Kilka pytań odnośnie zasad i innych
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Owszem.Rogo pisze:Czyli wg Twoich rozważań, gdy masz misję Odwiedź Czarodziejkę w Mieście, to wchodząc do Miasta musisz ją odwiedzić, ale jej nie badasz? Innymi słowy trafiając do Miasta teleportujesz się do Jaskini Czarownika po nagrodę?
Dodajesz początkową wartość Siły, czyli to co masz zapisane na karcie Poszukiwacza (ewentualnie +1 jeżeli masz odpowiednią Nagrodę za zadania).Etamin pisze:1)Jak mamy np zaklęcie "Nadludzka siła", które do końca tury podwaja początkową wartość twojej Siły, to znaczy, że dodaję sobie w czasie walki + początkową wartość Siły (np w przypadku Duszka + 1), czy po prostu mam dwa razy więcej Siły, niż na początku walki (w starym MiMie chyba tak to działało).
Nie pamiętam teraz wordinga tej karty, ale ja zawsze grałem, że tak - lawina opuszcza Góry i włóczy się po Zewnętrznej Krainie.Etamin pisze:2)Co się dzieje jak głaz, albo lawina dojdzie do początku planszy Gór? Stoją tam cały czas, aż ktoś na nich nie wyrzuci 1, czy wchodzą do krainy zewnętrznej (a może odpadają)?
Owszem, ale w racjonalny sposób. Najlepiej jest przyjąć, iż w taki sposób, by najbardziej zaszkodzić graczowi. Jednakże każda suma umiejętności wymaga indywidualnej zasady.Etamin pisze:3)Co się dzieje w wypadku, gdy losuję dwóch wrogów na Siłe i każdy z nich ma jakąś umiejętność? Ich Siły się łączą w czasie walki. Umiejętności też?
Nie.Etamin pisze:4)Czy mogę użyć Józefiny, gdy tracę ostatnie życie?
Możesz.Etamin pisze:5)Czy mając Poltergeista można przejść przez Wrota? Chyba nie, skoro poruszam się tylko o jeden obszar, a aby przez nie przejść muszę mieść tyle za ruch, ile dzieli mnie od Wrót +1.
Nie walczysz. Remis i przegrana oznaczają, że Twoja tura się kończy.Etamin pisze:6)Co zrobić w sytuacji gdy wylosowałem wroga na Siłę o numerze karty 2 i na Moc o numerze karty 3 i z tym na Siłę zremisowałem. Nie walczę już na Moc wtedy (z instrukcji wynika, ze po przegranej walce moja tura się kończy)?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Etamin
-
- Posty: 71
- Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Myślałem, że nie mogę próbować otwierać Wrót, gdy mój ruch kończy się na nich. Tak w sumie wynika nawet z instrukcji.Nemomon pisze:Możesz.Etamin pisze:5)Czy mając Poltergeista można przejść przez Wrota? Chyba nie, skoro poruszam się tylko o jeden obszar, a aby przez nie przejść muszę mieć tyle za ruch, ile dzieli mnie od Wrót +1.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 13:30
- Lokalizacja: Gdańsk
- Płeć:
Nemomon pisze:Dokładnie tak, jak pisze Rogo.Rogo pisze:Kończysz ruchna wrotach a w następnej turze do Wewnętrznej Krainy.
Też sadze ze nie można tak samo jak przechodzenie przez most przy strażniku. W instrukcji wyraźnie pisze że trzeba mieć tyle oczek by wystarczyło na przejście, i ze nie mozna startować z pola strażnika.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zgodnie z oficjalnym FAQiem:
Sytuacja jest identyczna, z tym, że nie ma Cerbera, tylko poruszamy się o 1 pole. W obu przypadkach należy stosować tę samą zasadę, że w następnym ruchu można wejść do nowej Krainy.P1: Jeżeli Cerber znajduje się na Tajemnych Wrotach, to czy
Poszukiwacz musi stanąć dokładnie na nich, by móc walczyć
z Cerberem, czy też wystarczy, że poruszy się tak, jakby normalnie próbował otworzyć Wrota, jakby Cerbera na nich nie było?
