Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17373
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » sobota 18 lis 2017, 07:23

1.

Z Instrukcji Kataklizmu (strona 5):
Rzut na obszarach
Mieszkańców
Polecenia na niektórych obszarach (takich jak Miasto, Gospoda
czy Kapliczka) wymagały od gracza rzutu kością. Teraz gracze
muszą losować tam karty Mieszkańców. Jeśli jakaś karta
nakazuje graczowi rzucić kością i porównać wynik z listą na
wskazanym obszarze, zamiast tego wybiera Mieszkańca na
tym obszarze i odwiedza go. Jeśli na wskazanym obszarze nie
ma żadnego Mieszkańca, nic się nie dzieje. Na przykład, jeśli
Poszukiwacz napotka Karnawał, którego treść nakazuje mu
rzucić 1 kością i odczytać wynik z obszaru Gospody, zamiast
tego wybiera jednego Mieszkańca, który znajduje się
w Gospodzie, i odwiedza go.
2. Nie, bowiem nie kupujesz zbroi płytowej, a jedynie wymieniasz starą za opłatą.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3541
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » sobota 18 lis 2017, 17:24

2. Skłaniałbym się ku interpretacji że uzycie pękniętej zbroi (czy jak jej tam) nie jest kupowaniem, ale jeśli będziecie grali że jest to też się nic nie stanie.


What a view.


Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gappeq » poniedziałek 20 lis 2017, 19:56

Wysłany: Dzisiaj 19:53
Stoję z innym poszukiwaczem na tym samym polu, rzucam kością za żniwiarza i przenoszę go na nasze pole wybierając kolegę aby rzucił kością za żniwiarza, wypada 5. Zgodnie z zasadą może go teleportować na obszar zajmowany przez to wybranego przez siebie poszukiwacza. Czy może go przenieść do mnie, jeśli stoimy na tym samym polu?



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3541
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » wtorek 21 lis 2017, 06:34

Nie ma nigdzie oficjalnej odpowiedzi czy można się teleportować na ten sam obszar na którym się właśnie jest.
Jedyne co znalazłem to w nieoficjalnym FAQ napisali że nie można. Osobiście gram z tą zasadą ale nie jest oficjalna więc wy możecie zdecydować jak chcecie.

Shrine [#SHRN]
• If you roll a “teleport” effect, you can't teleport on the same space. ●

(● Not official. These answers came from people involved in development and / or seem sensible
enough to represent the game as it should be played. They could be overruled by subsequent official
answer, but can be considered reliable.)


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 380
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » wtorek 28 lis 2017, 14:46

Nie rozumiem tego zapisu o odrzucaniu karty ścieżki kiedy opuszcza się dowolną krainę...

Obrazek




Awatar użytkownika
Berni
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 362
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 40

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Berni » wtorek 28 lis 2017, 15:45

Oznacza to, że jak nie dojdziesz do końca Lasu i wywali cię do innej Krainy to musisz odrzucić kartę ścieżki.
Nową możesz otrzymać ponownie wchodząc do Lasu.




Awatar użytkownika
arthan
Filozof
Filozof
Filozof
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 685
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » wtorek 28 lis 2017, 15:52

Ale czemu nie po prostu Las? Tylko "opusza dowolną Krainę"? ... Bo jest karta przygody "Ścieżka Faerie".




Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 380
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » wtorek 28 lis 2017, 15:58

arthan pisze:
wtorek 28 lis 2017, 15:52
Ale czemu nie po prostu Las? Tylko "opusza dowolną Krainę"? ... Bo jest karta przygody "Ścieżka Faerie".
To mnie właśnie zmyliło. Kart z Lasu jeszcze nie znam. Pierwsza partia dopiero w piątek.




Awatar użytkownika
Odyn
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 357
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » wtorek 28 lis 2017, 17:13

Ja to rozumiem tak, że mogę posiadać kartę Ścieżki w dowolnej krainie (jeśli to wynika z kart - zdaje się, że w kartach Przygód jest taka karta, która nakazuje wylosowanie Ścieżki), ale jeśli ją opuszczam (czy to wchodzę do Miasta, do Lasu, czy np do Środkowej krainy) to muszę odrzucić tę kartę.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17373
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » wtorek 28 lis 2017, 19:22

Zapis ten ooznacza, iż ilekroć wchodzisz do innej Krainy i posiadasz kartę Ścieżki, to musisz ją odrzucić. Nie ma znaczenia do jakiej Krainy wchodzisz albo z jakiej Krainy, jeśli to robisz, to musisz odrzucić kartę Ścieżki. Dodane to zostało po ro, iż gdyby gracz chciał się pozbyć jakiejś kijowatej Ścieżki, to po wyjściu z Lasu i natychmiastowym wejściu może to zrobić.

W dowolnej Krainie jest dlatego, iż właśnie istnieje karta Przygody, która daje kartę Ścieżki, a posiadanie niektórych z nich mogłoby znacznie utrudnić grę jeśli nie dałoby się jej pozbyć w inny sposób jako poprzez obszar Spotkania z Przeznaczeniem.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 380
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » środa 29 lis 2017, 11:03

To jeszcze pytanie odnośnie jasnej/ciemnej strony losu -> Jak gracz wydaje jasną stronę losu aby powtórzyć rzut to inny gracz nie może wydać już ciemnego losu aby ponowić kolejny raz ten rzut. Może to zrobić jedynie w sytuacji kiedy jasny los nie był wydany. Dobrze rozumiem?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3541
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » środa 29 lis 2017, 16:45

Dobrze rozumiesz.


