Dominacja - a co jeśli jest wielu Wrogów?

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Erestor [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Dominacja - a co jeśli jest wielu Wrogów?

Post autor: Erestor »

Treść karty:
Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki z Wrogiem. Zaklęcie pozwala ci zniewolić jednego z właśnie napotkanych Wrogów (zamiast z nim walczyć). Zniewolony Wróg staje się twoim Przyjacielem. Podczas twojej następnej walki doda swoją Siłę do twojej, a później wycofa się na stos kart odrzuconych.
Jak rozumieć ten zapis gdy wyciągnę 2 karty Wrogów.

Opcje:
1) Mogę zniewolić jednego, ale w tej walce mi nie pomoże
2) Mogę zniewolić jednego i już w tej walce będzie moim Przyjacielem (chociaż teoretycznie nie powinno tak być bo według zapisu mowa jest o "następnej walce")
3) Nie mogę zniewolić żadnego bo nie jest to "walka z Wrogiem", tylko "walka z Wrogami"


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

wg. mnie, bez względu jakie są numerki wrogów opcja nr 1.
1) Mogę zniewolić jednego, ale w tej walce mi nie pomoże


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Jak pracowałem nad Reaperem PL, to w międzyczasie zrobiłem mały Spell FAQ
Nemo's Spell FAQ pisze:Dominacja

Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem Zwykłej Walki z Wrogiem. Zaklęcie pozwala ci zniewolić jednego z właśnie napotkanych Wrogów (zamiast z nim walczyć). Zniewolony Wróg staje się twoim Przyjacielem. Podczas twojej następnej Zwykłej Walki doda swoją Siłę do twojej, a później wycofa się na stos kart odrzuconych. Jeżeli walczysz z kilkoma Wrogami naraz, możesz jednego z nich zniewolić oraz użyć jeszcze w tej samej walce, w której go zniewoliłeś. Jeżeli zniewolisz Sobowtóra, doda on tyle Siły, ile ma twój przeciwnik. Nie możesz zniewolić Ekora, jeżeli posiadasz Siłę większą od 2. Zaraz po wylosowaniu Cerbera, nie można próbować go zniewolić. Można to zrobić jedynie na obszarze Tajemnych Wrót


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Według treści karty opcja 1, według zamysłu twórców domyślam się że opcja 2.
Nemomon pisze:Jak pracowałem nad Reaperem PL, to w międzyczasie zrobiłem mały Spell FAQ
Ale to jest Twój autorski FAQ rozumiem?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

To jest dobry materiał na ankietę :mrgreen:
Ja chyba też za opcją nr 1 jestem.
Nemo's Spell FAQ pisze:Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem Zwykłej Walki z Wrogiem.
Ty, wielki Nemo, twierdzący, że Walka to Walka, a Walka Psychiczna to Walka Psychiczna, piszesz "Zwykła Walka"?! Czy mi się coś pomyliło?! :???:


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Re: Dominacja - a co jeśli jest wielu Wrogów?

Post autor: 8janek8 »

Erestor pisze: 2) Mogę zniewolić jednego i już w tej walce będzie moim Przyjacielem (chociaż teoretycznie nie powinno tak być bo według zapisu mowa jest o "następnej walce")
"Następna walka" to ta która następuje po zniewoleniu Wroga.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ty, wielki Nemo, twierdzący, że Walka to Walka, a Walka Psychiczna to Walka Psychiczna, piszesz "Zwykła Walka"?! Czy mi się coś pomyliło?! :???:
Odpowiedź:
Hellhound pisze:Ale to jest Twój autorski FAQ rozumiem?
Tak. Ale nie robiony na wyssanie z palca. Całość jest tutaj:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=2540

Janek doskonale ujął to, czym jest "następna walka".


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

A ja uważam, że to jest aktualna walka, a nie następna :P
Choć można podejść z tej strony, że zaczarowany wróg od razu rzuca się nam do pomocy ;)
Znowu zależy jak kto gra - szczegółowo trzyma się instrukcji, żeby nie było sprzeczności, czy podchodzi do gry ulogiczniając zasady (co przez niektórych jest tępione :P)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki z Wrogiem.

Rzucamy te Zaklęcie na początku walki i wybieramy swego targeta. Następnie (następna) walka się zaczyna i możemy zdecydować, iż nasz Przyjaciel nas wspomoże. Dlaczego następna, bowiem walka, którą mieliśmy prowadzić ze zniewolonym przeciwnikiem została anulowana z powodu braku legalnego celu. Niektóre efekty należy brać oddzielnie, dla przykładu, walczysz z Jaskiniowym trollem i powiedzmy z Chimerą. Pokonałeś ich, troll rzuca za regenerację i udało mu się. Czy to oznacza, że chimera także się zregenerowała? Nie, chimerę normalnie pokonałeś i zabierasz ją jako trofeum, a z trollem masz remis.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Legalnym celem jest drugi Wróg - nic anulowane nie jest ;>
Wiem, robię problemy xD
Ale w zacytowanych słowach argumentem prędzej jest "przed rozpoczęciem walki" - przed, czyli nadchodząca walka jest następną ;)
I tu już gorzej się przyczepić ;> :mrgreen:

[ Komentarz dodany przez: Nemomon: Wto Wrz 22, 2009 11:20 am ]
Więc wiesz, że ja nie lubię ludzi, którzy robią problemy, i do danego penego czasu staram się im wytłumaczyć.


Ja nawet nie mam Talismana.
ODPOWIEDZ