O: Poszukiwacz musi stanąć dokładnie na Tajemnych Wrotach,
by móc walczyć z Cerberem. Gdy Cerber zostanie zabity, Poszukiwacz może, jeżeli tego chce, próbować otworzyć Tajemne
Wrota w swym następnym ruchu, zgodnie z normalnymi zasadami ich otwierania.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Bzdurna interpretacja, choć prawdopodobnie zgodna ze sztywnym trzymaniem się zasad. Myślę również, że nie o takie rozwiązanie chodziło twórcom gry. Przykładowo:Nemomon pisze:Owszem.Rogo pisze:Czyli wg Twoich rozważań, gdy masz misję Odwiedź Czarodziejkę w Mieście, to wchodząc do Miasta musisz ją odwiedzić, ale jej nie badasz? Innymi słowy trafiając do Miasta teleportujesz się do Jaskini Czarownika po nagrodę?
"Odwiedź czarnego rycerza"
Jest ktoś tak biegły w sztuce walki, że nie sposób go pokonać. Zmierz się z nim, a pobierze swe myto - we krwii lub złocie (...)
"Odwiedź czarodziejkę"
Jest pewna kobieta (...). Dbaj przy niej o maniery, zdenerwuj ją, a możesz nie wyjść stamtąd na dwóch nogach
"Udaj się na przeklętą polanę"
Weź ten wosk (...). Od chwili, w której postawisz stopę na polanie, do czasu kiedy rozkopiesz ziemię u stóp Wiedźmowego Drzewa, nie waż się wymawiać ani słowa. Idź, niechaj fortuna ci sprzyja.
Zdaję sobie sprawę, że są to jedynie teksty, które tworzą klimat gry. Ale są to teksty oficjalne, znajdujące się na tych kartach i moim zdaniem pokazują jakie jest zamierzenie twórców co do tych kart. I czytając je widać wyraźnie, że chodzi również o zbadanie obszaru, odwiedzenie czarodziejki (rzucenie kością) itp
A zresztą, to nie jest temat przy którym warto się kłócić, bo talisman to nie gra turniejowa, a gra się dla przyjemności a nie dla kasy (więc można zrobić house rula)
edit:
no i karty "zbadaj czarnego rycerza", "zbadaj czarodziejkę w mieście" brzmiałyby durnie
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Z:
Kiedy znajdziesz się na obszarze Puszczy,
możesz dobrać tyle Zaklęć, na ile pozwala
ci wartość twojej Mocy.
oraz
P2: Druid trafił na obszar Puszczy. Czy może dobrać Zaklęcia,
zanim rozpatrzy tam jakiekolwiek spotkanie?
O: Tak
Oczywiście nie widzę przeciwwskazań, by grać, że po zbadaniu danego miejsca wykonuje się zadanie Czarownika. Trza jedynie wziąć poprawkę na sytuację, gdy na danym obszarze masz stracić turę zanim całkowicie uda Ci się zbadać obszar, innymi słowy gdy jesteś w połowie badania obszaru, a tura się kończy.
Kiedy znajdziesz się na obszarze Puszczy,
możesz dobrać tyle Zaklęć, na ile pozwala
ci wartość twojej Mocy.
oraz
P2: Druid trafił na obszar Puszczy. Czy może dobrać Zaklęcia,
zanim rozpatrzy tam jakiekolwiek spotkanie?
