Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19451
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » wtorek 20 lut 2018, 15:19

Też nie, bo nic na ten temat nie jest napisane. Te karty są wybitnie głupio napisane, ale nic się nie da na to poradzić.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » wtorek 20 lut 2018, 15:23

My gram, że opcja 1, niezależnie od krainy.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4572
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » wtorek 20 lut 2018, 17:20

Czego w sformułowaniu "każdy poszukiwacz" nie rozumiecie że mówicie że to znaczy "jeden poszukiwacz"? Nemo sorry lubię Cię ale chyba mózg zapomniałeś włączyć :D

Nigdzie ani w instrukcji ani na żadnej karcie nie jest napisane że każdy nie znaczy każdy tylko dlatego że nie wspomina o krainach.

Powiedz mi jeszcze Nemo szybciutko czy odrzucasz po wylosowaniu każdą kartę wroga na której nie napisano że zostaje tu aż ktoś go pokona?


What a view.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19451
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » wtorek 20 lut 2018, 17:26

To czemu na przykład na tej karcie jest napisane: "no matter what Region they are in,"? Zgodnie z tym rozumowaniem, wystarczyłoby "All characters".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Spis dodatków autora:
Talisman - Custom Templates (PSD + SE3)
Talisman - Leszy
Posty: 3878
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » wtorek 20 lut 2018, 18:06

więc mamy trzy różne zapisy:
a) każdy
b) każdy niezależnie od krainy
c) każdy w tej krainie

O tyle o ile B i C są jednoznaczne, to co do A niektórzy mogą mieć wątpliwości mając na uwadze istnienie B i C. Gdyby jednak rozpatrywać każde z osobna, to "każdy" oznaczało by dosłownie "każdy bez ograniczeń" więc ja osobiście jestem za tym, że A = B.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
arthan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Grupa Wsparcia
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1368
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 31

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » wtorek 20 lut 2018, 18:19

abubu pisze:
wtorek 20 lut 2018, 18:06
więc mamy trzy różne zapisy:
a) każdy
b) każdy niezależnie od krainy
c) każdy w tej krainie

O tyle o ile B i C są jednoznaczne, to co do A niektórzy mogą mieć wątpliwości mając na uwadze istnienie B i C. Gdyby jednak rozpatrywać każde z osobna, to "każdy" oznaczało by dosłownie "każdy bez ograniczeń" więc ja osobiście jestem za tym, że A = B.
dla informatyka to intuicyjne.. bo przypadek A to jak "select" bez "where" :D




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19451
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » wtorek 20 lut 2018, 18:23

"Każdy Poszukiwacz" może równie dobrze oznaczać każdego Poszukiwacza badającego tę kartę.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Sandałek
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 20 lut 2018, 14:30
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Sandałek » wtorek 20 lut 2018, 18:51

Sprawdziłem to grając na steamie, nie wiem czy są tam stosowane zasady zgodnie z założeniami twórców gry, ale w przypadku tej karty los stracił tylko poszukiwacz który ją rozpatrywał.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4572
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » wtorek 20 lut 2018, 19:30

Little Nemo pisze:
wtorek 20 lut 2018, 17:26
To czemu na przykład na tej karcie jest napisane: "no matter what Region they are in,"? Zgodnie z tym rozumowaniem, wystarczyłoby "All characters".
Bo w talismanie jest tendencja do lania wody. Co nie znaczy że lanie wody jest wiążące przez ekstrapolację.


What a view.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4572
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » wtorek 20 lut 2018, 19:34

O cholera, właśnie zajrzałem do instrukcji i się okazuje że wszyscy gramy ŹLE!
Otóż, fragment z opisu korony władzy

A character who is alone on the Crown of Command space on
his turn must cast one Command Spell at all other characters.
To do so, the caster rolls one die. If a “1,” “2,” or “3” is
rolled, the Spell has no effect. On a “4,” “5,” or “6,” all of the
other characters lose one life.

I teraz problem. Bo przecież nie jest napisane że other characters niezależnie od krainy, więc czar rozkaz działa tylko na poszukiwaczy w wewnętrznej krainie. I co teraz robimy? Jakieś house rule? Co polecacie?


What a view.


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Spis dodatków autora:
Talisman - Custom Templates (PSD + SE3)
Talisman - Leszy
Posty: 3878
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » wtorek 20 lut 2018, 19:37

Bludgeon pisze:
wtorek 20 lut 2018, 19:34
O cholera, właśnie zajrzałem do instrukcji i się okazuje że wszyscy gramy ŹLE!
Otóż, fragment z opisu korony władzy

A character who is alone on the Crown of Command space on
his turn must cast one Command Spell at all other characters.
To do so, the caster rolls one die. If a “1,” “2,” or “3” is
rolled, the Spell has no effect. On a “4,” “5,” or “6,” all of the
other characters lose one life.

I teraz problem. Bo przecież nie jest napisane że other characters niezależnie od krainy, więc czar rozkaz działa tylko na poszukiwaczy w wewnętrznej krainie. I co teraz robimy? Jakieś house rule? Co polecacie?
szach mat Nemo :)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19451
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » wtorek 20 lut 2018, 19:47

Cóż, szachujcie sobie i matujcie autora tej gry, iż nie zachował konsekwencji w używanych przez siebie sformułowaniach, a nie mnie. Gdybym chciał być złośliwy jak wy, to bym się was spytał, czy według was ci Poszukiwacze jednorazowo tracą te punkty, czy za każdym razem, kiedy ktoś ją bada. Bo "po odkryciu" równie dobrze może sugerować, iż "dopóki ta karta jest odkryta, ilekroć ktoś ją zbada, każdy zły i neutralny [...], a pierwszy dobry następnie zgarnia fanty z tej karty i ją odrzuca".


