Ruch z koniem

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
sekol [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Ruch z koniem

Post autor: sekol »

Mam pytanie dotyczące ruchu koniem. Czy poszukiwacz mający za przyjaciela konia za ruch rzuca dwiema kośćmi i z wyrzuconych oczek może się poruszyć o dowolną ilość obszarów od 1 do ilości wyrzuconych oczek?


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Przed wykonaniem ruchu, deklarujesz czy poruszasz się normalnie czy przy użyciu Konia.
Jeśli to drugie, rzucasz dwoma kostkami i poruszasz się o sumę wyrzuconych oczek na dwóch kostkach.


Obrazek
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Re: Ruch z koniem

Post autor: 8janek8 »

sekol pisze:Mam pytanie dotyczące ruchu koniem. Czy poszukiwacz mający za przyjaciela konia za ruch rzuca dwiema kośćmi i z wyrzuconych oczek może się poruszyć o dowolną ilość obszarów od 1 do ilości wyrzuconych oczek?
To by był prawdziwy "Koń Mechaniczny" :D


bulkatom
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 08:57
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

właśnie tak trzeba by to interpretować

Post autor: bulkatom »

Hej,
właśnie przeszukuję to forum, gdyż zaintrygowała mnie karta KOŃ. Interpretując opis tej karty uznałem, iż gracz MOŻE poruszyć się o wartość sumy oczek na wyrzuconych kostkach. Skoro MOŻE, ale nie MUSI to również uznałem, iż musi chodzić o wartość z przedziału od 1 do sumy oczek. Jednak szybko się okazało, iż to zdecydowanie zbyt duże ułatwienie, szczególnie jeśli w pobliżu znajdują się fontanna, czy inne atrakcyjne fanty w dużej ilości.
Wydaje mi się, iż propozycje typu "decydujesz czy rzucasz 1 czy 2 kośćmi i ruszasz o tyle pól ile wskazuje wynik" są właściwe. Ale co z tym słowem MOŻESZ? znalazłem na tym forum również propozycję "wybierasz PO rzucie, czy poruszasz się o wynik jednej kości, czy obu".


heja
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Artownik »

MOŻESZ oznacza tyle, że możesz Konia użyć, ale nie musisz.

Natomiast nie odnosi się to w żadnym stopniu do rzutu i jego wyniku.


sekol [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

A Straszliwoskrzydły działa identycznie jak koń nie licząc dubletu? To jak dla mnie jest dosyć słaby jak na relikt.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Tak, Straszliwoskrzydły działa identycznie jak koń oraz Latający Dywan.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Straszliwoskrzydły jest super. Tak jak Nemo zauważył jest to łatwe do zdobycia kombo Latającego Dywanu z Koniem. Moim zdaniem tylko Arnkel może z nim rywalizować (zależnie od sytuacji na stole i alternatywnego zakończenia gry)


hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: hebi »

Jakie kombo z latającym dywanem ? Bo według oficjalnego FAQ to jeśli sie używa konia (a straszliwoskrzydły działa na prawie takiej samej zasadzie) to poruszasz się o sumę oczek uzyskanych w wyniku rzutu kostką a wiec nie można poruszać np. Żniwiarzem bo nigdy ci w tej sytuacjii nie wypadnie 1. Tak samo Latający Dywan działa jak wyrzucisz szesc a wiec jak rzucasz jedną kostką .
Sumując albo Straszliwoskrzydły (bądź koń) albo Latający Dywan


Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Przeczytaj zdolność straszliwoskrzydłego ;) szansa na dublet dwóch kości to dokładnie 1/6


hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: hebi »

Rozumiem siłe Straszliwoskrzydłego, lecz mi sie rozchodzi o to że nie można robić kombosów straszliwoskrzydły plus latający dywań bądź Żniwiarz. :)


ODPOWIEDZ