O: Tak
Oczywiście nie widzę przeciwwskazań, by grać, że po zbadaniu danego miejsca wykonuje się zadanie Czarownika. Trza jedynie wziąć poprawkę na sytuację, gdy na danym obszarze masz stracić turę zanim całkowicie uda Ci się zbadać obszar, innymi słowy gdy jesteś w połowie badania obszaru, a tura się kończy.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- deaddrone
-
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 14:05
- Lokalizacja: Pruszków
- Płeć:
Zgodzę się z Guciomirem.guciomir pisze:Bzdurna interpretacja, choć prawdopodobnie zgodna ze sztywnym trzymaniem się zasad. Myślę również, że nie o takie rozwiązanie chodziło twórcom gry. Przykładowo:Nemomon pisze:Owszem.Rogo pisze:Czyli wg Twoich rozważań, gdy masz misję Odwiedź Czarodziejkę w Mieście, to wchodząc do Miasta musisz ją odwiedzić, ale jej nie badasz? Innymi słowy trafiając do Miasta teleportujesz się do Jaskini Czarownika po nagrodę?
"Odwiedź czarnego rycerza"
Jest ktoś tak biegły w sztuce walki, że nie sposób go pokonać. Zmierz się z nim, a pobierze swe myto - we krwii lub złocie (...)
"Odwiedź czarodziejkę"
Jest pewna kobieta (...). Dbaj przy niej o maniery, zdenerwuj ją, a możesz nie wyjść stamtąd na dwóch nogach
"Udaj się na przeklętą polanę"
Weź ten wosk (...). Od chwili, w której postawisz stopę na polanie, do czasu kiedy rozkopiesz ziemię u stóp Wiedźmowego Drzewa, nie waż się wymawiać ani słowa. Idź, niechaj fortuna ci sprzyja.
Zdaję sobie sprawę, że są to jedynie teksty, które tworzą klimat gry. Ale są to teksty oficjalne, znajdujące się na tych kartach i moim zdaniem pokazują jakie jest zamierzenie twórców co do tych kart. I czytając je widać wyraźnie, że chodzi również o zbadanie obszaru, odwiedzenie czarodziejki (rzucenie kością) itp
A zresztą, to nie jest temat przy którym warto się kłócić, bo talisman to nie gra turniejowa, a gra się dla przyjemności a nie dla kasy (więc można zrobić house rula)
edit:
no i karty "zbadaj czarnego rycerza", "zbadaj czarodziejkę w mieście" brzmiałyby durnie
My gramy w ten sposób, iż żeby zrobić jakieś zadanie, które wymaga odwiedzenia kogoś, wtedy musimy tego kogoś faktycznie odwiedzić. Przykład z czarodziejką w Mieście. Poszukiwacz idzie do Miasta, odwiedza Czarodziejkę i rzuca kością. Po jej rzucie (niezależnie od wyniku) jest teleportowany do Jaskini Czarownika. Podobnie jest z Klątwą Wiedźmy, odwiedzasz Mistyka i niezależnie od wyniku pozbywasz się wrednej Przyjaciółki
pozdr
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 23:47
- Lokalizacja: K-ów
- Płeć:
Witajcie!
Mam kilka pytań dotyczących zasad:
1. Czy zaklęcie Rozproszenie Magii niweluje działanie Różdżki Zniszczenia?
2. Czy można mieć dwóch tych samych przyjaciół (n.p. Przewodników)?
--> I co za tym idzie: Czy dwa muły pozwalają na noszenie 16 dodatkowych przedmiotów?
3. Czy celowe samobójstwo jest zgodne z zasadami gry? Mając n.p. elfa gram tak, aby zginąć jak najszybciej w potyczkach i wylosować nową postać.
Dzięki za odpowiedzi!
Mam kilka pytań dotyczących zasad:
1. Czy zaklęcie Rozproszenie Magii niweluje działanie Różdżki Zniszczenia?
2. Czy można mieć dwóch tych samych przyjaciół (n.p. Przewodników)?
--> I co za tym idzie: Czy dwa muły pozwalają na noszenie 16 dodatkowych przedmiotów?
3. Czy celowe samobójstwo jest zgodne z zasadami gry? Mając n.p. elfa gram tak, aby zginąć jak najszybciej w potyczkach i wylosować nową postać.
Dzięki za odpowiedzi!
