Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16404
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » poniedziałek 16 lip 2012, 13:27

sardo pisze:Teraz pytanie jaka jest kolejność rozpatrywania?
B traci 2 Życia i walczy za niego Feniks?
B traci 2 Życia i nie może za niego walczyć Feniks więc musi walczyć sam?
A zabija Dotykiem Śmierci Feniksa?


Nie jest to znowu jakoś bojowo wytłumaczone w instrukcji ("wsio Poszukiwacze rzucają Zaklęcia naraz"), więc skłaniałbym się do dwóch różnych interpretacji.

Pierwsza mniej lub bardziej zgodna z instrukcją byłaby taka, iż obaj Poszukiwacze jednak rzucają te Zaklęcia naraz. A więc Dotyk Śmierci zabija Feniksa.

===

Fanowską z kolei zasadą proponowałbym grać, iż najpierw atakujący rzuca swe Zaklęcia, a następnie broniący się (przyjmując, iż wciąż żyje i może kontynuować jakąkolwiek walkę). Wtedy najpierw rzucany jest Dotyk Śmierci i jeżeli broniący wciąż żyje, może przyzwać Feniksa, który będzie walczył zamiast niego.

I drugie pytanie odnośnie Zaklęcia Hydry. Czy można go użyć na zaklęcie Przeniesienia? I jak zadziała? Gracz A rzuci na początku swojej tury zamieniając się z B, a B rzuci Hydre i zdecyduje, że używa Przeniesienia na siebie.


Dosyć trudne pytanie zadałeś. Najłatwiejszą odpowiedzią byłoby "nie". Przeniesienie jest takim specyficznym Zaklęciem, iż zaczyna się sypać jego mechanika, jeżeli zostałoby rzucone ono jednocześnie na jeszcze innego Poszukiwacza.

Tym niemniej w grze na dwie osoby powielone Przeniesienie nie zmienia sytuacji na planszy. Czyli najpierw wywiera efekt oryginalne Przeniesienie i Poszukiwacze zamieniają się miejscami, a następnie powielone Przeniesienie, ale ono traci sens, ponieważ Poszukiwacz nie może zamienić się sam z sobą na miejsca. Należy zwrócić uwagę, iż Hydra jest rzucana na innego Poszukiwacza, ale jedynie w charakterze "rzuć na siebie". Zdanie "Wybierz innego Poszukiwacza" jest już efektem Zaklęcia, a tego Hydra nie modyfikuje.

W grze na trzy osoby i więcej jest już o wiele łatwiej. Gracze po prostu zamieniają się miejscami z oryginalnym celem efektu Zaklęcia. Także Poszukiwacz z "Wybierz innego Poszukiwacza" będzie przeskakiwał z miejsca na miejsce dotąd, aż wszystkie Hydry zostaną rozpatrzone. Oczywiście to ma jedynie sens wtedy, gdy co najmniej trzech Poszukiwaczy bierze aktywny udział w sytuacji (przykładowo gracz A rzuca Przeniesienie, targetując gracza B, a gracz B rzuca Hydrę, targetując w nią gracza C.).
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!
Obrazek


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 23

Postautor: sardo » wtorek 31 lip 2012, 18:19

Sytuacja jest taka: Poszukiwacz musi rzucić kością i chce użyć czterolistnej koniczyny za powiedzmy 6, a inny chce użyć na niego Pecha. Który efekt ma pierwszeństwo?

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16404
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » wtorek 31 lip 2012, 18:22

sardo pisze:Sytuacja jest taka: Poszukiwacz musi rzucić kością i chce użyć czterolistnej koniczyny za powiedzmy 6, a inny chce użyć na niego Pecha. Który efekt ma pierwszeństwo?


http://forum.magiaimiecz.eu/viewt ... 9670#89670
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!
Obrazek


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 23

Postautor: sardo » wtorek 14 sie 2012, 10:36

Sorry za powtórzenie pytania i dzięki za nakierowanie ;)
---
To pora na coś nowego:
1. Czy Fałszywy Graal można przetopić w złoto u Alchemika w Mieście? Czy postać - Alchemik może to zrobić? Czy dzięki przyjacielowi - Alchemikowi można to zrobić? Czy zaklęcie - Alchemia nam na to pozwala?
(podejrzewam że będzie jedna odpowiedź do wszystkich sytuacji ale zapytam dla pewności)

2. Poszukiwacz ma przyjaciela Alchemika i 4 przedmioty czyli maksymalnie. Losuje 1 kartę która okazuje się przedmiotem. Czy w tym momencie poszukiwacz może przetopić w złoto jeden z posiadanych przedmiotów aby zrobić miejsce dla nowego?
Podobna sytuacja jest z użyciem jakiegoś eliksiru czy odrzuceniem mapy skarbów (za mieszki złota).

Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Postautor: Draugnimir » wtorek 14 sie 2012, 11:37

Nie wiem, jak w przypadku pytania nr 1 (bo to Przedmiot "przymusowy" i nie jestem pewien, czy można się go z własnej woli pozbyć w ten sposób), natomiast co do drugiej kwestii powiedziałbym, że można tak zrobić - zdaje się, że żaden z tych Przedmiotów i Przyjaciół nie ma określonej fazy, w której można go użyć, a zatem można byłoby chyba założyć, że wywołanie efektu jest dozwolone w dowolnym momencie. Tak przynajmniej ja rozumuję, nie wiem, czy ostatni FAQ jakoś inaczej nie reguluje tej kwestii.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 14 sie 2012, 12:00

Sprawa 1: niestety nie zacytowałeś kart (ojej, a w regulaminie jest napisane ;>), więc będę się domyślał jak to dokładnie było: otóż Fałszywego Graala nie można odrzucić z własnej wol, a w przypadku zamiany go na złoto właśnie odrzucamy kartę przedmiotu i bierzemy złoto. Graala możemy pozbyć się (poza sposobem opisanym na jego karcie):
- gdy instrukcja mówi żeby odłożyć kartę przedmiotu, a nie mamy innego;
- gdy instrukcja mówi, żeby odłożyć losowy przedmiot i mamy trochę szczęścia, że padnie akurat na Graala

Sprawa 2: nie wiem jak się ma do tego instrukcja, ale ja zawsze na to pozwalałem. Pozwalałem również nowoznaleziony przedmiot tak potraktować (czyli nie, że odrzucamy jakiś przedmiot, żeby podnieść nowy i już starego nie możemy tknąć, tylko biorę przedmiot, używam/zamieniam na złoto/cokolwiek i ewentualny nadmiar odrzucam)
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16404
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » wtorek 14 sie 2012, 12:56

sardo pisze:Sorry za powtórzenie pytania i dzięki za nakierowanie ;)
---
To pora na coś nowego:
1. Czy Fałszywy Graal można przetopić w złoto u Alchemika w Mieście? Czy postać - Alchemik może to zrobić? Czy dzięki przyjacielowi - Alchemikowi można to zrobić? Czy zaklęcie - Alchemia nam na to pozwala?
(podejrzewam że będzie jedna odpowiedź do wszystkich sytuacji ale zapytam dla pewności)

2. Poszukiwacz ma przyjaciela Alchemika i 4 przedmioty czyli maksymalnie. Losuje 1 kartę która okazuje się przedmiotem. Czy w tym momencie poszukiwacz może przetopić w złoto jeden z posiadanych przedmiotów aby zrobić miejsce dla nowego?
Podobna sytuacja jest z użyciem jakiegoś eliksiru czy odrzuceniem mapy skarbów (za mieszki złota).


Na oba pytania "tak".

1. Graala nie można porzucić na obszar. Jedynie. W pozostałych przypadkach możesz normalnie się go pozbyć, z tym osobiście zamienić w złoto. Pamiętaj, iż Graal jednak wchodzi w Twój stan posiadania, więc bez względu na to w jaki sposób się go później pozbędziesz, to i tak wywoła on swój efekt.

2. Przed zdecydowaniem się badać ten Przedmiot możesz wykonać wszelkie akcje w tym rzucić Zaklęcia. Więc możesz pozamieniać w złoto wszystko lub część z Twojego dobytku, a następnie wziąć wylosowany Przedmiot.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!
Obrazek


AsNied
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 38

Postautor: AsNied » poniedziałek 17 gru 2012, 23:16

Witam. (Nowy ;) )

Zabawę zacząłem w latach 80'tych w MiM. Teraz przerzuciłem się na TMiM 4th. Ale od zawsze nurtowało mnie jedno, a szczególnie zaczęło teraz. Chodzi o tzw. ograniczone zasoby.

