Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

sardo pisze:Teraz pytanie jaka jest kolejność rozpatrywania?
B traci 2 Życia i walczy za niego Feniks?
B traci 2 Życia i nie może za niego walczyć Feniks więc musi walczyć sam?
A zabija Dotykiem Śmierci Feniksa?
Nie jest to znowu jakoś bojowo wytłumaczone w instrukcji ("wsio Poszukiwacze rzucają Zaklęcia naraz"), więc skłaniałbym się do dwóch różnych interpretacji.

Pierwsza mniej lub bardziej zgodna z instrukcją byłaby taka, iż obaj Poszukiwacze jednak rzucają te Zaklęcia naraz. A więc Dotyk Śmierci zabija Feniksa.

===

Fanowską z kolei zasadą proponowałbym grać, iż najpierw atakujący rzuca swe Zaklęcia, a następnie broniący się (przyjmując, iż wciąż żyje i może kontynuować jakąkolwiek walkę). Wtedy najpierw rzucany jest Dotyk Śmierci i jeżeli broniący wciąż żyje, może przyzwać Feniksa, który będzie walczył zamiast niego.
I drugie pytanie odnośnie Zaklęcia Hydry. Czy można go użyć na zaklęcie Przeniesienia? I jak zadziała? Gracz A rzuci na początku swojej tury zamieniając się z B, a B rzuci Hydre i zdecyduje, że używa Przeniesienia na siebie.
Dosyć trudne pytanie zadałeś. Najłatwiejszą odpowiedzią byłoby "nie". Przeniesienie jest takim specyficznym Zaklęciem, iż zaczyna się sypać jego mechanika, jeżeli zostałoby rzucone ono jednocześnie na jeszcze innego Poszukiwacza.

Tym niemniej w grze na dwie osoby powielone Przeniesienie nie zmienia sytuacji na planszy. Czyli najpierw wywiera efekt oryginalne Przeniesienie i Poszukiwacze zamieniają się miejscami, a następnie powielone Przeniesienie, ale ono traci sens, ponieważ Poszukiwacz nie może zamienić się sam z sobą na miejsca. Należy zwrócić uwagę, iż Hydra jest rzucana na innego Poszukiwacza, ale jedynie w charakterze "rzuć na siebie". Zdanie "Wybierz innego Poszukiwacza" jest już efektem Zaklęcia, a tego Hydra nie modyfikuje.

W grze na trzy osoby i więcej jest już o wiele łatwiej. Gracze po prostu zamieniają się miejscami z oryginalnym celem efektu Zaklęcia. Także Poszukiwacz z "Wybierz innego Poszukiwacza" będzie przeskakiwał z miejsca na miejsce dotąd, aż wszystkie Hydry zostaną rozpatrzone. Oczywiście to ma jedynie sens wtedy, gdy co najmniej trzech Poszukiwaczy bierze aktywny udział w sytuacji (przykładowo gracz A rzuca Przeniesienie, targetując gracza B, a gracz B rzuca Hydrę, targetując w nią gracza C.).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: sardo »

Sytuacja jest taka: Poszukiwacz musi rzucić kością i chce użyć czterolistnej koniczyny za powiedzmy 6, a inny chce użyć na niego Pecha. Który efekt ma pierwszeństwo?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

sardo pisze:Sytuacja jest taka: Poszukiwacz musi rzucić kością i chce użyć czterolistnej koniczyny za powiedzmy 6, a inny chce użyć na niego Pecha. Który efekt ma pierwszeństwo?
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=89670#89670


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: sardo »

Sorry za powtórzenie pytania i dzięki za nakierowanie ;)
---
To pora na coś nowego:
1. Czy Fałszywy Graal można przetopić w złoto u Alchemika w Mieście? Czy postać - Alchemik może to zrobić? Czy dzięki przyjacielowi - Alchemikowi można to zrobić? Czy zaklęcie - Alchemia nam na to pozwala?
(podejrzewam że będzie jedna odpowiedź do wszystkich sytuacji ale zapytam dla pewności)

2. Poszukiwacz ma przyjaciela Alchemika i 4 przedmioty czyli maksymalnie. Losuje 1 kartę która okazuje się przedmiotem. Czy w tym momencie poszukiwacz może przetopić w złoto jeden z posiadanych przedmiotów aby zrobić miejsce dla nowego?
Podobna sytuacja jest z użyciem jakiegoś eliksiru czy odrzuceniem mapy skarbów (za mieszki złota).


