Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 25

Post autor: arai » wtorek 13 wrz 2011, 18:08

Właśnie, że jak się ma kulę jasnowidzenia czy tą proroctw to jest praktycznie niemożliwe. Bo wtedy ta osoba odrzuci kartę, która miałaby jej zmienić charakter. Ja dzisiaj tak miałam i się wnerwiłam i skończyłam grę. Bo stałam na Koronie i mi rzuty nie wychodziły a Rogo był Trollem i miał 10 punktów Życia conajmniej. Plus jeszcze trolle mogą się regenerować. Zresztą zważ na to, że jak się karty przygód skończą to się je przetasowuje i jest nowa kupka, która się składa głównie z Wrogów ;)


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."

Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » wtorek 13 wrz 2011, 22:06

Ekhm... Ja ze swojej strony jako Zielony przypomnę tylko, że zgodnie z Regulaminem zadając pytanie, należy przytoczyć w całości treść kart/instrukcji, które są związane z zagadnieniem (to tak gwoli niektórych spośród ostatnich kilkudziesięciu postów, zarówno tu, jak i w tematach pokrewnych). Znacznie ułatwi to udzielanie trafnych odpowiedzi nam wszystkim ;)



Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 25

Post autor: arai » wtorek 13 wrz 2011, 23:56

Czyżbym została właśnie złajana? :mrgreen:


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."

Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » środa 14 wrz 2011, 21:01

Nie, Ty akurat, araiko, przytoczyłaś treść kart (może nie w całości, ale to i tak zawsze lepiej niż w ogóle) ;)



Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 25

Post autor: arai » środa 14 wrz 2011, 22:25

Ale mogłam jeszcze przytoczyć treść Runicznego Miecza :)


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."

Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 24

Post autor: sardo » czwartek 15 wrz 2011, 08:55

Poszukiwacz używa Losu po rzucie, posiada Kulę przeznaczenia, drugi poszukiwacz rzuca na niego Zaklęcie - Pech, wynik jest wtedy:
- 1+1 (chodzi o stratę kuli)
- 1 (jako wynik ostateczny z kuli i jej nie tracimy)
- 1+rzut



Awatar użytkownika
Battonsson
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 334
Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Battonsson » czwartek 15 wrz 2011, 09:55

Nie wiem jak inni, ale ja nie znam na pamięć instrukcji z Kuli przeznaczenia, ani Zaklęcia Pech, ani żadnych innych kart nie uczę się na pamięć!
Zaledwie na poprzedniej stronie było przypomnienie o tym:
Draugnimir pisze:Ekhm... Ja ze swojej strony jako Zielony przypomnę tylko, że zgodnie z Regulaminem zadając pytanie, należy przytoczyć w całości treść kart/instrukcji, które są związane z zagadnieniem (to tak gwoli niektórych spośród ostatnich kilkudziesięciu postów, zarówno tu, jak i w tematach pokrewnych). Znacznie ułatwi to udzielanie trafnych odpowiedzi nam wszystkim ;)




Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » czwartek 15 wrz 2011, 10:39

Skoro pytasz, tzn że prawdopodobnie posiadasz grę. To taki problem wziąć kartę i przepisać tekst? :> Chodzi o pewien porządek w wyjaśnianiu problemów. Łatwiej się to robi właśnie ze względu na:
Battonsson pisze:Nie wiem jak inni, ale ja nie znam na pamięć instrukcji z Kuli przeznaczenia
:P

(łał napisałem coś w TMiMie :D)



Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 24

Post autor: sardo » czwartek 15 wrz 2011, 17:07

No akurat zadawałem pytanie w szkole bo miałem chwilę czasu, a niestety nie noszę talismana do szkoły :( Będę wdzięczny jeżeli mi to wybaczycie. Ja również nie znam na pamięć instrukcji tych kart.

Pech
Możesz rzucić to Zaklęcie na
dowolnego Poszukiwacza
tuż przed wykonaniem przez
niego rzutu kością. Wynik
rzutu na tej kości automatycznie
wynosi "1" (nie można
ponowić tego rzutu).