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 380
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » sobota 02 gru 2017, 19:05

Jak są karty, które nakazują przekazać innemu graczowi 1 punkt życia, losu lub złota to jeśli ma się tylko 1 punkt życia to można go przekazać i zginąć (żeby skrócić swój mizerny los ;) ?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3541
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » sobota 02 gru 2017, 21:09

Tak


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 380
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » sobota 02 gru 2017, 23:50

Mieszkaniec "Karciarz" - jak wyrzucisz 1 musisz zostawić jakiś przedmiot na tej karcie. Ktoś kto u Karciarza wyrzuci 6 może ten przedmiot wziąć. Czy Iluzjonistka dzięki swojej umiejętności (przesunięcie karty przygody na swój obszar) może zabrać kartę przygody z Karciarza i ją normalnie rozpatrywać?




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17373
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » niedziela 03 gru 2017, 08:16

Gamma pisze:
sobota 02 gru 2017, 23:50
Mieszkaniec "Karciarz" - jak wyrzucisz 1 musisz zostawić jakiś przedmiot na tej karcie. Ktoś kto u Karciarza wyrzuci 6 może ten przedmiot wziąć. Czy Iluzjonistka dzięki swojej umiejętności (przesunięcie karty przygody na swój obszar) może zabrać kartę przygody z Karciarza i ją normalnie rozpatrywać?
Instrukcja ani FAQ nie dają nawet ćwierć cienia podpowiedzi jak ten problem rozwiązać, ale gdybyś miał tego pecha grać ze mną, to bym czegoś takiego zabronił. Iluzjonistka może przesunąć na swój obszar odkrytą kartę Przygody, a karty Przygód są kartami Przygód wtedy, kiedy znajdują się na obszarze, w talii Przygód lub w posiadaniu Poszukiwacza. W takim przypadku karty leżące na innych kartach nie są kartami Przygód i są odporne na wszelkie efekty na nie działające dopóki nic się nie stanie karcie, na której leżą. Zwłaszcza, iż karty leżące na innych kartach nie zmniejszają limitu losowanych kart na danym obszarze, a to jest jedna z definicji kart Przygód.

Ale jak pisałem wcześniej, nic w zasadach nie sugeruje, iż tak właśnie jest, więc w kwestiach spornych bym proponował rzucić monetą ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17373
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » niedziela 03 gru 2017, 08:24

Dorzucę jeszcze coś, Paolo Tosolini swego czasu próbował swych sił w napisaniu FAQa do Talismana. Napisał w nim coś takiego (może pomoże):
Paolo Tosolini pisze:Cards And Spaces With Attached Components
There are several cards in the game that require to place on them a certain number of counters, tokens or cards when first drawn. The attached components are meant to be taken by the characters encountering the card, following the given instructions, and they are never considered to be on the space for any purpose. The character that draws the card from the deck and places the components can encounter the card during the same turn.

These cards are always discarded when the last attached component has been taken, but it is possible that they are moved or discarded before this happens. If the card is moved to another space, the attached components are moved along with the card. If the card is discarded or removed from the game, any attached cards are sent to the corresponding discard pile and any attached counters or tokens are returned to their stockpile.

Example: The Grave Robber lands on the Ruins and encounters the space. He draws Nightshroud and The Phantom, so he draws 8 Adventure Cards and places all Followers among them on The Phantom as requested. He encounters both cards immediately and decides to take a Follower from the Stranger along with the Nightshroud. Later in the game, the Doomsayer lands on the Ruins with The Phantom still faceup and draws 1 card, since the Followers on The Phantom do not count as cards on the space. He draws Curfew and all Strangers on the board must be discarded. The Phantom is then discarded along with any Followers on him.

Some spaces have cards that are meant to be taken by the characters encountering the space, following the instructions given on the space itself, and they are never considered to be on the space for any purpose.

Example: The Cat Burglar draws Travelling Bazaar and takes all cards in the City Region, shuffles them, and places them on top of the base game Adventure deck. This does not include the Wanted Posters on the City Gate, because they are not considered as cards on the space.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 380
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » niedziela 03 gru 2017, 11:50

Dzięki za rzeczowe wytłumaczenie. Graliśmy jak Ty. :)

p.s. Myślę, że granie z Tobą byłoby fajne. Wszystkie niejasności od razu byłyby rzeczowo wytłumaczone. 8-)




Awatar użytkownika
Odyn
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 357
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » niedziela 03 gru 2017, 13:59

Nemo pomógł mi rozwiązać 90% nieścisłości, z jakimi się spotkałem w Talismanie (nawet tych banalnych, które w jakiś sposób wynikały z instrukcji, a których to nie załapałem od razu). Powyższy problem również sobie zapisałem w swoim notatniku, by na przyszłość nie pytać ;)


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Budowniczy Mostów
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 394
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów » wtorek 05 gru 2017, 00:01

Little Nemo pisze:
niedziela 03 gru 2017, 08:24
Paolo Tosolini pisze:
Example: The Cat Burglar draws Travelling Bazaar and takes all cards in the City Region, shuffles them, and places them on top of the base game Adventure deck. This does not include the Wanted Posters on the City Gate, because they are not considered as cards on the space.
A to ciekawe.



ODPOWIEDZ