Pancerze

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Pancerze

Post autor: Kufir »

Może mi ktoś logicznie wytłumaczyć dlaczego możemy korzystać tylko z jednego rodzaju pancerza?

Skoro tracę cenne miejsce w moim ekwipunku na noszenie równoczesne: Zbroi, Hełmu i Tarczy to powinny one chronić mnie wszystkie na raz. Czyli rzucamy po kolei kostką czy ochroniła nas Zbroja, Hełm i Tarcza.

Ciągle czytam tą instrukcję i tego punktu nie jestem w stanie zrozumieć, co autorzy sobie ubzdurali.


Obrazek
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Nic nie ubzdurali tak było, jest i będzie dopóki ktoś z jajem się za to nie weźmie - a znasz moje stanowisko w stosunku do nowej edycji, więc dalej nie będę się rozwodził.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ano to, że jakbyś rzucał za każdy rodzaj Pancerza jaki posiadasz, to np. taki Gladiator byłby nieśmiertelny. gracz musiałby mieć UBER pecha, by stracić punkt Życia, zwłaszcza, że za każdy rzut za każdy Pancerz mógłby użyć Losu i przerzucić.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Jeśli ktoś chce cię zranić to celuje w jedno miejsce np w korpus. Dla celów gry przyjęli pewnie że w to gdzie masz pancerz. Więc jeśli ktoś celuje w korpus, to dlaczego masz mieć drugi rzut obronny za głowę?

Dodatkowo w TMiM macie punkty losu, które jeśli dobrze czytałem chronią od zranień. Trzy przedmioty obronne, jakieś umiejętności Poszukiwacza i punkty losu. Trochę za dużo jak dla mnie.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Dodatkowo w TMiM macie punkty losu, które jeśli dobrze czytałem chronią od zranień
Nic podobnego.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

ALe pomagają zostać niezranionym. 6 rzutów kością by stracić tylko jeden punkt Życia, to eXtreme. Zaprawdę.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Pomagaja tez aby trafic przeciwnika.


Obrazek
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

co do tej kwestii to macie linka do tematu z MiM wraz z ankietą.
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... y&start=60


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Nemomon pisze:Ano to, że jakbyś rzucał za każdy rodzaj Pancerza jaki posiadasz, to np. taki Gladiator byłby nieśmiertelny
Ja zawsze tak grałem i będę tak grał bo to żadna nieśmiertelność! Hełm ma tylko 1/6 szans uniknięcia straty życia, więc to przedmiot praktycznie zbędny. Zbroja i tarcza to już co innego. W każdym razie nie raz miałem na sobie cały pancerz albo chociaż 2 części i p. życia i tak się po walce traciło. Nie mowie juz o innych sytuacjach, w których traci się punkty. Punkty losu faktycznie mogą pomóc ale nie ma ich nieograniczonej ilości. Jest za to ograniczona ilość przedmiotów - jak ktoś chce mieć pełen pancerz nie będzie miał innych bonusów.
Misiek pisze:Jeśli ktoś chce cię zranić to celuje w jedno miejsce np w korpus. Dla celów gry przyjęli pewnie że w to gdzie masz pancerz. Więc jeśli ktoś celuje w korpus, to dlaczego masz mieć drugi rzut obronny za głowę?
A co to za dziwna teoria? Rzut kostkami symulujący walkę to nie 1 cios tylko cała walka. I nie jest nigdzie powiedziane, że śmiertelny cios był tylko jeden czy było ich wiele i w różne części ciała. Powiedzmy, że atakuje cię wróg np. sfora psów i przegrywasz. Domyślnie taka sfora gryzie gdzie popadnie i możesz umrzeć od sumy wszystkich ran głowy, nóg, tułowia itd. Dlaczego więc mam nie rzucać za każdy przedmioty, który te poszczególne miejsca chronią?
I kolejna sprawa - możne jak ktoś celuje w korpus i widzi, że zbroja powstrzymała cios, to próbuje w głowę ;)


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Ja wiem. Jedno zadane zranienie to jeden punkt Wytrzymałości, więc i "jeden" cios. Walka to szereg ciosów, a jeden z nich raniący. Tak było i w innch grach GW z czasów początków Talismana mniej lub bardziej rozbudowane w paragrafówkach czy warhammerze. Stąd taka interpretacja.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Jest za to ograniczona ilość przedmiotów - jak ktoś chce mieć pełen pancerz nie będzie miał innych bonusów.

Dokładnie tak jest!
Stave dzięki za linka, tam wyniki ankiety mówią same za siebie.


Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Widzę, że zadałeś sobie pytanie i na nie odpowiedziałeś tak jak Ci pasuje. Więc po co na publicznym forum to pisać?


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Nie odpowiedziałem, tylko poznałem opinie innych ludzi, w tym dużych autorytetów z polskiego świata MIM, zapoznałem się z wynikami ankiety i tematem podanym przez Steva i wyrobiłem sobie opinie na dobre.

