sardo pisze:Teraz pytanie jaka jest kolejność rozpatrywania?
B traci 2 Życia i walczy za niego Feniks?
B traci 2 Życia i nie może za niego walczyć Feniks więc musi walczyć sam?
A zabija Dotykiem Śmierci Feniksa?
Nie jest to znowu jakoś bojowo wytłumaczone w instrukcji ("wsio Poszukiwacze rzucają Zaklęcia naraz"), więc skłaniałbym się do dwóch różnych interpretacji.
Pierwsza mniej lub bardziej zgodna z instrukcją byłaby taka, iż obaj Poszukiwacze jednak rzucają te Zaklęcia naraz. A więc Dotyk Śmierci zabija Feniksa.
===
Fanowską z kolei zasadą proponowałbym grać, iż najpierw atakujący rzuca swe Zaklęcia, a następnie broniący się (przyjmując, iż wciąż żyje i może kontynuować jakąkolwiek walkę). Wtedy najpierw rzucany jest Dotyk Śmierci i jeżeli broniący wciąż żyje, może przyzwać Feniksa, który będzie walczył zamiast niego.
I drugie pytanie odnośnie Zaklęcia Hydry. Czy można go użyć na zaklęcie Przeniesienia? I jak zadziała? Gracz A rzuci na początku swojej tury zamieniając się z B, a B rzuci Hydre i zdecyduje, że używa Przeniesienia na siebie.
Dosyć trudne pytanie zadałeś. Najłatwiejszą odpowiedzią byłoby "nie". Przeniesienie jest takim specyficznym Zaklęciem, iż zaczyna się sypać jego mechanika, jeżeli zostałoby rzucone ono jednocześnie na jeszcze innego Poszukiwacza.
Tym niemniej w grze na dwie osoby powielone Przeniesienie nie zmienia sytuacji na planszy. Czyli najpierw wywiera efekt oryginalne Przeniesienie i Poszukiwacze zamieniają się miejscami, a następnie powielone Przeniesienie, ale ono traci sens, ponieważ Poszukiwacz nie może zamienić się sam z sobą na miejsca. Należy zwrócić uwagę, iż Hydra jest rzucana na innego Poszukiwacza, ale jedynie w charakterze "rzuć na siebie". Zdanie "Wybierz innego Poszukiwacza" jest już efektem Zaklęcia, a tego Hydra nie modyfikuje.
W grze na trzy osoby i więcej jest już o wiele łatwiej. Gracze po prostu zamieniają się miejscami z oryginalnym celem efektu Zaklęcia. Także Poszukiwacz z "Wybierz innego Poszukiwacza" będzie przeskakiwał z miejsca na miejsce dotąd, aż wszystkie Hydry zostaną rozpatrzone. Oczywiście to ma jedynie sens wtedy, gdy co najmniej trzech Poszukiwaczy bierze aktywny udział w sytuacji (przykładowo gracz A rzuca Przeniesienie, targetując gracza B, a gracz B rzuca Hydrę, targetując w nią gracza C.).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="sardo"]Teraz pytanie jaka jest kolejność rozpatrywania? B traci 2 Życia i walczy za niego Feniks? B traci 2 Życia i nie może za niego walczyć Feniks więc musi walczyć sam? A zabija Dotykiem Śmierci Feniksa? [/quote]
Nie jest to znowu jakoś bojowo wytłumaczone w instrukcji ("wsio Poszukiwacze rzucają Zaklęcia naraz"), więc skłaniałbym się do dwóch różnych interpretacji.
Pierwsza mniej lub bardziej zgodna z instrukcją byłaby taka, iż obaj Poszukiwacze jednak rzucają te Zaklęcia naraz. A więc Dotyk Śmierci zabija Feniksa.
===
Fanowską z kolei zasadą proponowałbym grać, iż najpierw atakujący rzuca swe Zaklęcia, a następnie broniący się (przyjmując, iż wciąż żyje i może kontynuować jakąkolwiek walkę). Wtedy najpierw rzucany jest Dotyk Śmierci i jeżeli broniący wciąż żyje, może przyzwać Feniksa, który będzie walczył zamiast niego.
[quote]I drugie pytanie odnośnie Zaklęcia Hydry. Czy można go użyć na zaklęcie Przeniesienia? I jak zadziała? Gracz A rzuci na początku swojej tury zamieniając się z B, a B rzuci Hydre i zdecyduje, że używa Przeniesienia na siebie. [/quote]
Dosyć trudne pytanie zadałeś. Najłatwiejszą odpowiedzią byłoby "nie". Przeniesienie jest takim specyficznym Zaklęciem, iż zaczyna się sypać jego mechanika, jeżeli zostałoby rzucone ono jednocześnie na jeszcze innego Poszukiwacza.
Tym niemniej w grze na dwie osoby powielone Przeniesienie nie zmienia sytuacji na planszy. Czyli najpierw wywiera efekt oryginalne Przeniesienie i Poszukiwacze zamieniają się miejscami, a następnie powielone Przeniesienie, ale ono traci sens, ponieważ Poszukiwacz nie może zamienić się sam z sobą na miejsca. Należy zwrócić uwagę, iż Hydra jest rzucana na innego Poszukiwacza, ale jedynie w charakterze "rzuć na siebie". Zdanie "Wybierz innego Poszukiwacza" jest już efektem Zaklęcia, a tego Hydra nie modyfikuje.
W grze na trzy osoby i więcej jest już o wiele łatwiej. Gracze po prostu zamieniają się miejscami z oryginalnym celem efektu Zaklęcia. Także Poszukiwacz z "Wybierz innego Poszukiwacza" będzie przeskakiwał z miejsca na miejsce dotąd, aż wszystkie Hydry zostaną rozpatrzone. Oczywiście to ma jedynie sens wtedy, gdy co najmniej trzech Poszukiwaczy bierze aktywny udział w sytuacji (przykładowo gracz A rzuca Przeniesienie, targetując gracza B, a gracz B rzuca Hydrę, targetując w nią gracza C.).
