Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 28 lis 2016, 13:58

2. Nie, na planszy Kataklizmu na tych obszarach losujesz jedynie karty Mieszkańców. Żeby się wyleczyć lub odzyskać Los, musisz wylosować odpowiednich Mieszkańców.

3. To jest bardzo łatwe. Najpierw rzucasz 2 kośćmi, jeśli nie wymykasz się mu, musisz z nimi walczyć, ale nie rzucasz kośćmi ataku. W zamian oni rzucają dwoma i jeśli wyrzucili dublet, to giniesz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3207
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 28 lis 2016, 18:27

Bludgeon pisze:Czy na planszy kataklizmu Miasto, Wioska etc. są obszarami typu "ciągnij kartę" ?

Czy jeśli czar ma 2 efekty a cel jest odporny na 1 efekt to można go rzucić czy nie?

Poszukiwacz zostaje zmieniony w ropuchę na 3 tury i traci następną turę. Czy będzie ropuchą przez 3 tury po tej stracie czy tylko dwie?
Bump


What a view.


Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 28 lis 2016, 18:49

Bludgeon pisze:
Bludgeon pisze:Czy na planszy kataklizmu Miasto, Wioska etc. są obszarami typu "ciągnij kartę" ?

Czy jeśli czar ma 2 efekty a cel jest odporny na 1 efekt to można go rzucić czy nie?

Poszukiwacz zostaje zmieniony w ropuchę na 3 tury i traci następną turę. Czy będzie ropuchą przez 3 tury po tej stracie czy tylko dwie?
Bump
1. Nie mam teraz instrukcji Kataklizmu przed nosem, ale o ile pamiętam karty Mieszkańców są specjalnie traktowane, więc być może te obszary nie są obszarami "draw a card", ale póki co mówię, że są.

2. Podaj to Zaklęcie, ale generalna zasada jest taka, że Zaklęcie ma wywołać jakiś, jakikolwiek, efekt. Więc po mojemu można rzucić, ale to głównie zależy, co dane Zaklęcie robi.

3. Na to pytanie nie ma odpowiedzi, ale ile pamiętam z rozmów z innymi expertami zasad Talismana, ta tura się nie liczy (gdyż np. jeśli masz teleport i stracisz turę, to w next turze i tak możesz się teleportować. Ale jak będę w domu, to sprawdzę.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Gappeq » poniedziałek 05 gru 2016, 15:10

Posiadam Valkirię która może wskrzeszać zabitych przyjaciół, dostaję kartę przyjaciela który po jego odrzuceniu nie powoduje u mnie utraty życia... Czy to kombo które powoduje nieśmiertelność ??



Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 05 gru 2016, 15:22

Nie, ten Przyjaciel jest odrzucany, a nie zabijany.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Nemezis85
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 32

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Nemezis85 » niedziela 18 gru 2016, 21:26

Mam kartę magicznej łopaty:
"During your turn you may lose 1 life to place a Hills, Fields or Plains Terrain Card on your space."

Czy mogę jej użyć od razu jak wejdę na obszar? Rzucam kością, wchodzę na obszar i od razu go terraformuję (tracąc 1 punkt życia).
Czy raczej dopiero wtedy jak jestem już na jakimś obszarze, zaczyna się moja tura i wtedy tylko mogę go terraformować?



Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Little Nemo » niedziela 18 gru 2016, 21:42

Tak, możesz przed badaniem obszaru.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Ziemba
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Skrzynia Skarbów
Posty: 93
Rejestracja: środa 31 sie 2016, 12:40
Płeć:
Wiek: 30

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Ziemba » wtorek 20 gru 2016, 09:55

Inny poszukiwacz wchodzi na obszar "Świątyni". Rzucam na niego zaklęcie "Pech". Czy:
a) wynik rzutu obiema kośćmi wynosi "1" i nic się nie dzieje z racji tego, że "Świątynia" nie przewiduje takiego wyniku,
b) wynik rzutu na jednej z kości wynosi "1", a drugą kością poszukiwacz normalnie rzuca?




