Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

Moim zdaniem ropucha nie powinna niczego posiadać ani zdobywać (poza zaklęciami). Inaczej po dwóch turach wróciłaby na swoje pole i zabrała wszystko co straciła.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6181
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Co do zaklęć:
Instrukcja pisze:Ropuchy nie mogą otrzymywać ani rzucać Zaklęć. Poszukiwacz
zamieniony w Ropuchę zachowuje jednak wszystkie karty Zaklęć,
które otrzymał przed przemianą – po prostu nie będzie mógł z nich
skorzystać, dopóki nie powróci do swej pierwotnej postaci.
I mi tego tłumaczyć nie musisz, mnie tylko zastanawia niekonsekwencja w rozumowaniu Kaktusiaka ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

czytaliście może kartę ropuchy? O ile pamiętam jest tam napisane że nie może posiadać ani przyjaciół, ani przedmiotów


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6181
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

guciomir pisze:czytaliście może kartę ropuchy? O ile pamiętam jest tam napisane że nie może posiadać ani przyjaciół, ani przedmiotów
No właśnie jest napisane, że ma odrzucić ich w chwili zamiany, nic więcej na ten temat nie ma ani na karcie żabki, ani w instrukcji (przynajmniej w części poświęconej żabkom)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Odrzucenie, a zdobycie nowych to 2 różne sprawy. Przedmioty się nosi, targa za sobą, a przyjaciele lezą za tobą sami, więc nie wiem w czym problem.
Kwestia zaklęć i przedmiotów jest prosta, nie może mieć ale przyjaciół to się nie zgodzę. Porzucić, ok. Ale dlaczego ma nie zdobyć nowych przyjaciół? Co stoi na przeszkodzie?


Awatar użytkownika
Battonsson
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 334
Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Battonsson »

Ha właśnie odkryłem dlaczego Ropucha nie może posiadać przyjaciół, przedmiotów ani złota, mimo że nie jest to explicite wyrażone w Instrukcji! :)

Otóż proszę się przyjrzeć karcie normalnego Poszukiwacza i karcie Ropuchy:
(to są jakieś karty po hiszpańsku, ale to tylko przykład)
Obrazek

Widzicie u dołu karty Ropuchy oznaczenie miejsca na Przedmioty i Przyjaciół, a z prawego boku na złoto? Ja nie wiedzę i to moim zdaniem przesądza sprawę :P.


Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Battonsson pisze:Widzicie u dołu karty Ropuchy oznaczenie miejsca na Przedmioty i Przyjaciół, a z prawego boku na złoto? Ja nie wiedzę i to moim zdaniem przesądza sprawę :P .
A to znalazłeś argument! Dobre :D


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

W gruncie rzeczy racja. Więcej polemizować nie będę i przyznaję (z trudem) rację Rogusiowi.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6181
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

To, że jest żabą? A co stoi na przeszkodzie, żeby podnosił nowe przedmioty? Przecież ma 1 Siły - tyle co Dzik, albo Jasnowidz ze starego MiM - a Jasnowidz mógł nosić Przedmioty. Poza tym to nadal Poszukiwacz - Poszukiwacze mogą mieć Przedmioty. Udowodnij błąd w tym rozumowaniu.

A nie widziałem postów na nstępnej stronie, gdzie już się wyjaśniło :P
A kaktusiak się kłóci tylko po to, żeby się kłócić, bo mu ciężko uwierzyć w tak oczywistą rzecz, że ja mam rację :P


Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

Czy da się jakoś uchronić przed zaklęciem "Pech" ("Wynik rzutu kości automatycznie wynosi 1 i nie można ponowić tego rzutu")? Czy nagroda za zadanie (Dar zwierząt), gdzie dodajesz do wyniku rzutu 1, 2 lub 3, albo koniczyną dają tu coś?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23514
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Etamin pisze:Czy da się jakoś uchronić przed zaklęciem "Pech" ("Wynik rzutu kości automatycznie wynosi 1 i nie można ponowić tego rzutu")? Czy nagroda za zadanie (Dar zwierząt), gdzie dodajesz do wyniku rzutu 1, 2 lub 3, albo koniczyną dają tu coś?
1. Ochroną przed "Pechem" są Zaklęcia typu Rozproszenie Magii. Odbicie nie. Nic nie chroni przed efektem Daru Zwierząt.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