Sytuacja jest taka: Poszukiwacz musi rzucić kością i chce użyć czterolistnej koniczyny za powiedzmy 6, a inny chce użyć na niego Pecha. Który efekt ma pierwszeństwo?
Sytuacja jest taka: Poszukiwacz musi rzucić kością i chce użyć [b]czterolistnej koniczyny[/b] za powiedzmy 6, a inny chce użyć na niego [b]Pecha[/b]. Który efekt ma pierwszeństwo?
sardo pisze:Sytuacja jest taka: Poszukiwacz musi rzucić kością i chce użyć czterolistnej koniczyny za powiedzmy 6, a inny chce użyć na niego Pecha. Który efekt ma pierwszeństwo?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="sardo"]Sytuacja jest taka: Poszukiwacz musi rzucić kością i chce użyć [b]czterolistnej koniczyny[/b] za powiedzmy 6, a inny chce użyć na niego [b]Pecha[/b]. Który efekt ma pierwszeństwo?[/quote]
Sorry za powtórzenie pytania i dzięki za nakierowanie
---
To pora na coś nowego:
1. Czy Fałszywy Graal można przetopić w złoto u Alchemika w Mieście? Czy postać - Alchemik może to zrobić? Czy dzięki przyjacielowi - Alchemikowi można to zrobić? Czy zaklęcie - Alchemia nam na to pozwala?
(podejrzewam że będzie jedna odpowiedź do wszystkich sytuacji ale zapytam dla pewności)
2. Poszukiwacz ma przyjaciela Alchemika i 4 przedmioty czyli maksymalnie. Losuje 1 kartę która okazuje się przedmiotem. Czy w tym momencie poszukiwacz może przetopić w złoto jeden z posiadanych przedmiotów aby zrobić miejsce dla nowego?
Podobna sytuacja jest z użyciem jakiegoś eliksiru czy odrzuceniem mapy skarbów (za mieszki złota).
Sorry za powtórzenie pytania i dzięki za nakierowanie ;) --- To pora na coś nowego: 1. Czy Fałszywy Graal można przetopić w złoto u Alchemika w Mieście? Czy postać - Alchemik może to zrobić? Czy dzięki przyjacielowi - Alchemikowi można to zrobić? Czy zaklęcie - Alchemia nam na to pozwala? (podejrzewam że będzie jedna odpowiedź do wszystkich sytuacji ale zapytam dla pewności)
2. Poszukiwacz ma przyjaciela Alchemika i 4 przedmioty czyli maksymalnie. Losuje 1 kartę która okazuje się przedmiotem. Czy w tym momencie poszukiwacz może przetopić w złoto jeden z posiadanych przedmiotów aby zrobić miejsce dla nowego? Podobna sytuacja jest z użyciem jakiegoś eliksiru czy odrzuceniem mapy skarbów (za mieszki złota).
Nie wiem, jak w przypadku pytania nr 1 (bo to Przedmiot "przymusowy" i nie jestem pewien, czy można się go z własnej woli pozbyć w ten sposób), natomiast co do drugiej kwestii powiedziałbym, że można tak zrobić - zdaje się, że żaden z tych Przedmiotów i Przyjaciół nie ma określonej fazy, w której można go użyć, a zatem można byłoby chyba założyć, że wywołanie efektu jest dozwolone w dowolnym momencie. Tak przynajmniej ja rozumuję, nie wiem, czy ostatni FAQ jakoś inaczej nie reguluje tej kwestii.
Nie wiem, jak w przypadku pytania nr 1 (bo to Przedmiot "przymusowy" i nie jestem pewien, czy można się go z własnej woli pozbyć w ten sposób), natomiast co do drugiej kwestii powiedziałbym, że można tak zrobić - zdaje się, że żaden z tych Przedmiotów i Przyjaciół nie ma określonej fazy, w której można go użyć, a zatem można byłoby chyba założyć, że wywołanie efektu jest dozwolone w dowolnym momencie. Tak przynajmniej ja rozumuję, nie wiem, czy ostatni FAQ jakoś inaczej nie reguluje tej kwestii.
Sprawa 1: niestety nie zacytowałeś kart (ojej, a w regulaminie jest napisane ;>), więc będę się domyślał jak to dokładnie było: otóż Fałszywego Graala nie można odrzucić z własnej wol, a w przypadku zamiany go na złoto właśnie odrzucamy kartę przedmiotu i bierzemy złoto. Graala możemy pozbyć się (poza sposobem opisanym na jego karcie):
- gdy instrukcja mówi żeby odłożyć kartę przedmiotu, a nie mamy innego;
- gdy instrukcja mówi, żeby odłożyć losowy przedmiot i mamy trochę szczęścia, że padnie akurat na Graala
Sprawa 2: nie wiem jak się ma do tego instrukcja, ale ja zawsze na to pozwalałem. Pozwalałem również nowoznaleziony przedmiot tak potraktować (czyli nie, że odrzucamy jakiś przedmiot, żeby podnieść nowy i już starego nie możemy tknąć, tylko biorę przedmiot, używam/zamieniam na złoto/cokolwiek i ewentualny nadmiar odrzucam)
Ja nawet nie mam Talismana.
Sprawa 1: niestety nie zacytowałeś kart (ojej, a w regulaminie jest napisane ;>), więc będę się domyślał jak to dokładnie było: otóż Fałszywego Graala nie można odrzucić z własnej wol, a w przypadku zamiany go na złoto właśnie odrzucamy kartę przedmiotu i bierzemy złoto. Graala możemy pozbyć się (poza sposobem opisanym na jego karcie): - gdy instrukcja mówi żeby odłożyć kartę przedmiotu, a nie mamy innego; - gdy instrukcja mówi, żeby odłożyć losowy przedmiot i mamy trochę szczęścia, że padnie akurat na Graala
Sprawa 2: nie wiem jak się ma do tego instrukcja, ale ja zawsze na to pozwalałem. Pozwalałem również nowoznaleziony przedmiot tak potraktować (czyli nie, że odrzucamy jakiś przedmiot, żeby podnieść nowy i już starego nie możemy tknąć, tylko biorę przedmiot, używam/zamieniam na złoto/cokolwiek i ewentualny nadmiar odrzucam)
sardo pisze:Sorry za powtórzenie pytania i dzięki za nakierowanie
---
To pora na coś nowego:
1. Czy Fałszywy Graal można przetopić w złoto u Alchemika w Mieście? Czy postać - Alchemik może to zrobić? Czy dzięki przyjacielowi - Alchemikowi można to zrobić? Czy zaklęcie - Alchemia nam na to pozwala?
