Pancerze

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Jeżeli tak faktycznie było to wybaczcie - nie myślałem, że plagiatuje :) Nie dane mi było poznać tego systemu w wersji Lukasa. Masz rację Janek po odwróceniu wygląda bardziej MiMowsko.


Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

7Tristan pisze:Jeżeli tak faktycznie było to wybaczcie - nie myślałem, że plagiatuje
Co się przejmujesz? Przynajmniej przypomniałeś, a i Twoja wersja wydaje mi się ciut lepsza od Lukasowej.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

7Tristan pisze:po przegranej walce, jeżeli posiadam jakiś pancerz rzucam kostką:
1,2 - ostateczny cios poszedł na ramię - mogę się obronić tarczą
3,4,5 - ostateczny cios poszedł na korpus - mogę się obronić zbroją
6 - cios poszedł na głowę - mogę się obronić hełmem.
Przyznam, że nie grałem w ten sposób ale pamiętam troche dyskusje na ten temat. To juz było jakiś czas temu.
Może gra i się tak dobrze ale to jest troszkę bez sensu bo:
- tarcza służy do zasłaniania się przed wszystkimi ciosami (w głowę, tułów itd.) a nie do osłaniania jednej ręki.
- hełm, który i tak jest mało użyteczny, już w ogóle staje się niepotrzebnym śmieciem bo jeśli, po przegranej walce szansa na jego użycie to 1/6 a jeszcze potem 1/6 na to, że bedzie on skuteczny... to już lepiej od razu go sprzedać.
- dlaczego po ciosie w głowę, którą hełm osłania praktycznie całą, jest taka mała szansa na obronę?? Przecież nie jest on zrobiony z bawełny.

A problem zbroi płytowej w MiM wynika nie ze złych zasad tylko z tego, że podobnie jak koń bojowy, to po prostu zbyt potężny przedmiot.

I będę tak długo bronił tego swojego stanowiska, dopóki ktoś nie poda mi powodu dla którego wojownik mający zbroję nie jest gorzej chroniony niż wojownik posiadający zbroję, hełm oraz tarczę.
Ostatnio zmieniony sobota 25 kwie 2009, 16:26 przez Isztwan, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

No to trzeba by było całkiem od nowa wszystkie pancerze i zasady obrony zrobić :P
Isztwan pisze:- tarcza służy do zasłaniania się przed wszystkimi ciosami (w głowę, tułów itd.) a nie do osłaniania jednej ręki.
- hełm, który i tak jest mało użyteczny, już w ogóle staje się niepotrzebnym śmieciem bo jeśli, po przegranej walce szansa na jego użycie to 1/6 a jeszcze potem 1/6 na to, że bedzie on skuteczny... to już lepiej od razu go sprzedać.
- dlaczego po ciosie w głowę, którą hełm osłania praktycznie całą, jest taka mała szansa na obronę?? Przecież nie jest on zrobiony z bawełny.
Uwzględniając to wszystko (zwłaszcza, że się z tym zgadzam) powinno być mniej więcej tak:
1-2: cios w głowę (obrona przy pomocy Hełmu, który również broni na 4-6)
3-6: cios w tułów (obrona przy pomocy Zbroi, która broni na 4-6)
Tarczą można chronić się zawsze (dodatkowo) ze skutecznością przy rzucie 5-6 (tj. bez zmian)
No i oczywiście piszę o zwykłej Zbroi, Hełmie i Tarczy, innym zwiększyć skuteczność :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Rogo a przy obecnych zasadach, gdzie masz rzucać tylko za jeden pancerz jest użyteczny?
Małe prawdopodobieństwo trafienia, gdyż uważam, że trudno jest w nią trafić(mała w porównaniu do reszty ciała i zwykle najbardziej się na nią uważa). Rogo pomyśl jaka faktycznie była użyteczność hełmu: jak ktoś wziął zamach toporem lub mieczem i już trafił w głowę to naprawdę hełm był taki cudowny? Bo mi się wydaje ,że mimo hełmu 9/10 to był trup lub warzywo. No chyba że walczy się z anemikiem...

W korpus dużo łatwiej trafić i tam też idzie zdecydowana większość ciosów, stąd też zróżnicowanie. W moim systemie nie chodzi o to ,żeby czy to hełm, czy zbroja dawały taki sam bonus, a proporcjonalnie do faktycznej użyteczności.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Heloł, to przecież gra :mrgreen:
Jak chcesz urealniać, to po każdej przegranej walce powinno się umierać (no chyba, że ktoś okaże łaskę xD), a wygrany też jeśli zwyciężył małą przewagą to znaczy, że odniósł rany i powinien mieć zmniejszoną skuteczność :P
Dalej idąc Twoim rozumowaniem - a jaka jest użyteczność Zbroi? Ktoś weźmie zamach toporem to się przebije :) A nawet jeśli nie, to wgniecie mu tą zbroję łamiąc żebra i powodując trudności w oddychaniu :)
Po prostu Hełm to taki przedmiot typu 'na co to komu?'


