żywa statua i walka z więcej niż jednym wrogiem.

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
karger [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 16 lis 2009, 13:33
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

żywa statua i walka z więcej niż jednym wrogiem.

Post autor: karger »

Proszę o opinie na temat takiego zdarzenia.
Uczestnicy:
ŻYWA STATUA
Na ten obszar wpada żywa statua. Pozostanie tu, dopóki ktoś jej nie pokona. Jeśli ją pokonasz, walka kończy się remisem, chyba że korzystałeś z Broni, która jest Magicznym Przedmiotem.
JASKINIOWY TROLL
Potworny jaskiniowy troll pustoszy okolicę. Pozostanie tu, dopóki ktoś go nie pokona. Jeśli go pokonasz, rzuć 1 kością. Jeśli wypadnie 1 lub 2, plugawa istota zregeneruje swe ciało, a walka zakończy się remisem.
DRUID

Zarzenie oparte na faktach
Dochodzi do walki Druida z powyższym duetem. Poszukiwacz wygrywa walkę lecz nie był w posiadaniu Magicznej Broni. Czy w takim razie jaskiniowy troll powinien próbować się regenerować i w przypadku wyrzucenia trzech i więc oczek może być zabrany jako trofeum?

A teraz hipotetycznie
Jeśli w takiej walce Druid był w posiadaniu Magicznej Broni czy w przypadku porażki i udanej regeneracji jaskiniowego troll'a żywa statua może być zabrana jako trofeum?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

FAQ pisze:Żywa statua
P: Poszukiwacz walczy z Żywą statuą oraz Jaskiniowym trollem naraz. Posiadają oni ten sam numer spotkania, więc ich Siła się sumuje. Jeżeli Poszukiwacz ich pokona, ale nie używając Broni, która byłaby Magicznym Przedmiotem, to czy walka wciąż kończy się remisem?

O: Tak.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Jak dla mnie na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi TAK. Co do drugiego to nie wiem o porażkę z kim chodzi dokładnie.


karger [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 16 lis 2009, 13:33
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: karger »

Panowie ale proszę o konkretną odpowiedź na pierwsze pytanie pełnym zdaniem bo potrzebuję mieć dowód na piśmie od kogoś bezstronnego. :)
Ja od początku obstaję przy tym , że nie może być inaczej niż walka kończy się remisem i obydwaj wrogowie pozostają na planszy.

W drugim, teoretycznym pytaniu oczywiście chodzi o zwycięstwo Druida bo w innym przypadku jaskiniowy troll nie musiałby się regenerować.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

To Ci odpowiadam:
karger pisze:Dochodzi do walki Druida z powyższym duetem. Poszukiwacz wygrywa walkę lecz nie był w posiadaniu Magicznej Broni. Czy w takim razie jaskiniowy troll powinien próbować się regenerować i w przypadku wyrzucenia trzech i więc oczek może być zabrany jako trofeum?
Zgodnie z FAQiem, którego cytat zapodałem wyżej, cała walka kończy się remisem, a nie Twoją wygraną, a więc nikogo nie zabierasz jako trofeum.
karger pisze:Jeśli w takiej walce Druid był w posiadaniu Magicznej Broni czy w przypadku porażki i udanej regeneracji jaskiniowego troll'a żywa statua może być zabrana jako trofeum?
Tak, zabierasz wtedy jedynie Statuę, a zregenerowany Troll czeka na więcej szczęścia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

karger [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 16 lis 2009, 13:33
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: karger »

i o to mi właśnie chodziło
dzięki :mrgreen:


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

Nemomon pisze:Dochodzi do walki Druida z powyższym duetem. Poszukiwacz wygrywa walkę lecz nie był w posiadaniu Magicznej Broni. Czy w takim razie jaskiniowy troll powinien próbować się regenerować i w przypadku wyrzucenia trzech i więc oczek może być zabrany jako trofeum?


Zgodnie z FAQiem, którego cytat zapodałem wyżej, cała walka kończy się remisem, a nie Twoją wygraną, a więc nikogo nie zabierasz jako trofeum.
Coś mi tu nie pasuje. Co w takim razie dzieje sie z kartą Trolla, który został zabity i sie nie zregenerował ale nie moze byc zabrany jako trofeum bo wlka ogólnie zakończyła sie remisem? Odrzucamy jego karte czy jak?
Nemomon pisze:Jeśli w takiej walce Druid był w posiadaniu Magicznej Broni czy w przypadku porażki i udanej regeneracji jaskiniowego troll'a żywa statua może być zabrana jako trofeum?


Tak, zabierasz wtedy jedynie Statuę, a zregenerowany Troll czeka na więcej szczęścia.
Tu z kolei piszesz, ze moze zabrac Statuę jako trofeum a na karcie Trolla pisze, ze jesli sie zregenuruje to walka kończy sie remisem. Czyli powinno byc jak w pierwszym przykładzie na to wychodzi, ze nie zabiera nikogo. Wybacz, ze tak drąże, ale albo ja coś zle zrozumiałem albo chyba gdzies tu wkradł sie błąd...

[ Dodano: Wto Lis 16, 2010 7:29 pm ]
Znaczy, ze jak jest walka z dwoma Wrogami i jednego z nich zabije a drugi ma jakąs tam zdolność specjalna ze walka konczy sie remisem to nie moge zabrać Trofeum z tego pierwszego?


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Ale to troll się zregeneruje jedynie ;) A w przypadku walki ze statuą musisz mieć magiczną broń, żeby walczyć z nią. Swoją drogą, to staroedycyjna statua była o wiele lepsza.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Roland ma rację: napisane jest, że walka kończy się remisem, to kończy się remisem i już - nie można wtedy podzielić wrogów na tych, których to dotyczy i tych, których nie. Głupie to i nielogiczne, ale tak już być musi.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

No to moze raz jeszcze od początku:

walcze ze Statuą i Trollem. Moja skuteczność ataku była wyzsza wiec niby wygrałem a po rzucie za regeneracje Trolla wyszło, ze sie nie regeneruje czyli ginie, ale nie miałem magicznej broni wiec mam remis. Statua wciąż zywa no ale Trolla ubiłem przeciez, wiec co z jego kartą?

Znaczy sie, ze jak Troll walczy wspólnie ze Statuą to zdolność Statuy dział tez na niego? I odwrotnie jak Statua walczy wspólnie z Trollem a ja mam magiczną broń i wygrywam a potem Troll sie regenuruje to i Statua tez tam zostaje i jest remis?


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
ODPOWIEDZ