Alternatywne Zasady by Erestor
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Alternatywne Zasady by Erestor
Oto kilka modyfikacji zasad, z którymi gram.
Może komuś się spodobają, a może ktoś podsunie mi pomysł jak je ulepszyć.
Może komuś się spodobają, a może ktoś podsunie mi pomysł jak je ulepszyć.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Z tym dziedziczeniem ciekawy pomysł.
Interesujący jest brak Trofeów za pokonanych automatycznie wrogów.
Bardzo mi się podoba zasada, ze stratą Przyjaciół, gdy żadnego nie masz, brawo. >
Natomiast Punkty Użyteczności będące niejako Wytrzymałością Przedmiotów to jak dla mnie zbytnia komplikacja gry. Widziałem to wcześniej i jakoś nie jestem przekonany.
Co do wymiany trofeów to jestem za dawno opracowaną zasadą (o której nawet była mowa ostatnio w dziale MM), że wymaga dwukrotnej wartości poziomu jaki masz osiągnać, a więc jak wskakujesz na 11 Siły to potrzebujesz 22 punktów Trofeów. Jest to o tyle dobre, że łatwo zapamiętać. Ale ta zasada i tak jest lepsza niż oryginalna.
Jeśli chodzi o Zaklęcia to osobiście wolałbym, że Poszukiwacz nie mógł mieć więcej niż 3.
Tabela użycia Pancerza ciekawa, widać, że sensownie opracowana, dla mnie niestety niezbyt realna w użyciu, w MiMie są ulepszone zbroje.
Ogólnie fajny zestaw i mam nadzieję, że go dokończysz.
Interesujący jest brak Trofeów za pokonanych automatycznie wrogów.
Bardzo mi się podoba zasada, ze stratą Przyjaciół, gdy żadnego nie masz, brawo. >
Natomiast Punkty Użyteczności będące niejako Wytrzymałością Przedmiotów to jak dla mnie zbytnia komplikacja gry. Widziałem to wcześniej i jakoś nie jestem przekonany.
Co do wymiany trofeów to jestem za dawno opracowaną zasadą (o której nawet była mowa ostatnio w dziale MM), że wymaga dwukrotnej wartości poziomu jaki masz osiągnać, a więc jak wskakujesz na 11 Siły to potrzebujesz 22 punktów Trofeów. Jest to o tyle dobre, że łatwo zapamiętać. Ale ta zasada i tak jest lepsza niż oryginalna.
Jeśli chodzi o Zaklęcia to osobiście wolałbym, że Poszukiwacz nie mógł mieć więcej niż 3.
Tabela użycia Pancerza ciekawa, widać, że sensownie opracowana, dla mnie niestety niezbyt realna w użyciu, w MiMie są ulepszone zbroje.
Ogólnie fajny zestaw i mam nadzieję, że go dokończysz.
- Killah Bane
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Tatuaże
• Trofea - Posty: 208
- Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
- Lokalizacja: Arkham Asylum
- Płeć:
- Wiek: 38
Kilka zasad ciekawych, można je zastosować także w MM (chociaż to dziedziczenie i wytrzymałość Przedmiotów mi się nie podoba).
Mam pytanie: czym są te Trofea? Ostatnio myślałem nad Kartami o roboczej nazwie Łupy lub właśnie Trofea, które czasem dałoby się pociągnąć po pokonaniu Wrogów o odpowiednio wysokich parametrach. Z tego, co tu przeczytałem, wynika, że to coś podobnego. Teraz martwię się, że mój pomysł będzie zbyt podobny do czegoś, co już istnieje hehe.
Mam pytanie: czym są te Trofea? Ostatnio myślałem nad Kartami o roboczej nazwie Łupy lub właśnie Trofea, które czasem dałoby się pociągnąć po pokonaniu Wrogów o odpowiednio wysokich parametrach. Z tego, co tu przeczytałem, wynika, że to coś podobnego. Teraz martwię się, że mój pomysł będzie zbyt podobny do czegoś, co już istnieje hehe.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Killah Bane
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Tatuaże
• Trofea - Posty: 208
- Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
- Lokalizacja: Arkham Asylum
- Płeć:
- Wiek: 38
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
To jest pomysł samych autorów gry. Można go znaleźć na końcu oficjalnej instrukcji. Ja wywaliłem z tego tylko dziedziczenie Przyjaciół bo wydało mi się dziwne.Z tym dziedziczeniem ciekawy pomysł.
