Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Q: Mroczna Kultystka pokonuje poszukiwacza i decyduje zabrać mu punkt życia. Pokonany korzysta z Tarczy wyrzucając 6 oczek i ocala życie. Czy w tej sytuacji Mroczna Kultystka może rzucać kostką aby otrzymać Dar od Sił Ciemności?

A: Nie, musi dojść do realnej straty punktu Życia, aby Kultystka mogła otrzymać Dar.
Q: Wypada godzina policyjna i trzeba zdjąć z planszy wszystkie odkryte karty nieznajomych. Czy w tej sytuacji zdejmujemy również tych nieznajomych na których kartach widnieje dopisek, że pozostają w tym miejscu do końca gry?

A: Tak.
Q: Poszukiwacz porzucił na terenie Miasta kartę z przedmiotem. Czy inny poszukiwacz kiedy stanie w mieście musi wybierać, czy podnieść przedmiot czy spotkać się z innym tam stojącym poszukiwaczem, bądź wykonaniem polecenia zawartego na polu Miasta? Czy może wziąć przedmiot oraz wykonać zadanie z pola bądź spotkać się z poszukiwaczem?

A: Generalnie kończąc fazę ruchu możemy wybrać jedną z następujących czynności:
- badanie obszaru
- użycie jednej ze swych zdolności specjalnych na Poszukiwaczu, ewentualnie zaatakowanie go
Przedmiot, który znajduje się na obszarze podlega pierwszej czynności kontynuowania tury. W zasadach jest bardzo wielka nieścisłość pod względem tego, co w takiej sytuacji powinno się zrobić, jako, że w paru miejscach wykonuje się te czynności w odwrotnej kolejności, jednakże w większości przypadków najpierw bada się karty znajdujące się na obszarze, a następnie obszar sam w sobie.
Q: Poszukiwacz pokonuje mocą Władcę Ciemności [Siła:8 Moc:8] i bierze jego kartę jako trofeum. Czy może go wymienić na 1 punkt siły pomimo, że pokonał go mocą? Czy może go wymienić na 1 pukt siły oraz 1 punkt mocy?

A: Zasady gry nie przewidują sytuacji, w której dany Wróg mógłby mieć więcej niźli jeden parametr, którym mógłby walczyć, jednakże najlepiej jest uznać, że danego Wroga bierzemy jako trofeum tego typu, w jakim rodzaju walki go pokonaliśmy, a więc w tym przypadku mógłby być trofeum, które jedynie może być zamienione na dodatkowe punkty Mocy.
Q: Druid posiada zapis, że jego charakter musi być zawsze ściśle określony - oznacza to, że jeśli zmieni swój charakter to nie może być już potem neutralny?

A: Może również zmienić swój Charakter na Neutralny. Najlepiej jest grać, że karta Charakteru symbolizuje Druida aktualny Charakter. Jeżeli jednak gracz zdecyduje się zmienić swój Charakter na Neutralny, to kartę Charakteru należy odrzucić. Trzeba również pamiętać, że w danej turze Druid z własnej woli może zmienić swój Charakter tylko raz (nie dotyczy sytuacji, gdy zmiana Charakteru jest wymuszona przez inne karty, czy efekty).
Q: Podczas tury poszukiwacza inny poszukiwacz rzuca czar Przeniesienia. W efekcie poszukiwacze zamieniają się miejscami. Czy obaj muszą teraz wykonać zadania które narzucają im Pola na których stanęli? Czy wykonuje je tylko poszukiwacz który akurat miał Turę? Czy wykonuje je poszukiwacz który rzucił czar?

A: Zaklęcie Przeniesienia rzucane jest jako alternatywa wykonania normalnego ruchu, a więc jedynie Poszukiwacz, który rzucał Zaklęcie, bada nowy obszar lub też używa jedną ze swych zdolności specjalnych (ewentualnie atakuje) przeciw innemu Poszukiwaczowi na tym obszarze. Oczywiście Poszukiwacz nie może rzucić tego Zaklęcia na innego Poszukiwacza, który aktualnie znajduje się na tym samym obszarze co on.
Q: Poszukiwacz zamierza przejść do Wewnętrznej krainy. Stoi 3 pola od Tajemnych Wrót i wyrzuca 6 oczek. Dochodzi do Tajemnych Wrót na których czeka Cerber. Czy może po pokonaniu Cerbera zmagać się z Tajemnymi Wrota i przejść przez nie w tej samej Turze? Czy po pokonaniu Cerbera jego tura się kończy?

