Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16308
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Nemomon » poniedziałek 31 paź 2016, 10:44

Bludgeon pisze:Tak, przy czym z tego co pamiętam to jeśli stracisz ostatni to i tak możesz użyć eliksiru żeby nie umrzeć (ale nie jestem na 100% pewien).


Co prawda, to jest kwestia sporna, ale bym się z tym nie zgodził. Mianowicie po utracie ostatniego punktu Życia można jedynie użyć efektów, które prewentują tę utratę Życia. Eliksir niczego nie prewentuje, a więc jest za późno na jego użycie - giniesz i to jest już koniec.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3111
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Bludgeon » poniedziałek 31 paź 2016, 11:07

Luzik, nie będe się upierał :)
What a view.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2112
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Kufir » piątek 18 lis 2016, 07:23

Czy postać Mutant, może wykorzystać punkt losu aby skorzystać ze swojej 1 umiejętności czyli "Na początku gry rzuć kością aby określić z jakimi atrybutami rozpoczynasz grę" ?
Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3111
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Bludgeon » piątek 18 lis 2016, 07:38

Kufir pisze:Czy postać Mutant, może wykorzystać punkt losu aby skorzystać ze swojej 1 umiejętności czyli "Na początku gry rzuć kością aby określić z jakimi atrybutami rozpoczynasz grę" ?

Zawsze grałem że tego typu efekty są "odporne na wszystko" żeby uniknąć dodatkowego bólu głowy. Jeśli bardzo chcesz to możesz przeanalizować w instrukcji kolejność wykonywania kroków przy rozpoczęciu gry, tzn. czy najpierw postać odpala zdolność czy najpierw dobiera żetony losu.
What a view.


Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1261
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Wiktor » piątek 18 lis 2016, 09:51

Kufir pisze:"Na początku gry rzuć kością(...)

Na początku gry, czyli już w trakcie gry, a nie przed grą. Gdyby było przed grą to na pewno nie można skorzystać z losu, a tak liczy się to jak skorzystanie z losu w trakcie gry.
Otwarte pozostaje pytanie, które Bludgeon postawił, o to czy postać posiada już ten los, czy nie.

Zauważcie, że grając w digital edition, tam każda postać "rozpoczyna grę" na początku swojej tury w 1 rundzie gry. Dlaczego? Wszystkie postacie rozpoczynające grę z 1 zaklęciem, dociągają je na początku swojej tury w 1 rundzie.
Ostatnio zmieniony piątek 18 lis 2016, 18:09 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ­


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3111
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Bludgeon » piątek 18 lis 2016, 17:04

Wiktor pisze:Zauważcie, że grając w digital edition, tam każda postać "rozpoczyna grę" na początku swojej tury w 1 rundzie gry. Dlaczego? Wszystkie postacie rozpoczynające grę z 1 zaklęciem, dociągają je na początku swojej tury w 1 rundzie.

Czyli wcześniej nie można ich zaatakować? Bo jak zaatakować kogoś kto jeszcze nie jest w grze...
What a view.


Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1261
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Wiktor » piątek 18 lis 2016, 18:12

Mój błąd, wycofuję się z tego. Sprawdziłem właśnie, że w digital edition, każda postać "rozpoczyna grę" przed początkiem 1 rundy. Dopiero po dociągnięciu zaklęć przez wszystkie postacie rozpoczyna się 1 runda.


arahad
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: sobota 25 lut 2017, 04:46
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: arahad » sobota 25 lut 2017, 04:49

taka sytuacja:
Oaza(wylosuj 2 karty) lezy tam juz wróg, siła 4, nr spotkania 2, dolosowuje kolejna i wypada wróg siła 3, nr zdarzenia 2.
walcze z obydwoma naraz(sumuje ich siłe) czy po kolei(jezeli tak, to który najpierw)?

kwestia godzinnej klutni i wygranej flaszki:)


Awatar użytkownika
vincent
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 260
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: vincent » sobota 25 lut 2017, 09:27

naraz


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Odyn » niedziela 26 mar 2017, 10:18

Cześć wszystkim miłośnikom Talismana! To mój pierwszy post na tym forum. Generalnie przeczytałem w ostatnich dniach ten temat od A do Z; możliwe, że coś mi umknęło, dlatego napiszę z prośbą o wyjaśnienie.