(podejrzewam że będzie jedna odpowiedź do wszystkich sytuacji ale zapytam dla pewności)
2. Poszukiwacz ma przyjaciela Alchemika i 4 przedmioty czyli maksymalnie. Losuje 1 kartę która okazuje się przedmiotem. Czy w tym momencie poszukiwacz może przetopić w złoto jeden z posiadanych przedmiotów aby zrobić miejsce dla nowego?
Podobna sytuacja jest z użyciem jakiegoś eliksiru czy odrzuceniem mapy skarbów (za mieszki złota).
Na oba pytania "tak".
1. Graala nie można porzucić na obszar. Jedynie. W pozostałych przypadkach możesz normalnie się go pozbyć, z tym osobiście zamienić w złoto. Pamiętaj, iż Graal jednak wchodzi w Twój stan posiadania, więc bez względu na to w jaki sposób się go później pozbędziesz, to i tak wywoła on swój efekt.
2. Przed zdecydowaniem się badać ten Przedmiot możesz wykonać wszelkie akcje w tym rzucić Zaklęcia. Więc możesz pozamieniać w złoto wszystko lub część z Twojego dobytku, a następnie wziąć wylosowany Przedmiot.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="sardo"]Sorry za powtórzenie pytania i dzięki za nakierowanie ;) --- To pora na coś nowego: 1. Czy Fałszywy Graal można przetopić w złoto u Alchemika w Mieście? Czy postać - Alchemik może to zrobić? Czy dzięki przyjacielowi - Alchemikowi można to zrobić? Czy zaklęcie - Alchemia nam na to pozwala? (podejrzewam że będzie jedna odpowiedź do wszystkich sytuacji ale zapytam dla pewności)
2. Poszukiwacz ma przyjaciela Alchemika i 4 przedmioty czyli maksymalnie. Losuje 1 kartę która okazuje się przedmiotem. Czy w tym momencie poszukiwacz może przetopić w złoto jeden z posiadanych przedmiotów aby zrobić miejsce dla nowego? Podobna sytuacja jest z użyciem jakiegoś eliksiru czy odrzuceniem mapy skarbów (za mieszki złota).[/quote]
Na oba pytania "tak".
1. Graala nie można porzucić na obszar. Jedynie. W pozostałych przypadkach możesz normalnie się go pozbyć, z tym osobiście zamienić w złoto. Pamiętaj, iż Graal jednak wchodzi w Twój stan posiadania, więc bez względu na to w jaki sposób się go później pozbędziesz, to i tak wywoła on swój efekt.
2. Przed zdecydowaniem się badać ten Przedmiot możesz wykonać wszelkie akcje w tym rzucić Zaklęcia. Więc możesz pozamieniać w złoto wszystko lub część z Twojego dobytku, a następnie wziąć wylosowany Przedmiot.
Zabawę zacząłem w latach 80'tych w MiM. Teraz przerzuciłem się na TMiM 4th. Ale od zawsze nurtowało mnie jedno, a szczególnie zaczęło teraz. Chodzi o tzw. ograniczone zasoby.
Pytanie jest następujące:
Q: Czy stosy kart Przygoda/Czary/Itd "przewijamy" po ich skończeniu? Tzn. Czy tasujemy stos kart Odrzuconych i ponownie tworzymy stos do ciągnięcia? Od zawsze grałem w ten sposób, a w instrukcji nie mogę się tego doczytać.
Pozdrawiam.
Witam. (Nowy ;) )
Zabawę zacząłem w latach 80'tych w MiM. Teraz przerzuciłem się na TMiM 4th. Ale od zawsze nurtowało mnie jedno, a szczególnie zaczęło teraz. Chodzi o tzw. ograniczone zasoby.
Pytanie jest następujące: Q: Czy stosy kart Przygoda/Czary/Itd "przewijamy" po ich skończeniu? Tzn. Czy tasujemy stos kart Odrzuconych i ponownie tworzymy stos do ciągnięcia? Od zawsze grałem w ten sposób, a w instrukcji nie mogę się tego doczytać.
Zgadza się, tak właśnie robimy. Jestem pewien, iż gdzieś w zasadach jest o tym wspomniane, jeżeli nie w podstawowych, to w dodatkach. Ale zgadza się - karty się przewija i z nich tworzy nowy stos.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Witamy na forum!
Zgadza się, tak właśnie robimy. Jestem pewien, iż gdzieś w zasadach jest o tym wspomniane, jeżeli nie w podstawowych, to w dodatkach. Ale zgadza się - karty się przewija i z nich tworzy nowy stos.
Jeśli Ci na tym zależy to możesz zajrzeć do instrukcji od podstawki na str 13 do rozdziału Otrzymywanie Zaklęć.. widnieje tam zdanie:
"Kiedy talia się wyczerpie, należy przetasować stos odrzuconych kart Zaklęć i położyć go koło planszy koszulkami do góry - oto nowa talia Zaklęć"
Nie wiem czy akurat w tej instrukcji jest też mowa o kartach Przygód ale zasada jest ta sama.
Jeśli Ci na tym zależy to możesz zajrzeć do instrukcji od podstawki na str 13 do rozdziału Otrzymywanie Zaklęć.. widnieje tam zdanie: "Kiedy talia się wyczerpie, należy przetasować stos odrzuconych kart Zaklęć i położyć go koło planszy koszulkami do góry - oto nowa talia Zaklęć"
Nie wiem czy akurat w tej instrukcji jest też mowa o kartach Przygód ale zasada jest ta sama.
