Strona 2 z 2

: sobota 25 kwie 2009, 12:07
autor: 7Tristan
Jeżeli tak faktycznie było to wybaczcie - nie myślałem, że plagiatuje :) Nie dane mi było poznać tego systemu w wersji Lukasa. Masz rację Janek po odwróceniu wygląda bardziej MiMowsko.

: sobota 25 kwie 2009, 14:00
autor: Katiusha
7Tristan pisze:Jeżeli tak faktycznie było to wybaczcie - nie myślałem, że plagiatuje
Co się przejmujesz? Przynajmniej przypomniałeś, a i Twoja wersja wydaje mi się ciut lepsza od Lukasowej.

: sobota 25 kwie 2009, 16:02
autor: Isztwan
7Tristan pisze:po przegranej walce, jeżeli posiadam jakiś pancerz rzucam kostką:
1,2 - ostateczny cios poszedł na ramię - mogę się obronić tarczą
3,4,5 - ostateczny cios poszedł na korpus - mogę się obronić zbroją
6 - cios poszedł na głowę - mogę się obronić hełmem.
Przyznam, że nie grałem w ten sposób ale pamiętam troche dyskusje na ten temat. To juz było jakiś czas temu.
Może gra i się tak dobrze ale to jest troszkę bez sensu bo:
- tarcza służy do zasłaniania się przed wszystkimi ciosami (w głowę, tułów itd.) a nie do osłaniania jednej ręki.
- hełm, który i tak jest mało użyteczny, już w ogóle staje się niepotrzebnym śmieciem bo jeśli, po przegranej walce szansa na jego użycie to 1/6 a jeszcze potem 1/6 na to, że bedzie on skuteczny... to już lepiej od razu go sprzedać.
- dlaczego po ciosie w głowę, którą hełm osłania praktycznie całą, jest taka mała szansa na obronę?? Przecież nie jest on zrobiony z bawełny.

A problem zbroi płytowej w MiM wynika nie ze złych zasad tylko z tego, że podobnie jak koń bojowy, to po prostu zbyt potężny przedmiot.

I będę tak długo bronił tego swojego stanowiska, dopóki ktoś nie poda mi powodu dla którego wojownik mający zbroję nie jest gorzej chroniony niż wojownik posiadający zbroję, hełm oraz tarczę.

: niedziela 26 kwie 2009, 11:57
autor: Rogo
No to trzeba by było całkiem od nowa wszystkie pancerze i zasady obrony zrobić :P
Isztwan pisze:- tarcza służy do zasłaniania się przed wszystkimi ciosami (w głowę, tułów itd.) a nie do osłaniania jednej ręki.
- hełm, który i tak jest mało użyteczny, już w ogóle staje się niepotrzebnym śmieciem bo jeśli, po przegranej walce szansa na jego użycie to 1/6 a jeszcze potem 1/6 na to, że bedzie on skuteczny... to już lepiej od razu go sprzedać.
- dlaczego po ciosie w głowę, którą hełm osłania praktycznie całą, jest taka mała szansa na obronę?? Przecież nie jest on zrobiony z bawełny.
Uwzględniając to wszystko (zwłaszcza, że się z tym zgadzam) powinno być mniej więcej tak:
1-2: cios w głowę (obrona przy pomocy Hełmu, który również broni na 4-6)
3-6: cios w tułów (obrona przy pomocy Zbroi, która broni na 4-6)
Tarczą można chronić się zawsze (dodatkowo) ze skutecznością przy rzucie 5-6 (tj. bez zmian)
No i oczywiście piszę o zwykłej Zbroi, Hełmie i Tarczy, innym zwiększyć skuteczność :P

: niedziela 26 kwie 2009, 12:05
autor: 7Tristan
Rogo a przy obecnych zasadach, gdzie masz rzucać tylko za jeden pancerz jest użyteczny?
Małe prawdopodobieństwo trafienia, gdyż uważam, że trudno jest w nią trafić(mała w porównaniu do reszty ciała i zwykle najbardziej się na nią uważa). Rogo pomyśl jaka faktycznie była użyteczność hełmu: jak ktoś wziął zamach toporem lub mieczem i już trafił w głowę to naprawdę hełm był taki cudowny? Bo mi się wydaje ,że mimo hełmu 9/10 to był trup lub warzywo. No chyba że walczy się z anemikiem...

W korpus dużo łatwiej trafić i tam też idzie zdecydowana większość ciosów, stąd też zróżnicowanie. W moim systemie nie chodzi o to ,żeby czy to hełm, czy zbroja dawały taki sam bonus, a proporcjonalnie do faktycznej użyteczności.

: niedziela 26 kwie 2009, 12:21
autor: Rogo
Heloł, to przecież gra :mrgreen:
Jak chcesz urealniać, to po każdej przegranej walce powinno się umierać (no chyba, że ktoś okaże łaskę xD), a wygrany też jeśli zwyciężył małą przewagą to znaczy, że odniósł rany i powinien mieć zmniejszoną skuteczność :P
Dalej idąc Twoim rozumowaniem - a jaka jest użyteczność Zbroi? Ktoś weźmie zamach toporem to się przebije :) A nawet jeśli nie, to wgniecie mu tą zbroję łamiąc żebra i powodując trudności w oddychaniu :)
Po prostu Hełm to taki przedmiot typu 'na co to komu?'