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

No właśnie heloł to przecież gra więc co mi wyskakujesz z argumentem ,że hełm osłania przecież całą głowę ? :D

Nie każdy przedmiot musi być zajebiście użyteczny. Poza tym ja to rozwiązanie testowałem i znajdują się tacy, że wolą na wszelki wypadek mieć komplet. Jak i tacy, którzy chodzą w samej zbroi, ale nikt nie płacze na skuteczność hełmu. Poza tym jak ktoś chce bawić się matematyką to polecam gry logiczne ,a nie MiM gdzie poziom losowości jest ogromny. Żeby było na przekór Twojemu rachunkowi prawdopodobieństwa dosyć często się zdarza ,że ten nieużyteczny hełm ratuje komuś życie :P


Nemezis85
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Nemezis85 »

Hej a co sądzicie o tym pomyśle:

Masz jeden pancerz (zbroje, hełm lub tarcza) - chroni Cię przy 6
Masz dwa pancerze (np zbroje i hełm) - chroni Cię przy 5,6
Masz trzy pancerze (zbroje, hełm oraz tarcze) - chroni Cię przy 4,5,6

Moim zdaniem to wprowadza dobry balans ponieważ:
- aby miec wszystkie trzy pancerze to trzeba poswiecic trochę miejsca w ekwipunku
- trzeba zebrać wszystkie trzy pancerze aby mieć 4,5,6. Wcześniej było tak ze jak miałes zbroje to reszta była niepotrzebna.
- rzuca się 1 raz kością a nie dwa razy (nie trzeba wybierać w którą część ciała trafić)


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

W MiM zbroja kosztuje 4 razy tyle co hełm a robiłaby to samo.

Nie wiem jak tam w nowym Talizmanie jest ze sklepami i czy gdzieś można kupić zbroję ale biorąc pod uwagę to, że w tej grze rzuca się tylko raz za ochronę to w sumie niegłupi pomysł. Ja bym tylko trochę zróżnicował te przedmioty.

Powiedzmy:
hełm - obrona przy rzucie 1
tarcza - obrona przy rzucie 1,2
zbroja - obrona przy 1,2,3
plus za każdy następny rodzaj pancerza możemy dodać 1, np.
zbroja + hełm - rzut 1,2,3,4
zbroja + tarcza - rzut 1,2,3,4
zbroja + tarcza + hełm - rzut 1,2,3,4,5
tarcza + hełm - rzut 1,2,3
itd.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Isztwan, Twoje rozwiązanie ograniczy rzucanie kostką, ale zwiększy prawdopodobieństwo obrony (a to jest już i tak za duże) :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

A ja mam taką propozycję:
Zbroja, tarcza i hełm kumulują się.
Sam hełm: chroni 6
Sama tarcza: chroni 5-6
Sama zbroja lub hełm+tarcza: chroni 4-6
Zbroja+hełm: chroni 3-6
Zbroja+tarcza: chroni 2-6
komplet: chroni 1-6 czyli zawsze.

--ALE--

Jeśli podczas walki przeciwnik wyrzucił 6 na atak lub ty wyrzuciłeś 1, nie możesz użyć pancerza do ochrony straty życia.
Czy przy takich regułach procentowe szanse będą zadawalające? Widziałem tu kilku matematyków z powołania :)

Wychodzi mi że szansa obrony przed stratą Życia wynosi kolejno:
Sam hełm: chroni 11,57%
Sama tarcza: chroni 23,15%
Sama zbroja lub hełm+tarcza: chroni 34,72%
Zbroja+hełm: chroni 46,29%
Zbroja+tarcza: chroni 57,87%
komplet: chroni 1-6 czyli zawsze 69,44%

Dodatkową zaletą takiego systemu jest fakt, że można wprowadzić do gry ciężkie zbroje, pełne hełmy itp, a one i tak nie uczynią postaci zbyt odporną bo górna granica jaką można osiągnąć kumulując pancerz to siłą rzeczy 1-6 czyli 69,44%.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Bardzo fajnie to wymyśliłeś, może nawet kiedyś przetestuje ten system.


