Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ModulO
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Pojedyncze Karty
Bohaterowie Sanktuarium
Plaga Nieumarłych
Spojrzenie Meduzy
Posty: 564
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ModulO »

fallenmk pisze:
niedziela 12 maja 2019, 09:07
Potrzebuję polską wersję tekstu z karty Miasta o nazwie Dzień handlowy. Dysponuje ktoś i może mi podać? Dzięki z góry.
Wszyscy Poszukiwacze (niezależnie od Krainy w której się znajdują) mogą dowolnie wymieniać się ze sobą Przedmiotami, Przyjaciółmi, Zaklęciami oraz złotem. Następnie dzień handlowy kończy się na stosie kart odrzuconych.




Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1962
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

fallenmk pisze:
niedziela 12 maja 2019, 09:07
Potrzebuję polską wersję tekstu z karty Miasta o nazwie Dzień handlowy. Dysponuje ktoś i może mi podać? Dzięki z góry.
To z DE. Zauważyłem że czasem forma zapisu DE różni się od wersji na karcie, aczkolwiek obie są poprawne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.




Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2087
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

„Czterolistna koniczyna”, Przedmiot, pozwala zamiast wykonania rzutu wybrać wynik. To działa także wtedy, gdy rzut wykonuje się dwiema, trzema i większą ilością kości. Przytomnie zauważył to dzisiaj @Arknel, w czym musiałem mu przyznać rację (niechętnie, bo był akurat w Świątyni).



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5794
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Budowniczy Mostów pisze:
środa 26 cze 2019, 23:23
„Czterolistna koniczyna”, Przedmiot, pozwala zamiast wykonania rzutu wybrać wynik. To działa także wtedy, gdy rzut wykonuje się dwiema, trzema i większą ilością kości. Przytomnie zauważył to dzisiaj @Arknel, w czym musiałem mu przyznać rację (niechętnie, bo był akurat w Świątyni).
Wg angielskiego opisu przy rzucie kilkoma kośćmi możesz użyć koniczyny na jednej z nich.


What a view.


Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2087
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Bludgeon pisze:
środa 26 cze 2019, 23:42
Budowniczy Mostów pisze:
środa 26 cze 2019, 23:23
„Czterolistna koniczyna”, Przedmiot, pozwala zamiast wykonania rzutu wybrać wynik. To działa także wtedy, gdy rzut wykonuje się dwiema, trzema i większą ilością kości. Przytomnie zauważył to dzisiaj @Arknel, w czym musiałem mu przyznać rację (niechętnie, bo był akurat w Świątyni).
Wg angielskiego opisu przy rzucie kilkoma kośćmi możesz użyć koniczyny na jednej z nich.
I tak grałem dotychczas.
Ale wg. polskiego opisu możesz pojechać po całości.



Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan »

Również w Digital Edition działa to oczywiście tak, że trzeba wybrać kość i wynik na niej.




Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1962
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Spotykam Wroga z opisem "... nie atakuje cię, chociaż ty sam, jeśli chcesz możesz go zaatakować ". Czy jeśli nie zdecyduję się z nim walczyć, rozpatruję pozostałe karty, jak np. Przedmioty, które maja wyższy nr spotkania?

Co jeśli "wymknę się" takiemu, czy innemu Wrogowi? Rozpatruję resztę kart?




Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan »

Pablo pisze:
wtorek 16 lip 2019, 22:39
Spotykam Wroga z opisem "... nie atakuje cię, chociaż ty sam, jeśli chcesz możesz go zaatakować ". Czy jeśli nie zdecyduję się z nim walczyć, rozpatruję pozostałe karty, jak np. Przedmioty, które maja wyższy nr spotkania?

Co jeśli "wymknę się" takiemu, czy innemu Wrogowi? Rozpatruję resztę kart?
"Jeśli Poszukiwacz zostanie pokonany lub walka zakończy się remisem, tura danego gracza natychmiast się kończy."
Czy został pokonany? Nie.
Czy walka zakończyła się remisem? Nie.
W zasadzie w ogóle nie doszło do walki :)




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21980
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

To jest idiotyczna zasada, ale niestety zatwierdzona przez nieomylny FAQ...


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1962
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Mały Nemo pisze:
środa 17 lip 2019, 09:05
To jest idiotyczna zasada, ale niestety zatwierdzona przez nieomylny FAQ...
Czyli w obu ww. przypadkach rozpatruję resztę kart?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5794
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Mały Nemo pisze:
środa 17 lip 2019, 09:05
To jest idiotyczna zasada, ale niestety zatwierdzona przez nieomylny FAQ...
Niby dlaczego?


What a view.