: niedziela 26 kwie 2009, 12:25
autor: 7Tristan
No właśnie heloł to przecież gra więc co mi wyskakujesz z argumentem ,że hełm osłania przecież całą głowę ? :D

Nie każdy przedmiot musi być zajebiście użyteczny. Poza tym ja to rozwiązanie testowałem i znajdują się tacy, że wolą na wszelki wypadek mieć komplet. Jak i tacy, którzy chodzą w samej zbroi, ale nikt nie płacze na skuteczność hełmu. Poza tym jak ktoś chce bawić się matematyką to polecam gry logiczne ,a nie MiM gdzie poziom losowości jest ogromny. Żeby było na przekór Twojemu rachunkowi prawdopodobieństwa dosyć często się zdarza ,że ten nieużyteczny hełm ratuje komuś życie :P

: wtorek 28 kwie 2009, 14:06
autor: Nemezis85
Hej a co sądzicie o tym pomyśle:

Masz jeden pancerz (zbroje, hełm lub tarcza) - chroni Cię przy 6
Masz dwa pancerze (np zbroje i hełm) - chroni Cię przy 5,6
Masz trzy pancerze (zbroje, hełm oraz tarcze) - chroni Cię przy 4,5,6

Moim zdaniem to wprowadza dobry balans ponieważ:
- aby miec wszystkie trzy pancerze to trzeba poswiecic trochę miejsca w ekwipunku
- trzeba zebrać wszystkie trzy pancerze aby mieć 4,5,6. Wcześniej było tak ze jak miałes zbroje to reszta była niepotrzebna.
- rzuca się 1 raz kością a nie dwa razy (nie trzeba wybierać w którą część ciała trafić)

: wtorek 28 kwie 2009, 14:23
autor: Isztwan
W MiM zbroja kosztuje 4 razy tyle co hełm a robiłaby to samo.

Nie wiem jak tam w nowym Talizmanie jest ze sklepami i czy gdzieś można kupić zbroję ale biorąc pod uwagę to, że w tej grze rzuca się tylko raz za ochronę to w sumie niegłupi pomysł. Ja bym tylko trochę zróżnicował te przedmioty.

Powiedzmy:
hełm - obrona przy rzucie 1
tarcza - obrona przy rzucie 1,2
zbroja - obrona przy 1,2,3
plus za każdy następny rodzaj pancerza możemy dodać 1, np.
zbroja + hełm - rzut 1,2,3,4
zbroja + tarcza - rzut 1,2,3,4
zbroja + tarcza + hełm - rzut 1,2,3,4,5
tarcza + hełm - rzut 1,2,3
itd.

: wtorek 28 kwie 2009, 15:41
autor: Rogo
Isztwan, Twoje rozwiązanie ograniczy rzucanie kostką, ale zwiększy prawdopodobieństwo obrony (a to jest już i tak za duże) :P

: niedziela 10 maja 2009, 14:50
autor: Bludgeon
A ja mam taką propozycję:
Zbroja, tarcza i hełm kumulują się.
Sam hełm: chroni 6
Sama tarcza: chroni 5-6
Sama zbroja lub hełm+tarcza: chroni 4-6
Zbroja+hełm: chroni 3-6
Zbroja+tarcza: chroni 2-6
komplet: chroni 1-6 czyli zawsze.

--ALE--

Jeśli podczas walki przeciwnik wyrzucił 6 na atak lub ty wyrzuciłeś 1, nie możesz użyć pancerza do ochrony straty życia.
Czy przy takich regułach procentowe szanse będą zadawalające? Widziałem tu kilku matematyków z powołania :)

Wychodzi mi że szansa obrony przed stratą Życia wynosi kolejno:
Sam hełm: chroni 11,57%
Sama tarcza: chroni 23,15%
Sama zbroja lub hełm+tarcza: chroni 34,72%
Zbroja+hełm: chroni 46,29%
Zbroja+tarcza: chroni 57,87%
komplet: chroni 1-6 czyli zawsze 69,44%

Dodatkową zaletą takiego systemu jest fakt, że można wprowadzić do gry ciężkie zbroje, pełne hełmy itp, a one i tak nie uczynią postaci zbyt odporną bo górna granica jaką można osiągnąć kumulując pancerz to siłą rzeczy 1-6 czyli 69,44%.

: niedziela 10 maja 2009, 23:34
autor: Kufir
Bardzo fajnie to wymyśliłeś, może nawet kiedyś przetestuje ten system.