Chodzi tu głównie o Wrogów pokonanych Krzyżami i innymi cudami.Artownik pisze:Interesujący jest brak Trofeów za pokonanych automatycznie wrogów.
Jest to jedyna zasada, z która jeszcze nie miałem możliwości zagrać. Jak trochę z nią pogram to może coś zmienię.Artownik pisze:Natomiast Punkty Użyteczności będące niejako Wytrzymałością Przedmiotów to jak dla mnie zbytnia komplikacja gry
Zapomniałem dopisać jeszcze jedną zasadę. Poszukiwacz nie może rzucić więcej niż 3 Zaklęcia w ciągu tury. Bo 5 Zaklęć rzuconych podczas tury to by było faktycznie przegięcie.Jeśli chodzi o Zaklęcia to osobiście wolałbym, że Poszukiwacz nie mógł mieć więcej niż 3.
Można je spokojnie dodać do tabeli... tak ulepszona zbroja mogłaby mieć skuteczność jak normalna+hełm lub normalna+tarczaTabela użycia Pancerza ciekawa, widać, że sensownie opracowana, dla mnie niestety niezbyt realna w użyciu, w MiMie są ulepszone zbroje.
Dzięki Trudno tu mówić o dokończaniu... będę starał się go rozwijać w miarę napotkanych problemów.Artownik pisze:Ogólnie fajny zestaw i mam nadzieję, że go dokończysz.
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Mam mieszane uczucia, co do tych zasad. Może przedstawię swój komentarz do każdej z nich:
>> TABELE:
Tabela Wymiany Trofeów - zbyt skomplikowana. Inne rozwiązania tej kwestii, które znam, opierają się na prostym wzorze matematycznym (np. <Siła/Moc z trofeów wymagana do rozwinięcia Poszukiwacza> = <Siła/Moc Poszukiwacza +1/x2>). Tutaj zaś żadnej reguły nie ma, więc gracze musieliby co chwilę zerkać do instrukcji. A poza tym 28 punktów Siły/Mocy z trofeów do rozwinięcia Poszukiwacza o 16-punktowej Siły/Mocy to przegięcie. Zdobycie tylu punktów z kart Przygody z samej talii podstawowej jest niemal niemożliwe - wymagałoby zabicia 3 Smoków i Demona.
Tabela zależności Moc/Liczba Zaklęć - możliwość posiadania przez Poszukiwacza tak dużej liczby Zaklęć będzie dawać graczom zbyt wielką potęgę, a poza tym sprawi, że w talii kart szybko zacznie brakować Zaklęć. Tabela ta mogłaby sprawdzić się całkiem nieźle, gdyby korzystać z niej w połączeniu z Twoją "Tabelą Wymiany Trofeów". Ta jednak jest, jak już wspomniałem, zbyt skomplikowana i trudna.
Tabela użycia Pancerza - raz, że ponownie pojawia się tutaj problem z koniecznością zaglądania do instrukcji, dwa, że nie każdy użytkownik Talismana posiada kość ośmiościenną, a trzy, że podobną metodę, korzystającą z rzutów k6, zaprezentował już jakiś czas temu bodaj Bludgeon.
>> ZASADY:
1. - taka metoda pozwala pechowym graczom szybciej wrócić do potęgi. Użyteczna.
2. - na karcie "Krzyża" jest, o ile się nie mylę, zapis mówiący, że pokonany przy jego użyciu Duch nie staje się trofeum. Więc choć kwestia ta jest dość oczywista, to jednak zapis taki przydałby się również w instrukcji głównej.
3. - jakoś nie dostrzegam związku pomiędzy jednym a drugim. A poza tym, nad Przepaścią Poszukiwacz miałby móc zatem stracić wszystkie punkty Życia przy jednej wizycie? Zbyt wielkie utrudnienie.