A: Nie może zaatakować Cerbera. Poszukiwacz musi wyrzucić dokładnie tyle oczek, ile mu potrzeba, aby stanąć na obszarze Tajemnych Wrót. WTedy może zaatakować Cerbera. W innym przypadku musi się poruszyć na ten obszar, na który wskazuje liczba wyrzuconych oczek. Po pokonaniu Cerbera, Poszukiwacz w swojej następnej turze może zdecydować się przejść przez Tajemne Wrota, albo kontynuować swoją wędrówkę po Środkowej Krainie.
Q: Na polu pozwalającym losować 1 kartę leży przedmiot porzucony przez innego poszukiwacza. Czy Poszukiwacz który stanie na tym polu może wsiąść przedmiot i losować kartę? Czy tekst zapisany na polu mówiący, że jeśli leży na nim karta, nie losuje się już dodatkowej, odnosi się do wszystkich kart? Czy tylko do Kart spotkań?

A: W Magii i Mieczu nie ma czegoś takiego jak Karty Spotkania, one występują tylko i wyłącznie w grze wydanej przez B.P.I.R.F. Sfera - Magiczny Miecz. Jednakże wracając do samego pytania, to karta Przedmiotu znajdująca się na obszarze jest właśnie tą kartą, którą mielibyśmy losować. Na obszarach zawsze musi się znajdować tyle kart, ile maksymalnie obszar przewiduje. Jeżeli wymagana jest jedna karta i znajduje się jakaś karta, to nie losujemy nowej (chyba, że jakaś karta lub zdolność nam na to pozwala), jeżeli wymagane są dwie karty, a na obszarze znajduje się już jakaś jedna, to losujemy tyle, aby było ich dwie (czyli losujemy jedną dodatkową).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Po pokonaniu Pana Ciemności, losujemy kartę skarbu (gramy z wariantem losowego skarbu po pokonaniu Pana Ciemności w Skarbcu) i jest to przedmiot którego nie możemy posiadać ze względu na swój charakter. Co robimy w takiej sytuacji ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Q: Po pokonaniu Pana Ciemności, losujemy kartę skarbu (gramy z wariantem losowego skarbu po pokonaniu Pana Ciemności w Skarbcu) i jest to przedmiot którego nie możemy posiadać ze względu na swój charakter. Co robimy w takiej sytuacji ?
A: Póki co nie ma kart Skarbów, które mogą być używane przez Poszukiwaczy z konkretnym Charakterem.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Czy Gladiator może korzystać ze swojej pierwszej umiejętności gdy używa karte skarbu Egis ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Q: Czy Gladiator może korzystać ze swojej pierwszej umiejętności gdy używa karte skarbu Egis ?
Nie. Gladiator może używać jedynie swojej umiejętności jedynie wobec takich Pancerzy, które chronią przed stratą Życia. Ægis chroni przed przegraniem jakiejkolwiek walki.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Walczę z Panem Ciemności, pokonuję go, dostaję jako nagrodę "Płaszcz Piór". Po walce wchodzę na Równiny Grozy. Czy mogę użyć w następnej turze Płaszcz Piór aby automatycznie teleportować się do Korony Władzy bez posiadania Talismanu?

A: Tak. Wcześniej pisałem, że nie może się teleportować, aczkolwiek po zgłębieniu angielskich wordingów kilku kart, FAQów oraz instrukcji, okazuje się, że może.

Jestem na 99% pewien że autorzy gry nie przewidzieli takiej sytuacji i po prostu zapomnieli napisać iż nie może użyć tego przedmiotu w wewnętrznej krainie.


Obrazek
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Poczekamy (może) zobaczymy :)


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Płaszcz Piór i Amulet Szybkości po wykorzystaniu (po przeniesieniu się na dowolny obszar krainy w której się znajdujemy) odrzucamy na stos kart odrzuconych czy pozostawiamy na obszarze z którego rozpoczynamy ruch ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Q: Płaszcz Piór i Amulet Szybkości po wykorzystaniu (po przeniesieniu się na dowolny obszar krainy w której się znajdujemy) odrzucamy na stos kart odrzuconych czy pozostawiamy na obszarze z którego rozpoczynamy ruch ?
Odrzucamy na stos kart odrzuconych. Jednakże timing jest troszeczkę inny (chociaż i tak nie ma on znaczenia w tym przypadku) - najpierw odrzucamy Przedmiot, a następnie się przenosimy na jakiś obszar.


szutek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 13:46
Lokalizacja: Toruń
Płeć:

Post autor: szutek »

Czy "Przyzwania zaklęcia" można użyć,a by przejąć właśnie rzucony czar "Likwidacji" na posiadacza "Przyzwania" ?


