kilka dreczacych pytan poczatkujacego

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22088
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Dla różnorodności. Szczerze mówiąc, to nie chciałbym przez całą grę latać tylko z jednym niemagicznym mieczem albo siekierą do drzewa. To jest świat fantasy, a w nich zawsze roiło się od wszelkiej maści wrogów, skarbów i magicznych przedmiotów oraz finalnie wszelakiej broni.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Ano, ta różnorodność ekwipunku wprowadza tutaj pewne naleciałości RPG'owe i hack'n'slashowe ("Który mieczyk będzie lepszy? Ten z +2 do ataku czy ten z +1, ale dający dodatkowe +1 do obrony?") - a to zdecydowanie dodaje całej grze uroku i smaku. :)


Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Racja że róznorodność tej gry daje sporo możliwości. A jeśli posiadam kilka broni to moge te których nie uzywam tak po prostu odłozyc na plansze, na obszarze na którym sie znajduje?

i jeszcze jedno pytanie np. jesli z jakiegosc powodu (tak sie kilka razy mi zdarzylo) jakies karty przygód znajduja sie na terenie obszarów naroznych np. gospody, miasta czy wioski to jak wtedy wyglada badanie obszaru?


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Neesty pisze: A jeśli posiadam kilka broni to moge te których nie uzywam tak po prostu odłozyc na plansze, na obszarze na którym sie znajduje?
Tak - jak wszystkie inne Przedmioty. ;)
Neesty pisze: jesli z jakiegosc powodu (tak sie kilka razy mi zdarzylo) jakies karty przygód znajduja sie na terenie obszarów naroznych np. gospody, miasta czy wioski to jak wtedy wyglada badanie obszaru?
Tutaj całkowitej pewności nie mam, ale sądzę, że wpierw badasz karty, jakie się na danym obszarze znajdują, a dopiero potem odwiedzasz sam obszar, wykonując jego instrukcję (np. we Wiosce najpierw walczysz ze Zjawą [?], która się tam akurat pojawiła, a dopiero potem odwiedzasz, dajmy na to, Mistyka - o ile, rzecz jasna, ową Zjawę pokonałaś). Ja bynajmniej w ten właśnie sposób gram i żadnych zgrzytów z tego powodu jeszcze nie było. ;)


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

Tutaj całkowitej pewności nie mam, ale sądzę, że wpierw badasz karty, jakie się na danym obszarze znajdują, a dopiero potem odwiedzasz sam obszar, wykonując jego instrukcję (np. we Wiosce najpierw walczysz ze Zjawą [?], która się tam akurat pojawiła, a dopiero potem odwiedzasz, dajmy na to, Mistyka - o ile, rzecz jasna, ową Zjawę pokonałaś). Ja bynajmniej w ten właśnie sposób gram i żadnych zgrzytów z tego powodu jeszcze nie było. ;)
Dokładnie tak sie powinno grac, najpierw badasz karte a potem wykonujesz instrukcje obszaru. No chyba ze karta, która badałas był jakis Wróg i walka z nim zakonczy sie przegrana lub remisem, wtedy nie badasz juz obszaru po po przegranej lub zremisowanej walce Twoja tura sie natychmiast konczy. Tak mówi instrukcja.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
felow
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: piątek 05 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: hell
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: felow »

nie jestem świerzakiem ale tu napisze ten post żeby nie zakładac nowego tematu :P:P:P:P

tak wiec mam pytanie które mnie dreczy :P wylosuje 2 wrogów jednego na siłe i jednego na moc , wiadomo walcze najpierw z tym na siłe i przegrywam trace życie to :

1) moja tura dobiega końca z powodu utraty życia i nie walcze z wróg duch??

2) walcze z tym wrogiem na moc po czym moja tura sie konczy??


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22088
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

felow pisze:1) moja tura dobiega końca z powodu utraty życia i nie walcze z wróg duch
:)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

felow
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: piątek 05 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: hell
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: felow »

tak też myślałem dzieki:)


terion
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 17 wrz 2010, 11:08
Lokalizacja: gomunice
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: terion »

mam pytanko . gdy wylosuje z kart przygód jakiś przedmiot i nie mogę go wziąć albo takowy w rożnych okolicznościach stracę i pozostanie na tym obszarze to czy kolejny poszukiwacz jak stanie na tym polu losuje kartę przygód?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22088
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Jeżeli Przedmiot (lub jakakolwiek inna karta) leży na obszarze, to jest uważany za kartę, którą należy wyciągnąć. Innymi słowy, nie ciągnie, musi badać ten obszar.

Zwróć również uwagę na to, iż pisałeś, iż "takowy w rożnych okolicznościach stracę". W większości przypadków, gdy się Przedmiot traci, to się go odrzuca na stos kart odrzuconych.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

terion
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 17 wrz 2010, 11:08
Lokalizacja: gomunice
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: terion »

chodzi mi ze np jak zostane zamieniony w ropuche to muszę pozostawic przedmioty na danym polu i czasmi jest to wiecej niz 1 karta.

mam jeszcze jedno pytanko . w opisie mnicha jest napisane: wykonując rzut za modlitwę możesz dodać 1 do uzyskanego wyniku. czyli mam żucić za modlitwę czy odrazu dodaje jeden do wszystkich wyników kostką


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

Jeśli grasz Mnichem i np. modlisz sie na obszarze Kapliczki albo Świątyni to po rzuceniu kostaką za modlitwe mozesz sobie dodać jedno oczko do wyniku, który wyrzuciłes jesli chcesz. Czyli np. stajesz na obszarze Kapliczki i stwierdzasz, ze bedziesz sie modlic, rzucasz kością i wypada 4 co na tym obszarze oznacza ze modlitwa nie została wysłuchana, wiec stwierdzasz, ze dodajesz sobie jeden do wyniku. Teraz masz 5 co oznacza, ze otrzymujesz jeden punkt zycia. I tak samo w Światyni czy innych miejscach gdzie mozna sie modlić.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
terion
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 17 wrz 2010, 11:08
Lokalizacja: gomunice
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: terion »

aha no to fajnie wielkie dzięki

kolejne pytanko:) : wróżka mająca zdolność zamiany karty przygody gdy losuje i jej się nie spodoba na kolejna czy może tak postąpić z każdą losowaną kartą czy tylko z 1?? np na polu gdzie się losuje 3 karty?


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3400
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Nie mam przed sobą karty Wróżki, to raz. Dwa, zgodnie z regulaminem, powinieneś zacytować niejasny fragment textu i wtedy oczekiwać pomocy.

O ile pamiętam, to możesz wylosować o 1 kartę więcej niż nakazuje instrukcja obszaru i odrzucić tę, która ci nie odpowiada.



Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Terion, przeczytaj następnym razem dokładnie kartę o którą chcesz zapytać.

"zawsze kiedy losujesz karty przygód, możesz odrzucić jedną z kart, której nie chcesz napotkać i wylosować w jej miejsce nową kartę (tę musisz już rozpatrzyć)"

Najpierw ciągniesz X kart (tyle ile mówi obszar), oglądasz je sobie i możesz powiedzieć, że korzystasz ze zdolności wróżki. Odrzucasz jedną kartę i w jej miejsce ciągniesz nową, nie można tego powtarzać.


terion
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 17 wrz 2010, 11:08
Lokalizacja: gomunice
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: terion »

ok będę pamiętać aczkolwiek dobrze wczoraj graliśmy :) dzięki za pomoc


ODPOWIEDZ