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Nie wiem, jak w przypadku pytania nr 1 (bo to Przedmiot "przymusowy" i nie jestem pewien, czy można się go z własnej woli pozbyć w ten sposób), natomiast co do drugiej kwestii powiedziałbym, że można tak zrobić - zdaje się, że żaden z tych Przedmiotów i Przyjaciół nie ma określonej fazy, w której można go użyć, a zatem można byłoby chyba założyć, że wywołanie efektu jest dozwolone w dowolnym momencie. Tak przynajmniej ja rozumuję, nie wiem, czy ostatni FAQ jakoś inaczej nie reguluje tej kwestii.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Sprawa 1: niestety nie zacytowałeś kart (ojej, a w regulaminie jest napisane ;>), więc będę się domyślał jak to dokładnie było: otóż Fałszywego Graala nie można odrzucić z własnej wol, a w przypadku zamiany go na złoto właśnie odrzucamy kartę przedmiotu i bierzemy złoto. Graala możemy pozbyć się (poza sposobem opisanym na jego karcie):
- gdy instrukcja mówi żeby odłożyć kartę przedmiotu, a nie mamy innego;
- gdy instrukcja mówi, żeby odłożyć losowy przedmiot i mamy trochę szczęścia, że padnie akurat na Graala

Sprawa 2: nie wiem jak się ma do tego instrukcja, ale ja zawsze na to pozwalałem. Pozwalałem również nowoznaleziony przedmiot tak potraktować (czyli nie, że odrzucamy jakiś przedmiot, żeby podnieść nowy i już starego nie możemy tknąć, tylko biorę przedmiot, używam/zamieniam na złoto/cokolwiek i ewentualny nadmiar odrzucam)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

sardo pisze:Sorry za powtórzenie pytania i dzięki za nakierowanie ;)
---
To pora na coś nowego:
1. Czy Fałszywy Graal można przetopić w złoto u Alchemika w Mieście? Czy postać - Alchemik może to zrobić? Czy dzięki przyjacielowi - Alchemikowi można to zrobić? Czy zaklęcie - Alchemia nam na to pozwala?
(podejrzewam że będzie jedna odpowiedź do wszystkich sytuacji ale zapytam dla pewności)

2. Poszukiwacz ma przyjaciela Alchemika i 4 przedmioty czyli maksymalnie. Losuje 1 kartę która okazuje się przedmiotem. Czy w tym momencie poszukiwacz może przetopić w złoto jeden z posiadanych przedmiotów aby zrobić miejsce dla nowego?
Podobna sytuacja jest z użyciem jakiegoś eliksiru czy odrzuceniem mapy skarbów (za mieszki złota).
Na oba pytania "tak".

1. Graala nie można porzucić na obszar. Jedynie. W pozostałych przypadkach możesz normalnie się go pozbyć, z tym osobiście zamienić w złoto. Pamiętaj, iż Graal jednak wchodzi w Twój stan posiadania, więc bez względu na to w jaki sposób się go później pozbędziesz, to i tak wywoła on swój efekt.

2. Przed zdecydowaniem się badać ten Przedmiot możesz wykonać wszelkie akcje w tym rzucić Zaklęcia. Więc możesz pozamieniać w złoto wszystko lub część z Twojego dobytku, a następnie wziąć wylosowany Przedmiot.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
AsNied
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 45

Post autor: AsNied »

Witam. (Nowy ;) )

Zabawę zacząłem w latach 80'tych w MiM. Teraz przerzuciłem się na TMiM 4th. Ale od zawsze nurtowało mnie jedno, a szczególnie zaczęło teraz. Chodzi o tzw. ograniczone zasoby.

Pytanie jest następujące:
Q: Czy stosy kart Przygoda/Czary/Itd "przewijamy" po ich skończeniu? Tzn. Czy tasujemy stos kart Odrzuconych i ponownie tworzymy stos do ciągnięcia? Od zawsze grałem w ten sposób, a w instrukcji nie mogę się tego doczytać.

Pozdrawiam.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Witamy na forum!