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Q: Czy po użyciu Zaklęcia Dotyk Śmierci, można jeszcze zaatakować Poszukiwacza, bądź użyć przeciwko niemu specjalnej zdolności ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

szutek pisze:Czy "Przyzwania zaklęcia" można użyć,a by przejąć właśnie rzucony czar "Likwidacji" na posiadacza "Przyzwania" ?
Twoje pytanie ma o wiele więcej den, niźli na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać. Osobiście ja interpretowałbym to w taki sposób: Gracz A rzuca na Gracza B Zaklęcie Likwidacji. Ten w odpowiedzi, zanim Zaklęcie Likwidacji wywoła swój efekt, rzuca Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia, targetując na Zaklęcie Likwidacji. Następnie dochodzi do rozpatrywania w kolejności efektów tych Zaklęć: Zaklęcie Likwidacji niszczy wszystkie Zaklęcia Gracza B i schodzi na stos kart odrzuconych, ale w tym momencie zaczyna działać Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia, które powoduje, że Gracz B otrzymuje Zaklęcie Likwidacji.

A oto i druga interpretacja, Gracz A na Gracza B rzuca Zaklęcie Likwidacji. Gracz B może w tym momencie rzucić jedynie takie Zaklęcia, które bezpośrednio przeciwdziałają Zaklęciu Likwidacji, np. Rozproszenie Magii albo Odbicie. Jeżeli tego nie mogą lub nie chcą zrobić, to tracą Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia i nie mogą jego rzucić. Ta interpretacja bazuje na tym, które stwierdzenia mają wyższe, a więc szybsze znaczenie nad którymi. Bazowałem tutaj na tym, że efekty "Any Spell that has just been cast" działa "szybciej, ma priorytet nad efektami: "Cast immediately after any character casts a Spell".
Kufir pisze:Q: Czy po użyciu Zaklęcia Dotyk Śmierci, można jeszcze zaatakować Poszukiwacza, bądź użyć przeciwko niemu specjalnej zdolności ?
A: Zaklęcia Dotyku Śmieci używasz po deklaracji ataku innego Poszukiwacza. Więcej, deklaracji, że będziesz z nim walczył na Siłę (nie można użyć tego Zaklęcia deklarując walkę psychiczną). Po użyciu Zaklęcia, walka przebiega normalnie, o ile Twój przeciwnik wciąż żyje. Możesz użyć tylko tych specjalnych zdolności specjalnych, które pozwalają Ci zainicjować walkę (zwykłą).


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

A: Zaklęcia Dotyku Śmieci używasz po deklaracji ataku innego Poszukiwacza. Więcej, deklaracji, że będziesz z nim walczył na Siłę (nie można użyć tego Zaklęcia deklarując walkę psychiczną). Po użyciu Zaklęcia, walka przebiega normalnie, o ile Twój przeciwnik wciąż żyje. Możesz użyć tylko tych specjalnych zdolności specjalnych, które pozwalają Ci zainicjować walkę (zwykłą).

Jesteś tego pewien, czy po prostu Ty tak grasz?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Zaklęcie Dotyku Śmierci rzucamy tuż przed przystąpieniem do walki. Na samym Zaklęciu nie ma nic napisanego, że przerywa ono walkę, a więc zgodnie z normalnymi zasadami gry musimy ją kontynuować.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Dodam tylko, że analogicznie to samo dotyczy zaklęcia Ognista Kula ze Żniwiarza.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

8janek8 pisze:Dodam tylko, że analogicznie to samo dotyczy zaklęcia Ognista Kula ze Żniwiarza.

Ale przy Ognistej Kuli jest wszystko ładnie opisane a przy Dotyku Śmierci nie, zresztą nie zgadzam sie z tym iż :
A: Zaklęcia Dotyku Śmieci używasz po deklaracji ataku innego Poszukiwacza. Więcej, deklaracji, że będziesz z nim walczył na Siłę (nie można użyć tego Zaklęcia deklarując walkę psychiczną). Po użyciu Zaklęcia, walka przebiega normalnie, o ile Twój przeciwnik wciąż żyje. Możesz użyć tylko tych specjalnych zdolności specjalnych, które pozwalają Ci zainicjować walkę (zwykłą).


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Cast on any character or
creature who you are about
to engage in battle.

[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 8:16 pm ]
Zaprawdę Kufirze, my nie oszukujemy ;)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Kufir, przyjrzyj się obu Zaklęciom: w kwestii w której masz wątpliwości obie karty tłumaczą sprawę w takim samym stopniu.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Dwa pytania dotyczące planszy Podziemi.

