Przepowiednia vs Trzęsienie Ziemi
- Snake
-
- Posty: 79
- Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
- Lokalizacja: Znikąd
- Płeć:
Przepowiednia vs Trzęsienie Ziemi
Ostatnio podczas sesji zdarzyła nam się następująca historia: jeden z graczy wyciągnął kartę Przepowiedni, obligującą wszystkich uczestników gry do ciągnięcia o jedną kartę Przygód więcej przez dwie tury. Karta Przepowiedni oczywiście pozostała na obszarze, na którym została wyciągnięta. Ale później następny gracz wyciągnął kartę Trzęsienie Ziemi, przy rzucaniu za Przepowiednię wypadło 2, Przepowiednia została odłożona na stos kart odrzuconych. I teraz pytanie: CO SIĘ DZIEJE W TAKIM PRZYPADKU Z EFEKTEM PRZEPOWIEDNI?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Czar ROZKAZ!!!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Podam Ci moją prywatną interpretację. Jako, że karty Zdarzeń nie są aktywowane po tym, gdy ktoś po raz kolejny na nie wejdzie, a więc nie ma możliwości, by co poniektóre Zdarzenia były wieczne i nie kończyły się nigdy, to ja grywam, iż takie karty "pozostają w grze", ale również nie "pozostają na obszarze, na którym zostały wyciągnięte". Innymi słowy, ja takie karty kładę na obszar Korony Władzy, by pamiętać, ze taki efekt znajduje się w grze. Czyli w Twoim przypadku bym nie rzucał kością za Przepowiednię. Warto też zaznaczyć, iż text karty brzmi:
Przez 2 najbliższe tury każdego
Poszukiwacza będzie wypełniać
się proroctwo.
Czyli, innymi słowy, przez 2 rundy gry.
Przez 2 najbliższe tury każdego
Poszukiwacza będzie wypełniać
się proroctwo.
Czyli, innymi słowy, przez 2 rundy gry.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Snake
-
- Posty: 79
- Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
- Lokalizacja: Znikąd
- Płeć:
Dziękuję Ci pięknie, Nemomon. Ja również onegdaj grałem tak, że wszelkie Burze, Zamieci etc. kładłem na obszarze Korony Władzy, żeby o nich nie zapomnieć, dopiero przeglądając Forum zorientowałem się, że przepisy są inne
A właśnie! Odwołam się jeszcze do Twojego doświadczenia: instrukcja karty Trzęsienie Ziemi mówi o efekcie tejże na odkryte karty Przygód. Co w takim razie np. z odkrytymi kartami Ekwipunku i Zaklęciami (Bariera, Urok)? One mają immunitet?
Co do Zaklęć to zresztą niech będzie, ale: czym różni się taki np. Miecz z Ekwipunku od Miecza z talii kart Przygód?
Też miałem kiedyś taką sytuację, że rozstrzygaliśmy efekt Trzęsienia i jak na złość na planszy aż roiło się od porzuconych Mieczy, Toporów, Hełmów i innych Butelek (nawet bodaj Talizman jeden gdzieś zalegał) - wszystko z kart Ekwipunku. Co w takim razie należy z nimi zrobić i jak zinterpretować instrukcję Trzęsienia?
Pozdrawiam.
A właśnie! Odwołam się jeszcze do Twojego doświadczenia: instrukcja karty Trzęsienie Ziemi mówi o efekcie tejże na odkryte karty Przygód. Co w takim razie np. z odkrytymi kartami Ekwipunku i Zaklęciami (Bariera, Urok)? One mają immunitet?
Co do Zaklęć to zresztą niech będzie, ale: czym różni się taki np. Miecz z Ekwipunku od Miecza z talii kart Przygód?