Zgadza się, tak właśnie robimy. Jestem pewien, iż gdzieś w zasadach jest o tym wspomniane, jeżeli nie w podstawowych, to w dodatkach. Ale zgadza się - karty się przewija i z nich tworzy nowy stos.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Jeśli Ci na tym zależy to możesz zajrzeć do instrukcji od podstawki na str 13 do rozdziału Otrzymywanie Zaklęć.. widnieje tam zdanie:
"Kiedy talia się wyczerpie, należy przetasować stos odrzuconych kart Zaklęć i położyć go koło planszy koszulkami do góry - oto nowa talia Zaklęć"

Nie wiem czy akurat w tej instrukcji jest też mowa o kartach Przygód ale zasada jest ta sama.


Awatar użytkownika
deaddrone
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 14:05
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:

Post autor: deaddrone »

Witam

Na ostatnio rozegranej partii TMIMa mieliśmy parę pytań co do pewnych kart:

1. Poszukiwacz Czarnowidz - jego zdolności mówią, że:
- Za każdym razem, kiedy dowolny Poszukiwacz wylosuje Wroga, możesz odzyskać 1 punkt Losu.
- Za każdym razem, kiedy dowolny Poszukiwacz wylosuje Zdarzenie, możesz otrzymać 1 Zaklęcie (jeżeli pozwala Ci na to twoja Moc).

Pytanie: Czy zwrot "dowolny Poszukiwacz" dotyczy również samego Czarnowidza tzn. czy kiedy Czarnowidz wylosuje Wroga/Zdarzenie odzyskuje/otrzymuje 1 punkt Losu/Zaklęcie?

2. Opiekunka Kurhanu

tekst karty: "Opiekunka kurhanu pozostanie na tym obszarze do końca gry. Możesz odrzucić dowolne ze swoich trofeów, aby otrzymać 1 punkt Siły lub Mocy za każde trofeum"

pytanie: Czy gracz może odrzucić wszystkie/kilka trofeów aby otrzymać kilka punktów Siły/Mocy? Np. Mam w sumie 5 kart trofeów - odrzucam je wszystkie i biorę sobie 1 punkt Siły i 4 punkty Mocy za jednym razem?

(graliśmy na razie tak, że można wymienić 1 trofeum podczas odwiedzin Opiekunki kurhanu, żeby gra była bardziej zbalansowana.

3. Niestabilny Eliksir

tekst karty: "Możesz wypić ten eliksir w dowolnym momencie aby rzucić 1 kością (...)" dalej są wymienione wyniki i tekst karty się kończy (nie ma informacji, że po wypiciu należy odrzucić kartę na stos kart odrzuconych jak w przypadku innych tego typu Przedmiotów.

Pytanie: Czy Poszukiwacz może "pić" ten eliksir nieskończoną ilość razy kiedy chce? Czy może go wykorzystać tylko raz a potem jednak odrzucić jego kartę?

(graliśmy tak, że odrzucamy raz wypity eliksir).

Będę wdzięczny za pomoc :)
pozdrawiam


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Pytanie: Czy zwrot "dowolny Poszukiwacz" dotyczy również samego Czarnowidza tzn. czy kiedy Czarnowidz wylosuje Wroga/Zdarzenie odzyskuje/otrzymuje 1 punkt Losu/Zaklęcie?
Tak jest, "dowolny Poszukiwacz" to także "Czarnowidz".
deaddrone pisze:pytanie: Czy gracz może odrzucić wszystkie/kilka trofeów aby otrzymać kilka punktów Siły/Mocy? Np. Mam w sumie 5 kart trofeów - odrzucam je wszystkie i biorę sobie 1 punkt Siły i 4 punkty Mocy za jednym razem?
Tak, zgadza się. Możesz odrzucić wsio 5 trofeów i wziąć 1 punkt Siły oraz 4 Mocy.
deaddrone pisze:3. Niestabilny Eliksir

tekst karty: "Możesz wypić ten eliksir w dowolnym momencie aby rzucić 1 kością (...)" dalej są wymienione wyniki i tekst karty się kończy (nie ma informacji, że po wypiciu należy odrzucić kartę na stos kart odrzuconych jak w przypadku innych tego typu Przedmiotów.

