Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Andur pisze: mam otrzymać Zaklęcie ale posiadam limit Zaklęć, rzucam jedno Zaklęcie w tej chwili więc limitu już nie mam
Ale w tej grze nie ma czegoś takiego jak "mam otrzymać zaklęcie". Otrzymujesz zaklęcie i już, gra nie daje ci czasu na żadne reakcje.


What a view.
Awatar użytkownika
Andur
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Andur »

No w sumie ok. Ale (może też niezbyt trafne porównanie) czepiając się tego, że "gra nie daje czasu na żadne reakcje" i nie ma czegoś takiego jak "ale zanim to się stanie" to w chwili gdy na przykład: "Tracisz punkt Życia" to powinienem go w tej chwili stracić i koniec kropka, a nie nie mieć czasu na reakcję i użycie przedmiotów/zaklęć dzięki, którym mogę się przed stratą punktu uchronić?
PS. Tak, jak napisałem na początku "czepiam się" nie miej mi tego za złe ;-)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6190
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Widzisz, Andur, gra nie daje czasu na reakcje, ale instrukcja mówi, że jeśli specjalne zdolności lub inne efekty są niezgodne z instrukcją, to mają przed nią pierwszeństwo, więc jeśli Pancerz mówi, że możesz nie stracić punktu Życia, gdy ileś tam wyrzucisz, to ten efekt ma pierwszeństwo przed wynikającą z instrukcji stratą Życia po przegranej walce. Wszystko jest w instrukcji, wystarczy ją przeczytać :mrgreen:


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Gamma »

Jak zwykle wielkie dzieki za pomoc. :)

Instrukcja - instrukcja, a i tak pewne problemy wole wyjasnic z profesjonalistami. :)


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Gamma pisze:Instrukcja - instrukcja, a i tak pewne problemy wole wyjasnic z profesjonalistami. :)
Czy to było o mnie?


Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Gamma »

świeża porcja...

1. Cytuje :
"- Ruiny
P1: Czy Poszukiwacz po wylosowaniu pierwszej karty Przygody może porzucić Przedmiot lub Przyjaciela, aby uniknąć losowania drugiej karty?
O: Tak. Należy przy tym pamiętać, że jeśli Poszukiwacz porzuci Przedmiot lub Przyjaciela, nie będzie mógł go ponownie zabrać podczas tej samej tury."
- Czy to się tyczy wszystkich krain? Tam gdzie trzeba wylosować 1 kartę, zamiast losować mogę wyrzucić przedmiot, zostawić przyjaciela, itd.?

2. Cytuje :
"P: Gdy Mędrzec otrzymuje Zaklęcie na początku swojej tury, to czy może je rzucić jeszcze w tej turze?
O: Tak."
- do tej pory graliśmy według zasady "podczas swojej tury gracz może rzucać tyle zaklęć ile posiadał ich na jej początku". Czy to oznacza w takim razie, ze wszystkie postacie mogące posiadać zaklęcia na początku tury mogą je od razu rzucić? Czy tu chodzi konkretnie o Mędrca?

3.Kiedy trzeba wykonać zadanie czarownika - na początku swojego ruchu czy na końcu? Przykładowo mam zadanie "udaj się do miasta" - mogę wiec skorzystać w mieście z czyiś usług, a następnie się teleportować z wykonanym zadaniem do jaskini czarownika? Czy od razu jak wejdę do miasta wykonuje zadanie?
4. Jeśli wylosuje zadanie czarownika "przynieś magiczny przedmiot", "przynieś 1 bron", "odpraw 2 przyjaciół" itp. to czy muszę wybrać jakieś z posiadanych kart? czy muszę oddać pierwsze nadające się napotkane? czy oddaje kiedy chce i jakie chce? Analogicznie sprawa się ma z zadaniami żeby coś poświecić - życie, los, sile, moc, tury... Oddaje kiedy tylko mogę spełnić warunek czy kiedy chce?
5. Jak gramy z opcja rozszerzonych zadań czarownika i nagród za te zadania to po wykonaniu zadania mogę zdecydować czy biorę talizman czy nagrodę, czy muszę się zadeklarować już na początku?