Pytanie jest następujące:
Q: Czy stosy kart Przygoda/Czary/Itd "przewijamy" po ich skończeniu? Tzn. Czy tasujemy stos kart Odrzuconych i ponownie tworzymy stos do ciągnięcia? Od zawsze grałem w ten sposób, a w instrukcji nie mogę się tego doczytać.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16404
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » poniedziałek 17 gru 2012, 23:37

Witamy na forum!

Zgadza się, tak właśnie robimy. Jestem pewien, iż gdzieś w zasadach jest o tym wspomniane, jeżeli nie w podstawowych, to w dodatkach. Ale zgadza się - karty się przewija i z nich tworzy nowy stos.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!
Obrazek


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Postautor: Rebelix » wtorek 18 gru 2012, 16:55

Jeśli Ci na tym zależy to możesz zajrzeć do instrukcji od podstawki na str 13 do rozdziału Otrzymywanie Zaklęć.. widnieje tam zdanie:
"Kiedy talia się wyczerpie, należy przetasować stos odrzuconych kart Zaklęć i położyć go koło planszy koszulkami do góry - oto nowa talia Zaklęć"

Nie wiem czy akurat w tej instrukcji jest też mowa o kartach Przygód ale zasada jest ta sama.

Awatar użytkownika
deaddrone
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 14:05
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:

Postautor: deaddrone » piątek 03 maja 2013, 15:12

Witam

Na ostatnio rozegranej partii TMIMa mieliśmy parę pytań co do pewnych kart:

1. Poszukiwacz Czarnowidz - jego zdolności mówią, że:
- Za każdym razem, kiedy dowolny Poszukiwacz wylosuje Wroga, możesz odzyskać 1 punkt Losu.
- Za każdym razem, kiedy dowolny Poszukiwacz wylosuje Zdarzenie, możesz otrzymać 1 Zaklęcie (jeżeli pozwala Ci na to twoja Moc).

Pytanie: Czy zwrot "dowolny Poszukiwacz" dotyczy również samego Czarnowidza tzn. czy kiedy Czarnowidz wylosuje Wroga/Zdarzenie odzyskuje/otrzymuje 1 punkt Losu/Zaklęcie?

2. Opiekunka Kurhanu

tekst karty: "Opiekunka kurhanu pozostanie na tym obszarze do końca gry. Możesz odrzucić dowolne ze swoich trofeów, aby otrzymać 1 punkt Siły lub Mocy za każde trofeum"

pytanie: Czy gracz może odrzucić wszystkie/kilka trofeów aby otrzymać kilka punktów Siły/Mocy? Np. Mam w sumie 5 kart trofeów - odrzucam je wszystkie i biorę sobie 1 punkt Siły i 4 punkty Mocy za jednym razem?

(graliśmy na razie tak, że można wymienić 1 trofeum podczas odwiedzin Opiekunki kurhanu, żeby gra była bardziej zbalansowana.

3. Niestabilny Eliksir

tekst karty: "Możesz wypić ten eliksir w dowolnym momencie aby rzucić 1 kością (...)" dalej są wymienione wyniki i tekst karty się kończy (nie ma informacji, że po wypiciu należy odrzucić kartę na stos kart odrzuconych jak w przypadku innych tego typu Przedmiotów.

Pytanie: Czy Poszukiwacz może "pić" ten eliksir nieskończoną ilość razy kiedy chce? Czy może go wykorzystać tylko raz a potem jednak odrzucić jego kartę?

(graliśmy tak, że odrzucamy raz wypity eliksir).

Będę wdzięczny za pomoc :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16404
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » piątek 03 maja 2013, 15:30

Pytanie: Czy zwrot "dowolny Poszukiwacz" dotyczy również samego Czarnowidza tzn. czy kiedy Czarnowidz wylosuje Wroga/Zdarzenie odzyskuje/otrzymuje 1 punkt Losu/Zaklęcie?


Tak jest, "dowolny Poszukiwacz" to także "Czarnowidz".

deaddrone pisze:pytanie: Czy gracz może odrzucić wszystkie/kilka trofeów aby otrzymać kilka punktów Siły/Mocy? Np. Mam w sumie 5 kart trofeów - odrzucam je wszystkie i biorę sobie 1 punkt Siły i 4 punkty Mocy za jednym razem?


