Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 2879
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: stave » poniedziałek 17 lip 2017, 15:45

Jeśli masz możesz, a nie musisz to możesz gościa odwiedzić i nie skorzystać z jego usług. Nie masz tutaj przymusu.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
Odyn
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 216
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » środa 19 lip 2017, 21:22

Dobra, wreszcie mam karty przed oczyma. Czyli tak:
Wchodzę na pole, gdzie losuje się Mieszkańców, a leży już tam również Alchemik. Ma napisane na karcie: "Możesz odrzucić dowolną liczbę Przedmiotów i otrzymać za każdy z nich 1 sztukę złota...". Ja dociągam kolejnego Mieszkańca - wylosowałem np Mędrca który ma napisane: "Możesz zapłacić 1 sztukę złota, aby wybrać Poszukiwacza i zmienić jego charakter zgodnie z twoim wyborem."
Muszę wybrać jednego i go odwiedzić zgodnie z instrukcją. Ale z żadnej z tych usług nie chcę korzystać (nie ma nakazu na karcie). Nie, że mnie nie stać - mam złoto, mam Przedmioty. Mogę tak zagrać? Wskazuję, że odwiedzam jednego z nich, po czym po prostu powołując się na zapis na karcie "możesz" stwierdzam, że nie korzystam z usług (bo nie ma nakazu).
Stave mówi, że można tak zagrać, a jak oficjalne zasady? :)


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16853
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » czwartek 20 lip 2017, 07:54

A ja znow jestem w pracy, jutro je przeczytam i zobacze.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3253
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » czwartek 20 lip 2017, 09:53

Oficjalnych zasad chyba nie ma ale są co do oryginalnej planszy - tam jeśli odwiedziłeś miasto to nie mogłeś wybrać alchemika jeśli nic nie przetopisz w złoto i nie mogłeś wybrać lekarza jeśli nie zamierzałeś się leczyć, musiałeś wtedy rzucać u czarodziejki. Idąc tym tropem rozumowania skłaniałbym się że musisz coś zrobić u mieszkańca którego odwiedzasz.
Ale my tak nie gramy :) . Jeśli jest napisane że możesz, to jest to opcjonalne i kropka.


What a view.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16853
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » piątek 21 lip 2017, 17:01

Odyn pisze:Dobra, wreszcie mam karty przed oczyma. Czyli tak:
Wchodzę na pole, gdzie losuje się Mieszkańców, a leży już tam również Alchemik. Ma napisane na karcie: "Możesz odrzucić dowolną liczbę Przedmiotów i otrzymać za każdy z nich 1 sztukę złota...". Ja dociągam kolejnego Mieszkańca - wylosowałem np Mędrca który ma napisane: "Możesz zapłacić 1 sztukę złota, aby wybrać Poszukiwacza i zmienić jego charakter zgodnie z twoim wyborem."
Muszę wybrać jednego i go odwiedzić zgodnie z instrukcją. Ale z żadnej z tych usług nie chcę korzystać (nie ma nakazu na karcie). Nie, że mnie nie stać - mam złoto, mam Przedmioty. Mogę tak zagrać? Wskazuję, że odwiedzam jednego z nich, po czym po prostu powołując się na zapis na karcie "możesz" stwierdzam, że nie korzystam z usług (bo nie ma nakazu).
Stave mówi, że można tak zagrać, a jak oficjalne zasady? :)
Przeczytałem instrukcję w tym punkcie i jest w niej napisane tak, jak prawi Bludgeon - że nic się nie dzieje, ale Mieszkańca uznaje się za odwiedzonego, jeśli np. odwiedzisz Doktora i nie masz z czego się wyleczyć (masz full Życia) lub nie masz złota, by się wyleczyć. Trzecia opcja - nie chcesz się wyleczyć, mimo iż straciłeś jakieś punkty i masz wystarczająco złota, by się wyleczyć - nie zostaje tam wymieniona. Idąc tym tokiem rozumowania, można by uznać, iż faktycznie musisz kogoś odwiedzić i wykonać jakąś czynność (a rzuty kością są obowiązkowe). Dla przykładu taka Strażniczka Kapliczki ma napisane, iż Źli Poszukiwacze po jej odwiedzeniu tracą 1 punkt Życia. Jeśli gracze mieliby swobodę w decydowaniu, czy chcą kogoś odwiedzić, czy nie, to Strażniczki nigdy by nie odwiedził Zły Poszukiwacz.

