainy nie musi próbować ich otwierać. Po prostu przechodzi z Równin Grozy na obszar Tajemnych Wrót. Taki manewr traktuje się jako jego cały ruch podczas tej tury."
[quote=Hasiok post_id=145736 time=1512635130 user_id=12087] Witam, takie pytanko, czy jak stoję na obszarze Równin Grozy i chcę wyjść z Krainy wewnętrznej do środkowej, to czy muszę rzucić kością za ruch, czy poruszam się o 1 obszar na Tajemne Wrota?[/quote]
Skoro w Krainie Wewnętrznej nie rzucamy kością, a Równiny Grozy znajdują się w tej Krainie to nie rzucasz tylko poruszasz się o jeden obszar na Tajemne Wrota.
Instrukcja podstawki: "Poszukiwacz, który chce przekroczyć Tajemne Wrota od strony Wewnętrznej Krainy nie musi próbować ich otwierać. Po prostu przechodzi z Równin Grozy na obszar Tajemnych Wrót. Taki manewr traktuje się jako jego cały ruch podczas tej tury."
Cześć Zastanawiam się, czy taka postać jak "Mutant", może wykorzystać punkt losu, aby skorzystać ze swojej 1 umiejętności, a dokładnie:
"Na początku gry rzuć kością aby określić z jakimi atrybutami rozpoczynasz grę"?
Ci którzy najmniej pomagają, najwięcej się mądrzą, kiedy im pomagasz.
Cześć :) Zastanawiam się, czy taka postać jak "Mutant", może wykorzystać punkt losu, aby skorzystać ze swojej 1 umiejętności, a dokładnie: "Na początku gry rzuć kością aby określić z jakimi atrybutami rozpoczynasz grę"?