Q: Co z sytuacją gdy stajemy na obszarze Celi i znajduję się tam już jakiś przyjaciel? Muszę umieścić tam jednego ze swoich przyjaciół (jeśli posiadam) i dopiero wtedy wziąć odkrytą na tym obszarze kartę Przyjaciela?
Q: Co w sytuacji gdy stajemy na obszarze Kręgu Przywołań a znajduję się tam już jakaś odkryta karta Wroga lub innego typu. Musimy przywoływać kolejnego wroga lub ciągnąć nową kartę ?

Oraz:
Q: Czy pancerze chronią nas przed utratą punktu życia w wyniki działania Karty Skarbu "Różdźka Smoczego Ognia" bądź Zaklęcia "Kula Ognia" ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Q: Co z sytuacją gdy stajemy na obszarze Celi i znajduję się tam już jakiś przyjaciel? Muszę umieścić tam jednego ze swoich przyjaciół (jeśli posiadam) i dopiero wtedy wziąć odkrytą na tym obszarze kartę Przyjaciela?
A: Dokladnie tak. Nie możesz wziąć tego Przyjaciela, którego właśnie położyłeś.
Kufir pisze:Q: Co w sytuacji gdy stajemy na obszarze Kręgu Przywołań a znajduję się tam już jakaś odkryta karta Wroga lub innego typu. Musimy przywoływać kolejnego wroga lub ciągnąć nową kartę ?
A: Wróg będący na obszarze Kręgu jst uznawanym za najbliższego Wroga w okolicy, więc musisz walczyć z nim. Jeżeli na obszarze znajdują się jakieś inne karty, to skłaniałbym się do opcji, że należy je rozpatrzyć w normalnej kolejności badania większej ilości kart.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Q: Czy pancerze chronią nas przed utratą punktu życia w wyniki działania Karty Skarbu "Różdźka Smoczego Ognia" bądź Zaklęcia "Kula Ognia" ?
Nie, dopóki pancerze chronią przed utratą punktu Życia po przegranej walce. Użycie Kuli Ognia czy Różdżki Smoczego Ognia nie jest walką.


glooth
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 234
Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: glooth »

Q: Czy zwrot "odrzuć przyjaciela" oznacza na stos kart odrzuconych czy zostawić na polu na którm się stoi? Np. przy klątwie wiedzmy

Q: Czy w walce z Panem Ciemności wolno używać przyjaciół, przedmiotów i zaklęć? "[...]walczyć może jedynie poszukiwacz (przyjaciele, zaklęcia lub przedmioty nie mogą walczyć zamiast poszukiwacza)" jeśli tak to co oznacza ten zapis w instrukcji(poprosze przykład)


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

grajek pisze:Q: Czy zwrot "odrzuć przyjaciela" oznacza na stos kart odrzuconych czy zostawić na polu na którm się stoi? Np. przy klątwie wiedzmy
A: Odrzucasz ich na stos kart odrzuconych.
grajek pisze:Q: Czy w walce z Panem Ciemności wolno używać przyjaciół, przedmiotów i zaklęć? "[...]walczyć może jedynie poszukiwacz (przyjaciele, zaklęcia lub przedmioty nie mogą walczyć za miast poszukiwacza)" jeśli tak to co oznacza ten zapis w instrukcji(poprosze przykład)
A: Nie możesz używać wyżej wymienionych kart, które zmieniałyby stronę walki z Poszukiwacza na kogoś innego, np. Zaklęcia z serii Przyzwania albo Wierny Ogar. Możesz używać za to wszelkie inne karty Przyjaciół, Przedmiotów oraz Zaklęć.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
glooth
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 234
Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: glooth »

Nemomon pisze:grajek napisał/a:
Q: Czy zwrot "odrzuć przyjaciela" oznacza na stos kart odrzuconych czy zostawić na polu na którm się stoi? Np. przy klątwie wiedzmy


A: Odrzucasz ich na stos kart odrzuconych.
OK a czy przyjaciół których napotkam później(już wraz z wiedźmą) mam położyć na polu czy również odrzucać na stos kart odrzuconych? A tak na marginesie gdzie znalazłeś tę informację?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

OK a czy przyjaciół których napotkam później(już wraz z wiedźmą) mam położyć na polu czy również odrzucać na stos kart odrzuconych?
Skłaniałbym się ku opcji, że pozostają na planszy.
grajek pisze:A tak na marginesie gdzie znalazłeś tę informację?
Ja opieram swoje odpowiedzi na wordingach angielskich kart (tych o których mowa oraz tych, które mają podobny wording), angielskiej instrukcji oraz FAQu.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