Czyli mogę użyć Daru Zwierząt po tym jak ktoś zastosuje na mnie Pech, by dodać 1,2 lub 3 do tej jedynki? To nie jest przecież ponawianie rzutu. Pytam bo teraz w TMiMie odpowiednikiem Przeistoczenia z MiMa jest Pech i nasyłanie Żniwiarza na kogoś. Efekt jeszcze gorszy, bo nie zachowuje się punktów Siły i Mocy.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23514
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Etamin pisze:Czyli mogę użyć Daru Zwierząt po tym jak ktoś zastosuje na mnie Pech, by dodać 1,2 lub 3 do tej jedynki? To nie jest przecież ponawianie rzutu. Pytam bo teraz w TMiMie odpowiednikiem Przeistoczenia z MiMa jest Pech i nasyłanie Żniwiarza na kogoś. Efekt jeszcze gorszy, bo nie zachowuje się punktów Siły i Mocy.
Nie. Pech jest używany przed rzutem kością. A Dar Zwierząt może zostać użyty po rzucie kością.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Chwila, przed moim rzutem kością przeciwnik rzuca na mnie pech, wyrzuciłem 1 i nie mogę wyniku przerzucic. Nastepnie uzywam Daru zwierzat (bo jestem juz po rzucie) i dodaje do wyniku 1, 2 lub 3. Czy dobrze rozumiem?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23514
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Dobra, doczytałem się, iż faktycznie Pech sugeruje, że rzut kością został wykonany, mimo iż faktycznie go nie było. Czyli poniekąd możesz użyć Daru Zwierząt na efekcie, którego tak naprawdę nie było (rzut kością).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Jezeli chodzi o koniczyne, to ona dziala podobnie jak pech (jezeli dobrze pamietam tekst obu kart). Wiec jezeli ktos uzyje koniczyny ZANIM inny gracz rzuci pecha, to koniczyna zadziala, a zaklecia pecha nie bedzie mozna rzucic (bo do rzutu koscia nie dojdzie, wiec nie mozna go zamieniac na 1)


hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: hebi »

No ale wtedy rodzi się pytanie co ma pierszeństwo , zaklęcie czy koniczyna.
No bo przypuścmy ze ktos na kogoś nasyła żniwiarza i odrazu mówi że rzuca pech.

Choć po namyśle jednak koniczyna czy tam zwichrowane kości mają pierszeństwo ponieważ pisze w opisie że zamiast rzucić kością możesz wybrać wynik.


Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Pierwszeństwo w Talismanie ma ten kto pierwszy rzuca zaklęcie / użyje zdolności.


hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: hebi »

No tak ale w przypadku Pecha żeby rzucić zaklęcie musi być wykonywany rzut kością , lecz przy użyciu koniczyny unikamy tego obowiązku i jednocześnie wybieramy wynik.Wiec nie ma rzutu nie ma pecha.


Kludi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 00:08
Lokalizacja: Malbork
Płeć:

Post autor: Kludi »

Witam. Dzisiaj rozegraliśmy partyjkę Talismana no i oczywiście nie odbyło się to bez kłótni(niestety). Prosiłbym, żebyście wy - eksperci rozstrzygnęli nasze spory ;).