4. - na początek trzeba by się zastanowić, co rozumiemy pod hasłem "użycie przedmiotu". O ile w przypadku Broni i Pancerzy, a także rzeczy takich jak "Krzyż" czy "Kula Jasnowidzenia" wydaje się to być dość oczywiste, to już jednak z taką na przykład "Koroną Salomona" byłby prawdopodobnie kłopot. I choć zastosowanie żetonów znacząco ułatwia korzystanie z tej zasady, to jednak, po pierwsze, trzeba by wydrukować mnóstwo takich żetonów (może nawet kilkaset), a po drugie, o uszkadzaniu się przedmiotów gracze z pewnością często by zapominali.
>> TABELE:
Tabela Wymiany Trofeów - zbyt skomplikowana. Inne rozwiązania tej kwestii, które znam, opierają się na prostym wzorze matematycznym (np. <Siła/Moc z trofeów wymagana do rozwinięcia Poszukiwacza> = <Siła/Moc Poszukiwacza +1/x2>). Tutaj zaś żadnej reguły nie ma, więc gracze musieliby co chwilę zerkać do instrukcji. A poza tym 28 punktów Siły/Mocy z trofeów do rozwinięcia Poszukiwacza o 16-punktowej Siły/Mocy to przegięcie. Zdobycie tylu punktów z kart Przygody z samej talii podstawowej jest niemal niemożliwe - wymagałoby zabicia 3 Smoków i Demona.
Tabela zależności Moc/Liczba Zaklęć - możliwość posiadania przez Poszukiwacza tak dużej liczby Zaklęć będzie dawać graczom zbyt wielką potęgę, a poza tym sprawi, że w talii kart szybko zacznie brakować Zaklęć. Tabela ta mogłaby sprawdzić się całkiem nieźle, gdyby korzystać z niej w połączeniu z Twoją "Tabelą Wymiany Trofeów". Ta jednak jest, jak już wspomniałem, zbyt skomplikowana i trudna.
Tabela użycia Pancerza - raz, że ponownie pojawia się tutaj problem z koniecznością zaglądania do instrukcji, dwa, że nie każdy użytkownik Talismana posiada kość ośmiościenną, a trzy, że podobną metodę, korzystającą z rzutów k6, zaprezentował już jakiś czas temu bodaj Bludgeon.
>> ZASADY:
1. - taka metoda pozwala pechowym graczom szybciej wrócić do potęgi. Użyteczna.
2. - na karcie "Krzyża" jest, o ile się nie mylę, zapis mówiący, że pokonany przy jego użyciu Duch nie staje się trofeum. Więc choć kwestia ta jest dość oczywista, to jednak zapis taki przydałby się również w instrukcji głównej.
3. - jakoś nie dostrzegam związku pomiędzy jednym a drugim. A poza tym, nad Przepaścią Poszukiwacz miałby móc zatem stracić wszystkie punkty Życia przy jednej wizycie? Zbyt wielkie utrudnienie.
4. - na początek trzeba by się zastanowić, co rozumiemy pod hasłem "użycie przedmiotu". O ile w przypadku Broni i Pancerzy, a także rzeczy takich jak "Krzyż" czy "Kula Jasnowidzenia" wydaje się to być dość oczywiste, to już jednak z taką na przykład "Koroną Salomona" byłby prawdopodobnie kłopot. I choć zastosowanie żetonów znacząco ułatwia korzystanie z tej zasady, to jednak, po pierwsze, trzeba by wydrukować mnóstwo takich żetonów (może nawet kilkaset), a po drugie, o uszkadzaniu się przedmiotów gracze z pewnością często by zapominali.
- Rogo
-
- Posty: 6189
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
1. Dopisałbym "(...) która nie wynika z walki z innym Poszukiwaczem lub użycia przez niego Zaklęcia, Przedmiotu lub Specjalnej Zdolności (...)"