- Arbaal
-
- Posty: 302
- Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
- Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
- Płeć:
- Wiek: 34
Nie wiem skąd to pytanie? Myślę że czytając opis rozproszenia magii można wywnioskować że nie. Różdżka to przedmiot a rozproszenie niweluje zaklęcie.1. Czy zaklęcie Rozproszenie Magii niweluje działanie Różdżki Zniszczenia?
Tak można mieć nieskończenie wiele tych samych przyjaciół.2. Czy można mieć dwóch tych samych przyjaciół (n.p. Przewodników)?
--> I co za tym idzie: Czy dwa muły pozwalają na noszenie 16 dodatkowych przedmiotów?
Muł nosi 4 przedmioty wiec dwa muły noszą 8 przedmiotów.
Koń z wozem nosi 8 przedmiotów więc dwa konie i dwa wozy to dopiero 16 przedmiotów.
Jest zgodne. Dla przykładu. Mógł byś wygrać walkę i użyć losu aby przerzucić kość co mogło by spowodować przegrana walkę. Mógł byś też celowo kierować się na pustynie itp.3. Czy celowe samobójstwo jest zgodne z zasadami gry? Mając n.p. elfa gram tak, aby zginąć jak najszybciej w potyczkach i wylosować nową postać.
Jak bym wylosował elfa to też dążył bym do jego szybkiej śmierci :mrgreen:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Uszanowanie,
Nie.Sillmarillion pisze:1. Czy zaklęcie Rozproszenie Magii niweluje działanie Różdżki Zniszczenia?
Owszem, można mieć i ich efekty w miarę możliwości się stackują. W Twoim przypadku posiadanie 2 mułów pozwala na noszenie 8 dodatkowych Przedmiotów, a 2 konie z wozami na 16 dodatkowych Przedmiotów.Sillmarillion pisze:2. Czy można mieć dwóch tych samych przyjaciół (n.p. Przewodników)?
--> I co za tym idzie: Czy dwa muły pozwalają na noszenie 16 dodatkowych przedmiotów?
Można... Tylko co to za gra i przyjemność z niej płynąca? Wylosowałeś Elfa, Mnicha, czy Kapłana, to graj nim, a nie zabijaj. Ja osobiście bardzo lubię grać Elfem i nie raz zdarzało mi się wybrać go pośród naprawdę potężnych Poszukiwaczy. Jeżeli jednak uważasz, że są Poszukiwacze, którzy nie zasługują na bycie granymi, to przed rozgrywką ich odrzuć.Sillmarillion pisze:3. Czy celowe samobójstwo jest zgodne z zasadami gry? Mając n.p. elfa gram tak, aby zginąć jak najszybciej w potyczkach i wylosować nową postać.
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 23:47
- Lokalizacja: K-ów
- Płeć:
Pytanie Różdżka - Rozproszenie wzięło się z tego, że wczoraj zaistniała taka sytuacja w grze. Aby uniknąć utraty żetonów chciałem użyć rozproszenia magii, ale kolega się uparł, że działa one tylko na Zaklęcia a Różdżka jest przedmiotem, a więc argumentował tak jak Ty.
Jak dla mnie jednak jest to wbrew logice. Po pierwsze Zaklęcie nazywa się Rozproszenie Magii a Różdżka jest Magicznym przedmiotem. Po drugie Różdżka działa dokładnie tak jak Zaklęcie, tzn. na odległość (Poszukiwacze nie stoją na tym samym polu) i wywiera jakiś (negatywny) efekt na innym Poszukiwaczu a po użyciu znika. A po trzecie zaklęcie Rozproszenie Magii jest z gry podstawowej, Różdżka natomiast z dodatku Żniwiarz, czyli twórcy gry robiąc zaklęcie Rozproszenie Magii nie mogli jeszcze przewidzieć sytuacji, w której gracz chce się wybronić od Różdżki Zniszczenia. Dlatego powinno się działać wg zasad logiki a te - wg mnie - pozwalają na użycie Rozproszenia Magii.
Jak sądzicie?