Na ostatnio rozegranej partii TMIMa mieliśmy parę pytań co do pewnych kart:
1. Poszukiwacz Czarnowidz - jego zdolności mówią, że:
- Za każdym razem, kiedy dowolny Poszukiwacz wylosuje Wroga, możesz odzyskać 1 punkt Losu.
- Za każdym razem, kiedy dowolny Poszukiwacz wylosuje Zdarzenie, możesz otrzymać 1 Zaklęcie (jeżeli pozwala Ci na to twoja Moc).
Pytanie: Czy zwrot "dowolny Poszukiwacz" dotyczy również samego Czarnowidza tzn. czy kiedy Czarnowidz wylosuje Wroga/Zdarzenie odzyskuje/otrzymuje 1 punkt Losu/Zaklęcie?
2. Opiekunka Kurhanu
tekst karty: "Opiekunka kurhanu pozostanie na tym obszarze do końca gry. Możesz odrzucić dowolne ze swoich trofeów, aby otrzymać 1 punkt Siły lub Mocy za każde trofeum"
pytanie: Czy gracz może odrzucić wszystkie/kilka trofeów aby otrzymać kilka punktów Siły/Mocy? Np. Mam w sumie 5 kart trofeów - odrzucam je wszystkie i biorę sobie 1 punkt Siły i 4 punkty Mocy za jednym razem?
(graliśmy na razie tak, że można wymienić 1 trofeum podczas odwiedzin Opiekunki kurhanu, żeby gra była bardziej zbalansowana.
3. Niestabilny Eliksir
tekst karty: "Możesz wypić ten eliksir w dowolnym momencie aby rzucić 1 kością (...)" dalej są wymienione wyniki i tekst karty się kończy (nie ma informacji, że po wypiciu należy odrzucić kartę na stos kart odrzuconych jak w przypadku innych tego typu Przedmiotów.
Pytanie: Czy Poszukiwacz może "pić" ten eliksir nieskończoną ilość razy kiedy chce? Czy może go wykorzystać tylko raz a potem jednak odrzucić jego kartę?
(graliśmy tak, że odrzucamy raz wypity eliksir).
Będę wdzięczny za pomoc
pozdrawiam
Witam
Na ostatnio rozegranej partii TMIMa mieliśmy parę pytań co do pewnych kart:
1. Poszukiwacz Czarnowidz - jego zdolności mówią, że: - Za każdym razem, kiedy dowolny Poszukiwacz wylosuje Wroga, możesz odzyskać 1 punkt Losu. - Za każdym razem, kiedy dowolny Poszukiwacz wylosuje Zdarzenie, możesz otrzymać 1 Zaklęcie (jeżeli pozwala Ci na to twoja Moc).
Pytanie: Czy zwrot "dowolny Poszukiwacz" dotyczy również samego Czarnowidza tzn. czy kiedy Czarnowidz wylosuje Wroga/Zdarzenie odzyskuje/otrzymuje 1 punkt Losu/Zaklęcie?
2. Opiekunka Kurhanu
tekst karty: "Opiekunka kurhanu pozostanie na tym obszarze do końca gry. Możesz odrzucić dowolne ze swoich trofeów, aby otrzymać 1 punkt Siły lub Mocy za każde trofeum"
pytanie: Czy gracz może odrzucić wszystkie/kilka trofeów aby otrzymać kilka punktów Siły/Mocy? Np. Mam w sumie 5 kart trofeów - odrzucam je wszystkie i biorę sobie 1 punkt Siły i 4 punkty Mocy za jednym razem?
(graliśmy na razie tak, że można wymienić 1 trofeum podczas odwiedzin Opiekunki kurhanu, żeby gra była bardziej zbalansowana.
3. Niestabilny Eliksir
tekst karty: "Możesz wypić ten eliksir w dowolnym momencie aby rzucić 1 kością (...)" dalej są wymienione wyniki i tekst karty się kończy (nie ma informacji, że po wypiciu należy odrzucić kartę na stos kart odrzuconych jak w przypadku innych tego typu Przedmiotów.
Pytanie: Czy Poszukiwacz może "pić" ten eliksir nieskończoną ilość razy kiedy chce? Czy może go wykorzystać tylko raz a potem jednak odrzucić jego kartę?
Pytanie: Czy zwrot "dowolny Poszukiwacz" dotyczy również samego Czarnowidza tzn. czy kiedy Czarnowidz wylosuje Wroga/Zdarzenie odzyskuje/otrzymuje 1 punkt Losu/Zaklęcie?
Tak jest, "dowolny Poszukiwacz" to także "Czarnowidz".
deaddrone pisze:pytanie: Czy gracz może odrzucić wszystkie/kilka trofeów aby otrzymać kilka punktów Siły/Mocy? Np. Mam w sumie 5 kart trofeów - odrzucam je wszystkie i biorę sobie 1 punkt Siły i 4 punkty Mocy za jednym razem?
Tak, zgadza się. Możesz odrzucić wsio 5 trofeów i wziąć 1 punkt Siły oraz 4 Mocy.
deaddrone pisze:3. Niestabilny Eliksir
tekst karty: "Możesz wypić ten eliksir w dowolnym momencie aby rzucić 1 kością (...)" dalej są wymienione wyniki i tekst karty się kończy (nie ma informacji, że po wypiciu należy odrzucić kartę na stos kart odrzuconych jak w przypadku innych tego typu Przedmiotów.
Pytanie: Czy Poszukiwacz może "pić" ten eliksir nieskończoną ilość razy kiedy chce? Czy może go wykorzystać tylko raz a potem jednak odrzucić jego kartę?
Wyrazy "wypić" i "odrzucić" są w tym przypadku synonimami. Porównaj tenże Eliksir z eliksirami np. ze Żniwiarza. Zapis o odrzuceniu się po prostu nie zmieścił, ale to nie oznacza, iż można ten eliksir pić na raty . Więc tak, dobrze zagraliście .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote]Pytanie: Czy zwrot "dowolny Poszukiwacz" dotyczy również samego Czarnowidza tzn. czy kiedy Czarnowidz wylosuje Wroga/Zdarzenie odzyskuje/otrzymuje 1 punkt Losu/Zaklęcie? [/quote]
Tak jest, "dowolny Poszukiwacz" to także "Czarnowidz".