Kula przeznaczenia
Kiedy wydajesz punkt Losu, aby
ponowić rzut kością, możesz
rzucać 2 kośćmi i wybrać lepszy
wynik. Jeśli wypadnie dublet,
natychmiast odrzuć tę kartę
oraz wszystkie posiadane
żetony Losu.



Kludi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 00:08
Lokalizacja: Malbork
Płeć:

Post autor: Kludi » czwartek 15 wrz 2011, 17:13

Tu na moje sprawa jest oczywista. Zaklęcie Pech można zniwelować jedynie innym zaklęciem, lub przedmiotem na ochronę magią. Tyle. Dostając czar Pech nie możemy ponawiać rzutu.



Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 24

Post autor: sardo » czwartek 15 wrz 2011, 17:17

Tylko że Pech jest rzucony na ponowiony podwójny rzut.



Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 25

Post autor: arai » czwartek 15 wrz 2011, 18:01

Według mnie rzucasz wtedy tylko jedną kością. Wynik drugiej to automatycznie jeden, więc jeśli wyrzucisz drugą jedynkę to masz pecha (tracisz kulę i wszystkie punkty Losu). Czy o to ci chodziło?


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."

Awatar użytkownika
Battonsson
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 334
Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Battonsson » piątek 16 wrz 2011, 09:34

W sumie zgadzam się z Arai ;). Literalnie traktując instrukcję trzeba uznać, że Zaklęcie Pech działa tylko na jedną kość, więc ta musi dać 1. Drugą (dzięki Kuli Przeznaczenia) rzucasz normalnie. I dalej procedujesz normalnie. Jak masz dwie jedynki to tracisz Kulę i Los, a wynik rzutu wynosi 1. Jak jest inna liczba to wybierasz (dzięki Kuli Przeznaczenia) albo 1 albo tę druga liczbę,
sardo pisze:niestety nie noszę talismana do szkoły
To trzeba zacząć nosić! Może się przydać :P




Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 24

Post autor: sardo » poniedziałek 26 wrz 2011, 14:09

Uwaga zadam noobskie pytanie.
Powiedzmy mamy 3 trofea Moc[5], Moc[2], Moc[1]. Wymieniamy na punkt mocy, odrzucamy [5] + [2] czy to [1] nam przepada czy możemy zachować?



Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » poniedziałek 26 wrz 2011, 14:18

Nie wiem jaki jest limit wymiany w TMiM (załóżmy, że 7). Wymieniasz wtedy 5 i 2, 1 zostaje. Natomiast jeżeli miałbyś 5 i 3. To 5+3=8. Oddajesz obydwa i tracisz jeden gdyż 3 nie da się rozbić.



Awatar użytkownika
Mikou@j
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 147
Rejestracja: środa 12 lip 2006, 19:39
Lokalizacja: Czeladź
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Mikou@j » poniedziałek 26 wrz 2011, 14:20

W instrukcji masz napisane, że oddajemy wielokrotności 7 (bo za 7pkt jest wymiana), a cała reszta przepada.



Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17140
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 26 wrz 2011, 14:24

Obaj wyżej mają rację.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 24

Post autor: sardo » poniedziałek 26 wrz 2011, 14:33

Nie czaję do końca, SeSim i Mikou@j wg mnie mówią sprzeczne rzeczy :D
To inaczej mam 5, 1, 3. Odrzucam 5+3 czy 5+1+3?



Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: Astropata » poniedziałek 26 wrz 2011, 14:37

Masz 5, 3, 1. Oddajesz 5+3=8, wymieniasz na punkt Siły, i to co ponad z kart przepada, a to 1 z karty zostaje. Nie musisz oddawać wszystkich kart, ale wartości z kart które oddajesz przepadają nawet jeśli wynoszą ponad 7.

Dlatego u nas często się trzymało karty jeżeli wartości troefum wynosiły około 30, a nie dało się z nich złożyć żadnej 7, 14, 21 ;)



Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 24

Post autor: sardo » poniedziałek 26 wrz 2011, 14:42

Ok teraz czaję. Zawsze graliśmy tak że trzeba zużyć wszystkie trofea a ostatnio grałem z nowymi ludźmi i oni grali właśnie tak jak mówi Astropata. Dzięki wielkie :)



ODPOWIEDZ