mędrzec z chowańcem/zawadiaka/transmutacja

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
guciomir [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

mędrzec z chowańcem/zawadiaka/transmutacja

Post autor: guciomir »

1. mędrzec z chowańcem

mędrzec - zawsze wiesz jaka karta znajduje się na wierzchu talii przygód i zaklęć. Te karty możesz podglądać w dowolnym momencie.
chowaniec - kiedy wylosujesz zaklęcie którego nie chcesz zatrzymać, możesz je odrzucić i wylosować nowe

czy można zrobić tak: biorę zaklęcie X, patrzę na wierzch talii zaklęć i widzę fajne zaklęcie Y, decyduje się skorzystać z chowańca, odrzucam X, biorę Y

2. zawadiaka
jeśli podczas swojej tury wygrasz walkę, dostajesz dodatkową turę. W jednej turze możesz skorzystać tylko raz.

czy można zrobić tak: trafiam na potwora, zabijam, nowa tura, trafiam na potwora zabijam, nowa tura - i tak 10 razy bo tyle się potworów nawinęło (a przeciwnicy tylko patrzą i się wkurzają)

3. transmutacja
Pancerze i bronie dowolnego poszukiwacza zamieniają się w drewno.

czy mogę to rzucić na kogoś bez pancerzy i broni?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

guciomir pisze:mędrzec - zawsze wiesz jaka karta znajduje się na wierzchu talii przygód i zaklęć. Te karty możesz podglądać w dowolnym momencie.
chowaniec - kiedy wylosujesz zaklęcie którego nie chcesz zatrzymać, możesz je odrzucić i wylosować nowe

czy można zrobić tak: biorę zaklęcie X, patrzę na wierzch talii zaklęć i widzę fajne zaklęcie Y, decyduje się skorzystać z chowańca, odrzucam X, biorę Y
Tak, możesz.
guciomir pisze:2. zawadiaka
jeśli podczas swojej tury wygrasz walkę, dostajesz dodatkową turę. W jednej turze możesz skorzystać tylko raz.

czy można zrobić tak: trafiam na potwora, zabijam, nowa tura, trafiam na potwora zabijam, nowa tura - i tak 10 razy bo tyle się potworów nawinęło (a przeciwnicy tylko patrzą i się wkurzają)
Nie. Z (jeszcze niewydanego oficjalnie) FAQa:
FAQ pisze:P2: Zawadiaka wygrywa walkę, odbywa swą dodatkową turę, w której znów wygrywa walkę. Czy odbywa kolejną dodatkową turę?
O: Nie. Zdolność Zawadiaki powinna brzmieć: "Jeśli podczas swojej tury wygrasz walkę, możesz odbyć dodatkową turę. Z tej zdolności możesz skorzystać tylko raz między poprzednią turą twego gracza po prawej, a jego nową turą."
Wording tej zdolności może jeszcze się zmienić w ostatecznym wydaniu FAQa, aczkolwiek mniej więcej tak ona będzie brzmieć.
3. transmutacja
Pancerze i bronie dowolnego poszukiwacza zamieniają się w drewno.

czy mogę to rzucić na kogoś bez pancerzy i broni?
Nie, każde Zaklęcie musi wywrzeć jakiś efekt. Jeżeli w grze nie występuje Poszukiwacz z niemagicznym Pancerzem lub Bronią, nie możesz go rzucić. Podobnie jak Zaklęcie:

Przyzwanie burzy

Możesz rzucić to Zaklęcie
w dowolnym momencie na
dowolny obszar Krainy, w której
przebywasz. Odrzuć wszystkich
Wrogów – Zwierzęta i Potwory,
znajdujących się na tym
obszarze.

Jeżeli nie ma w tej Krainie ani jednego Potwora ani Zwierzęcia, to nie możesz rzucić tego Zaklęcia - musisz czekać dotąd, aż jakiś się pojawi.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
guciomir [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Oki :)

a co z Magiczną powłoką?