Też miałem kiedyś taką sytuację, że rozstrzygaliśmy efekt Trzęsienia i jak na złość na planszy aż roiło się od porzuconych Mieczy, Toporów, Hełmów i innych Butelek (nawet bodaj Talizman jeden gdzieś zalegał) - wszystko z kart Ekwipunku. Co w takim razie należy z nimi zrobić i jak zinterpretować instrukcję Trzęsienia?
Pozdrawiam.
Czar ROZKAZ!!!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zależy, wszystkie te karty zmniejszają limit ciągniętych kart na obszarze. W Podziemiach mamy taką oto zasadę:Snake pisze:instrukcja karty Trzęsienie Ziemi mówi o efekcie tejże na odkryte karty Przygód. Co w takim razie np. z odkrytymi kartami Ekwipunku i Zaklęciami (Bariera, Urok)? One mają immunitet?
Kod: Zaznacz cały
Special abilities and effects that apply to Adventure Cards
behave differently when characters are in the Dungeon Region
rather than the Outer, Middle, or Inner Regions. When used
within the Dungeon Region, these special abilities and effects
apply to cards from the Dungeon deck instead.
For example, the Prophetess’s special ability states that whenever
she draws Adventure Cards, she may discard one card
of her choice and draw one more card to replace it. While the
Prophetess is in the Outer, Middle, or Inner Region, her ability
applies to cards from the Adventure deck. However, while she
is in the Dungeon Region her ability applies to cards from the
Dungeon deck instead.
Dlatego też uważam, że wszelkie odniesienia "karta Przygody" dotyczy każdej jednej karty, która leży na obszarze, bez względu na to, czy jest ona kartą Przygody, Podziemi, Talizmanu, czy Ekwipunku.
Osobiście jednak nie rzucałbym za kartę Zaklęcia, jako, że karty Zaklęć są specyficznymi kartami i zawsze, gdy się pojawiają na planszy, to tylko wedle swej ściśle określonej instrukcji. Również w ten sposób znikają one z planszy. Również, dziwnym by było, aby Trzęsienie Ziemi miało taką siłę, aby móc niszczyć magię .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Gdzie wyczytałeś że w TMiM przepisy są inne w tej kwestii?Snake pisze: Ja również onegdaj grałem tak, że wszelkie Burze, Zamieci etc. kładłem na obszarze Korony Władzy, żeby o nich nie zapomnieć, dopiero przeglądając Forum zorientowałem się, że przepisy są inne
Snake pisze:instrukcja karty Trzęsienie Ziemi mówi o efekcie tejże na odkryte karty Przygód. Co w takim razie np. z odkrytymi kartami Ekwipunku i Zaklęciami (Bariera, Urok)? One mają immunitet?
Zaklęcia nie są traktowane w ten sposób.instrukcja str. 17 pisze:Karty Talizmanów i Ekwipunku traktuje się tak samo jak karty
Przygód
- Snake
-
- Posty: 79
- Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
- Lokalizacja: Znikąd
- Płeć:
Kurcze, 8janek8, nie potrafię Ci w tej chwili przytoczyć, w którym miejscu to znalazłem, ale wyczytałem, że wszystkie Zdarzenia typu: Burza, Syrena, Zamieć etc. pozostają na planszy na obszarze, gdzie zostały wyciągnięte do momentu, aż nie skończy się ich działanie. Wiem tylko tyle, że doczytałem to na tym właśnie Forum i potraktowałem, jako oficjalną zasadę, gdyż wydało mi się to dobrym rozwiązaniem. Czyżby jednak oficjalnie było inaczej? Nie mogę w instrukcji nic na ten temat znaleźć.
Odnośnie kart Ekwipunku i Talizmanów: moje niedopatrzenie, ale bardzo Ci dziękuję za zwrócenie mi na to uwagi. Właśnie odszukałem ten fragment w instrukcji, więc rzeczywiście, tutaj nie ma żadnych niedomówień.
Odnośnie kart Ekwipunku i Talizmanów: moje niedopatrzenie, ale bardzo Ci dziękuję za zwrócenie mi na to uwagi. Właśnie odszukałem ten fragment w instrukcji, więc rzeczywiście, tutaj nie ma żadnych niedomówień.