O elfa zaś pytałem tylko teoretycznie, skutki natomiast są praktyczne. Gdy Poszukiwacz ma już tylko jeden punkt życia nie jest zatem zmuszony przez zasady, aby przykładowo wykorzystać punkt losu albo samemu się uzdrowić?
Jak dla mnie jednak jest to wbrew logice. Po pierwsze Zaklęcie nazywa się Rozproszenie Magii a Różdżka jest Magicznym przedmiotem. Po drugie Różdżka działa dokładnie tak jak Zaklęcie, tzn. na odległość (Poszukiwacze nie stoją na tym samym polu) i wywiera jakiś (negatywny) efekt na innym Poszukiwaczu a po użyciu znika. A po trzecie zaklęcie Rozproszenie Magii jest z gry podstawowej, Różdżka natomiast z dodatku Żniwiarz, czyli twórcy gry robiąc zaklęcie Rozproszenie Magii nie mogli jeszcze przewidzieć sytuacji, w której gracz chce się wybronić od Różdżki Zniszczenia. Dlatego powinno się działać wg zasad logiki a te - wg mnie - pozwalają na użycie Rozproszenia Magii.
Jak sądzicie?
O elfa zaś pytałem tylko teoretycznie, skutki natomiast są praktyczne. Gdy Poszukiwacz ma już tylko jeden punkt życia nie jest zatem zmuszony przez zasady, aby przykładowo wykorzystać punkt losu albo samemu się uzdrowić?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ja sądzę, że Rozproszenie magii działa jedynie na Zaklęcia, a Zniszczenie magii na Zaklęcia oraz Magiczne Przedmioty.Sillmarillion pisze:Pytanie Różdżka - Rozproszenie wzięło się z tego, że wczoraj zaistniała taka sytuacja w grze. Aby uniknąć utraty żetonów chciałem użyć rozproszenia magii, ale kolega się uparł, że działa one tylko na Zaklęcia a Różdżka jest przedmiotem, a więc argumentował tak jak Ty.
Jak dla mnie jednak jest to wbrew logice. Po pierwsze Zaklęcie nazywa się Rozproszenie Magii a Różdżka jest Magicznym przedmiotem. Po drugie Różdżka działa dokładnie tak jak Zaklęcie, tzn. na odległość (Poszukiwacze nie stoją na tym samym polu) i wywiera jakiś (negatywny) efekt na innym Poszukiwaczu a po użyciu znika. A po trzecie zaklęcie Rozproszenie Magii jest z gry podstawowej, Różdżka natomiast z dodatku Żniwiarz, czyli twórcy gry robiąc zaklęcie Rozproszenie Magii nie mogli jeszcze przewidzieć sytuacji, w której gracz chce się wybronić od Różdżki Zniszczenia. Dlatego powinno się działać wg zasad logiki a te - wg mnie - pozwalają na użycie Rozproszenia Magii.
Jak sądzicie?
O elfa zaś pytałem tylko teoretycznie, skutki natomiast są praktyczne. Gdy Poszukiwacz ma już tylko jeden punkt życia nie jest zatem zmuszony przez zasady, aby przykładowo wykorzystać punkt losu albo samemu się uzdrowić?
Co do pytania o Elfa, to owszem - nie jest zmuszony. Gracz może mieć Zaklęcie Uzdrowienia/Ocalenia, ale nikt i nic nie jest w stanie go zmusić do rzucenia tego Zaklęcia.
- Arbaal
-
- Posty: 302
- Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
- Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
- Płeć:
- Wiek: 34
+1Ja sądzę, że Rozproszenie magii działa jedynie na Zaklęcia, a Zniszczenie magii na Zaklęcia oraz Magiczne Przedmioty.
Mnich i Kapłan nie są tacy źli. Ja nie lubię elfów w świecie fantasy bo źle mi się kojarząMożna... Tylko co to za gra i przyjemność z niej płynąca? Wylosowałeś Elfa, Mnicha, czy Kapłana, to graj nim, a nie zabijaj. Ja osobiście bardzo lubię grać Elfem i nie raz zdarzało mi się wybrać go pośród naprawdę potężnych Poszukiwaczy. Jeżeli jednak uważasz, że są Poszukiwacze, którzy nie zasługują na bycie granymi, to przed rozgrywką ich odrzuć.