Do momentu rozpoczęcia następnej tury nie będą wpływać na ciebie żadne zaklęcia i magiczne przedmioty w tym rozkaz zaklęcie. Ty rówież nie możesz korzystać z zaklęć i magicznych przedmiotów.

Czy mogę rzucić to zaklęcie jeśli żaden z graczy nie posiada zaklęć ani magicznych przedmiotów?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Możesz je rzucić na siebie nawet jeśli nikt nie ma Zaklęć ani Magicznych Przedmiotów, ponieważ zawsze mają szansę, na przykład dzięki Łunie Ymira, takowe otrzymać i rzucić.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
guciomir [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Kiedy wyjdzie nowy FAQ? masz jakieś przecieki?

nowe pytanko:

Jaskiniowy Troll - jeśli go pokonasz rzuć kością. 1-2 - > regeneruje swoje ciało a walka kończy się remisem. Czy jak troll walczy wspólnie z innym potworem i uda mu się zregenerować, to czy ten drugi wróg zostaje zabity czy też się regeneruje?


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

Drugi Wróg zostaje oczywiście zabity tylko Troll sie regeneruje. Tak wiec drugiego wroga mozesz zatrzymac jako trofeum ale z Trollem masz remis wiec jesli leza na tym obszarze jakies przedmioty to nie wolno ci ich zabrac bo nie pokonałes wszystkich Wrogów na tym obszarze.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

Aby wziąć przedmiot z obszaru trzeba pokonać wrogów? Nie wystarczy remis?


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

Tak, jest to na 8 stronie instrukcji dokładnie:

"Przedmioty, magiczne przedmioty i Przyjaciele - Gracz moze umieścic takie karty na obszarze gry swojego Poszukiwacza o ile wszyscy Wrogowie na danym obszarze zostali pokonani lub Poszukiwacz zdołał im sie wymknąć"

Czyli albo pokonasz Wrogów albo sie im wymkniesz, wtedy mozesz zabrac wszystko co lezy na danym obszarze i odwiedzic znajdujace sie tam miejsca lub Nieznajomych. Kiedy przegrywasz lub remisujesz walke twoja tura natychmiast sie kończy (str. 11). Czasem zdazało mi sie o tym zapominać, ze przy remisie tura gracza natychmiast sie konczy tak jak przy przegranej. Tak juz jest, dobrze sobie raz na jakis czas ponownie przejrzeć instrukcje w celu przypomnienia pewnych niby mało istotnych drobiazgów ;-)


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
set-han
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: set-han »

Jest też przydatny algorytm na ostatniej stronie instrukcji :)


Awatar użytkownika
guciomir [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Roland pisze:Drugi Wróg zostaje oczywiście zabity tylko Troll sie regeneruje. Tak wiec drugiego wroga mozesz zatrzymac jako trofeum ale z Trollem masz remis wiec jesli leza na tym obszarze jakies przedmioty to nie wolno ci ich zabrac bo nie pokonałes wszystkich Wrogów na tym obszarze.
to nie jest takie oczywiste. Na "logikę" masz rację i tak być powinno właśnie. Ale na karcie jest napisane "walka kończy się remisem". Walczysz z 2 przeciwnikami na raz, nie jest możliwe żebyś jednocześnie wygrał z jednym a z drugim zremisował. Stąd właśnie moje pytanie :/


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

guciomir pisze:nie jest możliwe żebyś jednocześnie wygrał z jednym a z drugim zremisował
Bo tak własciwie to wygrywasz z dwoma, tyle, ze pózniej Troll regeneruje swe ciało wiec trofeum mozesz dostac tylko za tego drugiego, którego zabiłes na amen. A ogólnie walka konczy sie jakby remisem z racji, ze Troll sie zregenerował wiec gdyby na tym obszarze lezały jeszcze jakies interesujace przedmioty to zabrac ich nie mozesz bo Troll wciąż zywy niestety ;-)

[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 10:36 pm ]
To, ze dwaj Wrogowie walcza wspólnie nie znaczy, ze obaj posiadaja nawzajem swoja zdolność specjalna. Jedynie ich siła/moc sie sumuje


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
ODPOWIEDZ