Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
budzo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 83
Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: budzo »

Nie dam Ci odpocząc nawet w święta :)

Czy Skrzat (?) może się teleportowac w podziemiach ?

Czy w podziemiach można używac konia ?


Karramba!
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

budzo pisze:Nie dam Ci odpocząc nawet w święta :)
Dziękuję :D
budzo pisze:Czy Skrzat (?) może się teleportowac w podziemiach ?
Rozumiem, że chodzi Ci o Leprechauna z dodatku Talisman: Frostmarch, tak? Jeżeli tak, to oczywiście - za każdym razem, gdy Leprechaun wyrzuci 6 podczas wykonywania swego ruchu, zamiast wykonywać swój ruch, może teleportować się do dowolnego obszaru w tej Krainie, w Podziemiach również.
Czy w podziemiach można używac konia ?
Tak, Poszukiwacz może rzucać 2 kośćmi i sumować wyniki podczas ruchu przebywając w Podziemiach.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Qxa
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 232
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:57
Lokalizacja: Żywiec
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Qxa »

Q: Czy Zabójca może użyć zdolności sztyletowania gdy napotyka na wroga po wyciągnięciu karty przygody?


Q: Czy Zabójca może użyć zdolności sztyletowania gdy mierzy się z wrogami wynikającymi z instrukcji obszaru?


Q: Czy Zabójca może użyć zdolności sztyletowania gdy napotyka wroga który walczy walka psychiczną (mocą)?


Na forum już o tym było ale może warto by znajdowało się to w FAQ'u.


"Ptaki w jej warkoczach drzemią,
Gdy spękana słońcem ziemia"
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Q: Czy Zabójca może użyć zdolności sztyletowania gdy napotyka na wroga po wyciągnięciu karty przygody?
Może.
Qxa pisze:Q: Czy Zabójca może użyć zdolności sztyletowania gdy mierzy się z wrogami wynikającymi z instrukcji obszaru?
Może. Taki "wróg wynikający z instrukcji obszaru", to inaczej istota.
Qxa pisze:Q: Czy Zabójca może użyć zdolności sztyletowania gdy napotyka wroga który walczy walka psychiczną (mocą)?
Nie może, Zabójca może użyć swej zdolności jedynie w walce.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Czy na Pana Ciemności na końcu Podziemi, działają Zaklęcia?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Q: Czy na Pana Ciemności na końcu Podziemi, działają Zaklęcia?
Tak, można rzucać przeciw niemu Zaklęcia, należy jednak pamiętać, iż nie można mu się wymknąć (a więc nie można przeciw niemu rzucać takich Zaklęć np. Niewidzialność). Również my osobiście z nim walczymy, a więc nie możemy rzucać Zaklęć, które przyzywają jakąś istotę, która walczy za nas (np. seria Zaklęć Przyzwań).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Z racji i ż FAQ ma byc dla wszystkich, zadaje kolejne pytanie:

Q: Czy Zaklęcie Unieruchomienie możemy rzucić tuż przed walką z Poszukiwaczem, Wrogiem/Istotą aby uniknąć walki ?

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 4:28 pm ]
Kilka innych pytań które moim zdaniem powinni znaleźć się w FAQ:



Q: Czy Trzęsienie Ziemi, Dzień Targowy itp. Działa także na Poszukiwaczy znajdujących się w Podziemiach?


Q: Czy Wojownik walczący Runicznym Mieczem i Złodziejem Losu, po wygranej walce w której zabrał punkt życia, otrzymuje Punkt Życia i Losu ?


Q Czy Kapłan niszczy automatycznie wszystkie duchy (w tym wszystkie istoty)?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Q: Czy Zaklęcie Unieruchomienie możemy rzucić tuż przed walką z Poszukiwaczem, Wrogiem/Istotą aby uniknąć walki ?
Z tym Zaklęciem jest taki problem, że jest ono bez sensu. Technicznie rzecz biorąc rzucasz je na początku tury albo na istotę albo na Poszukiwacza. Jeżeli na Poszukiwacza, to traci on swoją turę. Jeżeli na istotę, to, gdy uda Ci się na nią stanąć, to ona Ciebie nie atakuje.

