Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Bludgeon » niedziela 10 lip 2016, 21:07

Gappeq pisze:Wojownik posiada 2x kiścień. Czy to znaczy że może rzucać trzema kośćmi?

Wojownik może posiadać 2 bronie (kiścień jest bronią). Kiścień pozwala podczas walki na rzucanie 2 kośćmi podczas rzutu ataku i zsumowanie wyników

Nie, nie może rzucać 3 kośćmi.
What a view.


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 23

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: sardo » piątek 29 lip 2016, 14:07

1. Czy można teleportować się za pomocą zaklęcia Teleport lub przedmiotu Eliksir Lotu do Więzienia na planszy Miasta?

2. Czy po skutecznym użyciu zdolności Czarodzieja Ognia następuje jeszcze walka?

Za każdym razem, kiedy wdasz się w
walkę z Poszukiwaczem lub istotą, tuż przed
jej rozpoczęciem możesz razić strumieniem
ognia. Rzuć jedną kością i dodaj swoją
Moc. Jeżeli wynik jest wyższy od Siły
Poszukiwacza, traci on jeden punkt Życia.
Jeżeli wynik jest wyższy od Siły sitoty,
zostaje ona zabita (nie możesz zachowywać
zabitych w ten sposób Wrogów jako
trofeum). Jeżeli wynik jest równy lub niższy
od Siły Poszukiwacza lub istoty, strumień
ognia nie wywołuje żadnego efektu, a walka
przebiega normalnie (z tym wyjątkiem,
że nie możesz rzucać kością za swój rzut
ataku).


3. Po wygranej walce w Skarbcu należy przenieść się na obszar, który wyznaczony jest przez różnicę skuteczności ataku. Co w przypadku jeśli na takim obszarze leży karta terenu i takiego obszaru nie ma już na planszy?

4. Co w przypadku, gdy Poszukiwacz wykona zadanie Czarownika, a na obszarze Czarownika leży karta terenu?

5. Czy w alternatywnym zakończeniu Wszyscy Przeciw Wszystkim, Poszukiwacze walczą ze sobą w trakcie jednej tury rozpoczętej przez gracza, który wstąpił na obszar Korony Władzy czy są to kolejne tury?

* Wszyscy Poszukiwacze, którzy nie posiadają
Talizmanu (z wyjątkiem Poszukiwacza, który
jako pierwszy trafił na obszar Korony Władzy),
przegrywają. Pozostali Poszukiwacze przesuwają
się natychmiast na obszar Korony Władzy.
-
Poszukiwacz, który jako pierwszy trafił na obszar
Korony Władzy, musi wybrać Poszukiwacza,
którego zaatakuje. Zwycięzca zmusza pokonanego
do utraty Życia (nie może zabrać mu Przedmiotu
ani złota). Zwycięzca musi następnie wybrać
innego Poszukiwacza, którego zaatakuje (nie może
wybrać pokonanego, chyba, że jest on jedynym
Poszukiwaczem, który pozostał w grze). Jeśli
którykolwiek atak zakończy się remisem, ci sami
Poszukiwacze natychmiast walczą ponownie.

Poszukiwacze muszą atakować siebie w ten
sposób, dopóki w grze nie pozostanie tylko jeden
z nich. Ostatni pozostały przy życiu Poszukiwacz wygrywa!
-
Kiedy Poszukiwacz atakuje, może wybrać walkę lub
walkę psychiczną. Nie może tego zrobić, jeśli to on
zostanie zaatakowany przez innego Poszukiwacza.

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16439
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Little Nemo » piątek 29 lip 2016, 14:39

1. Nie. Instrukcja, na stronie 1o mówi:

Rulebook pisze:Poszukiwacz nie może dobrowolnie wejść na ten obszar,
chyba że w efekcie gry lub spotkania zostanie wtrącony do
Więzienia.