Dlatego po mojemu, jeżeli nie chcesz odwiedzić Alchemika i przetopić 1 ze swoich Przedmiotów, musisz odwiedzić Mędrca i wydać 1 sztukę złota, by zamienić komuś jego Charakter. Jeżeli z kolei nie masz tej sztuki złota, musisz odwiedzić Alchemika i przetopić 1 ze swoich Przedmiotów na złoto. Drastyczne, ale zgodne z przykładem zaprezentowanym w instrukcji oraz z duchem obszarów Miasta czy Wioski ze starej planszy. Ponadto, biorąc pod uwagę, iż chociażby w samym Kataklizmie występują Zaklęcia o nazwie "Błysk", takie zasady pozwalają graczom wcisnąć kogoś na minę.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Odyn
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 216
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » piątek 21 lip 2017, 19:49

Dziękuję za rzeczową odpowiedź :)


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Mak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 15:44
Lokalizacja: Necropolis
Płeć:
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mak » wtorek 25 lip 2017, 17:55

Zauważyłem niekonsekwencję dotyczącą zasad w Digital Edition, a może jest to po prostu bug. Chodzi o działanie Amuletu. W oryginalnej broszurze "FAQ" od Talismana czytamy:

Pytanie: Czy Przedmioty, Przyjaciele, Zaklęcia oraz złoto posiadane przez Poszukiwacza mogą być celem Zaklęć, jeśli wśród jego Przedmiotów znajduje się Amulet?
Odpowiedź: Nie.

A jednak, grając w Digital Edition przytrafiło mi się coś zupełnie innego. Po pierwsze, odebrano mi Przyjaciela. Pomyślałem: ok, celem Mesmeryzmu nie był mój Poszukiwacz. Ale w innej grze zostałem unieruchomiony Zaklęciem, również pomimo Amuletu, a to już lekka przesada... Zerknąłem wtedy do wspomnianego FAQ i okazuje się, że tak być nie powinno. Spotkaliście się z tym błędem?


www:

Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16853
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » wtorek 25 lip 2017, 18:04

Nie spotkałem się, aczkolwiek jesteś pewien, iż nie stałeś wtedy na obszarze Przeklętej Polany? Tam Amulet nie działa.

Anyway, jak znajdziesz jakieś bugi czy błędy dotyczące DE (lub po prostu chcesz się o coś zapytać), to następnym razem zrób to w tym temacie: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... &start=660


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Mak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 15:44
Lokalizacja: Necropolis
Płeć:
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mak » wtorek 08 sie 2017, 23:46

Widziałem, że rozmowy na temat specjalnej zdolności Minotaura już były, ale w odniesieniu do łączenia jej z Koniem czy Mechaniczną Sową. Ja natomiast muszę przyznać, że w ogóle nie rozumiem tego jego dodawania rzutu za ruch podczas walki. Muszę zawsze pamiętać ile wyrzuciłem podczas swojego ostatniego ruchu, zanim wdałem się w walkę? :?


www:

Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3253
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » środa 09 sie 2017, 06:18

Mak pisze:Widziałem, że rozmowy na temat specjalnej zdolności Minotaura już były, ale w odniesieniu do łączenia jej z Koniem czy Mechaniczną Sową. Ja natomiast muszę przyznać, że w ogóle nie rozumiem tego jego dodawania rzutu za ruch podczas walki. Muszę zawsze pamiętać ile wyrzuciłem podczas swojego ostatniego ruchu, zanim wdałem się w walkę? :?
Przecież ten ruch był dosłownie przed chwilą. Po skończeniu twojej tury już się nie dodaje jeśli ktoś inny Cię zaatakuje.


What a view.


Awatar użytkownika
arthan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 514
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » środa 09 sie 2017, 08:06

Bludgeon pisze:Przecież ten ruch był dosłownie przed chwilą.
Dokładnie, w 99% przypadków nadal masz tą ilość podaną na kostce bo był to ostatnio wykonany rzut.




Awatar użytkownika
Mak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 15:44
Lokalizacja: Necropolis
Płeć:
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mak » środa 09 sie 2017, 10:08

Mmhm. No tak, właściwie to macie rację. O ile gracze nie będą nadpobudliwi i o ile pogoda dopisze, kostki powinny nadal leżeć na swoim miejscu ;) Dzięki.


www:

Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16853
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » środa 09 sie 2017, 10:13

Co do ruchu, to o ile pamietam FAQ zakazuje laczenia ruchu konia/sowy z minotaurem, ale osobiscie uwazam, iz nie ma zadnych podstaw, by nie moc laczyc ich. Przynajmniej wg zasad gry.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


ODPOWIEDZ