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan »

Pablo pisze:
środa 17 lip 2019, 09:10
Czyli w obu ww. przypadkach rozpatruję resztę kart?
Instrukcja str.10 pisze:Kiedy Poszukiwacz pokona lub wymknie się wszystkim Wrogom przebywającym na danym obszarze, musi odwiedzić wszystkie znajdujące się tam Miejsca i wszystkich Nieznajomych, może też zabrać spoczywające tam złoto, Przedmioty i Przyjaciół




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21980
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Bludgeon pisze:
środa 17 lip 2019, 09:22
Mały Nemo pisze:
środa 17 lip 2019, 09:05
To jest idiotyczna zasada, ale niestety zatwierdzona przez nieomylny FAQ...
Niby dlaczego?
Bo wg FAQ nawet jesli w inny sposob uporasz sie z wrogiem (np. go oczarujesz czy zdominujesz), to i tak nie mozesz zbadac reszty kart, bo tego mozesz dokonac tylko i wylacznie poprzez pokonanie lub wymkniecie sie wrogu. Nie mozesz zbadac reszty kart, mimo ze fizycznie tego wroga tam juz nie ma.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1962
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Właśnie o to mi chodziło. Reasumując, jeśli wymknę się Wrogowi, muszę rozpatrzyć wszystkie pozostałe karty. Jeśli w jakikolwiek inny sposób uniknę z nim spotkania np. nie podejmując walki (jeśli mam taki wybór), nie mogę zbadać reszty kart.




Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5528
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Dura lex, sed lex


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5794
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Mały Nemo pisze:
środa 17 lip 2019, 10:06
Bludgeon pisze:
środa 17 lip 2019, 09:22
Mały Nemo pisze:
środa 17 lip 2019, 09:05
To jest idiotyczna zasada, ale niestety zatwierdzona przez nieomylny FAQ...
Niby dlaczego?
Bo wg FAQ nawet jesli w inny sposob uporasz sie z wrogiem (np. go oczarujesz czy zdominujesz), to i tak nie mozesz zbadac reszty kart, bo tego mozesz dokonac tylko i wylacznie poprzez pokonanie lub wymkniecie sie wrogu. Nie mozesz zbadac reszty kart, mimo ze fizycznie tego wroga tam juz nie ma.
Ale Arthan pisze dokładnie odwrotnie.


What a view.


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan »

Rzadko zaglądam do faq, najwyraźniej moja interpretacja zasad jest niewłaściwa, bywa :)




Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1470
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk »

Jaki status formalny mają obiekty posiadające cechę Siły/Mocy, nie będące kartami Wrogów ani istotami z obszarów/kart miejsc, mam na myśli np. Glilipusa i pozostałe smoki, a z dodatków autorskich np. Meduza ze Spojrzenia Meduzy? Je też klasyfikuje się jako istoty, czy też istnieje inne określenie (bohater niezależny)?




Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1962
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

fallenmk pisze:
czwartek 18 lip 2019, 09:00
Jaki status formalny mają obiekty posiadające cechę Siły/Mocy, nie będące kartami Wrogów ani istotami z obszarów/kart miejsc, mam na myśli np. Glilipusa i pozostałe smoki, a z dodatków autorskich np. Meduza ze Spojrzenia Meduzy? Je też klasyfikuje się jako istoty, czy też istnieje inne określenie (bohater niezależny)?
Wg mojej najlepszej wiedzy to też istoty. Pojawiło tez się określenie "najpotężniejsze istoty".
Meduza jest zapewne Postacią Niezależną, ale nie jestem przekonany, czy ten termin jest "oryginalny".




Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1470
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk »

Ile punktów Życia traci Poszukiwacz po przegranej walce z kilkoma wrogami na raz?




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4836
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu »

fallenmk pisze:
poniedziałek 29 lip 2019, 07:52
Ile punktów Życia traci Poszukiwacz po przegranej walce z kilkoma wrogami na raz?
3

... a tak serio, to jeżeli nie wynika inaczej z zapisu poszczególnych kart (i/lub innych efektów), to może stracić 1 punkt po przegranej walce (niezależnie z iloma wrogami walczył).


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1470
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk »

Tak zawsze grałem, ale ostatnio po częstej grze w Podziemiach i walkach z wieloma wrogami naszła mnie refleksja, że może warto się upewnić, czy aby dobrze.




Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1962
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Odbywasz z nimi jedną walkę (z wszystkimi naraz) i punkt Życia tez tracisz jeden. Tak na marginesie, jeśli wylosowałeś Wrogów z cechą Siły i Mocy, zostaleś pokonany, przez tych pierwszych to tych z cechą Mocy juz nie rozpatrujesz - nie możesz ewentualnie stracić kolejnego punktu Życia.




Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1962
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Jesli przykładowo Zły Poszukiwacz zaatakuje innego Poszukiwacza na obszarze Kapliczki powinien stracić 1 punkt Życia (w związku z opisem obszaru)? W sumie nie bada obszaru tylko odbywa spotkanie z Poszukiwaczem. Rozumiem, że jeśli znajdował by się tam Żeton Spalonej Ziemi to traci 1 punkt Życia obligatoryjnie (niezależnie od wyniku walki).




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4836
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu »

Pablo pisze:
poniedziałek 29 lip 2019, 10:23
Jesli przykładowo Zły Poszukiwacz zaatakuje innego Poszukiwacza na obszarze Kapliczki powinien stracić 1 punkt Życia (w związku z opisem obszaru)?
Nie traci ... tak samo na Pustyni ... tak samo złota u Czarnego Rycerza ... itp


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

ODPOWIEDZ