6. Czy wyzywać na pojedynki na moc, mogą tylko postacie, które mają jako specjalną zdolność napisane - "kiedy atakujesz innego Poszukiwacza, możesz wybrać walkę psychiczną" ? ( z podstawki: Czarownica, Czarnoksiężnik, Ghoul)


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

1. Tak, możesz porzucić przedmiot żeby uniknąć losowania karty np. na polach.

2. Już kilka razy tutaj pisałem, że ja gram inaczej niż podaje FAQ co za tym idzie inaczej niż gra większość osób także nie chce mi się już o tym pisać.

3. Dla mnie samo zatrzymanie się na danym obszarze nie jest jednoznaczne z jego rozpatrywaniem które rozumiem jest wymagane przy zadaniach. Np. przy zadaniu "odwiedź gospodę", jeśli stanę na obszarze gospody i stoi tam inny poszukiwacz a ja zdecyduję się spotkać jego (czyli nie rozpatruję obszaru gospody) to zadania nie zaliczam.

4. Zadanie musisz wykonać przy najbliższej możliwości a zatem jeśli Twoje zadanie polega na oddaniu 1 magicznego przedmiotu i takowy posiadasz to właśnie jego musisz oddać, nie możesz czekać aż zdobędziesz ich kilka i wtedy sobie wybrać.

5. Talizman albo nagroda, wybór jest Twój. Po wykonaniu zadania decydujesz co chcesz dostać.

6. Tak, wszyscy którzy nie mają takiego zapisu mogą atakować tylko na siłę.


Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Gamma »

Rebelix pisze: 2. Już kilka razy tutaj pisałem, że ja gram inaczej niż podaje FAQ co za tym idzie inaczej niż gra większość osób także nie chce mi się już o tym pisać.
Mnie jednak interesuje jak jest prawidłowo - jak wymyślili to twórcy.
Rebelix pisze: 3. Dla mnie samo zatrzymanie się na danym obszarze nie jest jednoznaczne z jego rozpatrywaniem które rozumiem jest wymagane przy zadaniach. Np. przy zadaniu "odwiedź gospodę", jeśli stanę na obszarze gospody i stoi tam inny poszukiwacz a ja zdecyduję się spotkać jego (czyli nie rozpatruję obszaru gospody) to zadania nie zaliczam.

4. Zadanie musisz wykonać przy najbliższej możliwości a zatem jeśli Twoje zadanie polega na oddaniu 1 magicznego przedmiotu i takowy posiadasz to właśnie jego musisz oddać, nie możesz czekać aż zdobędziesz ich kilka i wtedy sobie wybrać.
Brakuje mi w tym logiki.
Skoro przedmiot musisz oddać natychmiast to logicznym dla mnie jest, że w gospodzie też nie możesz wybrać walki z wrogiem tylko musisz natychmiast wykonać zadanie.

Czekam na jakąś drugą opinię. :)


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Nie rozumiesz. Logika nie jest dla każdego.

Nie musisz za wszelką cenę dążyć do wykonania zadania. Musisz je natomiast wykonać jeśli już doszło do tego co było tematem zadania.

Jeśli Twoje zadanie to odwiedzenie gospody to nie musisz tam iść nawet jeśli w rzucie za ruch masz tyle coby stanąć na obszarze gospody. Nawet jeśli tam staniesz i stoi tam też inny Poszukiwacz to nie musisz badać obszaru gospody, możesz spotkać tego poszukiwacza. Ale jeśli już zdecydowałeś się odwiedzić gospodę i wykonałeś rzut kością to musisz wykonać (przenieść się na obszar jaskini + nagroda) to zadanie teraz, nie może to być przy następnej okazji.

Jeśli Twoje zadanie to oddanie punktu (znacznika) siły i stajesz przed kartą która spełnia życzenie (punkt siły, mocy, życia, teleportacja itd.) to nie musisz brać punktu siły, możesz wziąć np. punkt losu. Ale jeśli się już zdecydujesz wziąć punkt siły to musisz wykonać zadanie. Nie możesz czekać z tym do następnego punktu siły.

