Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Mortress [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 26 gru 2010, 13:03
Lokalizacja: Ulanów
Płeć:
Wiek: 22

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mortress » niedziela 26 gru 2010, 13:08

Witam, jestem tu nowy, wczoraj dostałem na gwiazdkę TMiM 4.5 wersję podstawową i mam 2 pytania:

1. Jeśli ktoś jako przyjaciela dostanie najemnika i mu zapłaci za przyłączenie się. To jak to jest z walkami? Musisz zdecydować przed walką czy chcesz zapłacić najemnikowi czy po rzucie już możesz zadecydować, że chcesz jednak jego pomoc i mu płacisz?

2. Jeśli jest potyczka, gracz vs. wróg, to kto pierwszy rzuca? Gracz czy wróg? To samo, jeśli gracz nr 1 zaatakuje gracza nr 2, to kto pierwszy rzuca kością? Czy może są to kwestie nieznaczne, losowe?

3. Jaka jest kolejność wydania dodatków?

1. Żniwiarz
2. Podziemia
3. Królowa Lodu
4. Góry
5. Sacred Lands

Taka? Bo chcę wszystkie po kolei kupić, no i pytanie czy jeśli kupię dodatek to czy gra się dłużej czy po prostu podobnie długo tylko, że inna droga jest do wygranej? No i grając z dodatkiem, można przechodzić tradycyjnie grę? Mając na przykład dodatek Podziemia.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » niedziela 26 gru 2010, 14:26

Witaj na forum! Życzymy miłej gry!
Mortress pisze:1. Jeśli ktoś jako przyjaciela dostanie najemnika i mu zapłaci za przyłączenie się. To jak to jest z walkami? Musisz zdecydować przed walką czy chcesz zapłacić najemnikowi czy po rzucie już możesz zadecydować, że chcesz jednak jego pomoc i mu płacisz?
Na Najemniku nie jest sprecyzowane, kiedy mu płacisz, możesz więc mu zapłacić nawet po wykonaniu rzutu kością.
Mortress pisze:2. Jeśli jest potyczka, gracz vs. wróg, to kto pierwszy rzuca? Gracz czy wróg? To samo, jeśli gracz nr 1 zaatakuje gracza nr 2, to kto pierwszy rzuca kością? Czy może są to kwestie nieznaczne, losowe?
To nie ma znaczenia, kto pierwszy rzuca, ale (u mnie przynajmniej) zwyczajowo Wróg oraz atakujący Poszukiwacz rzucają pierwsi.
Mortress pisze:3. Jaka jest kolejność wydania dodatków?

1. Żniwiarz
2. Podziemia
3. Królowa Lodu
4. Góry
5. Sacred Lands
Ano,

1. Talisman: Magia i Miecz
2. Talisman: Magia i Miecz Żniwiarz
3. Talisman: Magia i Miecz Podziemia
4. Talisman: Magia i Miecz Królowa Lodu
5. Talisman: Magia i Miecz Góry
6. Talisman: Magia i Miecz Pani Jeziora (niewydany po polsku jeszcze).
Mortress pisze:czy jeśli kupię dodatek to czy gra się dłużej czy po prostu podobnie długo tylko, że inna droga jest do wygranej? No i grając z dodatkiem, można przechodzić tradycyjnie grę? Mając na przykład dodatek Podziemia.
Zależy od dodatku, "małe dodatki" takie jak Żniwiarz, Królowa Lodu czy Pani Jeziora, dodają nowe karty Przygód, Poszukiwaczy, Zaklęć oraz nowe możliwości (przykładowo Pani Jeziora dokłada karty Nagród za zadania oraz karty Stajni), "duże dodatki", jak Podziemia czy Góry, dodają nowe plansze. W Podziemiach możesz dostać się nawet na Koronę Władzy inną drogą (oraz otrzymać kartę Skarbu), w Górach teleportację do dowolnego obszaru bez względu na Krainę (prócz Wewnętrznej) oraz kartę Reliktu.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » niedziela 26 gru 2010, 14:34

Głowy nie dam, ale uważam, że wykonanie rzutów za atak i zsumowanie skuteczności jest równoznaczne rozstrzygnięciu starcia, więc:
1. Najemnikowi płacisz przed rozpoczęciem walki, czyli przed wykonaniem rzutu ataku.
2. Nie ma to większego znaczenia, niemniej oba rzuty powinny raczej zostać wykonane jednocześnie.

