Ciągniemy naraz te karty Zaklęć, więc powinnyśmy stosować zasadę Mrocznej Kultystki, która otrzymuje Dar Chaosu tylko raz, nawet, jeżeli jednocześnie pokonala dwu lub więcej Wrogów.8janek8 pisze:Tutaj póki co sprawa wygląda taK:
1.Ciągniemy 1-sze zaklęcie - podoba nam się zostawiamy, nie podoba się odrzucamy i ciągniemy nowe (to musimy zachować)
2. Ciągniemy 2-gie zaklęcie - podoba nam się zostawiamy, nie podoba się odrzucamy i ciągniemy nowe (to musimy zachować)
3. Ciągniemy 3-cie zaklęcie - podoba nam się zostawiamy, nie podoba się odrzucamy i ciągniemy nowe (to musimy zachować)
Nie widzę powodu dla którego miałoby być inaczej
Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Pan Ciemności nie jest Duchem, nie ma określonego typu (jak zresztą prawie każda inna istota), więc nie możesz pokonać go automatycznie używając Krzyża ani zdolności Kapłana.Kufir pisze:Q. Czy właściciel Krzyża czy też Poszukiwacz Kapłan, pokonuje też automatycznie Istoty - Duchy? Jeśli tak, to co w przypadku gdy atakujemy Pana Ciemności na Moc?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Nemomon pisze:Ciągniemy naraz te karty Zaklęć, więc powinnyśmy stosować zasadę Mrocznej Kultystki, która otrzymuje Dar Chaosu tylko raz, nawet, jeżeli jednocześnie pokonala dwu lub więcej Wrogów.8janek8 pisze:Tutaj póki co sprawa wygląda taK:
1.Ciągniemy 1-sze zaklęcie - podoba nam się zostawiamy, nie podoba się odrzucamy i ciągniemy nowe (to musimy zachować)
2. Ciągniemy 2-gie zaklęcie - podoba nam się zostawiamy, nie podoba się odrzucamy i ciągniemy nowe (to musimy zachować)
3. Ciągniemy 3-cie zaklęcie - podoba nam się zostawiamy, nie podoba się odrzucamy i ciągniemy nowe (to musimy zachować)
Nie widzę powodu dla którego miałoby być inaczej
Teraz ja się nie mogę zgodzić:
"Za każdym razem gdy pokonasz Wroga [...[] rzuć kostką aby otrzymać dar od Sił Ciemności. [...]"
Jeśli pokonasz dwóch wrogów, dostajesz dwa dary, dlaczego miało by być inaczej?
[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 8:24 pm ]
Nemomon pisze:Pan Ciemności nie jest Duchem, nie ma określonego typu (jak zresztą prawie każda inna istota), więc nie możesz pokonać go automatycznie używając Krzyża ani zdolności Kapłana.Kufir pisze:Q. Czy właściciel Krzyża czy też Poszukiwacz Kapłan, pokonuje też automatycznie Istoty - Duchy? Jeśli tak, to co w przypadku gdy atakujemy Pana Ciemności na Moc?
Hmmm. A nie jest tak iż każdy Przeciwnik z którym zmierzymy się w TMIM na Moc to właśnie Duch ? (prócz Poszukiwacza). Jeśli jest inaczej podacie argumentację.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Z FAQa wydanego przez FFG:
[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 8:27 pm ]
official FAQ (translate 8Janek8) pisze:P2: Jeżeli dwie karty Wrogów z tym samym numerem spotkania walczą w jakiejkolwiek walce jako jeden Wróg, to czy po ich pokonaniu Mroczna Kultystka otrzymuje dwa dary od Sił Ciemności, czy tylko jeden?
O: Tylko jeden dar.
[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 8:27 pm ]
Nie, są jeszcze Kultyści oraz Żywiołaki.Kufir pisze:Hmmm. A nie jest tak iż każdy Przeciwnik z którym zmierzymy się w TMIM na Moc to właśnie Duch ? (prócz Poszukiwacza). Jeśli jest inaczej podacie argumentację.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Jeśli ciągniemy Zaklęcia na raz, to jak najbardziej tylko jedno z nich możemy odrzucić dzięki Chowańcowi. Z tym, że Kultystka to kiepski przykład w tej sytuacji - lepiej Wróżka+obszar z losowaniem więcej niż jednej karty
A nawet jeden PotwórNemomon pisze:Nie, są jeszcze Kultyści oraz Żywiołaki.Kufir pisze:Hmmm. A nie jest tak iż każdy Przeciwnik z którym zmierzymy się w TMIM na Moc to właśnie Duch ? (prócz Poszukiwacza). Jeśli jest inaczej podacie argumentację.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Kufir napisał/a:
Hmmm. A nie jest tak iż każdy Przeciwnik z którym zmierzymy się w TMIM na Moc to właśnie Duch ? (prócz Poszukiwacza). Jeśli jest inaczej podacie argumentację.