Osobiście jednak proponowałbym grać, iż jest to doraźna sposobność na unikanie, więc może być użyte nawet przeciw Poszukiwaczowi, wtedy unikamy walki, ale Poszukiwacz nie traci swej najbliższej tury.
Kufir pisze:Q: Czy Trzęsienie Ziemi, Dzień Targowy itp. Działa także na Poszukiwaczy znajdujących się w Podziemiach?
Dzień targowy działa na wszystkich graczy bez względu na to, w jakiej Krainie się znajdują. Trzęsienie ziemi działa jedynie w "tej Krainie", a póki co nie przypominam sobie jakiejkolwiek możliwości ciągnięcia kart Przygód w Podziemiach, więc, jeżeli zostanie wyciągnięta na powierzchni, to nie ma wpływu na karty znajdujące się w Podziemiach. Gdyby jednak została w jakikolwiek sposób wyciągnięta w Podziemiach, to normalnie by działała.
Kufir pisze:Q: Czy Wojownik walczący Runicznym Mieczem i Złodziejem Losu, po wygranej walce w której zabrał punkt życia, otrzymuje Punkt Życia i Losu ?
Oczywiście, obie Bronie działają niezależnie od siebie, wiec używając ich w jednej walce, otrzymujesz nagrodę za zabranie punktu Życia za każdą z nich oddzielnie.
Kufir pisze:Q Czy Kapłan niszczy automatycznie wszystkie duchy (w tym wszystkie istoty)?
Nie, Kaplan może jedynie niszczyć w ten sposób karty Wrogów, których zresztą nie zatrzymuje jako karty trofeów, tylko zamienia ich na Zaklęcia, w żadnym wypadku jednak nie może niszczyć istot-duch.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Z tym Zaklęciem jest taki problem, że jest ono bez sensu. Technicznie rzecz biorąc rzucasz je na początku tury albo na istotę albo na Poszukiwacza. Jeżeli na Poszukiwacza, to traci on swoją turę. Jeżeli na istotę, to, gdy uda Ci się na nią stanąć, to ona Ciebie nie atakuje.
Generalnie stare Unieruchomienie z poprzednich edycji było po prostu lepsze, nie wiem skąd taka zmiana?
Unieruchomienie świetnie sprawdza się na początku gdy chcemy przejść przez Strażnika. To taka mutacja Uśpienia i Niewidzialności.

[ Dodano: Sob Sty 02, 2010 12:16 pm ]
Q: Czy Latającego Dywanu możemy używać w Podziemiach ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Q: Czy Latającego Dywanu możemy używać w Podziemiach ?
Oczywiście.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Q: Mroczna Kultystka pokonuje poszukiwacza i decyduje zabrać mu punkt życia. Pokonany korzysta z Tarczy wyrzucając 6 oczek i ocala życie. Czy w tej sytuacji Mroczna Kultystka może rzucać kostką aby otrzymać Dar od Sił Ciemności?

A: Nie, musi dojść do realnej straty punktu Życia, aby Kultystka mogła otrzymać Dar.
Q: Wypada godzina policyjna i trzeba zdjąć z planszy wszystkie odkryte karty nieznajomych. Czy w tej sytuacji zdejmujemy również tych nieznajomych na których kartach widnieje dopisek, że pozostają w tym miejscu do końca gry?

A: Tak.
Q: Poszukiwacz porzucił na terenie Miasta kartę z przedmiotem. Czy inny poszukiwacz kiedy stanie w mieście musi wybierać, czy podnieść przedmiot czy spotkać się z innym tam stojącym poszukiwaczem, bądź wykonaniem polecenia zawartego na polu Miasta? Czy może wziąć przedmiot oraz wykonać zadanie z pola bądź spotkać się z poszukiwaczem?