Pytanie: Czy Poszukiwacz może "pić" ten eliksir nieskończoną ilość razy kiedy chce? Czy może go wykorzystać tylko raz a potem jednak odrzucić jego kartę?
Wyrazy "wypić" i "odrzucić" są w tym przypadku synonimami. Porównaj tenże Eliksir z eliksirami np. ze Żniwiarza. Zapis o odrzuceniu się po prostu nie zmieścił, ale to nie oznacza, iż można ten eliksir pić na raty ;). Więc tak, dobrze zagraliście :).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

A odpowiem sobie na pytania... a nie, Nemo już to zrobił... nothing to do here

P.S. Możesz usunąć ten post Nemo. ;)


Niemir
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: czwartek 31 paź 2013, 14:30
Lokalizacja: BB
Płeć:

Post autor: Niemir »

Witam wszystkich, chciałbym zadać swoje pytania:
Q1: Czy jeśli Poszukiwacz nie posiada zdolności walki psychicznej to może walczyć na moc z Orlim Królem, Panem Ciemności oraz innymi wrogami posiadającymi oba parametry?
Q2: "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął, natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić."
A: Czy jeśli posiadam zadanie, które nakazuje mi udać się na Przeklętą Polanę, a znajduję się obecnie w Krainie Zewnętrznej i tak na prawdę jedyną drogą jest Most Strażnika, to muszę podejmować próby przejścia na drugą stronę aż do skutku, czy mogę skorzystać z innych możliwości, próby wyrzucenia 6 w Gospodzie, albo czekać na możliwość zbudowania lub kupienia tratwy?
B: Czy jeśli posiadam zadanie "Zabij jednego smoka", a jakiś się znajduje na planszy to muszę się niezwłocznie udać się do niego i podjąć próbę pokonania go nawet jeśli sukces jest możliwy w przypadku kiedy ja wyrzucę 6 a smok 1 lub jeśli moja wygrana w ogóle nie jest możliwa?
Pozdrawiam.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Q1: Tak.

Q2: Nie, nie musisz. Jeżeli masz zadanie np. Udaj się do Miasta i podczas ruchu wyrzucisz tyle oczek, by pójść albo do Miasta, albo na Skały , to możesz przejść się na Skały. Ale, jeżeli masz zadanie "Oddaj 1 Magiczny Przedmiot", a Twoim jedynym Magicznym Przedmiotem jest Kula Jasnowidzenia, to musisz ją odrzucić i wykonać zadanie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Z tymi zadaniami które trzeba wykonywać przy najbliższej okazji to nie jest tak, że musisz rzucić wszystko inne i robić co w Twojej mocy żeby je wypełnić. Chodzi tutaj o to, że kiedy już spełniasz warunek zadania to musi ono zostać wykonane, nie możesz sobie tego odłożyć na później.

Przykład:
Masz zadanie pójścia do gospody, to znaczy, że możesz sobie swobodnie chodzić gdzie chcesz nawet jeśli w rzucie za ruch masz tyle oczek coby trafić na obszar gospody to i tak możesz iść w inną stronę. Ale gdy już staniesz na obszarze gospody to w tej turze musisz wykonać to zadanie, nie możesz powiedzieć "teraz jeszcze nie, dopiero jak następnym razem trafię do gospody to wypełnię zadanie".

Inny przykład:
Masz za zadanie oddać 1 punkt siły ale obecnie nie posiadasz żadnego (czerwonego stożka). Trafiasz na kartę spełniającą życzenie i masz do wyboru punkt siły, mocy, życia itp. Nie musisz wybierać punktu siły już teraz, możesz np. wziąć punkt mocy ale jeśli zdecydujesz się wziąć punkt siły to musisz go oddać żeby wypełnić zadanie, nie możesz powiedzieć: "teraz jeszcze nie, dopiero jak zdobędę następny punkt siły to wypełnię zadnie".