A więc dobrowolnie wejść nie można na ten obszar w żaden sposób. Jedynie w wyniku badania efektu wtrącenia do Więzienia można tam wejść.

2. Rozumiem, że chodzi Ci o walkę z Poszukiwaczem? Jeżeli tak, to tak - po użyciu zdolności następuje normalna walka.

3. Pozostajesz na obszarze Skarbca, a w następnej turze musisz walczyć z Panem Ciemności ponownie.

4. W takim przypadku zadanie Czarownika zostaje wykonane, ale Poszukiwacz nie zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika ani nie otrzymuje żadnej nagrody za wykonanie zadania.

5. Wszystko się dzieje podczas jednej tury.
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 34

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: nakago » wtorek 02 sie 2016, 00:30

siema, kope lat ;)

Poszukiwacz Alchemik odkrywa karte przedmiot, ktory nakazuje mu go zatrzymac, moze od razu wymienic go na zloto?
co jest wazniejsze opis karty czy specjalna zdolnosc Alchemika?
hmmm?

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16439
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Little Nemo » wtorek 02 sie 2016, 00:41

nakago pisze:siema, kope lat ;)

Poszukiwacz Alchemik odkrywa karte przedmiot, ktory nakazuje mu go zatrzymac, moze od razu wymienic go na zloto?
co jest wazniejsze opis karty czy specjalna zdolnosc Alchemika?
hmmm?


Hej, trochę nie rozumiem pytania.

Generalnie Alchemik zawsze może wymienić na złoto Przedmioty, za wyjątkiem tych, których nie może posiadać. Jeżeli masz więcej Przedmiotów jako limit, zamiast ich odkładać na obszar, możesz je przetopić na złoto.

Nie wiem, czy słyszałeś, ale organizujemy kolejny zjazd, tym razem w Gdańsku. Gdybyś był zainteresowany... ;) Więcej info tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewforum.php?f=251
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Gappeq » sobota 20 sie 2016, 11:58

1. Czy czar Ocalenie mogę rzucić też na siebie ? Moi znajomi nie rozumieją znaczenia wyrażenia "na któregokolwiek z poszukiwaczy", tak samo wylosowałem zdarzenie które nakazywało mi wylosować 3 karty przygód, 1 wziąć i przed turą DOWOLNEGO poszukiwacza położyć ją na stosie kart przygód, czy mogłem tę kartę położyć również przed swoją turą ?
2. Czy 2 rumaki dają podwójną początkową wartość mocy do siły ?

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16439
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Little Nemo » sobota 20 sie 2016, 12:03

Gappeq pisze:1. Czy czar Ocalenie mogę rzucić też na siebie ? Moi znajomi nie rozumieją znaczenia wyrażenia "na któregokolwiek z poszukiwaczy", tak samo wylosowałem zdarzenie które nakazywało mi wylosować 3 karty przygód, 1 wziąć i przed turą DOWOLNEGO poszukiwacza położyć ją na stosie kart przygód, czy mogłem tę kartę położyć również przed swoją turą ?
2. Czy 2 rumaki dają podwójną początkową wartość mocy do siły ?


1. Tak, mogłeś. Dowolny Poszukiwacz, to dowolny, również rzucający Zaklęcie lub używający efektu karty.
3. Tak.
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Gappeq » środa 31 sie 2016, 12:21

Nemomon pisze:
Gappeq pisze:1. Czy czar Ocalenie mogę rzucić też na siebie ? Moi znajomi nie rozumieją znaczenia wyrażenia "na któregokolwiek z poszukiwaczy", tak samo wylosowałem zdarzenie które nakazywało mi wylosować 3 karty przygód, 1 wziąć i przed turą DOWOLNEGO poszukiwacza położyć ją na stosie kart przygód, czy mogłem tę kartę położyć również przed swoją turą ?
2. Czy 2 rumaki dają podwójną początkową wartość mocy do siły ?