Jeśli Twoje zadanie to oddanie magicznego przedmiotu którego nie masz i staniesz na obszarze na którym taki leży to nie musisz go podnosić. Ale jeśli to zrobisz to musisz wykonać zadanie w tym momencie, nie możesz czekać do następnego magicznego przedmiotu.

Powtarzam, nie musisz dążyć do wykonania zadania za wszelką cenę.

Mam nadzieję, że teraz zrozumiesz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ano, wszystko co Rebelix powiedział wyżej się zgadza.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Nemomon pisze:Ano, wszystko co Rebelix powiedział wyżej się zgadza.
Hoho, ludzie czytajcie z tego wszyscy albowiem powiadam wam, ze nieczesty to widok takiej zgodnosci!

[ Komentarz dodany przez: Nemomon: Pon Sty 27, 2014 7:40 pm ]
;]


Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Gamma »

Ekstra. Dzieki za info i kolejny raz za rozwianie watpliwosci. Wciaz ponawiam prosbe o odpowiedz na 2 pytanie ;)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Gamma pisze:Ekstra. Dzieki za info i kolejny raz za rozwianie watpliwosci. Wciaz ponawiam prosbe o odpowiedz na 2 pytanie ;)
Chodzi konkretnie o Mędrca. Bez tej zdolności mógłby rzucać Zaklęcia jedynie co 2 tury.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6190
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Według FAQ Mędrzec może rzucić zaklęcie, które dobrał na początku tury, niemniej moim skromnym zdaniem jest to sprzeczne z instrukcją, gdyż Mędrzec nie miał tego zaklęcia na początku tury. FAQ ssie ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Pedestrian
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 18 lut 2014, 17:53
Lokalizacja: OPole
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Pedestrian »

Witam,

mam pytanie odnośnie czaru "Dziki Głód" z dodatku Wilkołak.

Czar rzucony przed walką - wiadomo, daje jednemu potworowi automatyczny rzut 6.

Druga część czaru mówi (piszę z pamięci, nie mam gry przy sobie): "Jeśli jest noc, wszystkie potwory otrzymują automatyczny wynik 6 na rzut ataku, aż do twojej następnej tury", i tu pojawia się moje pytanie:
czy chodzi o to, że każdy potwór z którym ktokolwiek wda się w walkę W NOCY otrzymuje wynik 6?, czy o to, że KIEDY RZUCIMY TEN CZAR W NOCY to KAŻDY potwór (bez względu czy w dzień czy w nocy) dostanie 6 na wynik rzutu?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Pedestrian pisze:Witam,

mam pytanie odnośnie czaru "Dziki Głód" z dodatku Wilkołak.

Czar rzucony przed walką - wiadomo, daje jednemu potworowi automatyczny rzut 6.

Druga część czaru mówi (piszę z pamięci, nie mam gry przy sobie): "Jeśli jest noc, wszystkie potwory otrzymują automatyczny wynik 6 na rzut ataku, aż do twojej następnej tury", i tu pojawia się moje pytanie:
czy chodzi o to, że każdy potwór z którym ktokolwiek wda się w walkę W NOCY otrzymuje wynik 6?, czy o to, że KIEDY RZUCIMY TEN CZAR W NOCY to KAŻDY potwór (bez względu czy w dzień czy w nocy) dostanie 6 na wynik rzutu?
Cześć,

Pierwsza rzecz - na tym Zaklęciu mowa jest o istotach, a nie potworach. Oznacza to, iż wszystko, co atakuje Poszukiwacza (a nie tylko Potwory), uzyskuje "6" podczas rzutu ataku.

