Strona 1 z 2

Toadify!

: poniedziałek 14 gru 2009, 16:46
autor: Kufir
Z FAQ:
Nemomon pisze:
Kufir pisze:Q. Czy zaklęcie Toadify działa także na istoty z Zewnętrznej Krainy (np. Wilkołaka)?
Tak, Toadify! możemy rzucić na dowolną istotę (reprezentowaną przez obszar lub kartę) oraz na innego Poszukiwacza, ale jedynie wtedy, gdy przystępujemy do walki z nim.


Dla przypomnienia:
Toadify!

Rzucamy na Istotę lub Poszukiwacza, z którym mamy walczyć (wręcz), następnie rzucamy 1 kością:

1) Zaklęcie skupia się na nas - zostajemy zamienieni w ropuchę na 3 tury
2-3) Nic się nie dzieje
4-6) Jeżeli rzucaliśmy na Istotę, to jego Siłą zostaje zredukowana do 1 do końca tej tury. Jeżeli na Poszukiwacza, to zamienia się on w ropuchę na 3 tury.

Zatem dzięki zaklęciu Toadify! pokonujemy bez najmniejszego problemu Pana Ciemności w Podziemiach przewaga 8 punktów i zdobywamy Koronę Władzy.

Są dwa takie zaklęcia w talii kart, na poprawne rzucenie zaklęcia mamy 50% szans (+ wykorzystanie punktu Losu).



Twórcy gry znowu zawalili ?

: poniedziałek 14 gru 2009, 16:59
autor: Mały Nemo
Cóż, Podstawka daje nam 24 Zaklęcia, Reaper - 26, Dungeon - 20, Frostmarch - 20. W sumie mamy 90 kart Zaklęć. Toadify! są dwie sztuki, czyli mamy 1/45 szansy, że trafimy. Zaklęcie może wydawać się mocne, ale ryzyko też jest spore. Zaklęcie jest robione raczej jako ciekawostka, nie jako alternatywa na LoDa.

: poniedziałek 14 gru 2009, 17:09
autor: Kaktus+
Nemomon pisze:Toadify! są dwie sztuki, czyli mamy 1/45 szansy, że trafimy. Zaklęcie może wydawać się mocne, ale ryzyko też jest spore.
Zgadzam się, zauważyłem że większość graczy (przynajmniej moich) gra raczej zachowawczo i do tego typu "okienek" mogących dać nam przewagę w postaci zmienienia innego gracza w ropuchę, przy jednoczesnej szansie, że czar obróci się przeciwko nim, podchodzą raczej sceptycznie. Zawsze jest możliwość, że to MY staniemy się kumakiem i tym samym narobimy bigosu właśnie sobie.
Poza tym, jak wspomniał Nemo, szansa na wylosowanie tego czaru jest dość nikła. Poza tym, nie widzę wcale jakiś argumentów by ten czar był uber potężny...to rzeczywiście ciekawostka. Inne czary mogą zdecydowania bardziej namieszać w grze.
Ropuchą również możemy zostać w Wiosce i jakoś tę kwestię też nikt nie zasugerował. Prawdopodobieństwo jest identyczne...
Dla mnie to raczej zwykły Czar-zapychacz, którego raczej obawiałbym się użyć w zawansowanej rozgrywce

: poniedziałek 14 gru 2009, 18:57
autor: Kufir
Dla mnie to raczej zwykły Czar-zapychacz, którego raczej obawiałbym się użyć w zawansowanej rozgrywce
Mamy 50 % szans iż uda nam się zamienić w Ropuchę Poszukiwacza lub obniżyć wartość Siły istoty do 1. To OLBRZYMIA szansa iż uda nam się to zrobić. Niebezpieczeństwo istnieje jedynie podczas wyrzucenia 1, a to minimalne zagrożenie. Ponadto pamiętajmy iż możemy Przerzucić rzut kostką używając losu.


Czar Zapychacz? Olboga, nie wiesz co mówisz :)


Wiadomo iż zdobycie tego zaklęcia jest trudne, jednak gdy już go zdobędziemy może odwrócić wynik gry na naszą korzyść. Ponadto możemy walczyć z Panem Ciemności (który to będzie miał 1 siły a nie 12), wiec pokonanie go 8 punktami i wskoczenie na Koronę Władzy jest prawie pewne.


Czar niewątpliwie doda smaczku grze i już wiem jaki czar będą gracze wybierać podczas spotkania z Półbogiem :)

: poniedziałek 14 gru 2009, 21:06
autor: Hellhound
Przyznaję rację Kufirowi, czar wydaje się faktycznie bardzo kozacki (ale tylko biorąc pod uwagę możliwość użycia losu).

: poniedziałek 14 gru 2009, 21:09
autor: Mały Nemo
... posiadając Kulę Przeznaczenia lub Zrządzenie losu...

: poniedziałek 14 gru 2009, 21:10
autor: Kufir
AMEN ... Kum....Kum... Kum...

: poniedziałek 14 gru 2009, 21:12
autor: 8janek8
Z drugie strony mamy odbicie, rozproszenie itp.

: poniedziałek 14 gru 2009, 21:13
autor: Kufir
Owszem, mamy. Znaczenie Amuletu w grze też znacznie wzrośnie. Generalnie spoko, wreszcie zagrożenie zostania Ropuchą stanie się faktem :)

: poniedziałek 14 gru 2009, 21:23
autor: Mały Nemo
Oraz Hydra Spell, które jak się powiedzie, to jest koszmarem....

: poniedziałek 14 gru 2009, 21:25
autor: Kufir
Możesz dać tekst tej karty PL?

: poniedziałek 14 gru 2009, 21:27
autor: Mały Nemo
Nemo pisze:Zaklęcia
- Hydra spell: Duplikuje właśnie rzucone Zaklęcie, możemy wybrać kolejny target (nawet siebie). Z tego, co pamiętam, to chyba bylo ono na tyle pudełka FM.

: poniedziałek 14 gru 2009, 21:29
autor: Kufir
Czyli np. ktoś rzuca Zaklęcie Toadify przykładowo na nas. A my odwdzięczamy się Hydrą i oby dwoje jesteśmy Ropuchą?

: poniedziałek 14 gru 2009, 21:31
autor: 8janek8
tak, jeśli Toadify powiedzie się w obu przypdkach.

PS. Hydra spell można powielić na więcej graczy niż tylko jednego, nawet na wszystkich graczy.

: poniedziałek 14 gru 2009, 22:07
autor: Artownik
Hellhound pisze:Przyznaję rację Kufirowi, czar wydaje się faktycznie bardzo kozacki (ale tylko biorąc pod uwagę możliwość użycia losu).
Też tak uważam, słusznie Kufir prawi, że biorąc pod uwagę LoDa robi się lekkie przegięcie.


(w ogóle to herezja względem Diablo, że nazwali go LoD - czuję się nieco zniesmaczony :???: )

: poniedziałek 14 gru 2009, 22:48
autor: Kufir
Tak, dodatek LOD do Diablo II się jednak kojarzy faktycznie:)


Co do przegięcia. Umiejętność Zabójcy polegająca na sztyletowaniu Istot tez jest przegięciem wraz z pojawieniem się Podziemi. Zabójca albo szybko szturmuje Koronę Władzy, sztyletując Wilkołaka albo LOD na końcu Podziemi.

: poniedziałek 14 gru 2009, 23:17
autor: 8janek8
Wilkołak to nie problem, gorzej z Kryptą. A do Pana Ciemności też trzeba przebrnąć przez Podziemia, co nie jest takie łatwe przy początkowych wartościach cech - aczkolwiek w samej walce z LoDem, ma zdecydowany przywilej.

: poniedziałek 14 gru 2009, 23:23
autor: Kufir
Jednak aby po pokonaniu LODa dostać się na Koronę Władzy i tak musi mieć minimum 14 punktów Siły (+ rzut kostką) aby mieć jakiekolwiek szanse na pokonanie LODa 8 punktami. (12+8=20).

: wtorek 15 gru 2009, 15:24
autor: qwertyuiopp
15 siły :) Pamiętaj, że LoD też rzuca kostką.

: niedziela 27 gru 2009, 10:00
autor: Kufir
Zgadza się :)

Ale posiadając Toadify rzucamy je na Pana Ciemności na końcu Podziemi i wtedy ma Siłę 1 + różnica 8 punktów = 9 Siły + Rzut kostką
Sprawa wydaję się banalna, zdobywamy Koronę Władzy bez Talizmanu.

Z tymi dwoma zaklęciami Toadify będzie wyścig po te zaklęcia jak również po Rozproszenia Magii czy też Likwidacje. [-(

: niedziela 27 gru 2009, 14:46
autor: Hellhound
No to jeśli się okaże, że to zaklęcie faktycznie zaburza równowagę to wprowadzasz domową zasadę, że nie działa na LoD i po kłopocie.

: niedziela 27 gru 2009, 19:40
autor: budzo
Kufir pisze:Tak, dodatek LOD do Diablo II się jednak kojarzy faktycznie:)


Co do przegięcia. Umiejętność Zabójcy polegająca na sztyletowaniu Istot tez jest przegięciem wraz z pojawieniem się Podziemi. Zabójca albo szybko szturmuje Koronę Władzy, sztyletując Wilkołaka albo LOD na końcu Podziemi.
Najpierw musi przejść Kryptę co jest dużo trudniejsze od Wilkołaka.

[ Dodano: Nie Gru 27, 2009 7:41 pm ]
Kufir pisze:Zgadza się :)

Ale posiadając Toadify rzucamy je na Pana Ciemności na końcu Podziemi i wtedy ma Siłę 1 + różnica 8 punktów = 9 Siły + Rzut kostką
Sprawa wydaję się banalna, zdobywamy Koronę Władzy bez Talizmanu.
[-(
A czy przypadkiem LoD nie jest odporny na zaklęcia ?

: niedziela 27 gru 2009, 19:51
autor: Mały Nemo
budzo pisze:A czy przypadkiem LoD nie jest odporny na zaklęcia ?
Kufir już się o to pytał:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=51721#51721

: niedziela 27 gru 2009, 20:57
autor: budzo
hm czyli czary typu Ocalenie też można na niego rzucać ?

: niedziela 27 gru 2009, 21:17
autor: Mały Nemo
budzo pisze:hm czyli czary typu Ocalenie też można na niego rzucać ?
Nie miejsce na tego typu pytania, ale nie. Nie możesz rzucić na niego Ocalenia, jako, że te Zaklęcie może być rzucone jedynie na Poszukiwacza, Przyjaciela lub Wroga, a Pan Ciemności jest istotą.