2. A wg mnie to nienajlepszy pomysł Niech to zależy od konkretnego Przedmiotu, a nie dla ogółu.
3. No chyba tak powinno być. Draugnimir, jak ktoś nie ma Przyjaciela nad Przepaścią, to nie rzuca za niego kością i nie ma jak stracić dodatkowego punktu Życia
4. Niii, to by trzeba było dopracować
5. Ten punkt instrukcji podoba mi się najbardziej xD
TABELE:
Trofea: Tak jak pisano - ciężkie do zapamiętania. W sumie 2x(aktualna Siła +1) też do końca idealne nie jest, ale lepsze niż ciągłe zerkanie do instrukcji
Draugnimir, mając 16 pkt Siły wg podanego przez Ciebie algorytmu 2x(aktualna Siła +1), trzeba by pokonać Wrogów o łącznej Sile 2x(16+1) = 34 (>28, więc dałeś zły przykład).
Algorytmów można wymyślić multum - ważne, żeby był prosty i sensowny.
Jak ktoś chce bardzo krótką rozgrywkę, to zostanie przy tym 7/punkt, jak ciut dłuższą, to (aktualna siła +5)/punkt, jak ktoś lubi żeby zdobywanie Siły było hardkorem - 2x(aktualna Siła +1) Trudniejsze algorytmy dałyby ciekawsze wyniki, ale nie każdy jest zboczeńcem matematycznym xD i nie każdy lubi co chwilę zerkać do tabeli (a tym bardziej wykuwać ją na pamięć xD)
Moc/Zaklęcia: Mieszane uczucia W sumie przy dużo wyższych wynikach możnaby mieć więcej Zaklęć, ale nie już przy 10
Pancerze Fajnie, super, cool, ALE:
1. dodawanie k8 ma sporo przeciwników (zwłaszcza, że oryginalne k6 są takie klimatyczne, a k8 będzie ciężko dopasować )
2. osłabiasz pojedyncze elementy Pancerza
3. Prędzej czy później pojawią się Zbroje Płytowe, Wielkie Tarcze i Pełne Hełmy. Co wtedy? Tu już będzie ciężko z odpowiednim algorytmem...
2. A wg mnie to nienajlepszy pomysł Niech to zależy od konkretnego Przedmiotu, a nie dla ogółu.
3. No chyba tak powinno być. Draugnimir, jak ktoś nie ma Przyjaciela nad Przepaścią, to nie rzuca za niego kością i nie ma jak stracić dodatkowego punktu Życia
4. Niii, to by trzeba było dopracować
5. Ten punkt instrukcji podoba mi się najbardziej xD
TABELE:
Trofea: Tak jak pisano - ciężkie do zapamiętania. W sumie 2x(aktualna Siła +1) też do końca idealne nie jest, ale lepsze niż ciągłe zerkanie do instrukcji
Draugnimir, mając 16 pkt Siły wg podanego przez Ciebie algorytmu 2x(aktualna Siła +1), trzeba by pokonać Wrogów o łącznej Sile 2x(16+1) = 34 (>28, więc dałeś zły przykład).
Algorytmów można wymyślić multum - ważne, żeby był prosty i sensowny.
Jak ktoś chce bardzo krótką rozgrywkę, to zostanie przy tym 7/punkt, jak ciut dłuższą, to (aktualna siła +5)/punkt, jak ktoś lubi żeby zdobywanie Siły było hardkorem - 2x(aktualna Siła +1) Trudniejsze algorytmy dałyby ciekawsze wyniki, ale nie każdy jest zboczeńcem matematycznym xD i nie każdy lubi co chwilę zerkać do tabeli (a tym bardziej wykuwać ją na pamięć xD)
Moc/Zaklęcia: Mieszane uczucia W sumie przy dużo wyższych wynikach możnaby mieć więcej Zaklęć, ale nie już przy 10
Pancerze Fajnie, super, cool, ALE:
1. dodawanie k8 ma sporo przeciwników (zwłaszcza, że oryginalne k6 są takie klimatyczne, a k8 będzie ciężko dopasować )
2. osłabiasz pojedyncze elementy Pancerza
3. Prędzej czy później pojawią się Zbroje Płytowe, Wielkie Tarcze i Pełne Hełmy. Co wtedy? Tu już będzie ciężko z odpowiednim algorytmem...
Ja nawet nie mam Talismana.