- Etamin
-
- Posty: 71
- Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Możesz, to Ty rzucasz kością, a nie Żniwiarz.Etamin pisze:W instrukcji Żniwiarza jest napisane, że na Żniwiarza nie mają wpływu żadne specjalne umiejętności, karty przygód ani zaklęcia? Czy to dotyczy również rzutu kością w czasie spotkania z nim? NP, czy mogę użyć koniczyny w czasie spotkania z nim, by ustawić rzut na 5 lub 6?
- set-han
-
- Posty: 64
- Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
Garść pytań z wczorajszej potyczki, ale najpierw treść kart, które dotyczą pytań:
Zaklęcie Hydry - Możesz rzucić to zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne właśnie rzucone zaklęcie wpłynie też na innych, wybranych przez Ciebie poszukiwaczy (możesz także wybrać siebie). Traktuj powielone zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z poszukiwaczy ignorując ograniczenia wynikające z krainy i momentu rzucania.
Strzaskanie Duszy - Możesz rzucić to zaklęcie na dowolnego poszukiwacza lub istotę tuż przed rozpoczęciem walki psychicznej. Jeśli rzuciłeś zaklęcie na Poszukiwacza traci on 2 punkty życia, jeśli na istotę - zostaje ona zabita. Wrogów zabitych w ten sposób możesz zatrzymać jako trofea.
Zamrożenie - Możesz rzucić to zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej z innym poszukiwaczem lub istotą. Ten poszukiwacz lub istota nie wykonuje rzutu ataku.
Błyskawica - Możesz rzucić to zaklęcie na dowolny obszar w dowolnym momencie. Do końca tej tury będzie można wymykać się wszystkim istotom i poszukiwaczom znajdującym się na tym obszarze.
Zawładnięcie - Możesz rzucić to zaklęcie na początku swojej tury, przed wykonaniem ruchu. Zabierz innemu Poszukiwaczowi 1 wybrany przedmiot lub 1 sztukę złota.
Pytania:
1. Spotykam poszukiwacza i rzucam Zamrożenie - czy poszukiwacz może w tym momencie uratować się zaklęciem Błyskawica?
2. Zaklęcie Strzaskanie Duszy mogę rzucić tylko w sytuacji, gdy w walce psychicznej biorę udział ja, czy w sytuacji gdy inny gracz walczy z poszukiwaczem/wrogiem mogę też rzucić to zaklęcie?
3. Rzucając czas Zawładnięcie i Zaklęcie Hydry mogę zabrać wszystkim poszukiwaczom po 1 przedmiocie, a temu, na którego zostało rzucone zaklęcie Zawładnięcia 2 przedmioty? Czy jemu też 1?
Zaklęcie Hydry - Możesz rzucić to zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne właśnie rzucone zaklęcie wpłynie też na innych, wybranych przez Ciebie poszukiwaczy (możesz także wybrać siebie). Traktuj powielone zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z poszukiwaczy ignorując ograniczenia wynikające z krainy i momentu rzucania.
Strzaskanie Duszy - Możesz rzucić to zaklęcie na dowolnego poszukiwacza lub istotę tuż przed rozpoczęciem walki psychicznej. Jeśli rzuciłeś zaklęcie na Poszukiwacza traci on 2 punkty życia, jeśli na istotę - zostaje ona zabita. Wrogów zabitych w ten sposób możesz zatrzymać jako trofea.
Zamrożenie - Możesz rzucić to zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej z innym poszukiwaczem lub istotą. Ten poszukiwacz lub istota nie wykonuje rzutu ataku.
Błyskawica - Możesz rzucić to zaklęcie na dowolny obszar w dowolnym momencie. Do końca tej tury będzie można wymykać się wszystkim istotom i poszukiwaczom znajdującym się na tym obszarze.
