Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
megoviator
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 44
Rejestracja: wtorek 07 sty 2014, 16:23
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: megoviator » niedziela 27 mar 2016, 00:52

jesli jestem na polu gdzie losuje dwie karty i pierwsza karta jest zdarzenie (prorok wskakuje na moj obszar), to czy kolejna karta jest karta danej krainy czy juz proroka?:>




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3337
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » niedziela 27 mar 2016, 00:59

Najpierw ciągniesz wszystkie karty potem je po kolei rozpatrujesz. Więc druga karta będzie danej krainy.


What a view.


Marcinusik
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 05 sie 2016, 22:58
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Marcinusik » sobota 06 sie 2016, 02:48

Witam wszystkich :)
Bludgeon pisze:Najpierw ciągniesz wszystkie karty potem je po kolei rozpatrujesz. Więc druga karta będzie danej krainy.
Ja mam w takim razie pytanie. Każdy mówi co innego. Ja jestem tego samego zdania co ty Bludgeon że wchodząc na obszar na którym pisze że bierzesz X kart przygody musisz wziąć tyle ile jest na polu napisane(no chyba że są jakieś na polu to minus te)

1. Przykład Oaza tam mamy wziąć 3 karty, więc bierzemy trzy na raz i rozpatrujemy zgodnie z cyferkami w narożnikach. Zgadza się?
2. Jeśli są już 2 karty w oazie to losujemy jedną i rozpatrujemy teraz trzy również biorąc po uwagę cyferki kolejności. Zgadza się?

3. Nie możemy wziąć jednej karty (okaże się że to topór) a następnie zamiast losować, czy możemy wyrzucić jakiś inny przedmiot na pole i tym samy zablokować sobie ciągnięcie drugiej karty? Tak wydaje mi się nie można? Spotkałem się w necie z opinią że można wziąć jedną kartę i przed wzięciem drugiej można właśnie wyrzucać przedmiot, rzucać zaklęcie itd. To chyba zbytnia manipulacja. Jeśli faktycznie nie chcemy losować kart to powinno się wyrzucić jakąś kartę na samym początku badania obszaru tak?



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2922
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » sobota 06 sie 2016, 08:42

Ad1. Tak
Ad2. Tak
Ad3. Nie można. Odrzucamy przed ruchem lub na końcu po zbadaniu obszaru lub spotkaniu z poszukiwaczem. edit: okazuje się, że według oficjalnego FAQ można wyrzucić swoją kartę przed badaniem obszaru.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Marcinusik
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 05 sie 2016, 22:58
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Marcinusik » sobota 06 sie 2016, 10:23

abubu To jak się odnieść to tego podobno oficjalnego FAQ http://galakta.pl/download/Talisman_FAQ.pdf :( Tam wyraźnie jest napisane:

Ruiny
P1: Czy Poszukiwacz po wylosowaniu pierwszej karty Przygody
może porzucić Przedmiot lub Przyjaciela, aby uniknąć
losowania drugiej karty?
O: Tak. Należy przy tym pamiętać, że jeśli Poszukiwacz
porzuci Przedmiot lub Przyjaciela, nie będzie mógł go ponownie
zabrać podczas tej samej tury.


Jest to dosyć ważny aspekt gry więc chciałbym wiedzieć na 100% co robić :wink:



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » sobota 06 sie 2016, 11:15

Po pierwej, na Oazie losuje się 2 karty, a nie 3. Po drugie, tak - można porzucić kartę, by zablokować sobie losowanie karty, ale odkąd gram w tę grę, a gram w nią od 20 lat, to nikt z tej możliwości nigdy nie korzystał. Nie nazwałbym jej więc ważnym aspektem ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Marcinusik
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 05 sie 2016, 22:58
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Marcinusik » sobota 06 sie 2016, 11:34

Reasumując mimo że abubu napisał że nie można. Sytuacja gdzie w ruinach losuję jedną kartę, trafiam na runiczny miecz. Jest to początek gry i moja moc i siła jest minimalna a mam ze sobą zwykły miecz. bojąc się że wylosuję jakiegoś mocnego stwora który może mi uniemożliwić(w przypadku przegranej) wzięcie tego runicznego miecza, wyrzucam zwykły miecz i nie losuję drugiej karty.

Nie mówię czy to ma sens i jest opłacalne pytam czy jest taka możliwość. abubu vs Nemomon dla mnie zwykłego forumowego śmiertelnika to walka tytanów i czekam na uzasadnienie czemu są rozbieżne opinie.



Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 8263
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Valdi » sobota 06 sie 2016, 11:37

Zapis z FAQ jest bezsensu. Wchodząc na pola gdy wyrzuce pierścionek to nie uniknę spotkania z dzikiem. Na szczęście to martwy zapis i po prostu przed rozgrywką trzeba poinformować że go nie uznajemy


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » sobota 06 sie 2016, 12:15

Marcinusik pisze:Reasumując mimo że abubu napisał że nie można. Sytuacja gdzie w ruinach losuję jedną kartę, trafiam na runiczny miecz. Jest to początek gry i moja moc i siła jest minimalna a mam ze sobą zwykły miecz. bojąc się że wylosuję jakiegoś mocnego stwora który może mi uniemożliwić(w przypadku przegranej) wzięcie tego runicznego miecza, wyrzucam zwykły miecz i nie losuję drugiej karty.

Nie mówię czy to ma sens i jest opłacalne pytam czy jest taka możliwość. abubu vs Nemomon dla mnie zwykłego forumowego śmiertelnika to walka tytanów i czekam na uzasadnienie czemu są rozbieżne opinie.
Abubu się myli, możesz odrzucić kartę, by nie losować innej. Wchodząc na obszar, na którym nie ma kart, a losuje się jedną, możesz odrzucić kartę by nie losować żadnej. Uzasadnienia nie ma, takie po prostu są zasady gry. Czy komuś się to podoba, czy nie.

Co do Twojego przykładu, to tak - masz pełne prawo tak zrobić.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2922
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » sobota 06 sie 2016, 14:59

Tak, abubu się myli :) ... pytałem z telefonu i nie zwróciłem uwagi czy tematy dotyczy TMiM czy MiM... a że MiM jest bliższe menu sercu to automatycznie odpisałem.
Jednakże jest to dość istotny aspekt, zwłaszcza na planszach gdzie przesadzaj "złe" karty. A w połączeniu z poszukiwaczem który może podglądać wierzchnie karty to już combo.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Marcinusik
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 05 sie 2016, 22:58
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Marcinusik » sobota 06 sie 2016, 16:28

No to wreszcie mam pewność :wink: Dziś wieczorkiem rozgrywka w 5 osób. Oj coś czuję że świt nas przy grze zastanie :D



Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » piątek 21 paź 2016, 11:08

Jeśli jesteśmy Likantropem możemy podczas spotkania w Wilkołakiem dodać 1 (gdy odczytujemy wynik rzutu kostką z listą Wilkołaka). Co w przypadku gdy jestesmy Likantropem a posiadamy przedmiot, Wilcza Zguba, który pozwala dodać 1 lub 2 do spotkania z Wilkołakiem?


Obrazek


krzyss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: środa 13 sty 2016, 13:24
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: krzyss » piątek 21 paź 2016, 11:18

Sumujesz wszystkie +1, +2 itp.



Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » piątek 21 paź 2016, 11:19

Czyli mogę dodac od 1 do 3 ?


Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » piątek 21 paź 2016, 11:39

Kufir pisze:Czyli mogę dodac od 1 do 3 ?
Tak.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » środa 26 paź 2016, 07:28

Dzięki za wcześniejsza odpowiedz.
Ostatnio podczas gry narodził się nowy Problem kiedy to jeden z graczy nie zgadzał się z innymi.
Mianowicie chodzi o Wkroczenie na Równinę Grozy przez Tajemne Wrota. Kiedy można sforsować Wrota aby wejść na Równiny Grozy ?
W przypadku gdy staniemy na Tajemnych Wrotach ? Czy jeśli będziemy mieli jeszcze jedno "oczko" w ruchu aby wejść na Równine Grozy ?


Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3337
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » środa 26 paź 2016, 07:40

Kufir pisze:W przypadku gdy staniemy na Tajemnych Wrotach ?
Nie, wtedy ciągniemy kartę.
Kufir pisze:Czy jeśli będziemy mieli jeszcze jedno "oczko" w ruchu aby wejść na Równine Grozy ?
Tak.


What a view.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » środa 26 paź 2016, 08:05

Zgadzam się z Bludgeonem.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » poniedziałek 31 paź 2016, 07:14

Pytanie dla jasności dot. karty Skarbu z Podziemi:
ELIKSIR ZYCIA:
Eliksiru życia możesz sie napić za każdym razem kiedy tracisz punkt Zycia. Rzuc kostką:

1. Eliksir sie konczy, odłóż go na stos kart odrzuconych
2. tracisz1 punkt Zycia
2-3 Nic sie nie dzieje.
4-5. Odzyskujesz 1 punkt Zycia
6) Odzyskujesz 2 punkty Zycia.
I pytanie aby było jasne. Gdy tracimy punkt Życia, odrzucamy najpierw żeton Życia a dopiero później rzucamy kostką i rozpatrujemy efekt użycia Eliksiry Zycia. Też tak rozumiecie tą kartę ?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 31 paź 2016, 08:56 przez Kufir, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3337
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 31 paź 2016, 08:09

Tak, przy czym z tego co pamiętam to jeśli stracisz ostatni to i tak możesz użyć eliksiru żeby nie umrzeć (ale nie jestem na 100% pewien).


What a view.


ODPOWIEDZ