[quote="deaddrone"]pytanie: Czy gracz może odrzucić wszystkie/kilka trofeów aby otrzymać kilka punktów Siły/Mocy? Np. Mam w sumie 5 kart trofeów - odrzucam je wszystkie i biorę sobie 1 punkt Siły i 4 punkty Mocy za jednym razem? [/quote]
Tak, zgadza się. Możesz odrzucić wsio 5 trofeów i wziąć 1 punkt Siły oraz 4 Mocy.
[quote="deaddrone"]3. Niestabilny Eliksir
tekst karty: "Możesz wypić ten eliksir w dowolnym momencie aby rzucić 1 kością (...)" dalej są wymienione wyniki i tekst karty się kończy (nie ma informacji, że po wypiciu należy odrzucić kartę na stos kart odrzuconych jak w przypadku innych tego typu Przedmiotów.
Pytanie: Czy Poszukiwacz może "pić" ten eliksir nieskończoną ilość razy kiedy chce? Czy może go wykorzystać tylko raz a potem jednak odrzucić jego kartę? [/quote]
Wyrazy "wypić" i "odrzucić" są w tym przypadku synonimami. Porównaj tenże Eliksir z eliksirami np. ze Żniwiarza. Zapis o odrzuceniu się po prostu nie zmieścił, ale to nie oznacza, iż można ten eliksir pić na raty ;). Więc tak, dobrze zagraliście :).
A odpowiem sobie na pytania... a nie, Nemo już to zrobił... nothing to do here
P.S. Możesz usunąć ten post Nemo.
A odpowiem sobie na pytania... a nie, Nemo już to zrobił... [url=http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/006/707/nothing-to-do-here-template.jpg.scaled500.jpg]nothing to do here[/url]
Q1: Czy jeśli Poszukiwacz nie posiada zdolności walki psychicznej to może walczyć na moc z Orlim Królem, Panem Ciemności oraz innymi wrogami posiadającymi oba parametry?
Q2: "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął, natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić."
A: Czy jeśli posiadam zadanie, które nakazuje mi udać się na Przeklętą Polanę, a znajduję się obecnie w Krainie Zewnętrznej i tak na prawdę jedyną drogą jest Most Strażnika, to muszę podejmować próby przejścia na drugą stronę aż do skutku, czy mogę skorzystać z innych możliwości, próby wyrzucenia 6 w Gospodzie, albo czekać na możliwość zbudowania lub kupienia tratwy?
B: Czy jeśli posiadam zadanie "Zabij jednego smoka", a jakiś się znajduje na planszy to muszę się niezwłocznie udać się do niego i podjąć próbę pokonania go nawet jeśli sukces jest możliwy w przypadku kiedy ja wyrzucę 6 a smok 1 lub jeśli moja wygrana w ogóle nie jest możliwa?
Pozdrawiam.
Witam wszystkich, chciałbym zadać swoje pytania: [quote]Q1: Czy jeśli Poszukiwacz nie posiada zdolności walki psychicznej to może walczyć na moc z Orlim Królem, Panem Ciemności oraz innymi wrogami posiadającymi oba parametry?[/quote] [quote]Q2: "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął, natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić." A: Czy jeśli posiadam zadanie, które nakazuje mi udać się na Przeklętą Polanę, a znajduję się obecnie w Krainie Zewnętrznej i tak na prawdę jedyną drogą jest Most Strażnika, to muszę podejmować próby przejścia na drugą stronę aż do skutku, czy mogę skorzystać z innych możliwości, próby wyrzucenia 6 w Gospodzie, albo czekać na możliwość zbudowania lub kupienia tratwy? B: Czy jeśli posiadam zadanie "Zabij jednego smoka", a jakiś się znajduje na planszy to muszę się niezwłocznie udać się do niego i podjąć próbę pokonania go nawet jeśli sukces jest możliwy w przypadku kiedy ja wyrzucę 6 a smok 1 lub jeśli moja wygrana w ogóle nie jest możliwa?[/quote]
Q2: Nie, nie musisz. Jeżeli masz zadanie np. Udaj się do Miasta i podczas ruchu wyrzucisz tyle oczek, by pójść albo do Miasta, albo na Skały , to możesz przejść się na Skały. Ale, jeżeli masz zadanie "Oddaj 1 Magiczny Przedmiot", a Twoim jedynym Magicznym Przedmiotem jest Kula Jasnowidzenia, to musisz ją odrzucić i wykonać zadanie.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Q1: Tak.
Q2: Nie, nie musisz. Jeżeli masz zadanie np. Udaj się do Miasta i podczas ruchu wyrzucisz tyle oczek, by pójść albo do Miasta, albo na Skały , to możesz przejść się na Skały. Ale, jeżeli masz zadanie "Oddaj 1 Magiczny Przedmiot", a Twoim jedynym Magicznym Przedmiotem jest Kula Jasnowidzenia, to musisz ją odrzucić i wykonać zadanie.
Z tymi zadaniami które trzeba wykonywać przy najbliższej okazji to nie jest tak, że musisz rzucić wszystko inne i robić co w Twojej mocy żeby je wypełnić. Chodzi tutaj o to, że kiedy już spełniasz warunek zadania to musi ono zostać wykonane, nie możesz sobie tego odłożyć na później.
Przykład:
Masz zadanie pójścia do gospody, to znaczy, że możesz sobie swobodnie chodzić gdzie chcesz nawet jeśli w rzucie za ruch masz tyle oczek coby trafić na obszar gospody to i tak możesz iść w inną stronę. Ale gdy już staniesz na obszarze gospody to w tej turze musisz wykonać to zadanie, nie możesz powiedzieć "teraz jeszcze nie, dopiero jak następnym razem trafię do gospody to wypełnię zadanie".