A: Generalnie kończąc fazę ruchu możemy wybrać jedną z następujących czynności:
- badanie obszaru
- użycie jednej ze swych zdolności specjalnych na Poszukiwaczu, ewentualnie zaatakowanie go
Przedmiot, który znajduje się na obszarze podlega pierwszej czynności kontynuowania tury. W zasadach jest bardzo wielka nieścisłość pod względem tego, co w takiej sytuacji powinno się zrobić, jako, że w paru miejscach wykonuje się te czynności w odwrotnej kolejności, jednakże w większości przypadków najpierw bada się karty znajdujące się na obszarze, a następnie obszar sam w sobie.
Q: Poszukiwacz pokonuje mocą Władcę Ciemności [Siła:8 Moc:8] i bierze jego kartę jako trofeum. Czy może go wymienić na 1 punkt siły pomimo, że pokonał go mocą? Czy może go wymienić na 1 pukt siły oraz 1 punkt mocy?

A: Zasady gry nie przewidują sytuacji, w której dany Wróg mógłby mieć więcej niźli jeden parametr, którym mógłby walczyć, jednakże najlepiej jest uznać, że danego Wroga bierzemy jako trofeum tego typu, w jakim rodzaju walki go pokonaliśmy, a więc w tym przypadku mógłby być trofeum, które jedynie może być zamienione na dodatkowe punkty Mocy.
Q: Druid posiada zapis, że jego charakter musi być zawsze ściśle określony - oznacza to, że jeśli zmieni swój charakter to nie może być już potem neutralny?

A: Może również zmienić swój Charakter na Neutralny. Najlepiej jest grać, że karta Charakteru symbolizuje Druida aktualny Charakter. Jeżeli jednak gracz zdecyduje się zmienić swój Charakter na Neutralny, to kartę Charakteru należy odrzucić. Trzeba również pamiętać, że w danej turze Druid z własnej woli może zmienić swój Charakter tylko raz (nie dotyczy sytuacji, gdy zmiana Charakteru jest wymuszona przez inne karty, czy efekty).
Q: Podczas tury poszukiwacza inny poszukiwacz rzuca czar Przeniesienia. W efekcie poszukiwacze zamieniają się miejscami. Czy obaj muszą teraz wykonać zadania które narzucają im Pola na których stanęli? Czy wykonuje je tylko poszukiwacz który akurat miał Turę? Czy wykonuje je poszukiwacz który rzucił czar?

A: Zaklęcie Przeniesienia rzucane jest jako alternatywa wykonania normalnego ruchu, a więc jedynie Poszukiwacz, który rzucał Zaklęcie, bada nowy obszar lub też używa jedną ze swych zdolności specjalnych (ewentualnie atakuje) przeciw innemu Poszukiwaczowi na tym obszarze. Oczywiście Poszukiwacz nie może rzucić tego Zaklęcia na innego Poszukiwacza, który aktualnie znajduje się na tym samym obszarze co on.
Q: Poszukiwacz zamierza przejść do Wewnętrznej krainy. Stoi 3 pola od Tajemnych Wrót i wyrzuca 6 oczek. Dochodzi do Tajemnych Wrót na których czeka Cerber. Czy może po pokonaniu Cerbera zmagać się z Tajemnymi Wrota i przejść przez nie w tej samej Turze? Czy po pokonaniu Cerbera jego tura się kończy?