Czar działa do momentu rozpoczęcia Twojej następnej tury. Do tego czasu każda istota uzyskuje ten bonus. O ile jest noc. Jeżeli w międzyczasie zmieniła się pora dnia, to Zaklęcie nie wywołuje efektu, dopóki ta pora znów się nie zmieni oraz dopóki nie nadejdzie początek Twojej następnej tury. Czyli w tym czasie Zaklęcie to wciąż "wisi w powietrzu", działa jakby w zawieszeniu, ale czeka, aż znów pojawi się noc.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
silver1724
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 23:52
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Post autor: silver1724 »

Cześć mam pytanie do konkretniej sytuacji, kupiec stoi na terenie KW nie ma żadnego zadania czarownika, otrzymuje czar "ścieżka przeznaczenia" gdzie musi podjąć się wykonania zadania, w tym samym momencie jest napisane że czarownik powstrzymuje poszukiwacza do przekroczenia tajemnych wrót gdy ma jakieś niewykonane zadanie, czy kupiec musi wyjść z wewnętrznej krainy i wykonać zadanie, czy skoro już przekroczył wrota go to nie interesuje?

Z drugie pytanie bardziej praktyczne, część figurek zgubiło mi się podczas przeprowadzki, nie wie ktoś czy gdzieś nie można kupić samych figurek z podstawki albo może ktoś niechciałby sprzedać bo ma np dwie podstawki co się czasem zdarza xD


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

silver1724 pisze:Cześć mam pytanie do konkretniej sytuacji, kupiec stoi na terenie KW nie ma żadnego zadania czarownika, otrzymuje czar "ścieżka przeznaczenia" gdzie musi podjąć się wykonania zadania, w tym samym momencie jest napisane że czarownik powstrzymuje poszukiwacza do przekroczenia tajemnych wrót gdy ma jakieś niewykonane zadanie, czy kupiec musi wyjść z wewnętrznej krainy i wykonać zadanie, czy skoro już przekroczył wrota go to nie interesuje?
Cześć,

Jak to się mówi, na dwoje babcia wróżyła.

Jeżeli chłopczyk, czyli otrzymujesz zadanie i masz możliwość jego wykonania (np. masz zadanie "odrzuć trofeum o wartości co najmniej 5 punktów", a akurat posiadasz trofeum smoka), to musisz to zadanie wykonać. Automatycznie przenosisz się na obszar Jaskini Czarownika (czy tego chcesz, czy nie) i otrzymujesz nagrodę za wykonane zadanie. Oczywiście musisz z powrotem na KW wejść.

Jeżeli dziewczynka, czyli otrzymanego zadania nie możesz wykonać natychmiast (np. masz zadanie "odrzuć 3 sztuki złota", a posiadasz jedynie 2 sztuki złota), to możesz zignorować to zadanie i go nie wykonywać.

Czarownik powstrzymuje jedynie osoby chcące "manualnie" przejść przez Tajemne Wrota. Jeżeli ktoś już do Wewnętrznej Krainy wszedł lub też dostał się tam w inny sposób (np. wyrzucając "6" na Magicznych Wrotach), to Czarownik nic nie robi.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Arkadio
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: środa 19 lut 2014, 21:26
Lokalizacja: WRC
Płeć:

Post autor: Arkadio »

Jako, że jetem już po 4 rozegranych bataliach, pojawiło się pytanie do gry, którego klarownego wyjaśnienia nie znalazłem, ani w FAQ ani na forum:
Czy karty przygód pozostające na danym obszarze do końca gry (np. Jaskinia, Bagno), są wliczane do limitu kart jakie mamy obowiązek wylosować na tym obszarze?

Poza tym gwoli upewnienia się:
Przykładowa sytuacja: w Oazie losujemy 2 karty ale znajduje się tam już Fontanna Mocy, zatem losujemy jedną kartę. Kartą jest wróg (czyli posiada mniejszy numer, nakazujący go rozpatrywać w pierwszej kolejności). Rozumiem, że w takiej sytuacji Fontannę możemy odwiedzić dopiero po pokonaniu wroga (a nie przed pojedynkiem) i nie odwiedzimy jej wcale jeśli wróg nas pokona (strata tury) bądź zostaniemy przeniesieni na inny obszar (np. dzięki Chochlikowi).