1. Tak, mogłeś. Dowolny Poszukiwacz, to dowolny, również rzucający Zaklęcie lub używający efektu karty.
3. Tak.


Czy jeśli stracę życie w jakiejkolwiek walce to oba rumaki odchodzą na stos kart odrzuconych ?

Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1273
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Wiktor » środa 31 sie 2016, 12:26

Tak, oba rumaki.
Przeczytaj uważnie treść karty. Skor dopuszczalne jest korzystanie z dwóch rumaków, to oba giną.


Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16439
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Little Nemo » środa 31 sie 2016, 12:28

Gappeq pisze:
Nemomon pisze:
Gappeq pisze:1. Czy czar Ocalenie mogę rzucić też na siebie ? Moi znajomi nie rozumieją znaczenia wyrażenia "na któregokolwiek z poszukiwaczy", tak samo wylosowałem zdarzenie które nakazywało mi wylosować 3 karty przygód, 1 wziąć i przed turą DOWOLNEGO poszukiwacza położyć ją na stosie kart przygód, czy mogłem tę kartę położyć również przed swoją turą ?
2. Czy 2 rumaki dają podwójną początkową wartość mocy do siły ?


1. Tak, mogłeś. Dowolny Poszukiwacz, to dowolny, również rzucający Zaklęcie lub używający efektu karty.
3. Tak.


Czy jeśli stracę życie w jakiejkolwiek walce to oba rumaki odchodzą na stos kart odrzuconych ?


Tak. Ale pamiętaj, że musisz stracić życie. Jeżeli obroniłeś się pancerzem lub Ocaleniem, to nie tracisz rumaków.
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Gappeq » sobota 24 wrz 2016, 19:40

Ponawiam pytanie:
Czy jeśli wylosowałem w mieście kartę Czarny Rynek/Studnia Życzeń/Szalbmierz to mogę wziąć dowolną kartę ze sklepu za darmo ? Tak samo w przypadku karty Wierny Towarzysz czy otrzymuję wybraną przez siebie kartę Chowańca ?
Ostatnio zmieniony piątek 30 wrz 2016, 10:53 przez Gappeq, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Bludgeon » sobota 24 wrz 2016, 19:49

Czy na planszy kataklizmu Miasto, Wioska etc. są obszarami typu "ciągnij kartę" ?

Czy jeśli czar ma 2 efekty a cel jest odporny na 1 efekt to można go rzucić czy nie?
What a view.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Bludgeon » sobota 24 wrz 2016, 19:50

Czy na planszy kataklizmu Miasto, Wioska etc. są obszarami typu "ciągnij kartę" ?

Czy jeśli czar ma 2 efekty a cel jest odporny na 1 efekt to można go rzucić czy nie?

Poszukiwacz zostaje zmieniony w ropuchę na 3 tury i traci następną turę. Czy będzie ropuchą przez 3 tury po tej stracie czy tylko dwie?
Ostatnio zmieniony niedziela 25 wrz 2016, 12:17 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.
What a view.


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 23

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: sardo » niedziela 25 wrz 2016, 10:47

1. Czy na nowej planszy z Kataklizmu Ponury Żniwiarz może korzystać z przejścia między Świątynią a Gospodą?

2. Czy jeśli Gospoda lub Świątynia zostanie zastąpiona kartą terenu Ponury Żniwiarz może korzystać z połączenia?

3. Czy gdy pojawia się wróg, który ma napisane, że po jego odsłonięciu należy "usunąć wszystkie karty z krainy", należy usunąć wszystkie karty przygód czy wszystkie wszystkie (wliczając w to np. karty terenu)?