Awatar użytkownika
arthan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 483
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: arthan » wtorek 20 gru 2016, 10:00

Ziemba pisze:Inny poszukiwacz wchodzi na obszar "Świątyni". Rzucam na niego zaklęcie "Pech". Czy:
a) wynik rzutu obiema kośćmi wynosi "1" i nic się nie dzieje z racji tego, że "Świątynia" nie przewiduje takiego wyniku,
b) wynik rzutu na jednej z kości wynosi "1", a drugą kością poszukiwacz normalnie rzuca?
b) :)




Awatar użytkownika
Ziemba
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Skrzynia Skarbów
Posty: 93
Rejestracja: środa 31 sie 2016, 12:40
Płeć:
Wiek: 30

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Ziemba » wtorek 20 gru 2016, 10:47

arthan pisze:b) :)
Tak wczoraj postąpiliśmy, ale niepewność pozostała :)




Awatar użytkownika
arthan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 483
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: arthan » wtorek 20 gru 2016, 11:00

Ziemba pisze:
arthan pisze:b) :)
Tak wczoraj postąpiliśmy, ale niepewność pozostała :)
Ja osobiście chyba wolałbym użyć tego zaklęcia w innych okolicznościach, bo w tym przypadku i tak jest 33% na to że coś pozytywnego spotka przeciwnika w zależności od rzutu na drugiej kości. Dobre jest np. spotkanie ze śmiercią :D




Dj_Teker
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 25 lip 2016, 18:34
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Dj_Teker » piątek 24 mar 2017, 12:49

Mam pytanko dotyczące Ukrytej Kieszeni. W pierwszym poście jest powiedziane, jeśli dobrze zrozumiałem, ze Podmuch Wiatru działa na sama kieszeń jak i przedmiot/ty A jak to ma się do opisu karty ?

"Ukryta Kieszeń może być oderwana wraz ze znajdującym się w niej przedmiotem TYLKO za pomocą czaru "Zawładnięcie".



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2657
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: abubu » piątek 24 mar 2017, 13:23

Dj_Teker pisze:"Ukryta Kieszeń może być oderwana wraz ze znajdującym się w niej przedmiotem TYLKO za pomocą czaru "Zawładnięcie".
A mógłbyś podać link do źródła tego zdania?

Z tego co patrzyłem, jest tam taki zapis:
Q: Czy Ukryta Kieszeń może być stracona w wyniku Zaklęcia Podmuch Wiatru lub Rozbicie? Czy zaklęciem Rozbicie możemy zniszczyć Przedmiot/Magiczny Przedmiot znajdujący się w Ukrytej Kieszeni?

A: Tak, zarówno Ukryta kieszeń jak i Przedmioty się w niej znajdujące mogą zostać poddane działaniu wymienionych wyżej Zaklęć.
Nie ma tutaj nic o "Zawładnięciu".


Tutaj masz wycinek z oficjalnego FAQ:
Ukryta kieszeń
P1: Czy na Ukrytą kieszeń lub Przedmiot znajdujący się w niej wpływają Trąba powietrzna oraz Zaklęcia Podmuchu wiatru, Strzaskania i Transmutacji?
O: Tak.

P2: Jeśli Poszukiwacz straci Ukrytą kieszeń, traci również jakieś Przedmioty, które się w niej znajdowały?
O: Jeżeli Poszukiwacz straci Ukrytą kieszeń, musi porzucić na obecnym obszarze wszystkie (wybrane przez niego) Przedmioty, których nie będzie mógł unieść.

P3: Czy Kupiec handlując może sprzedać swój Przedmiot za Ukrytą kieszeń lub Przedmiot znajdujący się w niej?
O: Nie.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Dj_Teker
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 25 lip 2016, 18:34
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Dj_Teker » wtorek 11 kwie 2017, 10:14

abubu pisze:
Dj_Teker pisze:"Ukryta Kieszeń może być oderwana wraz ze znajdującym się w niej przedmiotem TYLKO za pomocą czaru "Zawładnięcie".
A mógłbyś podać link do źródła tego zdania?