1. Stoję na polu Czarnego Rycerza. Do Tajemnych Wrót mam 1 oczko. Rzucam kością i wyrzuciłem dwa, więc mogę próbować je wyważyć. Okej. Problem pojawił się wczoraj, gdy na tym polu (tj. Tajemne Wrota) był Cerber oraz zaklęcie Urok. Zaklęcie mówi:
"Możesz rzucić to Zaklęcie na początku swojej tury, przed wykonaniem ruchu. Umieść tę kartę na dowolnym, niezajętym już przez innego Poszukiwacza obszarze Krainy Zewnętrznej lub Środkowej. Urok pozostanie tam przez 3 najbliższe tury każdego z graczy, po czym musi zostać odłożony na stos kart odrzuconych. Każdy Poszukiwacz, który zakończy ruch na obszarze zawierającym Urok, straci 1 punkt życia."
Cerberowi nie można się wymknąć a Zaklęcie dodatkowo blokuje (?) obszar. Na ogara piekielnego ktoś rzucił zaklęcie Zniszczenia, zostało zaklęcie. Czy można przejść "obok" tego zaklęcia, nie tracąc życia i próbując wyważyć drzwi? My zagraliśmy tak, że przeczekaliśmy te 3 tury, aż zaklęcie się zdezaktywowało i zostało odrzucone na stos. Ale wracając myślą do wczorajszej gry, chyba można było "ominąć" zaklęcie, próbując wyważyć drzwi. Dopiero gdyby się ta sztuka nie udała, gracz straciłby 1 pionek wybranej przez siebie cechy podczas próby wyważania oraz dodatkowo 1 punkt życia za naruszenie obszaru z tym zaklęciem, tak?

2 Mam zaklęcie Ocalenie. Zaklęcie mówi:
"Możesz rzucić to zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy, Przyjaciół i lub Wrogów. Zaklęcie to zapobiega utracie punktów Życia przez Poszukiwacza lub chroni Przyjaciela przed śmiercią. Jeśli zostanie rzucone na Wroga, również chroni go przed śmiercią - walka kończy się remisem."
Moje pytanie brzmi, czy gdy walczę z innym Poszukiwaczem i przegram tę walkę to mogę użyć tego zaklęcia? Bo w instrukcji wyraźnie jest napisane, że zaklęcia rzucamy przed rzutem kością za skuteczność ataku. Tylko, że na karcie zaklęcia napisany jest "dowolny moment" oraz że chroni przed utratą życia, czyli sugeruje, iż powinno się to rzucać w momencie, gdy ten Poszukiwacz będzie próbował odebrać mi punkt życia w rezultacie wygrania ze mną walki.

3. Czy stojąc na polu Czarny Rycerz i wyrzucając kością np. 5, mogę też próbować wyważyć drzwi? Moim zdaniem nie, bo byłoby za łatwo. Ja gram w ten sposób, że muszę wyrzucić tyle oczek ile mam do pola z Tajemnymi Wrotami + 1 (żeby móc po udanej próbie wyważenia stanąć bezpośrednio na Równinach Grozy) albo, że zakończę swój ruch na Wrotach i w następnej turze próbuję je wyważyć.

4. Czy Wilkołak może poruszac się w Dzień (oczywiście po wyrzuceniu przez któregokolwiek Poszukiwacza "jedynki" na kości)? W instrukcji jest tylko napisane, że w Nocy w momencie gdy Wilkołak wejdzie na pole Poszukiwacza ten Poszukiwacz musi odbyć z nim spotkanie i porównać wynik z Listą Wilkołaka. A jak ta zasada ma się za Dnia? Żniwiarz porusza się zawsze, a Likantrop? Gdy Poszukiwacz staje się Wilkołakiem to atakuje innych Poszukiwaczy tylko w Nocy z automatu (tylko w Nocy jest bestią i ma +2 do siły), za Dnia może eksplorować obszar lub atakować Poszukiwacza (?).