Obrazek
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Ten system z kolei trochę zmusza do posiadania całego zestawu, bo inaczej wszystko jest osłabione, no ale to chyba lepiej niż ponad 90% szans na obronę ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Rogo pisze:Ten system z kolei trochę zmusza do posiadania całego zestawu, bo inaczej wszystko jest osłabione, no ale to chyba lepiej niż ponad 90% szans na obronę ;)
Można też wybrać rozwiązanie pośrednie czyli pancerz nie chroni tylko gdy wróg wyrzuci 6. Dodaje to 11,57% do każdej opcji, czyli mamy od 23,14% za hełm do 81,01% za pełny zestaw.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Przetestowałem i powiem że fajnie się sprawdza, dla pewności muszę poznać opinie wszystkich moich graczy ale być może przejdę na ten system na dobre. =D>

[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 12:01 am ]
Tak, tak i jeszcze raz tak. Widzę coraz to nowe zalety tego rozwiązania. Brawo dla autora. =D>
Jedyny minus to kontrolowanie tych Ciosów Krytycznych (6) i Krytycznych Pudeł (1).
Trzeba na na zwracać uwagę ale to kwestia wprawy.


Obrazek
Kantti
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 08 maja 2011, 09:51
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Kantti »

Witam :)

Przeczytałem wasze opinie odnosnie Hełmu, Tarczy i Zbroji :P. Ja wpadłem na taki pomysł, ze jakposiadasz jedną daną zbroje (hełm, Tarcza i Zbroja ) to dziął tak jak jest w opisie natomiast gdy posiadzasz zestaw a mianowicie np: Hełm + Tarcza
Wtedy za obrone ciosu rzucamy dwiema kośćmi :P
Hełm+Tarcza 8-12 obrona przed ciosem.
Hełm+Zbroja 6-12
Tarcz+Zbroja 6-12
Hełm+Tarcza+Zbroja 5-12

Co wy o tym sądzicie ?? :mrgreen:


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Kantti pisze:Hełm+Zbroja 6-12
Tarcz+Zbroja 6-12
Czemu tak samo?

Kolejna sprawa, nie zapomnij o wszystkich kombonacjach z:
Hełmami, Pełnymi Hełmami, Smoczymi Hełmami itp. które można znaleźć w kartach
Tarczami, Wielkimi Tarczami itp.
Zbrojami, Zbrojami Płytowymi, Ciężkimi zbrojami itp.
Pelem Siłowym z WKO

Jak rozpiszesz wszystko to przemyślimy czy system jest dobry :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Pelem Siłowym z WKO
Tego jeszcze w TMiMie nie ma ^^".


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Mój błąd, nie sprawdziłem gdzie to jest :P Ale jest spora szansa, że pojawią się lepsze hełmy, tarcze i zbroje i taki system już ich uwzględniać nie będzie :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Kantti
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 08 maja 2011, 09:51
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Kantti »

Hehe no to nawet nie wiedziałem ze tyle wyszło tych rzeczy :P dobrze ze dali 6 kości :D to wtakim razie nie jestem na czasie :P to w jakim dodatku dali takie Pancerze ??


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Kantti, pomyliłem się i podałem pancerze ze starej edycji Magii i Miecza. Ale pewnie kiedyś i w Talizmanie takie się pojawią i wtedy Twój system trzeba będzie robić od nowa ;)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Nie wyszło, Rogoś pisał o starej Magii i Miecz, nie o nowej ;). W nowej wyszło niewiele tego póki co ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Kantti
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 08 maja 2011, 09:51
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Kantti »

z tego co wiem to ostatnio widziałem 'chyba królowa lodu lub żniwiarz ' magiczny hełm dawał to co zwykły tle ze 5,6 cię chroniło :P oraz że to przedmiot magiczny i tyle myslałem ze chroni on przed magią psychiczną ale tam nic nie było takiego :P


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Właściwie co dodatek, to kolejny Pancerz, były magiczne w którymś dodatku, była np. magiczna Aegis wśród Skarbów w Podziemiu itd. Dlatego sensowniej by było taki system rozpisywać względem konkretnych kombinacji wyników, na które chronią dane Przedmioty, nie zaś na same Przedmioty, bo się w nich wszystkich nie idzie połapać ;)


Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

Sporo się dyskusja rozwinęła tutaj na temat pancerza i jego właściwości ochronnych ;)
Nie da się ukryć że rozwiązanie zastosowane w grze jest dość toporne. Taka zbroja daje graczowi spory bonus, skoro chroni go przed 50% ataków fizycznych. Żeby nie było tak wesoło to pancerz który zatrzymał cios, powinien być odrzucany lub bezużyteczny do czasu wizyty u kowala.


ODPOWIEDZ