Czar ROZKAZ!!!
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Bo tego nie ma w instrukcji. Dopóki o to nikt nie pytał, nie zwróciłem nawet na to uwagi. Intuicyjnie Zdarzenia zawsze traktowałem jako karty, które wywołują jedynie efekt i są odrzucane. W tej sytuacji nielogicznie (przypadłość mechaniki ) wygląda sytuacja, gdy wylosujemy 2 karty Zdarzeń - w wyniku rozpatrzenia pierwszego, zostajemy gdzieś teleportowani albo tracimy turę - wtedy drugie Zdarzenie pozostaje na obszarze.Snake pisze:Czyżby jednak oficjalnie było inaczej? Nie mogę w instrukcji nic na ten temat znaleźć.
podejrzewam, że to co znalazłeś na forum dotyczyło dyskusji na temat MiMa.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Snake
-
- Posty: 79
- Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
- Lokalizacja: Znikąd
- Płeć:
Ha!
Ja Was naprawdę doskonale rozumiem, jak napisałem powyżej - do niedawna grałem w swój stary sposób, identyczny jak Nemomona.
A teraz to już mi się namieszało - bo instrukcję o pozostawianiu takich kart Zdarzeń na danych Obszarach (i tym samym zmniejszaniu limitu ciągnięcia kart na nich) przejąłem z tych stron (przynajmniej TAK MI SIĘ WYDAJE!!!), choć może istotnie jak 8janek8 sugeruje, znalazłem to w sekcji MiMa. Nie ukrywam, że jednego jestem pewny: gdzieś ktoś (cudnie to brzmi...) zadał o taką sytuację pytanie i otrzymał odpowiedź, którą zaadoptowałem - z powodzeniem, ale do czasu - do swoich rozgrywek. Teraz wyniknął problem podczas gry, a po zwróceniu się do Was to już zupełnie wiem, że nic nie wiem...
Ale: skoro karta Kryzys potrafi zadziałać na takie Miejsca, jak: Jaskinia, Bożek czy Magiczny Strumień i spowodować ich zdjęcie z planszy, to w sumie czemu Trzęsienie Ziemi nie może przerywać działania Zamieci czy Przepowiedni? I tego chyba się będę trzymał, dopóki nie pozyskam innych informacji.
Pozdrawiam!
Ja Was naprawdę doskonale rozumiem, jak napisałem powyżej - do niedawna grałem w swój stary sposób, identyczny jak Nemomona.
A teraz to już mi się namieszało - bo instrukcję o pozostawianiu takich kart Zdarzeń na danych Obszarach (i tym samym zmniejszaniu limitu ciągnięcia kart na nich) przejąłem z tych stron (przynajmniej TAK MI SIĘ WYDAJE!!!), choć może istotnie jak 8janek8 sugeruje, znalazłem to w sekcji MiMa. Nie ukrywam, że jednego jestem pewny: gdzieś ktoś (cudnie to brzmi...) zadał o taką sytuację pytanie i otrzymał odpowiedź, którą zaadoptowałem - z powodzeniem, ale do czasu - do swoich rozgrywek. Teraz wyniknął problem podczas gry, a po zwróceniu się do Was to już zupełnie wiem, że nic nie wiem...
Ale: skoro karta Kryzys potrafi zadziałać na takie Miejsca, jak: Jaskinia, Bożek czy Magiczny Strumień i spowodować ich zdjęcie z planszy, to w sumie czemu Trzęsienie Ziemi nie może przerywać działania Zamieci czy Przepowiedni? I tego chyba się będę trzymał, dopóki nie pozyskam innych informacji.
Pozdrawiam!