Nie, są jeszcze Kultyści oraz Żywiołaki.
OK, Czyli taki Pan Ciemności jest Duchem, Kultystą czy Żywiołakiem? I dlaczego właśnie jednym z tych trzech?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ta, Elf z bożej łaski...8janek8 pisze: A nawet jeden Potwór
Pan Ciemności jest tylko i wyłącznie Panem Ciemności - nie posiada typu.Kufir pisze:OK, Czyli taki Pan Ciemności jest Duchem, Kultystą czy Żywiołakiem? I dlaczego właśnie jednym z tych trzech?
Nah, i tak na jedno wychodziJanek pisze:Jeśli ciągniemy Zaklęcia na raz, to jak najbardziej tylko jedno z nich możemy odrzucić dzięki Chowańcowi. Z tym, że Kultystka to kiepski przykład w tej sytuacji - lepiej Wróżka+obszar z losowaniem więcej niż jednej karty
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Istoty nie są Duchami, Potworami, Smokami, Zwierzętami, Żywiołakami, Konstruktami, Kultystami. (Czy o jakimś typie Wrogów zapominałem? )Kufir pisze:OK, Czyli taki Pan Ciemności jest Duchem, Kultystą czy Żywiołakiem? I dlaczego właśnie jednym z tych trzech?
Jednym słowem sprawa wraca do kwestii: każdy Wróg to istota, ale nie każda istota to Wróg.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Istoty nie mają typu, tylko Wrogowie mają. Istoty o nazwie Duch czy Smok się jedynie tak nazywają, nie mają jednak odzwierciedlenia w mechanice gry, innymi słowy nic, co działa na Smoka (kartę Wroga reprezentowanego przez kartę), nie działa na Smoka (istotę, reprezentowaną przez kartę lub obszar).Kufir pisze:Rozsądnie ale ...
Co z ISTOTĄ Duchem (Moc 4) w Lesie ?
To wszystko o czym tutaj mowa, powinna znaleźć się w tym FAQ.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
W tym wypadku "Duch" to nazwa istoty - nie typ Wroga.Kufir pisze:Rozsądnie ale ...
Co z ISTOTĄ Duchem (Moc 4) w Lesie ?
To wszystko o czym tutaj mowa, powinna znaleźć się w tym FAQ.
Do FAQ nadają się tylko te rzeczy, które nie znajdują wyjaśnienia w instrukcji. A i też nie wszystkie, bo nie ma szans stworzyć (przynajmniej oficjalnie) tak obszernego FAQu - różnorodność sytuacji podczas rozgrywki sprawia, że musiałoby powstać całe tomiszcze na ten temat.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Dlatego ja zawsze proponowałem, aby zrobić TMIM ERB, ale zawsze mnie każdy ignorował Dlatego też zacząłem swego czasu te Zaklęcia robić.8janek8 pisze:A i też nie wszystkie, bo nie ma szans stworzyć (przynajmniej oficjalnie) tak obszernego FAQu - różnorodność sytuacji podczas rozgrywki sprawia, że musiałoby powstać całe tomiszcze na ten temat.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Nemomon pisze:Istoty nie mają typu, tylko Wrogowie mają. Istoty o nazwie Duch czy Smok się jedynie tak nazywają, nie mają jednak odzwierciedlenia w mechanice gry, innymi słowy nic, co działa na Smoka (kartę Wroga reprezentowanego przez kartę), nie działa na Smoka (istotę, reprezentowaną przez kartę lub obszar).Kufir pisze:Rozsądnie ale ...
Co z ISTOTĄ Duchem (Moc 4) w Lesie ?
To wszystko o czym tutaj mowa, powinna znaleźć się w tym FAQ.
Troszkę to bez sensu. Mam Świętą Lance, wchodzę do Jaksini, mam walczyć ze Smokiem i... nie mogę użyć Lancy? Wolnego! Wytłumacz to proszę graczom, na pewno się na takie coś zgodzą już to widzę
Ostatnio zmieniony poniedziałek 14 gru 2009, 21:02 przez Kufir, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Cóż, zasady gry są bezsilne dla takich sytuacji, a robienie wyjątków dla wyjątków to jeszcze większa przesada, niż jedna nielogiczna zasadaKufir pisze:Nemomon pisze:Istoty nie mają typu, tylko Wrogowie mają. Istoty o nazwie Duch czy Smok się jedynie tak nazywają, nie mają jednak odzwierciedlenia w mechanice gry, innymi słowy nic, co działa na Smoka (kartę Wroga reprezentowanego przez kartę), nie działa na Smoka (istotę, reprezentowaną przez kartę lub obszar).Kufir pisze:Rozsądnie ale ...