Niemir
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: czwartek 31 paź 2013, 14:30
Lokalizacja: BB
Płeć:

Post autor: Niemir »

Dzięki za te odpowiedzi, teraz kwestia tych zadań jest dla mnie jaśniejsza :)
Następne pytanie narodziło się podczas dzisiejszej rozgrywki:
Q: Jak się zachować w sytuacji kiedy Poszukiwacz walczy na KW z Królową Lodu, Orlim Królem albo Władcą Demonów i użyje przeciw nim Zaklęcia Dotyk Śmierci - "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki z innym Poszukiwaczem lub istotą. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie na Poszukiwacza traci on 2 punkty Życia. Jeśli na istotę, zostaje ona zabita. Wrogów zabitych w ten sposób możesz zatrzymać jako trofea." Czy zaklęcie zabija Wroga czy pozbawia go 2 punktów Życia?
I może jeszcze jedno pytanie:
Q2: Poszukiwacz A rzuca Zaklęcie Wyssanie Siły na Poszukiwacza B, który następnie używa Zaklęcia Hydry i wybiera że będzie ono działać na wszystkich Poszukiwaczy w grze. Kto w tej sytuacji coś zyskuje a kto traci?
Wyssanie Siły - Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury, jeżeli posiada przynajmniej 1 żeton Siły. Ten Poszukiwacz traci 1 punkt Siły, a twój Poszukiwacz otrzymuje 1 punkt Siły.
Zaklęcie Hydry - Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne, właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie też innych, wybranych przez ciebie Poszukiwaczy (możesz także wybrać siebie). Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy, ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Q: Zgodnie z instrukcją:
Instrukcja pisze:• Na istoty z Krainy Wewnętrznej (ani z kart Alternatywnych
Zakończeń) nie działają Zaklęcia, nie można się też im
wymykać.
Nie możesz rzucić Dotyku Śmierci (ani tego drugiego Zaklęcia na Moc) na istoty z kart Alternatywnych Zakończeń. Przy okazji, Władca Demonów czy Orli Król i pozostali nie są Wrogami. Są istotami, ale nie Wrogami. Wrogami jest np. Lew wyciągnięty z kart Przygód czy inna Strzyga. Smok, wyciągnięty z kart Przygód także jest Wrogiem, ale np. Smok wylosowany podczas badania karty Jaskinia jest już istotą.

===

Q2: Jeżeli Poszukiwacz B wybrał, iż będzie ono działać na wszystkich Poszukiwaczy w grze, włącznie ze sobą, to straci 2 punkty Siły, ale zyska 1 punkt Siły. Więc i tak będzie na ujemnym.

Jeżeli wybrał wszystkich, poza sobą (czyli jedynie Poszukiwacza A), to:

- Jeżeli Poszukiwacz A ma jakieś punkty Siły, to stracą obaj po 1. punkcie, a więc nic się nie zmieni.
- Jeżeli Poszukiwacz A nie ma żadnych punktów Siły, to rzucona Hydra nie przyniesie rezultatu i Poszukiwacz B straci 1 punkt Siły.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Gappeq »

Wojownik posiada 2x kiścień. Czy to znaczy że może rzucać trzema kośćmi?

Wojownik może posiadać 2 bronie (kiścień jest bronią). Kiścień pozwala podczas walki na rzucanie 2 kośćmi podczas rzutu ataku i zsumowanie wyników
Ostatnio zmieniony niedziela 10 lip 2016, 20:36 przez Gappeq, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Wiktor »

Proszę przytocz tekst umiejętności Wojownika i tekst z karty Kiścienia.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Bludgeon »

Gappeq pisze:Wojownik posiada 2x kiścień. Czy to znaczy że może rzucać trzema kośćmi?

Wojownik może posiadać 2 bronie (kiścień jest bronią). Kiścień pozwala podczas walki na rzucanie 2 kośćmi podczas rzutu ataku i zsumowanie wyników
Nie, nie może rzucać 3 kośćmi.


What a view.
Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 30

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: sardo »

1. Czy można teleportować się za pomocą zaklęcia Teleport lub przedmiotu Eliksir Lotu do Więzienia na planszy Miasta?

2. Czy po skutecznym użyciu zdolności Czarodzieja Ognia następuje jeszcze walka?
Za każdym razem, kiedy wdasz się w
walkę z Poszukiwaczem lub istotą, tuż przed
jej rozpoczęciem możesz razić strumieniem
ognia. Rzuć jedną kością i dodaj swoją
Moc. Jeżeli wynik jest wyższy od Siły
Poszukiwacza, traci on jeden punkt Życia.
Jeżeli wynik jest wyższy od Siły sitoty,
zostaje ona zabita (nie możesz zachowywać
zabitych w ten sposób Wrogów jako
trofeum). Jeżeli wynik jest równy lub niższy
od Siły Poszukiwacza lub istoty, strumień
ognia nie wywołuje żadnego efektu, a walka
przebiega normalnie (z tym wyjątkiem,
że nie możesz rzucać kością za swój rzut
ataku).
3. Po wygranej walce w Skarbcu należy przenieść się na obszar, który wyznaczony jest przez różnicę skuteczności ataku. Co w przypadku jeśli na takim obszarze leży karta terenu i takiego obszaru nie ma już na planszy?