Inny przykład:
Masz za zadanie oddać 1 punkt siły ale obecnie nie posiadasz żadnego (czerwonego stożka). Trafiasz na kartę spełniającą życzenie i masz do wyboru punkt siły, mocy, życia itp. Nie musisz wybierać punktu siły już teraz, możesz np. wziąć punkt mocy ale jeśli zdecydujesz się wziąć punkt siły to musisz go oddać żeby wypełnić zadanie, nie możesz powiedzieć: "teraz jeszcze nie, dopiero jak zdobędę następny punkt siły to wypełnię zadnie".
Z tymi zadaniami które trzeba wykonywać przy najbliższej okazji to nie jest tak, że musisz rzucić wszystko inne i robić co w Twojej mocy żeby je wypełnić. Chodzi tutaj o to, że kiedy już spełniasz warunek zadania to musi ono zostać wykonane, nie możesz sobie tego odłożyć na później.
Przykład: Masz zadanie pójścia do gospody, to znaczy, że możesz sobie swobodnie chodzić gdzie chcesz nawet jeśli w rzucie za ruch masz tyle oczek coby trafić na obszar gospody to i tak możesz iść w inną stronę. Ale gdy już staniesz na obszarze gospody to w tej turze musisz wykonać to zadanie, nie możesz powiedzieć "teraz jeszcze nie, dopiero jak następnym razem trafię do gospody to wypełnię zadanie".
Inny przykład: Masz za zadanie oddać 1 punkt siły ale obecnie nie posiadasz żadnego (czerwonego stożka). Trafiasz na kartę spełniającą życzenie i masz do wyboru punkt siły, mocy, życia itp. Nie musisz wybierać punktu siły już teraz, możesz np. wziąć punkt mocy ale jeśli zdecydujesz się wziąć punkt siły to musisz go oddać żeby wypełnić zadanie, nie możesz powiedzieć: "teraz jeszcze nie, dopiero jak zdobędę następny punkt siły to wypełnię zadnie".
Dzięki za te odpowiedzi, teraz kwestia tych zadań jest dla mnie jaśniejsza
Następne pytanie narodziło się podczas dzisiejszej rozgrywki:
Q: Jak się zachować w sytuacji kiedy Poszukiwacz walczy na KW z Królową Lodu, Orlim Królem albo Władcą Demonów i użyje przeciw nim Zaklęcia Dotyk Śmierci - "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki z innym Poszukiwaczem lub istotą. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie na Poszukiwacza traci on 2 punkty Życia. Jeśli na istotę, zostaje ona zabita. Wrogów zabitych w ten sposób możesz zatrzymać jako trofea." Czy zaklęcie zabija Wroga czy pozbawia go 2 punktów Życia?
I może jeszcze jedno pytanie:
Q2: Poszukiwacz A rzuca Zaklęcie Wyssanie Siły na Poszukiwacza B, który następnie używa Zaklęcia Hydry i wybiera że będzie ono działać na wszystkich Poszukiwaczy w grze. Kto w tej sytuacji coś zyskuje a kto traci?
Wyssanie Siły - Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury, jeżeli posiada przynajmniej 1 żeton Siły. Ten Poszukiwacz traci 1 punkt Siły, a twój Poszukiwacz otrzymuje 1 punkt Siły.
Zaklęcie Hydry - Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne, właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie też innych, wybranych przez ciebie Poszukiwaczy (możesz także wybrać siebie). Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy, ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania.
Dzięki za te odpowiedzi, teraz kwestia tych zadań jest dla mnie jaśniejsza :) Następne pytanie narodziło się podczas dzisiejszej rozgrywki: [quote]Q: Jak się zachować w sytuacji kiedy Poszukiwacz walczy na KW z Królową Lodu, Orlim Królem albo Władcą Demonów i użyje przeciw nim Zaklęcia Dotyk Śmierci - "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki z innym Poszukiwaczem lub istotą. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie na Poszukiwacza traci on 2 punkty Życia. Jeśli na istotę, zostaje ona zabita. Wrogów zabitych w ten sposób możesz zatrzymać jako trofea." Czy zaklęcie zabija Wroga czy pozbawia go 2 punktów Życia?[/quote]
I może jeszcze jedno pytanie: [quote]Q2: Poszukiwacz A rzuca Zaklęcie Wyssanie Siły na Poszukiwacza B, który następnie używa Zaklęcia Hydry i wybiera że będzie ono działać na wszystkich Poszukiwaczy w grze. Kto w tej sytuacji coś zyskuje a kto traci? Wyssanie Siły - Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury, jeżeli posiada przynajmniej 1 żeton Siły. Ten Poszukiwacz traci 1 punkt Siły, a twój Poszukiwacz otrzymuje 1 punkt Siły. Zaklęcie Hydry - Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne, właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie też innych, wybranych przez ciebie Poszukiwaczy (możesz także wybrać siebie). Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy, ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania.[/quote]
Instrukcja pisze:• Na istoty z Krainy Wewnętrznej (ani z kart Alternatywnych
Zakończeń) nie działają Zaklęcia, nie można się też im
wymykać.
Nie możesz rzucić Dotyku Śmierci (ani tego drugiego Zaklęcia na Moc) na istoty z kart Alternatywnych Zakończeń. Przy okazji, Władca Demonów czy Orli Król i pozostali nie są Wrogami. Są istotami, ale nie Wrogami. Wrogami jest np. Lew wyciągnięty z kart Przygód czy inna Strzyga. Smok, wyciągnięty z kart Przygód także jest Wrogiem, ale np. Smok wylosowany podczas badania karty Jaskinia jest już istotą.
===
Q2: Jeżeli Poszukiwacz B wybrał, iż będzie ono działać na wszystkich Poszukiwaczy w grze, włącznie ze sobą, to straci 2 punkty Siły, ale zyska 1 punkt Siły. Więc i tak będzie na ujemnym.
