Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
bleble630
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: wtorek 03 lis 2009, 09:27
Lokalizacja: Pomorze
Płeć:

Post autor: bleble630 » wtorek 11 paź 2011, 15:58

Witam
Mam pytanie odnośnie poszukiwacza Łotrzyca i jej pierwszej umiejętności, która mówi: "Za każdym razem, kiedy walczysz z więcej niż 1 Wrogiem naraz, możesz rzucić 1 kością i dodać uzyskany wynik do skuteczności swojego ataku"
Moje pytanie brzmi, co to dokładnie znaczy:
a) czy to odnosi się tylko do Wrogów z tym samym numerem spotkania, czy do wszystkich wylosowanych wrogów?
b) czy to odnosi się tylko do walki na siłę czy moc, czy może na siłę i moc?



Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 11 paź 2011, 16:30

@a): Tylko do tych, z tym samym numerem spotkania.

@b): W dowolnej walce, zarówno tej na Siłę, jak i na Moc.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


bleble630
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: wtorek 03 lis 2009, 09:27
Lokalizacja: Pomorze
Płeć:

Post autor: bleble630 » czwartek 03 lis 2011, 23:44

Witam
Mam 2 ważne pytania dotyczące dwóch alternatywnych zakończeń, a mianowicie Władcy Demonów i Królowej Lodu...
Pytanie:
1. Poszukiwacz, który się znajduje na koronie, musi zaatakować Władcę Demonów, jak wygra, to atakuje ponownie, jak przegra to traci turę i atakuje ponownie w następnej turze. Jak go pokona to wygrywa. Dodatkowo, na Demonie jest napisane, jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota.
Moje pytanie brzmi, a) co się stanie, jeżeli jakiś poszukiwacz już się znajdował w krainie wewnętrznej, a ja wylosowałem Władcę demonów? b) co się stanie, jeżeli przegrałem z nim walkę i straciłem punkt życia i moja tura się skończyła, a drugi poszukiwacz właśnie może wejść na koronę władzy, tam gdzie ja stoję i demon... co się dzieje, może wejść na koronę, jeżeli tak, to co się dzieje?
2. To samo tyczy się Królowej Lodu, tylko nie ma tam dopisku, że jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota. Dodatkowo jest jeszcze dziwny zapis... a) "Poszukiwacz, który pozbawi Królową Lodu ostatniego punktu życia, wygrywa! Jeżeli inny poszukiwacz pozbawił wcześniej Królową Lodu części punktów życie, poszukiwacz musi pozbawić ją tylko pozostałych punktów życia" a za chwilę jest jeszcze poniżej napisane b) "jeżeli na obszarze Korony władzy nie ma żadnego poszukiwacza, królowa lodu odzyskuje wszystkie stracone punkty życia" Punkt A wyklucza B, chyba, że chodzi o to, że jednocześnie może przebywać więcej niż 1 poszukiwacz na koronie władzy i walczyć z królową mogą dwaj poszukiwacze, każdy w swojej turze?



Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 04 lis 2011, 12:23

bleble630 pisze:a) co się stanie, jeżeli jakiś poszukiwacz już się znajdował w krainie wewnętrznej, a ja wylosowałem Władcę demonów?
Nic. Poszukiwacz dalej znajduje się w Wewnętrznej Krainie.
bleble630 pisze:b) co się stanie, jeżeli przegrałem z nim walkę i straciłem punkt życia i moja tura się skończyła, a drugi poszukiwacz właśnie może wejść na koronę władzy, tam gdzie ja stoję i demon... co się dzieje, może wejść na koronę, jeżeli tak, to co się dzieje?
Normalnie z nim walczy, tak jak Ty walczyłeś. Różnica jest jedynie taka, iż musi odebrać Władcy jedynie te punkty Życia, które mu pozostały po walce z Tobą.

Tak naprawdę, to ta "bariera", to czkawka z Władcy Demonów z Drugiej Edycji. Tam także ona występowała, jednakże była o wiele bardziej silniejsza - całkowicie nie pozwalała się dostać na obszar Korony Władzy, czy to przez obszar Płomiennej Doliny, Skarbca czy też Wszechmocnej Istoty.
bleble630 pisze:2. To samo tyczy się Królowej Lodu, tylko nie ma tam dopisku, że jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota. Dodatkowo jest jeszcze dziwny zapis... a) "Poszukiwacz, który pozbawi Królową Lodu ostatniego punktu życia, wygrywa! Jeżeli inny poszukiwacz pozbawił wcześniej Królową Lodu części punktów życie, poszukiwacz musi pozbawić ją tylko pozostałych punktów życia" a za chwilę jest jeszcze poniżej napisane b) "jeżeli na obszarze Korony władzy nie ma żadnego poszukiwacza, królowa lodu odzyskuje wszystkie stracone punkty życia" Punkt A wyklucza B, chyba, że chodzi o to, że jednocześnie może przebywać więcej niż 1 poszukiwacz na koronie władzy i walczyć z królową mogą dwaj poszukiwacze, każdy w swojej turze?
Identyczne zasady tyczą się również Królowej Lodu (chociaż w zaprezentowanej tutaj sytuacji powinno się napisać, że identyczne zasady dotyczą Władcy Demonów, który to tej zdolności nie posiada). Brak podobnego zapisu na karcie Władcy Demonów można tłumaczyć brakiem wolnego miejsca na taki zapis albo drobną zmianą keyworda walk z Alternatywnymi Zakończeniami, albo tym, że takie rozwiązanie aktualnie wynika samo z siebie z umieszczonych pozostałych instrukcji (Poszukiwacz na KW musi walczyć z Demonem; Poszukiwacz walczy z Demonem, zabierając mu Życia; Demon regeneruje się, gdy KW jest puste), więc nie ma potrzeby dodatkowego wspominania, że Poszukiwacz musi zabrać pozostałe punkty i że musi badać kartę Zakończenia, a nie atakować Poszukiwacza.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