Czar ROZKAZ!!!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Ale: skoro karta Kryzys potrafi zadziałać na takie Miejsca, jak: Jaskinia, Bożek czy Magiczny Strumień i spowodować ich zdjęcie z planszy, to w sumie czemu Trzęsienie Ziemi nie może przerywać działania Zamieci czy Przepowiedni? I tego chyba się będę trzymał, dopóki nie pozyskam innych informacji.
Bo Przepowiednia , Kryzys, zamieć, burza to ZDARZENIA, i oddziaływają na całą planszę lub jej znaczące cześć. Jakim cudem Trzęsienie Ziemi miało by zlikwidować Burzę czy Zamieć ?
Litości
- Snake
-
- Posty: 79
- Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
- Lokalizacja: Znikąd
- Płeć:
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Phi, skoro według niektórych Trzęsienie Ziemi potrafi odbudować zniszczony Zamek, to czemu nie może zlikwidować Burzy?Kufir pisze:Jakim cudem Trzęsienie Ziemi miało by zlikwidować Burzę czy Zamieć? Litości.
Przypominam podobny temat:
Smoczy najazd vs Trzęsienie ziemi
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
-
-
- Posty: 83
- Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
"Póki co" jest słowem kluczem do tej wypowiedziKufir pisze:Póki co w TMIM nie ma Smoczego Najazdu więc ten problem nie występuje.
A co do Przepowiedni i innych zdarzeń to nigdy nawet nie przypuszczałem, iż można je położyć na polu, na którym zostało wylosowane. Po prostu się o nim pamiętało kładąc gdzieś z boku a potem wyrzucało...
No, że Kryzys zamyka Bagno to jest trochę absurd. Ale w końcu Kryzys wszystko może, bo żyjemy w jego dobie. Mnie się osobiście podoba, że jest dużo kart czyszczących planszę, gra jest przez to ciekawsza. Może to prowadzi do absurdów (nielicznych), ale lepiej tak niż w ogóle.
Karramba!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Snake
-
- Posty: 79
- Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
- Lokalizacja: Znikąd
- Płeć:
Pozwolę sobie odświeżyć założony przeze mnie eony temu temat. Przeglądam właśnie bo bardzo długim czasie forum oraz FAQ i oto co znalazłem odnośnie drążonej przeze mnie (nie tylko - jeśli dobrze pamiętam) w tym wątku kwestii:
"3. Wszystkie znajdujące się na obszarze Zdarzenia muszą zostać
rozpatrzone. Należy zwrócić uwagę, że Zdarzenie które trwa
dłużej niż jedną turę, pozostaje na obszarze do czasu jego
zakończenia i nadal jest traktowane jak karta znajdująca się na
tym obszarze. Jeśli jakiś Poszukiwacz ponownie rozpatruje takie
Zdarzenie, jego efekt nie „odnawia się”."
Nie zrozumcie mnie źle, to nie chodzi o 'a nie mówiłem', po prostu WTEDY, dwa lata temu byłem PEWNY, że gdzieś wcześniej o tym czytałem, przez kilka wątków się to przetoczyło, ale ogólnie było niefajnie... Ponieważ ten punkt wyjaśnia to ostatecznie, zatem - niech będzie.
"3. Wszystkie znajdujące się na obszarze Zdarzenia muszą zostać
rozpatrzone. Należy zwrócić uwagę, że Zdarzenie które trwa
dłużej niż jedną turę, pozostaje na obszarze do czasu jego
zakończenia i nadal jest traktowane jak karta znajdująca się na
tym obszarze. Jeśli jakiś Poszukiwacz ponownie rozpatruje takie
Zdarzenie, jego efekt nie „odnawia się”."
Nie zrozumcie mnie źle, to nie chodzi o 'a nie mówiłem', po prostu WTEDY, dwa lata temu byłem PEWNY, że gdzieś wcześniej o tym czytałem, przez kilka wątków się to przetoczyło, ale ogólnie było niefajnie... Ponieważ ten punkt wyjaśnia to ostatecznie, zatem - niech będzie.
Czar ROZKAZ!!!