Nie, dopóki pancerze chronią przed utratą punktu Życia po przegranej walce. Użycie Kuli Ognia czy Różdżki Smoczego Ognia nie jest walką.Q: Czy pancerze chronią nas przed utratą punktu życia w wyniki działania Karty Skarbu "Różdźka Smoczego Ognia" bądź Zaklęcia "Kula Ognia" ?
Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
-
-
- Posty: 234
- Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
Q: Czy zwrot "odrzuć przyjaciela" oznacza na stos kart odrzuconych czy zostawić na polu na którm się stoi? Np. przy klątwie wiedzmy
Q: Czy w walce z Panem Ciemności wolno używać przyjaciół, przedmiotów i zaklęć? "[...]walczyć może jedynie poszukiwacz (przyjaciele, zaklęcia lub przedmioty nie mogą walczyć zamiast poszukiwacza)" jeśli tak to co oznacza ten zapis w instrukcji(poprosze przykład)
Q: Czy w walce z Panem Ciemności wolno używać przyjaciół, przedmiotów i zaklęć? "[...]walczyć może jedynie poszukiwacz (przyjaciele, zaklęcia lub przedmioty nie mogą walczyć zamiast poszukiwacza)" jeśli tak to co oznacza ten zapis w instrukcji(poprosze przykład)
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
A: Odrzucasz ich na stos kart odrzuconych.grajek pisze:Q: Czy zwrot "odrzuć przyjaciela" oznacza na stos kart odrzuconych czy zostawić na polu na którm się stoi? Np. przy klątwie wiedzmy
A: Nie możesz używać wyżej wymienionych kart, które zmieniałyby stronę walki z Poszukiwacza na kogoś innego, np. Zaklęcia z serii Przyzwania albo Wierny Ogar. Możesz używać za to wszelkie inne karty Przyjaciół, Przedmiotów oraz Zaklęć.grajek pisze:Q: Czy w walce z Panem Ciemności wolno używać przyjaciół, przedmiotów i zaklęć? "[...]walczyć może jedynie poszukiwacz (przyjaciele, zaklęcia lub przedmioty nie mogą walczyć za miast poszukiwacza)" jeśli tak to co oznacza ten zapis w instrukcji(poprosze przykład)
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 234
- Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
OK a czy przyjaciół których napotkam później(już wraz z wiedźmą) mam położyć na polu czy również odrzucać na stos kart odrzuconych? A tak na marginesie gdzie znalazłeś tę informację?Nemomon pisze:grajek napisał/a:
Q: Czy zwrot "odrzuć przyjaciela" oznacza na stos kart odrzuconych czy zostawić na polu na którm się stoi? Np. przy klątwie wiedzmy
A: Odrzucasz ich na stos kart odrzuconych.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Skłaniałbym się ku opcji, że pozostają na planszy.OK a czy przyjaciół których napotkam później(już wraz z wiedźmą) mam położyć na polu czy również odrzucać na stos kart odrzuconych?
Ja opieram swoje odpowiedzi na wordingach angielskich kart (tych o których mowa oraz tych, które mają podobny wording), angielskiej instrukcji oraz FAQu.grajek pisze:A tak na marginesie gdzie znalazłeś tę informację?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 234
- Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Pogrubiona część mówi, że karty wędrują poza grę. Gdyby było ditch them, oznaczało by to, że odkładamy ich na obszar.Cu®sed by a Hag pisze:You must take her as a
Follower. All other Followers
immediately leave you –
discard them. You may have
no other Followers until you
rid yourself of the Hag by
visiting the Village Mystic
(even if he ignores you).
You may then discard her.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
grajek pisze:właśnie tak grałem ale ostatni0 zauważyłem że to jakies takie dziwnie słabe no bo jak ktoś jest w wew. krainie to ma min 6-8 siły wiec co za problem pokonac diabelki 4siły
Owszem są rozpaczliwie słabe te Diabły, dlatego myślę iż powinieneś zapoznać się z tym tematem:
http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=2604
(Jest tam m.in zmieniony obszar Otchłani i Jamy Wilkołaka z Wewnętrznej Krainy)
Koniec Off Topu.
EOT
[ Dodano: Sob Mar 06, 2010 12:49 pm ]
Myślę że takie pytanie powinno znaleźć się w FAQ:
Q: Czy niechcianych przyjaciół, takich jak Wiedźma, Duch Zemsty itp. Możemy stracić w Przepaści, Celi i innych okolicznościach ?