Z tego co patrzyłem, jest tam taki zapis:
Q: Czy Ukryta Kieszeń może być stracona w wyniku Zaklęcia Podmuch Wiatru lub Rozbicie? Czy zaklęciem Rozbicie możemy zniszczyć Przedmiot/Magiczny Przedmiot znajdujący się w Ukrytej Kieszeni?

A: Tak, zarówno Ukryta kieszeń jak i Przedmioty się w niej znajdujące mogą zostać poddane działaniu wymienionych wyżej Zaklęć.
Nie ma tutaj nic o "Zawładnięciu".


Tutaj masz wycinek z oficjalnego FAQ:
Ukryta kieszeń
P1: Czy na Ukrytą kieszeń lub Przedmiot znajdujący się w niej wpływają Trąba powietrzna oraz Zaklęcia Podmuchu wiatru, Strzaskania i Transmutacji?
O: Tak.

P2: Jeśli Poszukiwacz straci Ukrytą kieszeń, traci również jakieś Przedmioty, które się w niej znajdowały?
O: Jeżeli Poszukiwacz straci Ukrytą kieszeń, musi porzucić na obecnym obszarze wszystkie (wybrane przez niego) Przedmioty, których nie będzie mógł unieść.

P3: Czy Kupiec handlując może sprzedać swój Przedmiot za Ukrytą kieszeń lub Przedmiot znajdujący się w niej?
O: Nie.
Oto link do kart "Ukryta Kieszeń": http://www.tantalus.republika.pl/mim/ka ... ieszen.gif
Jak teraz wygląda sytaucja ?



Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Little Nemo » wtorek 11 kwie 2017, 10:17

Dj_Teker pisze:
abubu pisze:
Dj_Teker pisze:"Ukryta Kieszeń może być oderwana wraz ze znajdującym się w niej przedmiotem TYLKO za pomocą czaru "Zawładnięcie".
A mógłbyś podać link do źródła tego zdania?

Z tego co patrzyłem, jest tam taki zapis:
Q: Czy Ukryta Kieszeń może być stracona w wyniku Zaklęcia Podmuch Wiatru lub Rozbicie? Czy zaklęciem Rozbicie możemy zniszczyć Przedmiot/Magiczny Przedmiot znajdujący się w Ukrytej Kieszeni?

A: Tak, zarówno Ukryta kieszeń jak i Przedmioty się w niej znajdujące mogą zostać poddane działaniu wymienionych wyżej Zaklęć.
Nie ma tutaj nic o "Zawładnięciu".


Tutaj masz wycinek z oficjalnego FAQ:
Ukryta kieszeń
P1: Czy na Ukrytą kieszeń lub Przedmiot znajdujący się w niej wpływają Trąba powietrzna oraz Zaklęcia Podmuchu wiatru, Strzaskania i Transmutacji?
O: Tak.

P2: Jeśli Poszukiwacz straci Ukrytą kieszeń, traci również jakieś Przedmioty, które się w niej znajdowały?
O: Jeżeli Poszukiwacz straci Ukrytą kieszeń, musi porzucić na obecnym obszarze wszystkie (wybrane przez niego) Przedmioty, których nie będzie mógł unieść.

P3: Czy Kupiec handlując może sprzedać swój Przedmiot za Ukrytą kieszeń lub Przedmiot znajdujący się w niej?
O: Nie.
Oto link do kart "Ukryta Kieszeń": http://www.tantalus.republika.pl/mim/ka ... ieszen.gif
Jak teraz wygląda sytaucja ?
Pomyliłeś gry - ta karta jest do starej Magii i Miecza, a forum i temat w którym zadawałeś pytanie jest o nowej Magii i Miecz i Abubu odpowiadał Ci według zasad nowej Ukrytej Kieszeni.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


ODPOWIEDZ