A: Nie może zaatakować Cerbera. Poszukiwacz musi wyrzucić dokładnie tyle oczek, ile mu potrzeba, aby stanąć na obszarze Tajemnych Wrót. WTedy może zaatakować Cerbera. W innym przypadku musi się poruszyć na ten obszar, na który wskazuje liczba wyrzuconych oczek. Po pokonaniu Cerbera, Poszukiwacz w swojej następnej turze może zdecydować się przejść przez Tajemne Wrota, albo kontynuować swoją wędrówkę po Środkowej Krainie.
Q: Na polu pozwalającym losować 1 kartę leży przedmiot porzucony przez innego poszukiwacza. Czy Poszukiwacz który stanie na tym polu może wsiąść przedmiot i losować kartę? Czy tekst zapisany na polu mówiący, że jeśli leży na nim karta, nie losuje się już dodatkowej, odnosi się do wszystkich kart? Czy tylko do Kart spotkań?

A: W Magii i Mieczu nie ma czegoś takiego jak Karty Spotkania, one występują tylko i wyłącznie w grze wydanej przez B.P.I.R.F. Sfera - Magiczny Miecz. Jednakże wracając do samego pytania, to karta Przedmiotu znajdująca się na obszarze jest właśnie tą kartą, którą mielibyśmy losować. Na obszarach zawsze musi się znajdować tyle kart, ile maksymalnie obszar przewiduje. Jeżeli wymagana jest jedna karta i znajduje się jakaś karta, to nie losujemy nowej (chyba, że jakaś karta lub zdolność nam na to pozwala), jeżeli wymagane są dwie karty, a na obszarze znajduje się już jakaś jedna, to losujemy tyle, aby było ich dwie (czyli losujemy jedną dodatkową).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Po pokonaniu Pana Ciemności, losujemy kartę skarbu (gramy z wariantem losowego skarbu po pokonaniu Pana Ciemności w Skarbcu) i jest to przedmiot którego nie możemy posiadać ze względu na swój charakter. Co robimy w takiej sytuacji ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Q: Po pokonaniu Pana Ciemności, losujemy kartę skarbu (gramy z wariantem losowego skarbu po pokonaniu Pana Ciemności w Skarbcu) i jest to przedmiot którego nie możemy posiadać ze względu na swój charakter. Co robimy w takiej sytuacji ?
A: Póki co nie ma kart Skarbów, które mogą być używane przez Poszukiwaczy z konkretnym Charakterem.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Czy Gladiator może korzystać ze swojej pierwszej umiejętności gdy używa karte skarbu Egis ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Q: Czy Gladiator może korzystać ze swojej pierwszej umiejętności gdy używa karte skarbu Egis ?
Nie. Gladiator może używać jedynie swojej umiejętności jedynie wobec takich Pancerzy, które chronią przed stratą Życia. Ægis chroni przed przegraniem jakiejkolwiek walki.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Walczę z Panem Ciemności, pokonuję go, dostaję jako nagrodę "Płaszcz Piór". Po walce wchodzę na Równiny Grozy. Czy mogę użyć w następnej turze Płaszcz Piór aby automatycznie teleportować się do Korony Władzy bez posiadania Talismanu?

A: Tak. Wcześniej pisałem, że nie może się teleportować, aczkolwiek po zgłębieniu angielskich wordingów kilku kart, FAQów oraz instrukcji, okazuje się, że może.

Jestem na 99% pewien że autorzy gry nie przewidzieli takiej sytuacji i po prostu zapomnieli napisać iż nie może użyć tego przedmiotu w wewnętrznej krainie.


Obrazek
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Poczekamy (może) zobaczymy :)


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Płaszcz Piór i Amulet Szybkości po wykorzystaniu (po przeniesieniu się na dowolny obszar krainy w której się znajdujemy) odrzucamy na stos kart odrzuconych czy pozostawiamy na obszarze z którego rozpoczynamy ruch ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Q: Płaszcz Piór i Amulet Szybkości po wykorzystaniu (po przeniesieniu się na dowolny obszar krainy w której się znajdujemy) odrzucamy na stos kart odrzuconych czy pozostawiamy na obszarze z którego rozpoczynamy ruch ?
Odrzucamy na stos kart odrzuconych. Jednakże timing jest troszeczkę inny (chociaż i tak nie ma on znaczenia w tym przypadku) - najpierw odrzucamy Przedmiot, a następnie się przenosimy na jakiś obszar.


szutek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 13:46
Lokalizacja: Toruń
Płeć:

Post autor: szutek »

Czy "Przyzwania zaklęcia" można użyć,a by przejąć właśnie rzucony czar "Likwidacji" na posiadacza "Przyzwania" ?