Q: Rozpoczynam grę Złym Poszukiwaczem, w czasie gry zdobywam Kostur Driuda. Czy mogę zmienić charakter na Neutralny ?
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
A: Nie możesz ich stracić z własnej woli. Czyli nie możesz się zdecydować, że stracisz ich w Wieży Wampira, czy też w Celi. Ale w Przepaści mają oni szansę spaść, podobnie jak mogą się oni zamienić w wilkołaka.Kufir pisze:Q: Czy niechcianych przyjaciół, takich jak Wiedźma, Duch Zemsty itp. Możemy stracić w Przepaści, Celi i innych okolicznościach ?
Oczywiście.Kufir pisze:Q: Rozpoczynam grę Złym Poszukiwaczem, w czasie gry zdobywam Kostur Driuda. Czy mogę zmienić charakter na Neutralny ?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Kufir napisał/a:
Q: Czy niechcianych przyjaciół, takich jak Wiedźma, Duch Zemsty itp. Możemy stracić w Przepaści, Celi i innych okolicznościach ?
A: Nie możesz ich stracić z własnej woli. Czyli nie możesz się zdecydować, że stracisz ich w Wieży Wampira, czy też w Celi. Ale w Przepaści mają oni szansę spaść, podobnie jak mogą się oni zamienić w wilkołaka.
A co w przypadku gdy mamy tylko jednego Przyjaciela (i jest nim właśnie ten niechciany Przyjaciel) i trafiamy na obszar Celi bądź wyrzucamy 4 w Świątyni (Tracimy jednego Przyjaciela), co w takiej sytuacji i innych podobnych ?
-
-
- Posty: 18
- Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 01:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 42
Można liczyć na szersze uzasadnienie? Nie można ich z własnej woli porzucić, ale też nie z własnej woli tracimy przyjaciół w Wieży czy Celi. Co najwyżej wybieramy których tracimy.Nemomon pisze:A: Nie możesz ich stracić z własnej woli. Czyli nie możesz się zdecydować, że stracisz ich w Wieży Wampira, czy też w Celi.
A skoro już tu jestem - co z Kultystką, która wygrywa walkę jednocześnie z kilkoma wrogami? Za każdego rzuca kostką?
I czy w Wewn. Krainie można rzucić Przemieszczenie na poszukiwacza, który jest na Koronie Władzy (ten czar, który zamienia miejscami poszukiwacza z innym, jeśli źle zapamiętałem nazwę).
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Kufir pisze:A co w przypadku gdy mamy tylko jednego Przyjaciela (i jest nim właśnie ten niechciany Przyjaciel) i trafiamy na obszar Celi bądź wyrzucamy 4 w Świątyni (Tracimy jednego Przyjaciela), co w takiej sytuacji i innych podobnych ?
Jeżeli masz dwu Przyjaciół, jednego normalnego, drugiego przymusowego, to zawsze musisz się zdecydować stracić normalnego Przyjaciela. W Wieży tak, czy inaczej, nie możesz zdecydować się oddać Przyjaciela, ponieważ, tam nie zmuszają Poszukiwacza do straty Przyjaciela, a jedynie oferują wymianę 1 punkt Życia za 1 Przyjaciela.lammas pisze:Można liczyć na szersze uzasadnienie? Nie można ich z własnej woli porzucić, ale też nie z własnej woli tracimy przyjaciół w Wieży czy Celi. Co najwyżej wybieramy których tracimy.
Nie, zgodnie z FAQiem, to za multi-walkę otrzymuje tylko 1 Dar. Jeżeli przegrywa multi-walkę, to także traci tylko 1 punkt Życia, więc nie ma powodu, aby otrzymywała Darów więcej.lammas pisze:A skoro już tu jestem - co z Kultystką, która wygrywa walkę jednocześnie z kilkoma wrogami? Za każdego rzuca kostką?
Przyjmując, że poruszanie się o 1 pole jest normalnym ruchem oraz to, że Korona Władzy przynależy do Wewnętrznej Krainy, to oczywiście. Zasady nie grzeszą szczegółowością w tych przypadkach (podobnie z tymi niechcianymi Przyjaciółmi), ale interpretując zasady zgodnie z ich duchem, to uważam, że można rzucić. W drugą stronę jednakże tego nie można zrobić, znaczy, Poszukiwacz znajdujący się na Koronie Władzy pomija swój krok poruszania się, a więc nie może rzucić tego Zaklęcia.lammas pisze:I czy w Wewn. Krainie można rzucić Przemieszczenie na poszukiwacza, który jest na Koronie Władzy (ten czar, który zamienia miejscami poszukiwacza z innym, jeśli źle zapamiętałem nazwę).