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Bludgeon » niedziela 25 wrz 2016, 12:12

sardo pisze:1. Czy można teleportować się za pomocą zaklęcia Teleport lub przedmiotu Eliksir Lotu do Więzienia na planszy Miasta?
Tak.

sardo pisze:2. Czy po skutecznym użyciu zdolności Czarodzieja Ognia następuje jeszcze walka?
Nie.

sardo pisze:3. Po wygranej walce w Skarbcu należy przenieść się na obszar, który wyznaczony jest przez różnicę skuteczności ataku. Co w przypadku jeśli na takim obszarze leży karta terenu i takiego obszaru nie ma już na planszy?
Zostajesz w Skarbcu.

sardo pisze:4. Co w przypadku, gdy Poszukiwacz wykona zadanie Czarownika, a na obszarze Czarownika leży karta terenu?
Nie jestem na 100% pewien ale chyba nic się nie dzieje, i nie da się wykonać zadania. Grając w nie-kataklizm może to nawet uniemożliwić skończenie gry komukolwiek :P
What a view.


Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Gappeq » wtorek 04 paź 2016, 13:55

Ponawiam pytanie:
Czy jeśli wylosowałem w mieście kartę Czarny Rynek/Studnia Życzeń/Szalbmierz to mogę wziąć dowolną kartę ze sklepu za darmo ? Tak samo w przypadku karty Wierny Towarzysz czy otrzymuję wybraną przez siebie kartę Chowańca ?

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Bludgeon » wtorek 04 paź 2016, 15:21

Nigdy nie możesz wziąć wybranego chowańca ani eliksiru. Nawet jeśli efekt mówi że możesz sobie wybrać co chcesz z dowolnej talii, to decydując się brać z tych 2 talii musisz losować tak czy siak.
What a view.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3130
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Bludgeon » wtorek 04 paź 2016, 15:31

sardo pisze:1. Czy na nowej planszy z Kataklizmu Ponury Żniwiarz może korzystać z przejścia między Świątynią a Gospodą?
Tak

sardo pisze:2. Czy jeśli Gospoda lub Świątynia zostanie zastąpiona kartą terenu Ponury Żniwiarz może korzystać z połączenia?
Nie, Żniwiarz może poruszać się między Świątynią a Gospodą jakby były obok siebie. Jeśli jeden z tych obszarów nie istnieje, nie ma przejścia dla żniwiarza.

sardo pisze:3. Czy gdy pojawia się wróg, który ma napisane, że po jego odsłonięciu należy "usunąć wszystkie karty z krainy", należy usunąć wszystkie karty przygód czy wszystkie wszystkie (wliczając w to np. karty terenu)?
Daj przykład.
What a view.


Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Gappeq » poniedziałek 28 lis 2016, 12:23

1. Jestem na Koronie władzy, inny poszukiwacz rzuca na mnie zaklęcie które po rzucie kością teleportuje mnie na inny obszar w krainie zewnętrznej lub środkowej, czy dalej rzucam czar Rozkaz podczas swojej tury ? Instrukcja mówi: " Od momentu, w którym jakiś Poszukiwacz trafi na obszar Korony Władzy, każdy gracz, którego Poszukiwacz zostanie zabity, zostaje wyeliminowany z gry. Należy zwrócić uwagę, że ta zasada będzie wywierać efekt już do końca gry – bez względu na to, czy ten Poszukiwacz w jakiś sposób opuści obszar Korony Władzy." - nie wiem czy dobrze zinterpretowaliśmy tę zasadę...

2. Czy w Kataklizmie w Kapliczce można odzyskiwać życie a na Cmentarzu Los (posiadając oczywiście odpowiedni charakter) ?

3. Wylosowałem Bazyliszka i Trapera, każda z nich ma swoje właściwości, jak rozpatruję obie karty ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 lis 2016, 12:43 przez Gappeq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16439
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Postautor: Little Nemo » poniedziałek 28 lis 2016, 12:38

Jak nie jesteś na KW, to nie rzucasz Rozkazu. Ten efekt, o którym piszesz, to efekt, iż jak gracze stracą swego Poszukiwacza, to nie losują nowego.

Jakie Zaklęcie na Ciebie gracz rzucił i z jakiego on dodatku?
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek



Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość