Strona 9 z 13

: wtorek 13 wrz 2011, 18:08
autor: arai
Właśnie, że jak się ma kulę jasnowidzenia czy tą proroctw to jest praktycznie niemożliwe. Bo wtedy ta osoba odrzuci kartę, która miałaby jej zmienić charakter. Ja dzisiaj tak miałam i się wnerwiłam i skończyłam grę. Bo stałam na Koronie i mi rzuty nie wychodziły a Rogo był Trollem i miał 10 punktów Życia conajmniej. Plus jeszcze trolle mogą się regenerować. Zresztą zważ na to, że jak się karty przygód skończą to się je przetasowuje i jest nowa kupka, która się składa głównie z Wrogów ;)

: wtorek 13 wrz 2011, 22:06
autor: Draugnimir
Ekhm... Ja ze swojej strony jako Zielony przypomnę tylko, że zgodnie z Regulaminem zadając pytanie, należy przytoczyć w całości treść kart/instrukcji, które są związane z zagadnieniem (to tak gwoli niektórych spośród ostatnich kilkudziesięciu postów, zarówno tu, jak i w tematach pokrewnych). Znacznie ułatwi to udzielanie trafnych odpowiedzi nam wszystkim ;)

: wtorek 13 wrz 2011, 23:56
autor: arai
Czyżbym została właśnie złajana? :mrgreen:

: środa 14 wrz 2011, 21:01
autor: Draugnimir
Nie, Ty akurat, araiko, przytoczyłaś treść kart (może nie w całości, ale to i tak zawsze lepiej niż w ogóle) ;)

: środa 14 wrz 2011, 22:25
autor: arai
Ale mogłam jeszcze przytoczyć treść Runicznego Miecza :)

: czwartek 15 wrz 2011, 08:55
autor: sardo
Poszukiwacz używa Losu po rzucie, posiada Kulę przeznaczenia, drugi poszukiwacz rzuca na niego Zaklęcie - Pech, wynik jest wtedy:
- 1+1 (chodzi o stratę kuli)
- 1 (jako wynik ostateczny z kuli i jej nie tracimy)
- 1+rzut

: czwartek 15 wrz 2011, 09:55
autor: Battonsson
Nie wiem jak inni, ale ja nie znam na pamięć instrukcji z Kuli przeznaczenia, ani Zaklęcia Pech, ani żadnych innych kart nie uczę się na pamięć!
Zaledwie na poprzedniej stronie było przypomnienie o tym:
Draugnimir pisze:Ekhm... Ja ze swojej strony jako Zielony przypomnę tylko, że zgodnie z Regulaminem zadając pytanie, należy przytoczyć w całości treść kart/instrukcji, które są związane z zagadnieniem (to tak gwoli niektórych spośród ostatnich kilkudziesięciu postów, zarówno tu, jak i w tematach pokrewnych). Znacznie ułatwi to udzielanie trafnych odpowiedzi nam wszystkim ;)

: czwartek 15 wrz 2011, 10:39
autor: SeSim
Skoro pytasz, tzn że prawdopodobnie posiadasz grę. To taki problem wziąć kartę i przepisać tekst? :> Chodzi o pewien porządek w wyjaśnianiu problemów. Łatwiej się to robi właśnie ze względu na:
Battonsson pisze:Nie wiem jak inni, ale ja nie znam na pamięć instrukcji z Kuli przeznaczenia
:P

(łał napisałem coś w TMiMie :D)

: czwartek 15 wrz 2011, 17:07
autor: sardo
No akurat zadawałem pytanie w szkole bo miałem chwilę czasu, a niestety nie noszę talismana do szkoły :( Będę wdzięczny jeżeli mi to wybaczycie. Ja również nie znam na pamięć instrukcji tych kart.

Pech
Możesz rzucić to Zaklęcie na
dowolnego Poszukiwacza
tuż przed wykonaniem przez
niego rzutu kością. Wynik
rzutu na tej kości automatycznie
wynosi "1" (nie można
ponowić tego rzutu).

Kula przeznaczenia
Kiedy wydajesz punkt Losu, aby
ponowić rzut kością, możesz
rzucać 2 kośćmi i wybrać lepszy
wynik. Jeśli wypadnie dublet,
natychmiast odrzuć tę kartę
oraz wszystkie posiadane
żetony Losu.

: czwartek 15 wrz 2011, 17:13
autor: Kludi
Tu na moje sprawa jest oczywista. Zaklęcie Pech można zniwelować jedynie innym zaklęciem, lub przedmiotem na ochronę magią. Tyle. Dostając czar Pech nie możemy ponawiać rzutu.

: czwartek 15 wrz 2011, 17:17
autor: sardo
Tylko że Pech jest rzucony na ponowiony podwójny rzut.

: czwartek 15 wrz 2011, 18:01
autor: arai
Według mnie rzucasz wtedy tylko jedną kością. Wynik drugiej to automatycznie jeden, więc jeśli wyrzucisz drugą jedynkę to masz pecha (tracisz kulę i wszystkie punkty Losu). Czy o to ci chodziło?

: piątek 16 wrz 2011, 09:34
autor: Battonsson
W sumie zgadzam się z Arai ;). Literalnie traktując instrukcję trzeba uznać, że Zaklęcie Pech działa tylko na jedną kość, więc ta musi dać 1. Drugą (dzięki Kuli Przeznaczenia) rzucasz normalnie. I dalej procedujesz normalnie. Jak masz dwie jedynki to tracisz Kulę i Los, a wynik rzutu wynosi 1. Jak jest inna liczba to wybierasz (dzięki Kuli Przeznaczenia) albo 1 albo tę druga liczbę,
sardo pisze:niestety nie noszę talismana do szkoły
To trzeba zacząć nosić! Może się przydać :P

: poniedziałek 26 wrz 2011, 14:09
autor: sardo
Uwaga zadam noobskie pytanie.
Powiedzmy mamy 3 trofea Moc[5], Moc[2], Moc[1]. Wymieniamy na punkt mocy, odrzucamy [5] + [2] czy to [1] nam przepada czy możemy zachować?

: poniedziałek 26 wrz 2011, 14:18
autor: SeSim
Nie wiem jaki jest limit wymiany w TMiM (załóżmy, że 7). Wymieniasz wtedy 5 i 2, 1 zostaje. Natomiast jeżeli miałbyś 5 i 3. To 5+3=8. Oddajesz obydwa i tracisz jeden gdyż 3 nie da się rozbić.

: poniedziałek 26 wrz 2011, 14:20
autor: Mikou@j
W instrukcji masz napisane, że oddajemy wielokrotności 7 (bo za 7pkt jest wymiana), a cała reszta przepada.

: poniedziałek 26 wrz 2011, 14:24
autor: Mały Nemo
Obaj wyżej mają rację.

: poniedziałek 26 wrz 2011, 14:33
autor: sardo
Nie czaję do końca, SeSim i Mikou@j wg mnie mówią sprzeczne rzeczy :D
To inaczej mam 5, 1, 3. Odrzucam 5+3 czy 5+1+3?

: poniedziałek 26 wrz 2011, 14:37
autor: Astropata
Masz 5, 3, 1. Oddajesz 5+3=8, wymieniasz na punkt Siły, i to co ponad z kart przepada, a to 1 z karty zostaje. Nie musisz oddawać wszystkich kart, ale wartości z kart które oddajesz przepadają nawet jeśli wynoszą ponad 7.

Dlatego u nas często się trzymało karty jeżeli wartości troefum wynosiły około 30, a nie dało się z nich złożyć żadnej 7, 14, 21 ;)

: poniedziałek 26 wrz 2011, 14:42
autor: sardo
Ok teraz czaję. Zawsze graliśmy tak że trzeba zużyć wszystkie trofea a ostatnio grałem z nowymi ludźmi i oni grali właśnie tak jak mówi Astropata. Dzięki wielkie :)

: wtorek 11 paź 2011, 15:58
autor: bleble630
Witam
Mam pytanie odnośnie poszukiwacza Łotrzyca i jej pierwszej umiejętności, która mówi: "Za każdym razem, kiedy walczysz z więcej niż 1 Wrogiem naraz, możesz rzucić 1 kością i dodać uzyskany wynik do skuteczności swojego ataku"
Moje pytanie brzmi, co to dokładnie znaczy:
a) czy to odnosi się tylko do Wrogów z tym samym numerem spotkania, czy do wszystkich wylosowanych wrogów?
b) czy to odnosi się tylko do walki na siłę czy moc, czy może na siłę i moc?

: wtorek 11 paź 2011, 16:30
autor: Mały Nemo
@a): Tylko do tych, z tym samym numerem spotkania.

@b): W dowolnej walce, zarówno tej na Siłę, jak i na Moc.