1. Zmiana charakteru Druidem bądź kosturem druida:
a. Kiedy zmiana może nastąpić? Przed wykonaniem ruchu? Czy można rzucić kością za ruch i dopiero wtedy zmienić charakter? Przykład: Mój brat jest zły. Rzucił za ruch "4", dopatrzył się, iż ma możliwość wejścia do kaplicy - może zmienić charakter na dobry?
b.Trafiłem do wioski, idę do mistyka. Jeżeli u mistyka wyrzucę kością na zmianę charakteru to czy muszę go zmienić będąc druidem lub posiadając kostur?
c.Jestem dobry. Podczas badania obszaru znalazłem przedmiot którego nie może posiadać dobry poszukiwacz. Mogę zmienić charakter i wziąć ten przedmiot?

2. Karta na polu innym niż "Wylosuj kartę"
Przykład: Na polu świątyni znajduje się przedmiot(został tam wywiany np). Czy gracz stając na polu Świątynia musi zabrać ten przedmiot, czy może go "olać" i po prostu rzucić na świątynie?

3. Widzę, że jest tu dyskusja na temat zaklęcie Pech, więc zadam pytanie bo coś mi tu nie pasuje. Czy zaklęcie pech może zostać odbite? Przykład: Mój brat trafił na Żniwiarza, rzucam na niego zaklęcie "Pech". On natomiast rzuca zaklęcie "Odbicie". Co się dzieje? Czy
a. Ja dostaje jedynkę na Żniwiarza? (mało prawdopodobne, ale wole się upewnić)
b. Ja dostaję pecha, i mój następny rzut kością na cokolwiek to "1"?

Z góry dziękuje za odpowiedź.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23514
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kludi pisze:a. Kiedy zmiana może nastąpić? Przed wykonaniem ruchu? Czy można rzucić kością za ruch i dopiero wtedy zmienić charakter? Przykład: Mój brat jest zły. Rzucił za ruch "4", dopatrzył się, iż ma możliwość wejścia do kaplicy - może zmienić charakter na dobry?
Niemal w dowolnym momencie, więc tak - może zmienić po rzucie za ruch. Może również zmienić tuż przed badaniem którejś z rzędu karty Przygody. Należy pamiętać, iż Druid może zmienić swój Charakter raz na turę, zarówno swojej turze jak i innych graczy turach.
Kludi pisze:b.Trafiłem do wioski, idę do mistyka. Jeżeli u mistyka wyrzucę kością na zmianę charakteru to czy muszę go zmienić będąc druidem lub posiadając kostur?
Tak. Ponadto w tej turze już więcej nie możesz zmienić swojego Charakteru, używając zdolności Druida lub Kostura. Wyjątkiem jednakże jest sytuacja, w której już w tej turze Druid (lub Poszukiwacz z Kosturem) zmienił swój Charakter, a wizyta u Mistyka zmusza do zmiany po raz drugi - wtedy taki Poszukiwacz musi zmienić swój Charakter po raz drugi.
Kludi pisze:2. Karta na polu innym niż "Wylosuj kartę"
Przykład: Na polu świątyni znajduje się przedmiot(został tam wywiany np). Czy gracz stając na polu Świątynia musi zabrać ten przedmiot, czy może go "olać" i po prostu rzucić na świątynie?
Nigdy nie musisz podnosić Przedmiotów, jeżeli tego nie chcesz (za wyjątkiem tych "evil" Przedmiotów jak np. Fałszywy Graal). Pamiętaj, iż najpierw badasz wsio karty na obszarze, a dopiero potem sam obszar.
Kludi pisze: Czy zaklęcie pech może zostać odbite?
Nie mam przy sobie gametextu Zaklęcia, ale nie - nie może. Pech jest rzucany na rzut kością, a nie na Poszukiwacza.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6181
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