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4572
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » wtorek 20 lut 2018, 19:50

Little Nemo pisze:
wtorek 20 lut 2018, 19:47
Cóż, szachujcie sobie i matujcie autora tej gry, iż nie zachował konsekwencji w używanych przez siebie sformułowaniach, a nie mnie.
Nie miał takiego obowiązku. Zapisy są jasne.
Little Nemo pisze:
wtorek 20 lut 2018, 19:47
Gdybym chciał być złośliwy jak wy, to bym się was spytał, czy według was ci Poszukiwacze jednorazowo tracą te punkty, czy za każdym razem, kiedy ktoś ją bada. Bo "po odkryciu" równie dobrze może sugerować, iż "dopóki ta karta jest odkryta, ilekroć ktoś ją zbada, każdy zły i neutralny [...], a pierwszy dobry następnie zgarnia fanty z tej karty i ją odrzuca".
Ale właśnie tak jest :D Za każdym razem tracą jak ktoś odwiedza kartę.


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » piątek 23 lut 2018, 18:48

Szybkie pytanko bo pierwszy raz gramy ze Zwiastunem.
Zaklęcie "Terramorfoza" - możesz przenieść karty na obszar na którym poszukiwacz zakończył swój ruch. W krainie znajduje się Prorok. Czy ten poszukiwacz może rozpatrzyć przeniesioną kartę czy musi losować kartę Proroka?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19451
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » piątek 23 lut 2018, 19:10

Gamma pisze:
piątek 23 lut 2018, 18:48
Szybkie pytanko bo pierwszy raz gramy ze Zwiastunem.
Zaklęcie "Terramorfoza" - możesz przenieść karty na obszar na którym poszukiwacz zakończył swój ruch. W krainie znajduje się Prorok. Czy ten poszukiwacz może rozpatrzyć przeniesioną kartę czy musi losować kartę Proroka?
Poszukiwacz zakończył swój ruch, ale jeszcze nie bada obszaru. Jeśli więc przeniesiesz wystarczająco kart, ażeby ten Poszukiwacz nie musiał losować nowej, to nie losuje kart Proroka.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » piątek 23 lut 2018, 20:17

Żona się uparła, że jest inaczej. ;)
Jak na razie wkurza mnie ten dodatek. Jakaś masakra losowości ;)




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19451
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » piątek 23 lut 2018, 20:21

Zmień żonę ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » sobota 24 lut 2018, 00:30

Little Nemo pisze:
piątek 23 lut 2018, 20:21
Zmień żonę ;).
No co Ty - mam fajną, z którą mogę dodatkowo pograć też w Talismana więc nie ma co marudzić. ;)

Zagraliśmy 2 razy. W sumie nie jest źle, ale trochę trzeba uciekać z krain w których się pojawia Prorok. Karty Omenu zmienia się tylko wtedy jak jest instrukcja albo na karcie proroka albo 1 na samym proroku?

+
1. Rozumiem, że jak wchodzę na zakrytą kartę Pozostałości, a Prorok plącze się również po tej krainie to nie mogę jej rozpatrzeć tylko biorę kartę Proroka?
2. Na karcie terenu Osada (losuj 1 mieszkańca) zostają tylko mieszkańcy z opisem "Dowolne"?
3. Czy z więzienia można wyjść jeśli się wykonało zadanie czarownika? W sensie byłem w więzieniu, karta mówiła, że każdy może podjąć się zadania. Od razu mogłem je wykonać. Rozumiem, że teleportuje mnie wtedy od razu na jaskinię czarownika mimo, że nie jest moja kolej i jestem w więzieniu?
4. Alchemik (postać) dostając np. przedmiot przeklęty powyżej limitu, może od razu wymienić go na złoto czy musi wcześniej jakiś odrzucić?
5. Jeśli rzucę na gracza zaklęcie, że musi podjąć się zadania czarownika, a już jest w krainie wewnętrznej - to musi się wycofać i wykonać/odrzucić w jaskini to zadanie?

Dodano po 14 minutach 37 sekundach:
Jeszcze jedno. Jak poszukiwacz wylosuje zdarzenie to rozpatruje je, kładzie figurkę proroka na swój obszar i koniec czy jeszcze spotyka proroka? W instrukcji jest wyraźnie, że gracz musi odbyć to spotkanie dopiero jak trafi na obszar, na którym jest prorok.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19451
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » sobota 24 lut 2018, 07:47

1. Normalnie badasz karte Pozostalosci.

2. Chyba tak, nie mam instrukcji pod reka, wiec nie powiem na 100%.

3. Tak, zgadza sie.

4. Musi najpierw odrzucic.

5. Nie, moze wejsc na KW z niewypelnionym zadaniem. Acz, jesli moglby je od razu wykonac, musi to zrobic i musi sie przeniesc na Jaskinie Czarownika. Wyjatkiem sa zadania z Kataklizmu, bo te poszukiwacz moze wykonac w dowolnym momenie i bedac w Krainie Wewnetrznej nie musi ich wykonywac.

6. Nie spotyka go, to juz jest koniec.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 787
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » środa 28 lut 2018, 23:40

Czy karta Lustrzane odbicie z Lasu chroni przed straceniem przedmiotu w wyniku walki z innym Poszukiwaczem? Gram właśnie z kumplem i upiera się, że tak. Tam jest wyraźnie napisane, że "zamiast odrzucić 1 lub więcej Przedmiotów".




ODPOWIEDZ