Złota Statuetka, Ukryta Kieszeń, Odbicie i Zaklęcie Hydry

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
set-han [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 32

Złota Statuetka, Ukryta Kieszeń, Odbicie i Zaklęcie Hydry

Post autor: set-han »

1. Jeżeli mamy Złotą Statuetkę i włożymy ją do Ukrytej kieszeni to co się dzieje jeżeli przegramy walkę?.

Złota Statuetka - Odnalazłeś drogocenny artefakt! Możesz go sprzedać: w Mieście za 2 sztuki złota albo w Zamku za 4 sztuki złota. Jeśli przegrasz jakąkolwiek walkę przeciwko innemu poszukiwaczowi, zamiast zwykłej nagrody ten Poszukiwacz musi wziąć od ciebie złotą statuetkę.

Ukryta Kieszeń - W tej kieszeni możesz umieścić 1 Przedmiot (połóż go na tej karcie). Ani kieszeni, ani tego Przedmiotu nie bierze się pod uwagę podczas sprawdzania limitu posiadanych Przedmiotów. Jeśli przegrasz jakąkolwiek walkę, zwycięzca nie może ci zabrać ani kieszeni, ani Przedmiotu, który się w niej mieści. Co więcej, żaden z tych Przedmiotów nie może zostać ci odebrany za pomocą jakiejkolwiek specjalnej zdolności Poszukiwacza ani Zaklęcia.

2. Gracz na KW rzuca zaklęcie, pozostali np. 3 gracze muszą stracić życie. Jeden z graczy rzuca zaklęcie Odbicie. W tej sytuacji nikt z graczy znajdujących się poza KW nie traci punktu życia (gdyż Zaklęcie Rozkazu jest jednym zaklęciem działającym na wielu graczy) a życie traci rzucający. Pytanie tylko ile życia traci.

a) Tyle, ilu było graczy, gdyż siła rzuconego zaklęcia pozwala na zabranie 3 pkt życia, co w tym wypadku obraca się przeciwko niemu. (takie rozwiązane jest często widywane w grach, np. w serii Final Fantasy)

b) Traci jedno życie, gdyż taki jest efekt zaklęcia dla pojedynczego gracza.

Odbicie - Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone Zaklęcie ( w tym Zaklęcie Rozkaz) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił ( innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru).

3. Czy Zaklęcie Hydry może zostać rzucone na Zaklęcie Rozkazu, aby jego efekt objął też rzucającego Rozkaz?

Zaklęcie Hydry - Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne, właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie też na innych, wybranych przez ciebie Poszukiwaczy (możesz także wybrać siebie). Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy, ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

set-han pisze:1. Jeżeli mamy Złotą Statuetkę i włożymy ją do Ukrytej kieszeni to co się dzieje jeżeli przegramy walkę?.
Gracz może odebrać Ci 1 sztukę złota, inny Przedmiot, ale nie jeden z tych wyżej wymienionych, lub zmusić do utraty 1 punktu Życia.
set-han pisze:2. Gracz na KW rzuca zaklęcie, pozostali np. 3 gracze muszą stracić życie. Jeden z graczy rzuca zaklęcie Odbicie. W tej sytuacji nikt z graczy znajdujących się poza KW nie traci punktu życia (gdyż Zaklęcie Rozkazu jest jednym zaklęciem działającym na wielu graczy) a życie traci rzucający. Pytanie tylko ile życia traci.
Odpowiedź: b) Traci jedno życie, gdyż taki jest efekt zaklęcia dla pojedynczego gracza.
set-han pisze:3. Czy Zaklęcie Hydry może zostać rzucone na Zaklęcie Rozkazu, aby jego efekt objął też rzucającego Rozkaz?
Dobre pytanie, chodzi w nim o to, czy Zaklęcie Rozkazu jest Zaklęciem, czy nie. Zaklęcie Odbicia wpływa na Zaklęcie Rozkazu, ponieważ jest na nim to wspomniane, że wpływa. Podobnie Zaklęcie Rozproszenia Magii. Z tego też powodu Zaklęcie Hydry nie działa na Zaklęcie Rozkazu.

===

Aczkolwiek... pomijając tę drobną i nieistotną formalność i przyznając, iż Zaklęcie Hydry może działać, to tak - możesz wpłynąć na rzucającego Zaklęcie Rozkazu. Wtedy Ty i rzucający Zaklęcie Rozkazu tracicie po 1 punkcie Życia, a pozostali Poszukiwacze, jeżeli ich targetujesz, tracą po 2 punkty Życia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