Co z ISTOTĄ Duchem (Moc 4) w Lesie ?
To wszystko o czym tutaj mowa, powinna znaleźć się w tym FAQ.
Troszkę to bez sensu. Mam Świętą Lance, wchodzę do Jaksini, mam walczyć ze Smokiem i... nie mogę użyć Lancy? Wolnego! Wytłumacz to proszę graczom, na pewno się na takie coś zgodzą już to widzę
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Nie jeden taki absurd w MiMie. Od lat zawsze występował ten problem. I nie zmieni się to, bo należałoby zmienić całą mechanikę, a to już nie byłaby ta gra.
Niestety prawda jest taka, że zasady zasadami, a gracze i tak będą rozstrzygali między sobą wiele zawiłych sytuacji. To już "urok" tej gry, jak wspomniał kiedyś ktoś
Niestety prawda jest taka, że zasady zasadami, a gracze i tak będą rozstrzygali między sobą wiele zawiłych sytuacji. To już "urok" tej gry, jak wspomniał kiedyś ktoś
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Na karcie Lancy pisze iż dodaje 3 punkty podczas walki ze Smokiem. Nie piszę czy to Wróg czy Istota więc dla mnie to już doszukujecie się drugiego dna
On, następne pytanie:
Q: Co w przypadku gdy na jednym obszarze wylosujemy Koszmar i kartę Wróg:Duch (walczący na Moc), albo analogiczna sytuacja: Sobowtór i Wróg - Potwór (walczący na Siłe)?
On, następne pytanie:
Q: Co w przypadku gdy na jednym obszarze wylosujemy Koszmar i kartę Wróg:Duch (walczący na Moc), albo analogiczna sytuacja: Sobowtór i Wróg - Potwór (walczący na Siłe)?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Normalnie rozstrzygasz walkę lub walkę psychiczną. Ich sumaryczna Siła/Moc jest równa Twojej całkowitej Sile/Mocy + Siła/Moc drugiej karty Wroga + rzut 1 kością. Innymi słowy masz bardzo dużą szansę na przegranie, chyba, że ten drugi Wróg ma bardzo niski swój parametr.Kufir pisze:Q: Co w przypadku gdy na jednym obszarze wylosujemy Koszmar i kartę Wróg:Duch (walczący na Moc), albo analogiczna sytuacja: Sobowtór i Wróg - Potwór (walczący na Siłe)?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Q: Czy w przypadku użycia zaklęcia Ognista Kula, bierze się pod uwagę całkowitą MOC rzucającego (z przedmiotami/Przyjacielami dodającymi MOC podczas walki), oraz całkowitą Siłę broniącego się (z przedmiotami/Przyjacielami dodającymi SIŁĘ podczas walki) ?
Q. Czy W przypadku gdy odbierzemy punkt życia Poszukiwaczowi z użyciem Ognistej Kuli tura się kończy?
Q. Czy W przypadku gdy odbierzemy punkt życia Poszukiwaczowi z użyciem Ognistej Kuli tura się kończy?
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
W takiej sytuacji. gdy jest mowa o Mocy lub Sile Poszukiwacza, chodzi o początkową wartość cechy+żetony+karty, ale nie te, które zapewniają premie podczas walki (tu: rzucanie Zaklęcie nie jest żadną walką - odbywa się tuż przed nią).Kufir pisze:Q: Czy w przypadku użycia zaklęcia Ognista Kula, bierze się pod uwagę całkowitą MOC rzucającego (z przedmiotami/Przyjacielami dodającymi MOC podczas walki), oraz całkowitą Siłę broniącego się (z przedmiotami/Przyjacielami dodającymi SIŁĘ podczas walki) ?
Nie. Na karcie nie ma o tym mowy. Po prostu zanim rozpoczniemy walkę, rzucamy Zaklęcie - nie zależnie jaki przyniesie efekt, następnie przystępujemy do normalnej walki, czyli turę normalnie kontynuujemy.Kufir pisze:Q. Czy W przypadku gdy odbierzemy punkt życia Poszukiwaczowi z użyciem Ognistej Kuli tura się kończy?