Tak, zgadza się. Możesz odrzucić wsio 5 trofeów i wziąć 1 punkt Siły oraz 4 Mocy.

deaddrone pisze:3. Niestabilny Eliksir

tekst karty: "Możesz wypić ten eliksir w dowolnym momencie aby rzucić 1 kością (...)" dalej są wymienione wyniki i tekst karty się kończy (nie ma informacji, że po wypiciu należy odrzucić kartę na stos kart odrzuconych jak w przypadku innych tego typu Przedmiotów.

Pytanie: Czy Poszukiwacz może "pić" ten eliksir nieskończoną ilość razy kiedy chce? Czy może go wykorzystać tylko raz a potem jednak odrzucić jego kartę?


Wyrazy "wypić" i "odrzucić" są w tym przypadku synonimami. Porównaj tenże Eliksir z eliksirami np. ze Żniwiarza. Zapis o odrzuceniu się po prostu nie zmieścił, ale to nie oznacza, iż można ten eliksir pić na raty ;). Więc tak, dobrze zagraliście :).
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!
Obrazek


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Postautor: Rebelix » piątek 03 maja 2013, 19:55

A odpowiem sobie na pytania... a nie, Nemo już to zrobił... nothing to do here

P.S. Możesz usunąć ten post Nemo. ;)

Niemir
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: czwartek 31 paź 2013, 14:30
Lokalizacja: BB
Płeć:

Postautor: Niemir » czwartek 31 paź 2013, 14:37

Witam wszystkich, chciałbym zadać swoje pytania:
Q1: Czy jeśli Poszukiwacz nie posiada zdolności walki psychicznej to może walczyć na moc z Orlim Królem, Panem Ciemności oraz innymi wrogami posiadającymi oba parametry?

Q2: "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął, natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić."
A: Czy jeśli posiadam zadanie, które nakazuje mi udać się na Przeklętą Polanę, a znajduję się obecnie w Krainie Zewnętrznej i tak na prawdę jedyną drogą jest Most Strażnika, to muszę podejmować próby przejścia na drugą stronę aż do skutku, czy mogę skorzystać z innych możliwości, próby wyrzucenia 6 w Gospodzie, albo czekać na możliwość zbudowania lub kupienia tratwy?
B: Czy jeśli posiadam zadanie "Zabij jednego smoka", a jakiś się znajduje na planszy to muszę się niezwłocznie udać się do niego i podjąć próbę pokonania go nawet jeśli sukces jest możliwy w przypadku kiedy ja wyrzucę 6 a smok 1 lub jeśli moja wygrana w ogóle nie jest możliwa?


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16404
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » czwartek 31 paź 2013, 17:18

Q1: Tak.

Q2: Nie, nie musisz. Jeżeli masz zadanie np. Udaj się do Miasta i podczas ruchu wyrzucisz tyle oczek, by pójść albo do Miasta, albo na Skały , to możesz przejść się na Skały. Ale, jeżeli masz zadanie "Oddaj 1 Magiczny Przedmiot", a Twoim jedynym Magicznym Przedmiotem jest Kula Jasnowidzenia, to musisz ją odrzucić i wykonać zadanie.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!
Obrazek


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Postautor: Rebelix » czwartek 31 paź 2013, 21:17

Z tymi zadaniami które trzeba wykonywać przy najbliższej okazji to nie jest tak, że musisz rzucić wszystko inne i robić co w Twojej mocy żeby je wypełnić. Chodzi tutaj o to, że kiedy już spełniasz warunek zadania to musi ono zostać wykonane, nie możesz sobie tego odłożyć na później.

Przykład:
Masz zadanie pójścia do gospody, to znaczy, że możesz sobie swobodnie chodzić gdzie chcesz nawet jeśli w rzucie za ruch masz tyle oczek coby trafić na obszar gospody to i tak możesz iść w inną stronę. Ale gdy już staniesz na obszarze gospody to w tej turze musisz wykonać to zadanie, nie możesz powiedzieć "teraz jeszcze nie, dopiero jak następnym razem trafię do gospody to wypełnię zadanie".