tmim
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 25 sty 2012, 16:47
Lokalizacja: W-wa
Płeć:

Post autor: tmim » środa 25 sty 2012, 16:51

Mam takie głupie pytanie, ale proszę o odpowiedź.
Jeśli na karcie jest dajmy na to że ktoś lub coś nas teleportuje (przenosi) na dowolny obszar, top czy to oznacza, że jeśli np pojde wtedy na jakiś obszar na którym leży fontanna mądrosci to biorę jeden żeton?
Lub gdy jestem teleportowany do miasta, to stosuje się do polecenia zawartego na planszy i mogę jeszcze coś zrobić w tej turze!



Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » środa 25 sty 2012, 16:54

Tak, zgodnie z tabelką na ostatniej stronie instrukcji, jeżeli zostajesz przeniesiony na nowy obszar (w dowolny sposób), musisz go badać tak, jakbyś właśnie na niego wszedł podczas zakończenia ruchu. Wyjątkiem jest sytuacja, w której wykonujesz zadanie Czarownika - po wykonaniu zadania Czarownika i teleportowaniu się do Jaskini Czarownika Twoja tura się kończy (nie możesz wylosować nowego zadania Czarownika).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » środa 25 sty 2012, 17:04

Nemomon nie wspomniał o drugim wyjątku - przeniesieniu w wyniku przegranej walki - przegrana walka kończy turę, a więc obszaru wtedy się nie bada.


Czas umierać.


glooth
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 234
Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: glooth » sobota 28 sty 2012, 15:01

A ja mam takie pytanie, wybaczcie ale nie mam swojej gry przy sobie ale myśle, że zrozumiecie. Sa w T:MiM'ie 2 takie karty Strażnik z kości słoniowej i chyba Hebanowy strażnik(mogłem cos przestawić) w każdym razie karty działają tak, że dobrzy/źli poszukiwacze którzy przechodzą przez obszar muszą się zatrzymać. No i moje pytanie takie: Skoro te karty maja nr spotkania 0 to jesli bedzie tam inny wróg to nie walczy razem z nimi?



Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » sobota 28 sty 2012, 17:11

Karty te mają numer spotkania "1". Ale nie, walczą wespół jedynie z innymi Wrogami o numerze spotkania "1".


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


magick

Post autor: magick » czwartek 22 mar 2012, 15:19

Czy jeśli na polu np. Kapliczki Miasta Światyni czy Wioski, leży jakaś karta to czy można/trzeba rozpatrywać to pole? Czy trzeba korzystac z np. Miasta Wioski?



Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » czwartek 22 mar 2012, 17:14

Najpierw karta, potem obszar. W przeciwieństwie do obszarów, na którym losuje się karty - wtedy najpierw badasz obszar, a potem karty :).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


magick

Post autor: magick » niedziela 25 mar 2012, 23:49

Dzięki ;)
A jeśli wchodze do miasta to czy muszę coś tam zrobić(np. nie mam przedmiotów/nie chce ich sprzedawać, mam całe życie, ale nie mam losu i boję się zostania ropuchom, czy muszę iść do czarodziejki?)

Czy mogę teleportować się na obszar, na którym stoję?



Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Niedźwiedź » niedziela 25 mar 2012, 23:58

Masz 3 opcje do wyboru. Musisz wybrać jedną, w której dojdzie do jakiejś interakcji. Czytaj w przypadku braku przedmiotów do sprzedania, czy możliwości zregenerowania punktów życia (czy to z braku kasy, czy też posiadania już ich pierwotnej wartości) to nie zostaje ci nic innego jak rzut kością. Dlatego doradzam chwilę namysłu przed wejściem do miasta w takim przypadku, zwłaszcza gdy nie masz ani jednego punktu losu!


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!

magick

Post autor: magick » poniedziałek 26 mar 2012, 19:02

No ale na planszy napisane jest: możesz udać się do: i te trzy opcje, ale nie ma nic że muszę.

I co z tą teleportacją?

I jeszcze jedna kwestia: Wiem że nie mogę zabrać przyjaciela, który na karcie nie ma napisane "przyjaciel"(np. minstrel itp.) Czy to oznacza, że jeśli odbiorę ostatni punkt życia poszukiwaczowi który posiada Czarnego Jednorożca(czy jakoś tak, generalnie jest to wróg-duch, ma mocy 7 i zamiast jako trofeum, bierzemy go jako przyjaciela-działa wtedy jak jednorożec +1 do siły i mocy) to mam go odrzucić?



Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Niedźwiedź » poniedziałek 26 mar 2012, 20:09

Na planszy nie jest napisane, że musisz, lecz zajrzyj do instrukcji na zasady wykonywania tury. Stoi tam jak byk, iż należy dokonać jakiejkolwiek czynności, a na tym polu masz po prostu więcej niż jedną alternatywę. :)

Co do tego Jednorożca, zgodnie z zasadami forum powinieneś zacytować kartę, ażeby uniknąć niedomówień, choć gram w Talizmana regularnie to nie mam wszystkich kart w głowie.

Co się tyczy "kopytnego" to wedle mojego doświadczenia możesz go zachować. Decyzją gracza, który go pokonał, miast stać się on trofeum to został od tamtej pory zakwalifikowany jako przyjaciel. Zasady postępowania z przedmiotami i przyjaciółmi zapisane są w instrukcji.


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!

glooth
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 234
Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: glooth » sobota 07 kwie 2012, 11:58

Hmm, czy to oznacza że każda karta pełniąca role przyjaciela może być traktowana jak zwykły przyjaciel?



Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » sobota 07 kwie 2012, 12:27

Nie jestem pewien, co miałeś na myśli, ale jeśli chodziło o to, czy np. Wróg pełniący w danej chwili dla danego Poszukiwacza rolę Przyjaciela (np. pokonany i wzięty jako Przyjaciel Czarny jednorożec albo Wróg oczarowany przez Minstrela) może być we wszystkich sytuacjach traktowany jak taki normalny Przyjaciel, który u dołu obrazka, w polu na typ karty ma wpisane "Przyjaciel", to nie - takich pseudo-Przyjaciół traktuje się inaczej (np. tracąc takiego, nie odkłada się go na planszę, lecz na stos kart odrzuconych).
Po więcej informacji proponuję sięgnąć do drugiego oficjalnego FAQ'a, bodaj tam zostało to dobitnie wyjaśnione ;)



hebi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 23

Post autor: hebi » sobota 07 lip 2012, 16:05

Mam pytanie odnośnie zaklęcia przyzwanie zaklęcia. Czy można je rzucić na swoje własne zaklęcie? W treści karty jest napisane, że na któregokolwiek poszukiwacza.

I w ogóle powinna być pełna treść karty, a nie tylko nic niemówiący o zasadniczym działaniu Zaklęcia wyrywek - to tak na przyszłość //Draugnimir
Ostatnio zmieniony środa 11 lip 2012, 15:46 przez hebi, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » sobota 07 lip 2012, 16:11

Można.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 23

Post autor: sardo » poniedziałek 16 lip 2012, 12:12

To teraz pytanie odnośnie rzucania zaklęć przed walką. Gracz A atakuje gracza B. B chce użyć Przyzwania Feniksa, natomiast A Dotyku Śmierci.
Dotyk Śmierci
Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed
rozpoczęciem walki z innym Poszuki-
waczem lub istotą. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie
na Poszukiwacza, traci on 2 punkty
Życia. Jeśli na istotę, zostaje ona zabita.
Wrogów zabitych w ten sposób
możesz zatrzymać jako trofea.
Przyzwanie Feniksa
Możesz rzucić to Zaklęcie tuż
przed rozpoczęciem walki. Zamiast
ciebie będzie walczyć feniks (Siła
5). Jeśli feniks wygra walkę z
istotą, zostanie ona zabita, a jeśli
z Poszukiwaczem, to ten będzie
zmuszony do utraty 1 punktu Życia.
Jeśli feniks zremisuje lub przegra
walkę, twoja tura natychmiast
się kończy. Zabitych wrogów
możesz zatrzymać jako trofea.
Teraz pytanie jaka jest kolejność rozpatrywania?
B traci 2 Życia i walczy za niego Feniks?
B traci 2 Życia i nie może za niego walczyć Feniks więc musi walczyć sam?
A zabija Dotykiem Śmierci Feniksa?

I drugie pytanie odnośnie Zaklęcia Hydry. Czy można go użyć na zaklęcie Przeniesienia? I jak zadziała? Gracz A rzuci na początku swojej tury zamieniając się z B, a B rzuci Hydre i zdecyduje, że używa Przeniesienia na siebie.
Przeniesienie
Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie
zamiast wykonywać normalny
ruch. Wybierz dowolnego
Poszukiwacza przebywającego
w tej samej Krainie co ty,
a następnie zamień się z nim
miejscami (obszarami).
Zaklęcie Hydry
Możesz rzucić to Zaklęcie
w dowolnym momencie. Dowolne,
właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie
też na innych wybranych przez
ciebie Poszukiwaczy (możesz
także wybrać siebie). Traktuj
powielone Zaklęcia tak, jakby
zostały rzucone osobno na
każdego z Poszukiwaczy, ignorując
ograniczenia wynikające z
Krainy i momentu rzucania.



ODPOWIEDZ