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Czy po użyciu Zaklęcia Dotyk Śmierci, można jeszcze zaatakować Poszukiwacza, bądź użyć przeciwko niemu specjalnej zdolności ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

szutek pisze:Czy "Przyzwania zaklęcia" można użyć,a by przejąć właśnie rzucony czar "Likwidacji" na posiadacza "Przyzwania" ?
Twoje pytanie ma o wiele więcej den, niźli na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać. Osobiście ja interpretowałbym to w taki sposób: Gracz A rzuca na Gracza B Zaklęcie Likwidacji. Ten w odpowiedzi, zanim Zaklęcie Likwidacji wywoła swój efekt, rzuca Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia, targetując na Zaklęcie Likwidacji. Następnie dochodzi do rozpatrywania w kolejności efektów tych Zaklęć: Zaklęcie Likwidacji niszczy wszystkie Zaklęcia Gracza B i schodzi na stos kart odrzuconych, ale w tym momencie zaczyna działać Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia, które powoduje, że Gracz B otrzymuje Zaklęcie Likwidacji.

A oto i druga interpretacja, Gracz A na Gracza B rzuca Zaklęcie Likwidacji. Gracz B może w tym momencie rzucić jedynie takie Zaklęcia, które bezpośrednio przeciwdziałają Zaklęciu Likwidacji, np. Rozproszenie Magii albo Odbicie. Jeżeli tego nie mogą lub nie chcą zrobić, to tracą Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia i nie mogą jego rzucić. Ta interpretacja bazuje na tym, które stwierdzenia mają wyższe, a więc szybsze znaczenie nad którymi. Bazowałem tutaj na tym, że efekty "Any Spell that has just been cast" działa "szybciej, ma priorytet nad efektami: "Cast immediately after any character casts a Spell".
Kufir pisze:Q: Czy po użyciu Zaklęcia Dotyk Śmierci, można jeszcze zaatakować Poszukiwacza, bądź użyć przeciwko niemu specjalnej zdolności ?
A: Zaklęcia Dotyku Śmieci używasz po deklaracji ataku innego Poszukiwacza. Więcej, deklaracji, że będziesz z nim walczył na Siłę (nie można użyć tego Zaklęcia deklarując walkę psychiczną). Po użyciu Zaklęcia, walka przebiega normalnie, o ile Twój przeciwnik wciąż żyje. Możesz użyć tylko tych specjalnych zdolności specjalnych, które pozwalają Ci zainicjować walkę (zwykłą).


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

A: Zaklęcia Dotyku Śmieci używasz po deklaracji ataku innego Poszukiwacza. Więcej, deklaracji, że będziesz z nim walczył na Siłę (nie można użyć tego Zaklęcia deklarując walkę psychiczną). Po użyciu Zaklęcia, walka przebiega normalnie, o ile Twój przeciwnik wciąż żyje. Możesz użyć tylko tych specjalnych zdolności specjalnych, które pozwalają Ci zainicjować walkę (zwykłą).

Jesteś tego pewien, czy po prostu Ty tak grasz?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Zaklęcie Dotyku Śmierci rzucamy tuż przed przystąpieniem do walki. Na samym Zaklęciu nie ma nic napisanego, że przerywa ono walkę, a więc zgodnie z normalnymi zasadami gry musimy ją kontynuować.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Dodam tylko, że analogicznie to samo dotyczy zaklęcia Ognista Kula ze Żniwiarza.


ODPOWIEDZ