5. Co w przypadku, gdy jakieś przedmioty/przyjaciele/złoto leżą na polu Wioska, Gospoda itp obszarze? Wchodzę na taki obszar, mogę sobie wziąć co chcę, a potem odbyć spotkanie wynikające z obszaru? Czy tylko rozpatruje leżące karty albo odwiedzam kogoś np. w Wiosce?
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16308
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Nemomon » niedziela 26 mar 2017, 11:39

Hej,

1. Też bym się skłaniał ku temu, co napisałeś. Czyli jeśli przejdziesz przez Wrota, to Życia nie tracisz, bowiem nie zakończyłeś na nim ruchu (wyważyłeś Wrota i poszedłeś oczko dalej). Jeśli jednak byś nie przeszedł, to tracisz punkt cechy oraz punkt Życia za Zaklęcie, bo Twój ruch się jednak na tym obszarze skończył.

2. Możesz, ale po tym, gdy wygrywający Poszukiwacz zdecyduje, iż jego nagrodą za wygranie walki będzie strata przez Ciebie punktu Życia (a nie zabranie Ci Przedmiotu lub mieszka złota). W instrukcji pewnie wykorzystano możliwość rzucenia go w dowolnym momencie. Generalnie to Zaklęcie można rzucić jedynie, gdy ktoś właśnie ma zginąć lub stracić punkt Życia. Co więcej, to Zaklęcie jest o tyle unikalne, iż możesz je rzucić, gdy tracisz swój ostatni punkt Życia (normalnie, jeśli miałbyś zginąć, to natychmiast giniesz i nie możesz się wyleczyć, czy skorzystać z innych podobnych efektów).

3. Możesz. Generalnie możesz wyważyć Wrota zawsze wtedy, gdy masz co najmniej jeden punkt ruchu, by od razu móc wkroczyć na Równiny Grozy. Jeśli za ruch wyrzuciłeś dokładnie tyle, by wejść na Wrota (ale nie, by móc extra wejść na Równiny Grozy), nie możesz wyważać Wrót i musisz zbadać obszar Tajemnych Wrót (wylosować kartę).

4. Może się poruszać, różnica jest taka, iż za Dnia musi wyrzucić dokładnie tyle oczek, ile dzieli go od Poszukiwacza (identycznie jak Żniwiarz), a w Nocy wystarczy że przejdzie przez obszar z Poszukiwaczem, by się na nim zatrzymać. Likantrop tak, wszystkie te wymienione efekty działają jedynie podczas Nocy, za dnia Poszukiwacz traktowany jest jako likantrop *jeśli wymagają tego badane karty), ale nie otrzymuje żadnych bonusów ani kar z tego tytułu.

5. Najpierw badasz karty, a następnie obszar. Musisz zbadać i karty, i obszar (o ile Twoja tura nie zakończy się w wyniku badania kart).
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Odyn » poniedziałek 27 mar 2017, 17:26

Dzięki, Nemomon :)
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Odyn » środa 29 mar 2017, 15:39

To zapytam jeszcze o taką sytuację. Stoję np. na Równinach i rzucam kością - wypadło 2. Idąc w lewo są Równiny, idąc w prawo są Pola. Na Równinach leży odkryta karta Stajni, gdzie mogę kupić konia, rumaka itd, a na Polach znajduje się odkryty Wróg. Nie chcę walczyć z tym Wrogiem, wybieram kierunek Stajni na Równinach. Muszę w takim razie kupić tego wierzchowca? Przykładowo nie posiadam żadnego złota, a z Wrogiem na Polach mam marne szanse na zwycięstwo. Dotychczas grałem, że szedłem do Stajni, ale podczas rozpatrywania karty decydowałem, że jednak nic nie kupię, bo mnie nie stać (interpretowałem tego typu kartę tak samo jakbym ją dopiero wylosował z talii Przygód).
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16308
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Nemomon » środa 29 mar 2017, 15:44