Ostatnio zmieniony wtorek 16 mar 2010, 16:52 przez Mały Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Kufir napisał/a:
A co w przypadku gdy mamy tylko jednego Przyjaciela (i jest nim właśnie ten niechciany Przyjaciel) i trafiamy na obszar Celi bądź wyrzucamy 4 w Świątyni (Tracimy jednego Przyjaciela), co w takiej sytuacji i innych podobnych ?
lammas napisał/a:
Można liczyć na szersze uzasadnienie? Nie można ich z własnej woli porzucić, ale też nie z własnej woli tracimy przyjaciół w Wieży czy Celi. Co najwyżej wybieramy których tracimy.
Jeżeli masz dwu Przyjaciół, jednego normalnego, drugiego przymusowego, to zawsze musisz się zdecydować stracić przymusowego Przyjaciela. W Wieży tak, czy inaczej, nie możesz zdecydować się oddać Przyjaciela, ponieważ, tam nie zmuszają Poszukiwacza do straty Przyjaciela, a jedynie oferują wymianę 1 punkt Życia za 1 Przyjaciela.
Chyba normalnego
Ale ciągle nikt nie napisał co w sytuacji gdy mamy jedynie przymusowego Przyjaciela!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6176
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Na tych obszarach nie masz wyboru czy tracisz Przyjaciela czy cokolwiek innego, więc tracisz jedynego którego masz.Kufir pisze:A co w przypadku gdy mamy tylko jednego Przyjaciela (i jest nim właśnie ten niechciany Przyjaciel) i trafiamy na obszar Celi bądź wyrzucamy 4 w Świątyni (Tracimy jednego Przyjaciela), co w takiej sytuacji i innych podobnych ?
Takich niechcianych Przyjaciół nie możesz pozbyć się dobrowolnie, czyli gdy masz wybór którego stracić, to nie możesz wybrać niechcianego, w Wieży Wampira nie możesz odłożyć takiego Przyjaciela zamiast żetonu Życia, albo gdy masz wybór stracić Przyjaciela lub coś innego, a masz tylko takiego niechcianego Przyjaciela, to musisz stracić coś innego
Ja nawet nie mam Talismana.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Spoko ja tak to interpretuje ale skoro robimy FAQ to takie pytanie też powinno się tam zawierać
[ Dodano: Sro Mar 24, 2010 9:05 pm ]
Następne pytanie:
Q: W dodatku Frostmarch (Królowa Lodu) znajdują się takie Zaklęcia: Enegrize i Brainwave.
Czy te zaklęcia podwajają na czas 1 tury startową Siłę/Moc, czy startową Siłę i Moc + Żetony + Przedmioty?
Czy jak to należy interpretować ?
[ Dodano: Sro Mar 24, 2010 9:05 pm ]
Następne pytanie:
Q: Posiadamy Przyjaciela Pogromce Demonów. Trafiamy na obszar Run w Środkowej Krainie. Losujemy więc dwie karty Przygód. Kartami okazują się być Wrogowie z parametrami : Siła.
Atakują nas jednocześnie więc sumują swoje wartości Siły. I teraz konkretne pytanie. Na obszarze Run dodajemy 2 do rzutu kostką... W takiej sytuacje dodajemy 2 czy 4 ?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Tylko startową.Kufir pisze:Q: W dodatku Frostmarch (Królowa Lodu) znajdują się takie Zaklęcia: Enegrize i Brainwave.
Czy te zaklęcia podwajają na czas 1 tury startową Siłę/Moc, czy startową Siłę i Moc + Żetony + Przedmioty?
Czy jak to należy interpretować ?
Rozstrzygasz tylko jedną walkę, a więc tylko raz otrzymują oni wzmocnienie w postaci 2 punktów do skuteczności.Kufir pisze:Q: Posiadamy Przyjaciela Pogromce Demonów. Trafiamy na obszar Run w Środkowej Krainie. Losujemy więc dwie karty Przygód. Kartami okazują się być Wrogowie z parametrami : Siła.
Atakują nas jednocześnie więc sumują swoje wartości Siły. I teraz konkretne pytanie. Na obszarze Run dodajemy 2 do rzutu kostką... W takiej sytuacje dodajemy 2 czy 4 ?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!