3. Kolejność prawidłowa (z tym że ostatni dodatek nazywa się nie Sacred Lands, a Sacred Pool). Co do wydłużenia gry, to sam tego nie zaobserwowałem, ale wiele opinii na forum dowodzi, że dzięki dodatkom rzeczywiście ma ono miejsce - zapewne za sprawą większej ilości kart, które nie nudzą tak szybko, jak podstawowy zestawik 104 Przygód. Droga do wygranej pozostaje natomiast zwykle, ogólnie rzecz ujmując, ta sama - tylko Podziemia oferują nam alternatywną ścieżkę ku zwycięstwu. A w kwestii tradycyjnego przechodzenia gry, to nie jestem pewien, co masz na myśli, ale jeśli chodzi o tradycyjne przedzieranie się w ostatniej fazie gry przez Krainę Wewnętrzną, to tak, bez względu na to, jakich dodatków użyjesz, ten element zawsze pozostanie. Z tym że trzy ostatnie rozszerzenia (od Królowej Lodu począwszy) oferują karty Alternatywnych Zakończeń, które mogą zmienić wygląd samego wielkiego finału.

[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:35 pm ]
Heh, ubiegłeś mnie, Nemo :-P

[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:36 pm ]
A tak swoją drogą - "Pani Jeziora"? Więc tak brzmi ostateczna oficjalna polska nazwa Sacred Pool?



sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol » niedziela 26 gru 2010, 14:40

A ja mam jeszcze pytanie dotyczące zakończenia "Zadania Czarownika", jak to jest z tym jak najszybszym wykonywaniu zadań? Np. poświęć pkt mocy to trzeba od razu oddać z początkowej wartości? Albo pokonaj Strażnika, to trzeba od razu biec się z nim bić nawet jak ma się zaledwie 5 pkt siły i tylko teoretyczną szansę wygrania walki? I jeszcze jak jest z oddaniem przedmiotów i przyjaciół, musi być 1 napotkany? Bo niektórych zadań po prostu nie da się wykonać od razu.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » niedziela 26 gru 2010, 14:41

Draugnimir pisze:A tak swoją drogą - "Pani Jeziora"? Więc tak brzmi ostateczna oficjalna polska nazwa Sacred Pool?
Nie jest ona jeszcze finalna, ale póki co bardzo prawdopodobna. Takiej też nazwy użyłem w przypadku tłumaczenia polskiego plug-inu do Strange Eons.

[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:46 pm ]
sekol pisze: Np. poświęć pkt mocy to trzeba od razu oddać z początkowej wartości?
Nie, Poświęć punkt Mocy oznacza, że musisz odrzucić żeton Mocy. Nie możesz mieć Mocy mniejszej niźli wartość, z którą rozpoczynałeś grę.
sekol pisze:Albo pokonaj Strażnika, to trzeba od razu biec się z nim bić nawet jak ma się zaledwie 5 pkt siły i tylko teoretyczną szansę wygrania walki?
Też nie, jak już zdecydujesz się go zaatakować, to go atakujesz. Nie musisz go atakować aż do własnej śmierci.
sekol pisze:I jeszcze jak jest z oddaniem przedmiotów i przyjaciół, musi być 1 napotkany?
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym napotkaniem, aczkolwiek jeżeli masz jakiś Przedmiot (lub Przyjaciela) w momencie otrzymania zadania, musisz go odrzucić. Jeżeli nie masz, to odrzucasz pierwszy otrzymany. Mieszki złota nie są Przedmiotami, więc ich nie odrzucasz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 25

Post autor: arai » niedziela 26 gru 2010, 15:02

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym napotkaniem, aczkolwiek jeżeli masz jakiś Przedmiot (lub Przyjaciela) w momencie otrzymania zadania, musisz go odrzucić. Jeżeli nie masz, to odrzucasz pierwszy otrzymany. Mieszki złota nie są Przedmiotami, więc ich nie odrzucasz.
Ja gram inaczej. Moim zdaniem możesz wykonać zadanie kiedy chcesz, więc nawet jeśli masz przyjaciela nie musisz go oddawać. Dopiero kiedy zdobędziesz przyjaciela, którego chcesz poświęcić idziesz i zamieniasz go na talizman.


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » niedziela 26 gru 2010, 15:13

Owszem, też gram podobnie. Dokładniej, to ja gram na zakryte zadania Czarownika, więc nikt poza mną jedynym nie wie, co muszę wykonać, aczkolwiek Mortress pytał o oficjalne zasady ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir » niedziela 26 gru 2010, 17:48

Pani Jeziora nie brzmi źle. Ciekawe jakich ma kontrkandydatów :) mi ostatnio spodobało się Źródło Mocy



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » niedziela 26 gru 2010, 17:53

Też tak uważam, zważywszy, że na okładce ta Pani Jeziora się tam znajduje, i do najbrzydszych bab jag nie należy :)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » niedziela 26 gru 2010, 18:25

A nie ma ta domniemana okładkowa Pani Jeziora swego odpowiednika na żadnej z Przygód wchodzących w skład dodatku? :)



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » niedziela 26 gru 2010, 18:28

Niet, Pani Jeziora występuje tylko i wyłącznie na pudełku i w instrukcji, w akapicie Logo dodatku :mrgreen:


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Mortress [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 26 gru 2010, 13:03
Lokalizacja: Ulanów
Płeć:
Wiek: 22

Post autor: Mortress » poniedziałek 27 gru 2010, 14:08

Dzięki za odpowiedzi.
Za miesiąc mam urodziny, więc już ustaliłem, że wezmę chyba dodatek Podziemia.
A propo w ile osób gra się najlepiej?
Wiadomo, że im więcej to rozgrywka ciekawsza, ale strasznie długa, zawsze grałem we 2 to schodziło nawet 2h czasem, a jak zagrałem w 4 osoby to 3h i nie skończyliśmy :/



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 27 gru 2010, 14:09

Ja zwyczajowo grywam u siebie ze 3 godziny. Optymalnie myślę, że jest 4 osoby, max 5.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir » poniedziałek 27 gru 2010, 15:41

grając w 2 osoby czasami kończymy w godzinę. W trzy osoby chyba średnio z 2 godziny nam wychodzi.



Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Roland » poniedziałek 27 gru 2010, 18:59

Słabo Panowie, my czasem w 2 osoby gramy i po 5 godzin :mrgreen: No ale tak bywa jak sie modyfikuje zasady by gre utrudnić. Zreszta nam odpowiada długa rozgrywka własnie.

Najlepiej gra sie w 3-4 osoby, wiecej to juz tłok sie robi i czekanie na swoja kolejke sie dłuzy.
Mortress pisze:Za miesiąc mam urodziny, więc już ustaliłem, że wezmę chyba dodatek Podziemia.
Polecam kupować dodatki w takiej kolejności w jakiej były wydawane, czyli zacząć od Żniwiarza,wtedy to ma najwiekszy sens. Ewentualnie najpierw kupić wszystkie małe dodatki, potem Góry a na końcu Podziemia gdyż jak narazie to najsłabszy dodatek. Najlepiej zajrzyj tu http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3535 bo rozmowa na ten temat juz sie toczyła na forum.

Miłego grania :smile:


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."

lammas
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: lammas » czwartek 30 gru 2010, 15:10

1. Jeśli ktoś jako przyjaciela dostanie najemnika i mu zapłaci za przyłączenie się. To jak to jest z walkami? Musisz zdecydować przed walką czy chcesz zapłacić najemnikowi czy po rzucie już możesz zadecydować, że chcesz jednak jego pomoc i mu płacisz?
Jak mówi instrukcja, wszystkie modyfikacje dotyczące siły i mocy, trzeba zastosować przed walką, więc musisz mu zapłacić przed.



sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol » niedziela 02 sty 2011, 14:28

Ja mam pytanie o bazyliszka, gdy wypadnie dublet to tracę 1 wytrzymałość, czy wszystkie? "Rzucając za bazyliszka rzuć 2 kością i wybierz wyższy wynik, jeżeli wypadnie dublet zostajesz zabity"?



Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Roland » niedziela 02 sty 2011, 14:32

Jeśli na karcie pisze, ze zostajesz zabity to znaczy, ze giniesz, czyli tracisz wszystkie punkty zycia. I tak własnie jest przy dublecie w walce z Bazyliszkiem. Tracisz postać, Bazyliszek to niebezpieczna karta, potrafi ubic nawet najpotęzniejszego Poszukiwacza :mrgreen:


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."

Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty » sobota 08 sty 2011, 19:03

Mam pytanie odnosnie kart przedmiotów które można od razu użyć i odlozyc na stos kart odrzuconych- czy np. karta eliksir który mogę o razu wypic liczy sie do limitu posiadanych przedmiotów?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » sobota 08 sty 2011, 19:09

Liczy się, musisz wejść w posiadanie tego Przedmiotu. Następnie możesz z niego skorzystać.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


ODPOWIEDZ