: poniedziałek 11 maja 2009, 14:33
autor: Rogo
Ten system z kolei trochę zmusza do posiadania całego zestawu, bo inaczej wszystko jest osłabione, no ale to chyba lepiej niż ponad 90% szans na obronę ;)

: poniedziałek 11 maja 2009, 17:50
autor: Bludgeon
Rogo pisze:Ten system z kolei trochę zmusza do posiadania całego zestawu, bo inaczej wszystko jest osłabione, no ale to chyba lepiej niż ponad 90% szans na obronę ;)
Można też wybrać rozwiązanie pośrednie czyli pancerz nie chroni tylko gdy wróg wyrzuci 6. Dodaje to 11,57% do każdej opcji, czyli mamy od 23,14% za hełm do 81,01% za pełny zestaw.

: sobota 23 maja 2009, 22:49
autor: Kufir
Przetestowałem i powiem że fajnie się sprawdza, dla pewności muszę poznać opinie wszystkich moich graczy ale być może przejdę na ten system na dobre. =D>

[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 12:01 am ]
Tak, tak i jeszcze raz tak. Widzę coraz to nowe zalety tego rozwiązania. Brawo dla autora. =D>
Jedyny minus to kontrolowanie tych Ciosów Krytycznych (6) i Krytycznych Pudeł (1).
Trzeba na na zwracać uwagę ale to kwestia wprawy.

: wtorek 07 cze 2011, 13:00
autor: Kantti
Witam :)

Przeczytałem wasze opinie odnosnie Hełmu, Tarczy i Zbroji :P. Ja wpadłem na taki pomysł, ze jakposiadasz jedną daną zbroje (hełm, Tarcza i Zbroja ) to dziął tak jak jest w opisie natomiast gdy posiadzasz zestaw a mianowicie np: Hełm + Tarcza
Wtedy za obrone ciosu rzucamy dwiema kośćmi :P
Hełm+Tarcza 8-12 obrona przed ciosem.
Hełm+Zbroja 6-12
Tarcz+Zbroja 6-12
Hełm+Tarcza+Zbroja 5-12

Co wy o tym sądzicie ?? :mrgreen:

: wtorek 07 cze 2011, 13:15
autor: Rogo
Kantti pisze:Hełm+Zbroja 6-12
Tarcz+Zbroja 6-12
Czemu tak samo?

Kolejna sprawa, nie zapomnij o wszystkich kombonacjach z:
Hełmami, Pełnymi Hełmami, Smoczymi Hełmami itp. które można znaleźć w kartach
Tarczami, Wielkimi Tarczami itp.
Zbrojami, Zbrojami Płytowymi, Ciężkimi zbrojami itp.
Pelem Siłowym z WKO

Jak rozpiszesz wszystko to przemyślimy czy system jest dobry :)

: wtorek 07 cze 2011, 13:18
autor: Mały Nemo
Pelem Siłowym z WKO
Tego jeszcze w TMiMie nie ma ^^".

: wtorek 07 cze 2011, 13:28
autor: Rogo
Mój błąd, nie sprawdziłem gdzie to jest :P Ale jest spora szansa, że pojawią się lepsze hełmy, tarcze i zbroje i taki system już ich uwzględniać nie będzie :P

: wtorek 07 cze 2011, 14:19
autor: Kantti
Hehe no to nawet nie wiedziałem ze tyle wyszło tych rzeczy :P dobrze ze dali 6 kości :D to wtakim razie nie jestem na czasie :P to w jakim dodatku dali takie Pancerze ??

: wtorek 07 cze 2011, 14:21
autor: Rogo
Kantti, pomyliłem się i podałem pancerze ze starej edycji Magii i Miecza. Ale pewnie kiedyś i w Talizmanie takie się pojawią i wtedy Twój system trzeba będzie robić od nowa ;)

: wtorek 07 cze 2011, 14:21
autor: Mały Nemo
Nie wyszło, Rogoś pisał o starej Magii i Miecz, nie o nowej ;). W nowej wyszło niewiele tego póki co ;).

: wtorek 07 cze 2011, 14:26
autor: Kantti
z tego co wiem to ostatnio widziałem 'chyba królowa lodu lub żniwiarz ' magiczny hełm dawał to co zwykły tle ze 5,6 cię chroniło :P oraz że to przedmiot magiczny i tyle myslałem ze chroni on przed magią psychiczną ale tam nic nie było takiego :P

: wtorek 07 cze 2011, 20:29
autor: Draugnimir
Właściwie co dodatek, to kolejny Pancerz, były magiczne w którymś dodatku, była np. magiczna Aegis wśród Skarbów w Podziemiu itd. Dlatego sensowniej by było taki system rozpisywać względem konkretnych kombinacji wyników, na które chronią dane Przedmioty, nie zaś na same Przedmioty, bo się w nich wszystkich nie idzie połapać ;)

: środa 27 lip 2011, 13:47
autor: RUNner
Sporo się dyskusja rozwinęła tutaj na temat pancerza i jego właściwości ochronnych ;)
Nie da się ukryć że rozwiązanie zastosowane w grze jest dość toporne. Taka zbroja daje graczowi spory bonus, skoro chroni go przed 50% ataków fizycznych. Żeby nie było tak wesoło to pancerz który zatrzymał cios, powinien być odrzucany lub bezużyteczny do czasu wizyty u kowala.