Zawładnięcie - Możesz rzucić to zaklęcie na początku swojej tury, przed wykonaniem ruchu. Zabierz innemu Poszukiwaczowi 1 wybrany przedmiot lub 1 sztukę złota.
Pytania:
1. Spotykam poszukiwacza i rzucam Zamrożenie - czy poszukiwacz może w tym momencie uratować się zaklęciem Błyskawica?
2. Zaklęcie Strzaskanie Duszy mogę rzucić tylko w sytuacji, gdy w walce psychicznej biorę udział ja, czy w sytuacji gdy inny gracz walczy z poszukiwaczem/wrogiem mogę też rzucić to zaklęcie?
3. Rzucając czas Zawładnięcie i Zaklęcie Hydry mogę zabrać wszystkim poszukiwaczom po 1 przedmiocie, a temu, na którego zostało rzucone zaklęcie Zawładnięcia 2 przedmioty? Czy jemu też 1?
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
1. Może.
2. Kiedy ty bierzesz udział. Niektórzy na forum forsują opinię że zaklęcie można rzucać w dowolnym momencie, ale nie sugerowałbym się tym. W przypadku innych zaklęć które mają podobny wording nikt nie ma wątpliwości że chodzi o twoją walkę.
3. Hydra dodaje nowe cele, ale zadziała na "innych" poszukiwaczy niż oryginalny cel. Czyli w tym przypadku ten, który pierwszy oberwał zawładnięciem, nie oberwie już hydrą.
2. Kiedy ty bierzesz udział. Niektórzy na forum forsują opinię że zaklęcie można rzucać w dowolnym momencie, ale nie sugerowałbym się tym. W przypadku innych zaklęć które mają podobny wording nikt nie ma wątpliwości że chodzi o twoją walkę.
3. Hydra dodaje nowe cele, ale zadziała na "innych" poszukiwaczy niż oryginalny cel. Czyli w tym przypadku ten, który pierwszy oberwał zawładnięciem, nie oberwie już hydrą.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Guciomir ma rację, ja tylko spamem dodam, iż jak właśnie guciomir napisał, "Hydra dodaje nowe cele" do danego Zaklęcia. Czyli jeżeli rzucasz Hydrę, a ktoś inny Zawładnięcie, to nie Ty, a kontroler Zawładnięcia zgarnia wszystkie Przedmioty.guciomir pisze:3. Hydra dodaje nowe cele, ale zadziała na "innych" poszukiwaczy niż oryginalny cel. Czyli w tym przypadku ten, który pierwszy oberwał zawładnięciem, nie oberwie już hydrą.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- sardo
-
- Posty: 145
- Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
- Lokalizacja: Wieliczka
- Płeć:
- Wiek: 30
Jeżeli ktoś użyje Dotyku śmierci i inny gracz rzuci Hydrę na to zaklęcie przeciw całej reszcie a z kolei gracz który dostanie odnogą Hydry użyje Odbicia to zaklęcie odwraca się w stronę tego który użył Dotyku śmierci czy Hydry?Nemomon pisze:Guciomir ma rację, ja tylko spamem dodam, iż jak właśnie guciomir napisał, "Hydra dodaje nowe cele" do danego Zaklęcia. Czyli jeżeli rzucasz Hydrę, a ktoś inny Zawładnięcie, to nie Ty, a kontroler Zawładnięcia zgarnia wszystkie Przedmioty.guciomir pisze:3. Hydra dodaje nowe cele, ale zadziała na "innych" poszukiwaczy niż oryginalny cel. Czyli w tym przypadku ten, który pierwszy oberwał zawładnięciem, nie oberwie już hydrą.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
W tego, co użył Dotyku Śmierci. Warto zauważyć, iż w takim przypadku wszelkie dodatkowe cele zapewnione przez Hydrę są anulowane, a więc nikt, prócz rzucającego Dotyk Śmierci, nie będzie tracił Żyć z powodu efektu Dotyku Śmierci.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6191
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37