Nawet umiejętność + 1 do pancerzy Gladiatora nic tu nie zmieni. (jak dla mnie)


Obrazek
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

To proste xD

Post autor: Rogo »

Przyjmijmy, że Poszukiwacz ma Zbroję Płytową (4/6), Wielką Tarczę (3/6) i Pełny Hełm (2/6) - w nawiasach prawdopodobieństwo obrony.
Zatem rzucając po kolei za Wszystkie te przedmioty mamy:
4/6 + 2/6 * 3/6 + 2/6 * 3/6 * 2/6 = ... = 8/9 = 88,(8)% szans na obronę.
Doliczcie do tego punkty Losu i Ciężką Zbroję zamiast Plytowej (to wasza praca domowa :D)
A teraz zwykłe: Zbroja (3/6), Tarcza (2/6) i Hełm (1/6) :P
3/6 + 3/6 * 2/6 + 3/6 * 4/6 * 1/6 = ... = 13/18 = 72,(2)% szans n obronę.
Doliczcie do tego punkty Losu :)
Po prostu autorzy wolą krwawą rzeź niż zabieranie sobie Zbroi, żeby ktoś miał 44,(4)% zamiast 72,(2)% szans na obronę xD


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

W Nowym MIM nie ma jeszcze takich przedmiotów, w 2 zapowiedzianych (wydanych ) dodatkach też ich nie ma.

Są tylko:

Hełm = 6
Tarcza = 5 - 6
Zbroja = 4 - 6


EDIT:

Bardzo uprościłeś te równania i stawiam Ci za nie ocenę nie dostateczną ;)


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:W Nowym MIM nie ma jeszcze takich przedmiotów, w 2 zapowiedzianych (wydanych ) dodatkach też ich nie ma.
Well, póki co tylko w Reaperze. Karty Dungeona nie są jeszcze znane. A powiem szczerze, że pewien niejawny przeciek bardzo mnie zdziwił, więc możliwe, że jakiś Pancerz sobie w Podziemiach będzie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Pewnie, nie można wykluczyć że takie karty nie powstaną. Ale nawet jeśli? Wtedy gladiator będzie mieć świetną obronę, którą będzie bardzo ciężko złamać ale co z tego?

Traci miejsce w ekwipunku, ciągle można go zranić czarami i walką na MOC.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Traci jeden slot na Zbroję, która czyni z niego prawie nieśmiertelnym. Ma jeszcze trzy dalsze na inne Przedmioty. Oraz karawaną Mułów czy innych Koni z Wozami.

Mocą, to można każdego nie-magicznego Poszukiwacza załatwić, nie tylko samego Gladiatora. Nawet taki Wojownik, który niby jest uber, ale będzie mu ciężko podskoczyć do Gladiatora, bo nawet jak go pokona, to i tak nie zabierze mu Życia, bo ten z palcem w d.. ustach ochroni się przed stratą Życia.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

A po co zabierać mu punkt życia, niech mu zabierze zbroję z którą ma problem.
Na razie takich przedmiotów nie ma, a muły jak dla mnie są do poprawki.


Obrazek
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Niech będzie, jestem zboczeńcem matematycznym xD
Mając 1 punkt losu, przerzucając rzut na zbroję mamy prawdopodobieństwo 86,(1)%
2 punkty losu (Zbroja i Tarcza): 90,(740)%
3 punkty losu: 92,(283950617)%

(ahh ta dokładność xD)
Dla Gladitora już liczyć nie będę :P

Ja uważam, że ograniczenie do jednego Pancerza jest słuszne :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Ja mam taki swój system, który jest dość skomplikowany(w porównaniu do zasad MiM'a), ale u mnie się sprawdza, mianowicie:

po przegranej walce, jeżeli posiadam jakiś pancerz rzucam kostką:

1,2 - ostateczny cios poszedł na ramię - mogę się obronić tarczą
3,4,5 - ostateczny cios poszedł na korpus - mogę się obronić zbroją
6 - cios poszedł na głowę - mogę się obronić hełmem.

Następnie rzucam tylko za ten pancerz na który poszedł cios.

Jeżeli cios poszedł na głowę, a mam tarczę i zbroję to i tak tracę punkt wytrzymałości, bo nie mam hełmu. Jeżeli go natomiast posiadam to rzucam za hełm.

System ten wydaje mi się zarówno nakłania do posiadania wszystkich części pancerza, jak i zmniejsza zbyt duże prawdopodobieństwo obrony przy posiadaniu wszystkich elementów.


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Dobry system:) Proponuję tylko odwrócić kolejność wyniku: 1- hełm itd., bo MiM w 99% opiera się na zasadzie nim wyższy wynik, tym lepiej...a hełm to w sumie na nocnik by się nawet nie nadał ;)


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Wiesz ten system jest podobny do tego co kiedyś zapodał Lukas w swoich zasadach.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Masz racje Stave, wczoraj wydrukowałem sobie jego karty postaci i gram właśnie na tych zasadach.

Warto wspomnieć iż jeśli używamy np. Korony na głowie nie możemy nosić już Hełmu.

Gra się bardzo fajnie tak jak to napisał wyżej 7tristan.


Obrazek
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

stave pisze:Wiesz ten system jest podobny do tego co kiedyś zapodał Lukas w swoich zasadach.
U niego to było (z pamięci):
1-2 Hełm
3-4 Tarcza
5-6 Zbroja


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
ODPOWIEDZ