a. Kiedy zmiana może nastąpić? Przed wykonaniem ruchu? Czy można rzucić kością za ruch i dopiero wtedy zmienić charakter? Przykład: Mój brat jest zły. Rzucił za ruch "4", dopatrzył się, iż ma możliwość wejścia do kaplicy - może zmienić charakter na dobry?
Możesz tuż przed badaniem obszaru i oczywiście zmieniając charakter na dobry musisz odrzucić Przedmioty i Przyjaciół których Dobrzy mieć nie mogą itd.
b.Trafiłem do wioski, idę do mistyka. Jeżeli u mistyka wyrzucę kością na zmianę charakteru to czy muszę go zmienić będąc druidem lub posiadając kostur?
Owszem, zmiana następuje (i ewentualnie odkładasz Przedmioty i Przyjaciół których nie może mieć postać o danym charakterze), ale możesz zmienić charakter ponownie (ale odłożonych kart podnieść od razu nie możesz)
c.Jestem dobry. Podczas badania obszaru znalazłem przedmiot którego nie może posiadać dobry poszukiwacz. Mogę zmienić charakter i wziąć ten przedmiot?
Tak.
Przykład: Na polu świątyni znajduje się przedmiot(został tam wywiany np). Czy gracz stając na polu Świątynia musi zabrać ten przedmiot, czy może go "olać" i po prostu rzucić na świątynie?
Musi badać obszar, czyli leżące na nim karty (ale nie ma przymusu podnoszenia przedmiotów) i obszar sam w sobie (czyli rzut kostką w świątyni)
3. Widzę, że jest tu dyskusja na temat zaklęcie Pech, więc zadam pytanie bo coś mi tu nie pasuje. Czy zaklęcie pech może zostać odbite? Przykład: Mój brat trafił na Żniwiarza, rzucam na niego zaklęcie "Pech". On natomiast rzuca zaklęcie "Odbicie". Co się dzieje? Czy
a. Ja dostaje jedynkę na Żniwiarza? (mało prawdopodobne, ale wole się upewnić)
b. Ja dostaję pecha, i mój następny rzut kością na cokolwiek to "1"?
c. Nie może go rzucić, bo nie wykonujesz teraz rzutu kostką i nie ma gdzie wpaść ta jedynka z Pecha :P


Ja nawet nie mam Talismana.
hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: hebi »

1 Druidem lub kosturem druida można zmienić charakter w dowolnym momencie lecz tylko raz na turę z własnej woli, a więc
a. oczywiście że może jśli nie zrobil tego wcześniej w co wątpie
b. musisz zmienić charakter bo np. jeśli zmieniłeś go wcześniej i następny gracz wyciągnie karte która odziałowywuje na graczy o danym charakterze w tedy ty też musisz sie temu poddać (nie masz możliwości już zmiany)
c.możesz wziąść ten przedmiot lecz jak pisze w opisie poszukiwacza charakter musi być określony a więc poźniej dopoki masz ten przedmiot nie możesz stać się dobry.
2. Z tego cow iem najpierw odbywamy spotkanie a więc nie musisz brać przedmiotu bo go odrazu np odrzucisz (co innego z innym rodzajem karty) więc to ty wybierasz czy olewasz ten przedmiot czy nie.
3. odp. b bo tak działa zaklecie pech (opis zaklęcia)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6181
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Nemomon pisze:Należy pamiętać, iż Druid może zmienić swój Charakter raz na turę, zarówno swojej turze jak i innych graczy turach.
hebi pisze:1 Druidem lub kosturem druida można zmienić charakter w dowolnym momencie lecz tylko raz na turę z własnej woli
Eeee? A ja tu mam przed oczami instrukcję ze strony galakty i czytam:
Instrukcja pisze:Żaden Poszukiwacz (z wyjątkiem Druida) nie może zmienić Charakteru więcej niż raz na turę.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23514
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Owszem, a ja mam przed oczami erratę, w której jest napisane:
Errata pisze:Instrukcja
Strona 15 - Zmiana Charakteru
Jest: Żaden Poszukiwacz (z wyjątkiem Druida) nie może zmienić
Charakteru więcej niż raz na turę.
Powinno być: Żaden Poszukiwacz (łącznie z Druidem) nie może
zmienić Charakteru więcej niż raz na turę.
:).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