Róg Przyzwania

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Roland [Autor tematu]
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Róg Przyzwania

Post autor: Roland »

Róg Przyzwania

Możesz zadąć w Róg za każdym razem,
kiedy trafisz na obszar z poleceniem
wylosowania 1 lub więcej kart Przygód.
Zanim rozegrasz spotkanie wynikające
z obszaru, możesz przenieść 1 Wroga
znajdującego sie w Krainie, w której
przebywasz, na swój obszar. Możesz
to zrobić tylko raz na turę.


Jak prawidłowo powinno sie uzywac tego przedmiotu? Bo nie jestem juz pewien czy dobrze grałem do tej pory.
Stajemy na obszarze gdzie ciągnie sie karte i oznajmiamy ze uzywamy Rogu, przenosimy na ten obszar wybranego Wroga i walczymy z nim a nastepnie ciagniemy karte i ją badamy?
Czy najpierw ciagniemy karte a potem oznajmiamy ze uzywamy Rogu i przenosimy Wroga na ten obszar i badamy obie karty?


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3400
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Moim zdaniem, przenosimy wroga na obszar, walczymy z nim i nie badamy już obszaru, gdyż "nie ciągniesz karty, jeśli jakaś już tu jest". Skoro przenosimy wroga, tym samym nie możemy ciągnąć karty, a "spotkanie" użyte w gametexcie rozumiem, jako samo zbadanie obszaru.
Mogę się mylić, gdyż nie znam textu oryginalnej karty.



Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Kaktus+ pisze:Moim zdaniem, przenosimy wroga na obszar, walczymy z nim i nie badamy już obszaru, gdyż "nie ciągniesz karty, jeśli jakaś już tu jest". Skoro przenosimy wroga, tym samym nie możemy ciągnąć karty, a "spotkanie" użyte w gametexcie rozumiem, jako samo zbadanie obszaru.
Mogę się mylić, gdyż nie znam textu oryginalnej karty.
Do tej pory właśnie tak interpretowałem tą kartę.


Obrazek
Awatar użytkownika
Roland [Autor tematu]
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

No to jak powinno byc prawidłowo? My do tej pory gralismy tak - stajemy na obszarze gdzie ciągnie sie karte, uzywamy rogu, przyzywamy Wroga, walczymy z nim, jesli wygralismy to normalnie badamy ten obszar czyli ciagniemy karte.
:?: :?: :?:

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 1:34 pm ]
A co jesli obszar nakazuje ciagnąc 2 lub 3 karty? Przyzywamy Wroga i dociagamy druga karte? I badamy obie naraz? A jesli wyciagnelismy drugiego wroga to walczymy z dwoma naraz?


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Przesuwasz potwora na pole na którym stoisz, czytasz instrukcję obszaru ("ciągniesz 1 kartę"), karta już tam jest (nic nie ciągniesz). Walczysz z wrogiem. Koniec tury.

Przesuwasz potwora na pole na którym stoisz, czytasz instrukcję obszaru ("ciągniesz 3 kartę"), jedna karta już tam jest (twój wróg). Dociągasz 2 nowe karty, żeby w sumie były 3. Wróg dostał do pomocy 2 inne potwory (te same numerki). Walczysz z trójką na raz.

itp


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22087
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Gracie źle.
Roland pisze:Stajemy na obszarze gdzie ciągnie sie karte i oznajmiamy ze uzywamy Rogu, przenosimy na ten obszar wybranego Wroga i walczymy z nim a nastepnie ciagniemy karte i ją badamy.
Jeżeli nie pokonasz Wroga, musisz z nim walczyć raz jeszcze w ramach badania obszaru. Jeżeli go pokonasz, to normalnie ciągniesz kartę. Zwróćcie uwagę, że na Rogu jest napisane: "Zanim rozegrasz spotkanie wynikające z obszaru, możesz przenieść". Czyli, gdy przywołujemy Wroga, nie rozgrywamy jeszcze instrukcji obszaru. Dopiero po walce z nim.

Po mojemi rzecz jasna ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Nemo, nie zgadzam się.

Zanim rozegrasz spotkanie wynikające
z obszaru, możesz przenieść 1 Wroga
znajdującego sie w Krainie, w której
przebywasz, na swój obszar. Możesz
to zrobić tylko raz na turę.

Gdzie tu jest fragment, że masz w tym wrogiem walczyć ? Po prostu go przenosisz, nic więcej.

Dopiero później badasz obszar a tam siedzi wróg (i wtedy w ramach badania obszaru z nim walczysz)


Awatar użytkownika
Roland [Autor tematu]
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

Ciężki orzech do zgryzienia z tym Rogiem...


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
lammas
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: lammas »

Nemomon pisze:Gracie źle.
Roland pisze:Stajemy na obszarze gdzie ciągnie sie karte i oznajmiamy ze uzywamy Rogu, przenosimy na ten obszar wybranego Wroga i walczymy z nim a nastepnie ciagniemy karte i ją badamy.
Jeżeli nie pokonasz Wroga, musisz z nim walczyć raz jeszcze w ramach badania obszaru. Jeżeli go pokonasz, to normalnie ciągniesz kartę. Zwróćcie uwagę, że na Rogu jest napisane: "Zanim rozegrasz spotkanie wynikające z obszaru, możesz przenieść". Czyli, gdy przywołujemy Wroga, nie rozgrywamy jeszcze instrukcji obszaru. Dopiero po walce z nim.

Po mojemi rzecz jasna ;)
Nie, bo na karcie Rogu nie ma nic o walce, wobec czego kolejność jest taka:

1) Ruch
2) Użycie Rogu -> przeniesienie karty Wroga na dane miejsce
3) Badanie obszaru


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Zgadzam się z guciomirem i lammasem, nie ma tam nic o walce, Róg umożliwia tylko wezwanie Wroga na obszar, nie wezwanie i jednoczesne zaatakowanie go.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Roland pisze:Możesz zadąć w Róg za każdym razem,
kiedy trafisz na obszar z poleceniem
wylosowania 1 lub więcej kart Przygód.
Czyli można gdzieś ciągnąć kartę - nieważne czy jest już jakaś czy nie - można użyć Rogu (Roga xD)
Roland pisze:Zanim rozegrasz spotkanie wynikające
z obszaru,
Czyli zanim zdecydujemy się badać obszar lub zaatakować tam Poszukiwacza
Roland pisze:możesz przenieść 1 Wroga
znajdującego sie w Krainie, w której
przebywasz, na swój obszar.
No i Wróg się przenosi.
Wtedy odbywamy spotkanie czyli:
- albo badamy obszar (czyli jeśli trzeba dociągnąć więcej kart to to czynimy i badamy te karty - razem z przeniesionym Wrogiem, bo przecież trzeba zbadać wszystkie karty na obszarze),
- albo odbywamy spotkanie z Poszukiwaczem (czyli przeniesiony tam Wróg i inne karty tam leżące dalej leżą sobie w spokoju)
Roland pisze:Możesz
to zrobić tylko raz na turę.
To pozostawię wam do swobodnej interpretacji :mrgreen:


Ja nawet nie mam Talismana.

ODPOWIEDZ