Jeżeli wybrał wszystkich, poza sobą (czyli jedynie Poszukiwacza A), to:
- Jeżeli Poszukiwacz A ma jakieś punkty Siły, to stracą obaj po 1. punkcie, a więc nic się nie zmieni.
- Jeżeli Poszukiwacz A nie ma żadnych punktów Siły, to rzucona Hydra nie przyniesie rezultatu i Poszukiwacz B straci 1 punkt Siły.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Q: Zgodnie z instrukcją: [quote="Instrukcja"]• Na istoty z Krainy Wewnętrznej (ani z kart Alternatywnych Zakończeń) nie działają Zaklęcia, nie można się też im wymykać.[/quote]
Nie możesz rzucić Dotyku Śmierci (ani tego drugiego Zaklęcia na Moc) na istoty z kart Alternatywnych Zakończeń. Przy okazji, Władca Demonów czy Orli Król i pozostali nie są Wrogami. Są istotami, ale nie Wrogami. Wrogami jest np. Lew wyciągnięty z kart Przygód czy inna Strzyga. Smok, wyciągnięty z kart Przygód także jest Wrogiem, ale np. Smok wylosowany podczas badania karty Jaskinia jest już istotą.
===
Q2: Jeżeli Poszukiwacz B wybrał, iż będzie ono działać na wszystkich Poszukiwaczy w grze, włącznie ze sobą, to straci 2 punkty Siły, ale zyska 1 punkt Siły. Więc i tak będzie na ujemnym.
Jeżeli wybrał wszystkich, poza sobą (czyli jedynie Poszukiwacza A), to:
- Jeżeli Poszukiwacz A ma jakieś punkty Siły, to stracą obaj po 1. punkcie, a więc nic się nie zmieni. - Jeżeli Poszukiwacz A nie ma żadnych punktów Siły, to rzucona Hydra nie przyniesie rezultatu i Poszukiwacz B straci 1 punkt Siły.
Gappeq pisze:Wojownik posiada 2x kiścień. Czy to znaczy że może rzucać trzema kośćmi?
Wojownik może posiadać 2 bronie (kiścień jest bronią). Kiścień pozwala podczas walki na rzucanie 2 kośćmi podczas rzutu ataku i zsumowanie wyników
Nie, nie może rzucać 3 kośćmi.
What a view.
[quote="Gappeq"]Wojownik posiada 2x kiścień. Czy to znaczy że może rzucać trzema kośćmi?
Wojownik może posiadać 2 bronie (kiścień jest bronią). Kiścień pozwala podczas walki na rzucanie 2 kośćmi podczas rzutu ataku i zsumowanie wyników[/quote] Nie, nie może rzucać 3 kośćmi.
1. Czy można teleportować się za pomocą zaklęcia Teleport lub przedmiotu Eliksir Lotu do Więzienia na planszy Miasta?
2. Czy po skutecznym użyciu zdolności Czarodzieja Ognia następuje jeszcze walka?
Za każdym razem, kiedy wdasz się w
walkę z Poszukiwaczem lub istotą, tuż przed
jej rozpoczęciem możesz razić strumieniem
ognia. Rzuć jedną kością i dodaj swoją
Moc. Jeżeli wynik jest wyższy od Siły
Poszukiwacza, traci on jeden punkt Życia.
Jeżeli wynik jest wyższy od Siły sitoty,
zostaje ona zabita (nie możesz zachowywać
zabitych w ten sposób Wrogów jako
trofeum). Jeżeli wynik jest równy lub niższy
od Siły Poszukiwacza lub istoty, strumień
ognia nie wywołuje żadnego efektu, a walka
przebiega normalnie (z tym wyjątkiem,
że nie możesz rzucać kością za swój rzut
ataku).
3. Po wygranej walce w Skarbcu należy przenieść się na obszar, który wyznaczony jest przez różnicę skuteczności ataku. Co w przypadku jeśli na takim obszarze leży karta terenu i takiego obszaru nie ma już na planszy?
4. Co w przypadku, gdy Poszukiwacz wykona zadanie Czarownika, a na obszarze Czarownika leży karta terenu?
5. Czy w alternatywnym zakończeniu Wszyscy Przeciw Wszystkim, Poszukiwacze walczą ze sobą w trakcie jednej tury rozpoczętej przez gracza, który wstąpił na obszar Korony Władzy czy są to kolejne tury?
* Wszyscy Poszukiwacze, którzy nie posiadają
Talizmanu (z wyjątkiem Poszukiwacza, który
jako pierwszy trafił na obszar Korony Władzy),
przegrywają. Pozostali Poszukiwacze przesuwają
się natychmiast na obszar Korony Władzy.
-
Poszukiwacz, który jako pierwszy trafił na obszar
Korony Władzy, musi wybrać Poszukiwacza,
którego zaatakuje. Zwycięzca zmusza pokonanego
do utraty Życia (nie może zabrać mu Przedmiotu
ani złota). Zwycięzca musi następnie wybrać
innego Poszukiwacza, którego zaatakuje (nie może
wybrać pokonanego, chyba, że jest on jedynym
Poszukiwaczem, który pozostał w grze). Jeśli
którykolwiek atak zakończy się remisem, ci sami
Poszukiwacze natychmiast walczą ponownie.
Poszukiwacze muszą atakować siebie w ten
sposób, dopóki w grze nie pozostanie tylko jeden
z nich. Ostatni pozostały przy życiu Poszukiwacz wygrywa!
-
Kiedy Poszukiwacz atakuje, może wybrać walkę lub
walkę psychiczną. Nie może tego zrobić, jeśli to on
zostanie zaatakowany przez innego Poszukiwacza.