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Fakt, przykład nie najlepszy. No to podam inny.Rogo pisze: Draugnimir, jak ktoś nie ma Przyjaciela nad Przepaścią, to nie rzuca za niego kością i nie ma jak stracić dodatkowego punktu Życia
Dodatek Przedpola Piekieł zawiera kartę o nazwie "Pożeracz Dusz". Jej instrukcja zaczyna się słowami: "Aby przejść dalej musisz nasycić jego głód oddając mu tylu Przyjaciół ilu wskaże wynik rzutu kostką (...)". Załóżmy, że Poszukiwacz posiadający trzech Przyjaciół wyrzucił 6 oczek. Co wtedy? Traci tych trzech Przyjaciół, a za pozostałych trzech, których miałby oddać zgodnie z instrukcją karty, traci 3 punkty Życia?
Draugnimir pisze: <Siła/Moc z trofeów wymagana do rozwinięcia Poszukiwacza> = <Siła/Moc Poszukiwacza +1/x2>)
W tym wzorze zawarte były dwie metody - jedna, według której <Siła/Moc z trofeów wymagana do rozwinięcia Poszukiwacza> = <Siła/Moc Poszukiwacza +1>, oraz druga, polegająca na równaniu <Siła/Moc z trofeów wymagana do rozwinięcia Poszukiwacza> = <Siła/Moc Poszukiwacza x2>. Chciałem zaoszczędzić czasu i umieściłem "+1" obok "x2", oddzielając oba wyrażenia kreską ukośną. Musiałbym być hardkorowcem, żeby stosować wzór "2x(aktualna Siła +1)".Rogo pisze: Draugnimir, mając 16 pkt Siły wg podanego przez Ciebie algorytmu 2x(aktualna Siła +1), trzeba by pokonać Wrogów o łącznej Sile 2x(16+1) = 34 (>28, więc dałeś zły przykład).
- Rogo
-
- Posty: 6189
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Ok... no to jedziemy... parę słów komentarza:
Draugnimir
Rogo
Draugnimir
Draugnimir
Ja mam wszystkie tabele w zmniejszonej wersji wydrukowane dla każdego gracza. Sprawdzenie w tabeli zajmuje graczom około 3 sekund. Po obyciu z tabelami skraca się do 1 sekundyDraugnimir pisze:Tabela Wymiany Trofeów - zbyt skomplikowana.
Zgadzam się. Z tym, że ja mam poszerzoną talię podstawową, więc ten problem nie występuje.Draugnimir pisze:Zdobycie tylu punktów z kart Przygody z samej talii podstawowej jest niemal niemożliwe
Nie. Ponieważ nadal obowiązują limity rzucania Zaklęć. (3 podczas własnej tury, 1 podczas tur pozostałych graczy)Draugnimir pisze:możliwość posiadania przez Poszukiwacza tak dużej liczby Zaklęć będzie dawać graczom zbyt wielką potęgę
Mam dośc sporo dodatkowych Zaklęć, więc z tym tez nie mam problemu.Draugnimir pisze:sprawi, że w talii kart szybko zacznie brakować Zaklęć
Podobnie jak w przypadku pierwszej tabeli, jest to kwestia kilku sekund.Draugnimir pisze:pojawia się tutaj problem z koniecznością zaglądania do instrukcji
Zasady są toworzone pod moje rozgrywki, w których każdy dysponuje taką kością. Zgadzam się, że dla innych może to być problem.Draugnimir pisze:nie każdy użytkownik Talismana posiada kość ośmiościenną
Wiem. Z jakiś przyczyn nie przypadła mi ona do gustu, więc stworzyłem swoją, która mi bardziej odpowiada.Draugnimir pisze:podobną metodę, korzystającą z rzutów k6, zaprezentował już jakiś czas temu bodaj Bludgeon.
I taki był cel tego posunięcia. Po wielu rozgrywkach mogę jasno stwierdzić, że jak ktoś umarł po godzinie gry to w zasadzie nie miał już żadnych szans na odrobienie strat.Draugnimir pisze:1. - taka metoda pozwala pechowym graczom szybciej wrócić do potęgi. Użyteczna.