4. Co w przypadku, gdy Poszukiwacz wykona zadanie Czarownika, a na obszarze Czarownika leży karta terenu?

5. Czy w alternatywnym zakończeniu Wszyscy Przeciw Wszystkim, Poszukiwacze walczą ze sobą w trakcie jednej tury rozpoczętej przez gracza, który wstąpił na obszar Korony Władzy czy są to kolejne tury?
* Wszyscy Poszukiwacze, którzy nie posiadają
Talizmanu (z wyjątkiem Poszukiwacza, który
jako pierwszy trafił na obszar Korony Władzy),
przegrywają. Pozostali Poszukiwacze przesuwają
się natychmiast na obszar Korony Władzy.
-
Poszukiwacz, który jako pierwszy trafił na obszar
Korony Władzy, musi wybrać Poszukiwacza,
którego zaatakuje. Zwycięzca zmusza pokonanego
do utraty Życia (nie może zabrać mu Przedmiotu
ani złota). Zwycięzca musi następnie wybrać
innego Poszukiwacza, którego zaatakuje (nie może
wybrać pokonanego, chyba, że jest on jedynym
Poszukiwaczem, który pozostał w grze). Jeśli
którykolwiek atak zakończy się remisem, ci sami
Poszukiwacze natychmiast walczą ponownie.

Poszukiwacze muszą atakować siebie w ten
sposób, dopóki w grze nie pozostanie tylko jeden
z nich. Ostatni pozostały przy życiu Poszukiwacz wygrywa!
-
Kiedy Poszukiwacz atakuje, może wybrać walkę lub
walkę psychiczną. Nie może tego zrobić, jeśli to on
zostanie zaatakowany przez innego Poszukiwacza.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Mały Nemo »

1. Nie. Instrukcja, na stronie 1o mówi:
Rulebook pisze:Poszukiwacz nie może dobrowolnie wejść na ten obszar,
chyba że w efekcie gry lub spotkania zostanie wtrącony do
Więzienia.
A więc dobrowolnie wejść nie można na ten obszar w żaden sposób. Jedynie w wyniku badania efektu wtrącenia do Więzienia można tam wejść.

2. Rozumiem, że chodzi Ci o walkę z Poszukiwaczem? Jeżeli tak, to tak - po użyciu zdolności następuje normalna walka.

3. Pozostajesz na obszarze Skarbca, a w następnej turze musisz walczyć z Panem Ciemności ponownie.

4. W takim przypadku zadanie Czarownika zostaje wykonane, ale Poszukiwacz nie zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika ani nie otrzymuje żadnej nagrody za wykonanie zadania.

5. Wszystko się dzieje podczas jednej tury.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 40

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: nakago »

siema, kope lat ;)

Poszukiwacz Alchemik odkrywa karte przedmiot, ktory nakazuje mu go zatrzymac, moze od razu wymienic go na zloto?
co jest wazniejsze opis karty czy specjalna zdolnosc Alchemika?
hmmm?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Mały Nemo »

nakago pisze:siema, kope lat ;)

Poszukiwacz Alchemik odkrywa karte przedmiot, ktory nakazuje mu go zatrzymac, moze od razu wymienic go na zloto?
co jest wazniejsze opis karty czy specjalna zdolnosc Alchemika?
hmmm?
Hej, trochę nie rozumiem pytania.

Generalnie Alchemik zawsze może wymienić na złoto Przedmioty, za wyjątkiem tych, których nie może posiadać. Jeżeli masz więcej Przedmiotów jako limit, zamiast ich odkładać na obszar, możesz je przetopić na złoto.

Nie wiem, czy słyszałeś, ale organizujemy kolejny zjazd, tym razem w Gdańsku. Gdybyś był zainteresowany... ;) Więcej info tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewforum.php?f=251


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