1. Czy można teleportować się za pomocą zaklęcia Teleport lub przedmiotu Eliksir Lotu do Więzienia na planszy Miasta?
2. Czy po skutecznym użyciu zdolności Czarodzieja Ognia następuje jeszcze walka?
[quote]Za każdym razem, kiedy wdasz się w walkę z Poszukiwaczem lub istotą, tuż przed jej rozpoczęciem możesz razić strumieniem ognia. Rzuć jedną kością i dodaj swoją Moc. Jeżeli wynik jest wyższy od Siły Poszukiwacza, traci on jeden punkt Życia. Jeżeli wynik jest wyższy od Siły sitoty, zostaje ona zabita (nie możesz zachowywać zabitych w ten sposób Wrogów jako trofeum). Jeżeli wynik jest równy lub niższy od Siły Poszukiwacza lub istoty, strumień ognia nie wywołuje żadnego efektu, a walka przebiega normalnie (z tym wyjątkiem, że nie możesz rzucać kością za swój rzut ataku).[/quote]
3. Po wygranej walce w Skarbcu należy przenieść się na obszar, który wyznaczony jest przez różnicę skuteczności ataku. Co w przypadku jeśli na takim obszarze leży karta terenu i takiego obszaru nie ma już na planszy?
4. Co w przypadku, gdy Poszukiwacz wykona zadanie Czarownika, a na obszarze Czarownika leży karta terenu?
5. Czy w alternatywnym zakończeniu Wszyscy Przeciw Wszystkim, Poszukiwacze walczą ze sobą w trakcie jednej tury rozpoczętej przez gracza, który wstąpił na obszar Korony Władzy czy są to kolejne tury?
[quote]* Wszyscy Poszukiwacze, którzy nie posiadają Talizmanu (z wyjątkiem Poszukiwacza, który jako pierwszy trafił na obszar Korony Władzy), przegrywają. Pozostali Poszukiwacze przesuwają się natychmiast na obszar Korony Władzy. - Poszukiwacz, który jako pierwszy trafił na obszar Korony Władzy, musi wybrać Poszukiwacza, którego zaatakuje. Zwycięzca zmusza pokonanego do utraty Życia (nie może zabrać mu Przedmiotu ani złota). Zwycięzca musi następnie wybrać innego Poszukiwacza, którego zaatakuje (nie może wybrać pokonanego, chyba, że jest on jedynym Poszukiwaczem, który pozostał w grze). Jeśli którykolwiek atak zakończy się remisem, ci sami Poszukiwacze natychmiast walczą ponownie.
Poszukiwacze muszą atakować siebie w ten sposób, dopóki w grze nie pozostanie tylko jeden z nich. Ostatni pozostały przy życiu Poszukiwacz wygrywa! - Kiedy Poszukiwacz atakuje, może wybrać walkę lub walkę psychiczną. Nie może tego zrobić, jeśli to on zostanie zaatakowany przez innego Poszukiwacza.[/quote]
Rulebook pisze:Poszukiwacz nie może dobrowolnie wejść na ten obszar,
chyba że w efekcie gry lub spotkania zostanie wtrącony do
Więzienia.
A więc dobrowolnie wejść nie można na ten obszar w żaden sposób. Jedynie w wyniku badania efektu wtrącenia do Więzienia można tam wejść.
2. Rozumiem, że chodzi Ci o walkę z Poszukiwaczem? Jeżeli tak, to tak - po użyciu zdolności następuje normalna walka.
3. Pozostajesz na obszarze Skarbca, a w następnej turze musisz walczyć z Panem Ciemności ponownie.
4. W takim przypadku zadanie Czarownika zostaje wykonane, ale Poszukiwacz nie zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika ani nie otrzymuje żadnej nagrody za wykonanie zadania.
5. Wszystko się dzieje podczas jednej tury.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
1. Nie. Instrukcja, na stronie 1o mówi:
[quote="Rulebook"]Poszukiwacz nie może dobrowolnie wejść na ten obszar, chyba że w efekcie gry lub spotkania zostanie wtrącony do Więzienia.[/quote]
A więc dobrowolnie wejść nie można na ten obszar w żaden sposób. Jedynie w wyniku badania efektu wtrącenia do Więzienia można tam wejść.
2. Rozumiem, że chodzi Ci o walkę z Poszukiwaczem? Jeżeli tak, to tak - po użyciu zdolności następuje normalna walka.
3. Pozostajesz na obszarze Skarbca, a w następnej turze musisz walczyć z Panem Ciemności ponownie.
4. W takim przypadku zadanie Czarownika zostaje wykonane, ale Poszukiwacz nie zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika ani nie otrzymuje żadnej nagrody za wykonanie zadania.
Poszukiwacz Alchemik odkrywa karte przedmiot, ktory nakazuje mu go zatrzymac, moze od razu wymienic go na zloto?
co jest wazniejsze opis karty czy specjalna zdolnosc Alchemika?
hmmm?
siema, kope lat ;)
Poszukiwacz Alchemik odkrywa karte przedmiot, ktory nakazuje mu go zatrzymac, moze od razu wymienic go na zloto? co jest wazniejsze opis karty czy specjalna zdolnosc Alchemika? hmmm?
Poszukiwacz Alchemik odkrywa karte przedmiot, ktory nakazuje mu go zatrzymac, moze od razu wymienic go na zloto?
co jest wazniejsze opis karty czy specjalna zdolnosc Alchemika?
hmmm?
Hej, trochę nie rozumiem pytania.
Generalnie Alchemik zawsze może wymienić na złoto Przedmioty, za wyjątkiem tych, których nie może posiadać. Jeżeli masz więcej Przedmiotów jako limit, zamiast ich odkładać na obszar, możesz je przetopić na złoto.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote="nakago"]siema, kope lat ;)
Poszukiwacz Alchemik odkrywa karte przedmiot, ktory nakazuje mu go zatrzymac, moze od razu wymienic go na zloto? co jest wazniejsze opis karty czy specjalna zdolnosc Alchemika? hmmm?[/quote]
Hej, trochę nie rozumiem pytania.
Generalnie Alchemik zawsze może wymienić na złoto Przedmioty, za wyjątkiem tych, których nie może posiadać. Jeżeli masz więcej Przedmiotów jako limit, zamiast ich odkładać na obszar, możesz je przetopić na złoto.
Nie wiem, czy słyszałeś, ale organizujemy kolejny zjazd, tym razem w Gdańsku. Gdybyś był zainteresowany... ;) Więcej info tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewforum.php?f=251