: czwartek 03 lis 2011, 23:44
autor: bleble630
Witam
Mam 2 ważne pytania dotyczące dwóch alternatywnych zakończeń, a mianowicie Władcy Demonów i Królowej Lodu...
Pytanie:
1. Poszukiwacz, który się znajduje na koronie, musi zaatakować Władcę Demonów, jak wygra, to atakuje ponownie, jak przegra to traci turę i atakuje ponownie w następnej turze. Jak go pokona to wygrywa. Dodatkowo, na Demonie jest napisane, jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota.
Moje pytanie brzmi, a) co się stanie, jeżeli jakiś poszukiwacz już się znajdował w krainie wewnętrznej, a ja wylosowałem Władcę demonów? b) co się stanie, jeżeli przegrałem z nim walkę i straciłem punkt życia i moja tura się skończyła, a drugi poszukiwacz właśnie może wejść na koronę władzy, tam gdzie ja stoję i demon... co się dzieje, może wejść na koronę, jeżeli tak, to co się dzieje?
2. To samo tyczy się Królowej Lodu, tylko nie ma tam dopisku, że jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota. Dodatkowo jest jeszcze dziwny zapis... a) "Poszukiwacz, który pozbawi Królową Lodu ostatniego punktu życia, wygrywa! Jeżeli inny poszukiwacz pozbawił wcześniej Królową Lodu części punktów życie, poszukiwacz musi pozbawić ją tylko pozostałych punktów życia" a za chwilę jest jeszcze poniżej napisane b) "jeżeli na obszarze Korony władzy nie ma żadnego poszukiwacza, królowa lodu odzyskuje wszystkie stracone punkty życia" Punkt A wyklucza B, chyba, że chodzi o to, że jednocześnie może przebywać więcej niż 1 poszukiwacz na koronie władzy i walczyć z królową mogą dwaj poszukiwacze, każdy w swojej turze?

: piątek 04 lis 2011, 12:23
autor: Mały Nemo
bleble630 pisze:a) co się stanie, jeżeli jakiś poszukiwacz już się znajdował w krainie wewnętrznej, a ja wylosowałem Władcę demonów?
Nic. Poszukiwacz dalej znajduje się w Wewnętrznej Krainie.
bleble630 pisze:b) co się stanie, jeżeli przegrałem z nim walkę i straciłem punkt życia i moja tura się skończyła, a drugi poszukiwacz właśnie może wejść na koronę władzy, tam gdzie ja stoję i demon... co się dzieje, może wejść na koronę, jeżeli tak, to co się dzieje?
Normalnie z nim walczy, tak jak Ty walczyłeś. Różnica jest jedynie taka, iż musi odebrać Władcy jedynie te punkty Życia, które mu pozostały po walce z Tobą.

Tak naprawdę, to ta "bariera", to czkawka z Władcy Demonów z Drugiej Edycji. Tam także ona występowała, jednakże była o wiele bardziej silniejsza - całkowicie nie pozwalała się dostać na obszar Korony Władzy, czy to przez obszar Płomiennej Doliny, Skarbca czy też Wszechmocnej Istoty.
bleble630 pisze:2. To samo tyczy się Królowej Lodu, tylko nie ma tam dopisku, że jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota. Dodatkowo jest jeszcze dziwny zapis... a) "Poszukiwacz, który pozbawi Królową Lodu ostatniego punktu życia, wygrywa! Jeżeli inny poszukiwacz pozbawił wcześniej Królową Lodu części punktów życie, poszukiwacz musi pozbawić ją tylko pozostałych punktów życia" a za chwilę jest jeszcze poniżej napisane b) "jeżeli na obszarze Korony władzy nie ma żadnego poszukiwacza, królowa lodu odzyskuje wszystkie stracone punkty życia" Punkt A wyklucza B, chyba, że chodzi o to, że jednocześnie może przebywać więcej niż 1 poszukiwacz na koronie władzy i walczyć z królową mogą dwaj poszukiwacze, każdy w swojej turze?
Identyczne zasady tyczą się również Królowej Lodu (chociaż w zaprezentowanej tutaj sytuacji powinno się napisać, że identyczne zasady dotyczą Władcy Demonów, który to tej zdolności nie posiada). Brak podobnego zapisu na karcie Władcy Demonów można tłumaczyć brakiem wolnego miejsca na taki zapis albo drobną zmianą keyworda walk z Alternatywnymi Zakończeniami, albo tym, że takie rozwiązanie aktualnie wynika samo z siebie z umieszczonych pozostałych instrukcji (Poszukiwacz na KW musi walczyć z Demonem; Poszukiwacz walczy z Demonem, zabierając mu Życia; Demon regeneruje się, gdy KW jest puste), więc nie ma potrzeby dodatkowego wspominania, że Poszukiwacz musi zabrać pozostałe punkty i że musi badać kartę Zakończenia, a nie atakować Poszukiwacza.

: środa 25 sty 2012, 16:51
autor: tmim
Mam takie głupie pytanie, ale proszę o odpowiedź.
Jeśli na karcie jest dajmy na to że ktoś lub coś nas teleportuje (przenosi) na dowolny obszar, top czy to oznacza, że jeśli np pojde wtedy na jakiś obszar na którym leży fontanna mądrosci to biorę jeden żeton?
Lub gdy jestem teleportowany do miasta, to stosuje się do polecenia zawartego na planszy i mogę jeszcze coś zrobić w tej turze!