Ja rozumiem mniej więcej coś takiego "przedmiot jest użyty jeżeli w konkretnej sytuacji odnosimy z jego użycia jakieś korzyści" Pojawia się tutaj inny problem: gracz musiałby za każdym razem określać, z których przedmiotów korzysta przed rzutem kością. Byłoby to bardzo czasochłonne i mogłoby rodzić konflikty wśród graczy. Musze to jeszcze przemyśleć.Draugnimir pisze:na początek trzeba by się zastanowić, co rozumiemy pod hasłem "użycie przedmiotu"
Rogo
Właśnie nie. Chodziło mi tylko o taką sytuację, kiedy jesteśmy pokonani przez innego Poszukiwacza i może nam on zabrać Przedmioty i Złota. Jeżeli ktoś nas zabije kilka Obszarów dalej to możliwość dziedziczenia powinna normalnie działać.Rogo pisze:1. Dopisałbym "(...) która nie wynika z walki z innym Poszukiwaczem lub użycia przez niego Zaklęcia, Przedmiotu lub Specjalnej Zdolności (...)"
Mnie zupełnie nie podoba się fakt, że coś pokonane automatycznie może jeszcze dać punkt Mocy lub Siły. Już sam fakt automatycznie wygranej walki jest dużym udogodnieniem.2. A wg mnie to nienajlepszy pomysł Niech to zależy od konkretnego Przedmiotu, a nie dla ogółu.
Zostawiłem sobie na przyszłośćRogo pisze:5. Ten punkt instrukcji podoba mi się najbardziej xD
Dokładnie o to chodzi. To jest jedna z zasad, którą trzeba indywidualnie dopasować do każdej rozgrywki.Rogo pisze:Jak ktoś chce bardzo krótką rozgrywkę, to zostanie przy tym 7/punkt, jak ciut dłuższą, to (aktualna siła +5)/punkt, jak ktoś lubi żeby zdobywanie Siły było hardkorem - 2x(aktualna Siła +1)
Możliwe, że po testach wartości te ulegną zmianie. Na razie grałem z tą zasadą jedną grę i muszę powiedzieć, że wcale nie było jakiś mocarzy miotających zaklęcia na prawo i lewo, mimo, że jednym z Poszukiwaczy był Druid, który sobie może uzupełniać Zaklęcia w Puszczy.Rogo pisze:W sumie przy dużo wyższych wynikach możnaby mieć więcej Zaklęć, ale nie już przy 10
Wiem. Ja z kolei wręcz uwielbiam używać innych kości bo znacznie ułatwia to opracowywanie nowych pomysłów.Rogo pisze:dodawanie k8 ma sporo przeciwników
Zgadzam się. To jest rzecz, której nie potrafiłem uniknąć. Ale coś za coś.Rogo pisze:osłabiasz pojedyncze elementy Pancerza
Nie ma problemu. Można dorzucić je do tabeli. Na przykład Zbroja Płytowa moze mieć skuteczność jak Zbroja+Hełm (to taki przykład na szybko w ogóle nie przemyślany )Rogo pisze:Prędzej czy później pojawią się Zbroje Płytowe, Wielkie Tarcze i Pełne Hełmy. Co wtedy?
Draugnimir
Słuszna uwaga. Dodam w instrukcji, że maksymalnie 1 punkt Życia na turę. Powinno to załatwić ten problem.Draugnimir pisze:Co wtedy? Traci tych trzech Przyjaciół, a za pozostałych trzech, których miałby oddać zgodnie z instrukcją karty, traci 3 punkty Życia?
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Nie no, w takich przypadkach to się zastosuje tą zasadę, że przegrywasz tylko jak Wróg rzuci 6. W miarę jak będę dokładał karty, do będę nad tym myślał. A tak poza tym to w ilu grach jak dotychczas spotkałeś Poszukiwacz z takim ekwipunkiemRogo pisze:a Zbroja Płytowa + Wielka Tarcza + Pełny Hełm? xD - jak rzucisz dokładnie 87 na k100 to tracisz punkt Życia - w innych przypadkach nie? xD