Póki co to tyle :)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6190
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Arkadio pisze:Czy karty przygód pozostające na danym obszarze do końca gry (np. Jaskinia, Bagno), są wliczane do limitu kart jakie mamy obowiązek wylosować na tym obszarze?
Tak, są wliczane do limitu. Jeśli Ci przeszkadzają, to możesz je potraktować czarem Zniszczenie ;)
Arkadio pisze:Przykładowa sytuacja: w Oazie losujemy 2 karty ale znajduje się tam już Fontanna Mocy, zatem losujemy jedną kartę. Kartą jest wróg (czyli posiada mniejszy numer, nakazujący go rozpatrywać w pierwszej kolejności). Rozumiem, że w takiej sytuacji Fontannę możemy odwiedzić dopiero po pokonaniu wroga (a nie przed pojedynkiem) i nie odwiedzimy jej wcale jeśli wróg nas pokona (strata tury) bądź zostaniemy przeniesieni na inny obszar (np. dzięki Chochlikowi).
Tak, Fontannę możesz odwiedzić dopiero po pokonaniu Wroga (remis również nie upoważnia do rozpatrywania kart o wyższych numerach).

A jak Chochlik Cię przeniesie, to jesteś zbyt daleko od tej Fontanny, żeby się z niej napić ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Arkadio pisze: jeśli wróg nas pokona (strata tury)
Jeżeli Wróg nas pokona, to jest to koniec tury, a nie strata tury. W następnej turze normalnie się poruszasz.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: hebi »

Mam pytanie odnośnie sformułowania " w jakiejkolwiek walce". Czy to sformułowanie odnosi się do walki i walki psychicznej , czy tylko starć na siłe. Przykładowe użycie tego sformułowania: Łowca nagród posiada zdolność : jeśli w dowolny sposób zremisujesz w jakiejkolwiek walce zamiast tego wygrywasz tę walkę. Przykładów można mnożyć ale wydaje mi się że odpowiedź jest jedna :).


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Tak, "w jakiejkolwiek walce" oznacza, iż w "walce" oraz "walce psychicznej". "Walka" oznacza starcie na Siłę, a "walka psychiczna" starcie na Moc.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Xan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 503
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Xan »

Cześć. Piszę pewne pytanie, co do którego nie mam żadnych wątpliwości, ale mój współgracz ma inną wizję na to wydarzenie...

Posiadał on następującą Nagrodę Czarodzieja:
DAR ZWIERZĄT
Zatrzymaj tę kartę. Możesz ją odrzucić po wykonaniu rzutu kością, aby dodać 1, 2 lub 3 do wyniku.
Teraz tak. Rzuca kością za ruch i wypada 5. Następnie odrzuca DAR ZWIERZĄT i mówi, że dodaje 2 do wyniku, więc w sumie przemieszcza swojego Poszukiwacza o 7 pól.

Moim zdaniem sytuacja taka nie powinna mieć miejsca, ponieważ modyfikowanie rzutu nie może przekroczyć maksymalnej wartości, jaką można uzyskać na kości - czyli 6.
Jak uważacie?


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Xan pisze:Cześć. Piszę pewne pytanie, co do którego nie mam żadnych wątpliwości, ale mój współgracz ma inną wizję na to wydarzenie...

Posiadał on następującą Nagrodę Czarodzieja:
DAR ZWIERZĄT
Zatrzymaj tę kartę. Możesz ją odrzucić po wykonaniu rzutu kością, aby dodać 1, 2 lub 3 do wyniku.
Teraz tak. Rzuca kością za ruch i wypada 5. Następnie odrzuca DAR ZWIERZĄT i mówi, że dodaje 2 do wyniku, więc w sumie przemieszcza swojego Poszukiwacza o 7 pól.

Moim zdaniem sytuacja taka nie powinna mieć miejsca, ponieważ modyfikowanie rzutu nie może przekroczyć maksymalnej wartości, jaką można uzyskać na kości - czyli 6.
Jak uważacie?
Uważam podobnie, maksymalną wartością na kości jest "6". Ponieważ bardzo wiele efektów w grze nie ma instrukcji co się dzieje, gdy wyrzucimy więcej niźli maksymalna wartość, należy uznać, iż w żaden sposób nie można przekroczyć maksymalnej wartości.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