Inny przykład:
Masz za zadanie oddać 1 punkt siły ale obecnie nie posiadasz żadnego (czerwonego stożka). Trafiasz na kartę spełniającą życzenie i masz do wyboru punkt siły, mocy, życia itp. Nie musisz wybierać punktu siły już teraz, możesz np. wziąć punkt mocy ale jeśli zdecydujesz się wziąć punkt siły to musisz go oddać żeby wypełnić zadanie, nie możesz powiedzieć: "teraz jeszcze nie, dopiero jak zdobędę następny punkt siły to wypełnię zadnie".

Niemir
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: czwartek 31 paź 2013, 14:30
Lokalizacja: BB
Płeć:

Postautor: Niemir » piątek 01 lis 2013, 01:41

Dzięki za te odpowiedzi, teraz kwestia tych zadań jest dla mnie jaśniejsza :)
Następne pytanie narodziło się podczas dzisiejszej rozgrywki:
Q: Jak się zachować w sytuacji kiedy Poszukiwacz walczy na KW z Królową Lodu, Orlim Królem albo Władcą Demonów i użyje przeciw nim Zaklęcia Dotyk Śmierci - "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki z innym Poszukiwaczem lub istotą. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie na Poszukiwacza traci on 2 punkty Życia. Jeśli na istotę, zostaje ona zabita. Wrogów zabitych w ten sposób możesz zatrzymać jako trofea." Czy zaklęcie zabija Wroga czy pozbawia go 2 punktów Życia?


I może jeszcze jedno pytanie:
Q2: Poszukiwacz A rzuca Zaklęcie Wyssanie Siły na Poszukiwacza B, który następnie używa Zaklęcia Hydry i wybiera że będzie ono działać na wszystkich Poszukiwaczy w grze. Kto w tej sytuacji coś zyskuje a kto traci?
Wyssanie Siły - Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury, jeżeli posiada przynajmniej 1 żeton Siły. Ten Poszukiwacz traci 1 punkt Siły, a twój Poszukiwacz otrzymuje 1 punkt Siły.
Zaklęcie Hydry - Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne, właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie też innych, wybranych przez ciebie Poszukiwaczy (możesz także wybrać siebie). Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy, ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania.

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16404
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » piątek 01 lis 2013, 14:38

Q: Zgodnie z instrukcją:
Instrukcja pisze:• Na istoty z Krainy Wewnętrznej (ani z kart Alternatywnych
Zakończeń) nie działają Zaklęcia, nie można się też im
wymykać.


Nie możesz rzucić Dotyku Śmierci (ani tego drugiego Zaklęcia na Moc) na istoty z kart Alternatywnych Zakończeń. Przy okazji, Władca Demonów czy Orli Król i pozostali nie są Wrogami. Są istotami, ale nie Wrogami. Wrogami jest np. Lew wyciągnięty z kart Przygód czy inna Strzyga. Smok, wyciągnięty z kart Przygód także jest Wrogiem, ale np. Smok wylosowany podczas badania karty Jaskinia jest już istotą.

===

Q2: Jeżeli Poszukiwacz B wybrał, iż będzie ono działać na wszystkich Poszukiwaczy w grze, włącznie ze sobą, to straci 2 punkty Siły, ale zyska 1 punkt Siły. Więc i tak będzie na ujemnym.

Jeżeli wybrał wszystkich, poza sobą (czyli jedynie Poszukiwacza A), to:

- Jeżeli Poszukiwacz A ma jakieś punkty Siły, to stracą obaj po 1. punkcie, a więc nic się nie zmieni.
- Jeżeli Poszukiwacz A nie ma żadnych punktów Siły, to rzucona Hydra nie przyniesie rezultatu i Poszukiwacz B straci 1 punkt Siły.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!
Obrazek


Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Gappeq » niedziela 10 lip 2016, 13:49

Wojownik posiada 2x kiścień. Czy to znaczy że może rzucać trzema kośćmi?

Wojownik może posiadać 2 bronie (kiścień jest bronią). Kiścień pozwala podczas walki na rzucanie 2 kośćmi podczas rzutu ataku i zsumowanie wyników
Ostatnio zmieniony niedziela 10 lip 2016, 20:36 przez Gappeq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1271
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Wiktor » niedziela 10 lip 2016, 15:00

Proszę przytocz tekst umiejętności Wojownika i tekst z karty Kiścienia.



Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Gavriel i 1 gość