Nie musisz, wszelkie zakupy są opcjonalne. Jeżeli jest wyraz "możesz", to od Ciebie zależy jak i czy w ogóle zbadasz daną kartę. Jeśli jest "musisz" lub zdanie jest skonstruowane w taki sposób, iż nie daje Ci możliwości wyboru (np. "tracisz 1 punkt Siły" lub "idziesz do Miasta lub tracisz swą następną turę"), to musisz zbadać daną kartę i wywołać jakiś efekt (np. w tym drugim przykładzie musisz albo stracić swa następną turę, albo udać się do Miasta).
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 141
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Odyn » czwartek 30 mar 2017, 10:19

Ok, dzięki :)
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Vir_Iustus
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 28 mar 2017, 08:45

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Vir_Iustus » czwartek 06 kwie 2017, 09:02

Ja mam kilka pytań odnośnie zasad (jestem zbyt leniwy żeby przeglądać te 50 stron, wybaczcie :cry: ](*,) ).

Mianowicie:
1. Miecz runiczny - czy dodaje on nam życie tylko w walce z poszukiwaczem, czy również z potworem ?
2. Tratwa - czy muszę ją wziąć jako przedmiot ?
3. Urok - czy jeśli wiem że ktoś w następnej turze pójdzie na dane pole (np. użycie tratwy, poltergeist etc.), to czy mogę mu rzucić na to pole urok ?
Z góry dzięki za odp :!: :D

Awatar uzytkownikaWiadomość od Nemo:
Proszę nie używać czerwonego koloru.
Ostatnio zmieniony czwartek 06 kwie 2017, 20:59 przez abubu, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: ­Poprawiona czytelność.
Ave Caesar! Morituri te salutant!


Awatar użytkownika
gobos77
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 204
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: gobos77 » czwartek 06 kwie 2017, 09:12

1. Dodaje po każdej walce, w której go używasz.
2. Musisz ją zabrać do ekwipunku. Jak nie masz miejsca to musisz coś odrzucić.
3. Musisz rzucić go na NIEZAJĘTE pole. Czyli jak zadeklarował ruch ale dotrze tam dopiero w następnej turze to jak najbardziej możesz tam rzucić Urok.


Awatar użytkownika
Vir_Iustus
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 28 mar 2017, 08:45

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Vir_Iustus » czwartek 06 kwie 2017, 09:13

Dzięki bardzo ! :D
Ave Caesar! Morituri te salutant!


Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1261
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: Wiktor » czwartek 06 kwie 2017, 15:35

Tratwę musisz wziąć do ekwipunku jako przedmiot wtedy, gdy chcesz jej użyć do przeprawienia się lub użyć w inny sposób, np do zamiany w złoto. Nie musisz jej zabierać jeśli nie chcesz.


rolniczy
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 11 mar 2017, 18:16

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Postautor: rolniczy » sobota 08 kwie 2017, 17:36

Mam pytanie odnośnie dwóch postaci z dodatku prorok, mianowicie Opętanego i Niebiańskiej Istoty.
Chodzi mi o to zdanie na karcie postaci Opętanego: "Wartość twojej Siły jest równa aktualnej liczbie twoich punktów Życia" i podobne zdanie na karcie Niebiańskiej Istoty: "Wartość twojej Mocy jest równa aktualnej liczbie twoich punktów Losu"

Nie jestem pewny jak traktować przy tych dwóch postaciach kwestię uzyskiwania punktu Mocy lub Siły za trofea, skoro wartość Mocy jednego i Siły drugiego jest ustalana wyłącznie na podstawie punktów życia lub losu.
Czy oznacza to, że w przypadku Opętanego nie mogę wymieniać trofeów na punkt siły a w przypadku Niebiańskiej Istoty na punkt mocy?

Jest to mój pierwszy post na forum, więc serdecznie witam wszystkich fanów Talismana :)



Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość