Krypta, Kopalnia...

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArtheusValhaar [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 16 lut 2009, 11:02
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 38

Krypta, Kopalnia...

Post autor: ArtheusValhaar »

Podczas próby przejścia przez Krypte/Kopalnie...

..."Poszukiwacze muszą wykorzystać całkowitą Siłę/Moc, aby przejść dalej"

Co mam rozumieć przez "całkowitą"... bonusy od przedmiotów, przyjaciół i najemnika również się liczą?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Liczą się, jeśli nie jest napisane, że te karty pomagają tylko w walce.
Przykład:
Miecz dodaje 1 do Siły tylko w Walce, Rękawica Siły (przynajmniej była taka w starym poczciwym MiM) dodaje 2 do Siły - nie ma ograniczeń że tylko w walce :P
Najemnika nasi tłumacze bodajże skopali bo chyba miał w oryginale zapisek, że działa tylko w walce :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Rogo pisze: Najemnika nasi tłumacze bodajże skopali bo chyba miał w oryginale zapisek, że działa tylko w walce :)
Prawda :)


Awatar użytkownika
sandman071
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: sandman071 »

No właśnie tak się zastanawiam nad tym najemnikiem i szczerze mówiąc rozwiązanie, że może dodawać siłę również w kopalni/ krypcie, albo podczas forsowania wrót, nie jest takie bezsensowne. Przynajmniej na logikę, bo niby czemu, jak mu zapłacić, nie może nam pomóc w tych miejscach? Chyba, że przyjąć, że jest kompletnym moronem i umie wyłącznie się bić, a np. naparcie na drzwi przekracza jego możliwości. :mrgreen:


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

"Logika≠MiM" - ta zwyrażenie jest tautologią ;)


Awatar użytkownika
sandman071
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: sandman071 »

Wiem o tym, że nie zawsze da się stosować logikę w TMiM'ie, ale tak czy inaczej IMHO najemnikiem można grać i tak i tak, bez wyrządzania jakiejkolwiek szkody grze. Kwestia gustu graczy.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

8janek8 pisze:"Logika≠MiM" - ta zwyrażenie jest tautologią ;)
Trochę offtop, ale to co napisałeś nie jest prawdą :P Znaczy się Twoja wypowiedź jest zdaniem logicznym fałszywym :D

Ale sens, który chciałeś przekazać już jest prawdziwy - MiM rzeczywiście nie idzie w parze z logiką :P


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Dobra Przyjaciele, logika logiką... Ja osobiście także byłem zdania, że skoro już tłumacz pomylił, to czemu by nie skorzystać z jego pomyłki i grać, że zawsze i do wszystkiego daje +3. Aczkolwiek po rozmowie z Astropatą, z którym ostatnio gram częściej niźli z kimkolwiek innym, doszliśmy do wniosku, że nie - +3 tylko podczas walki. Zresztą, mamy Łopatę, mamy Mapę, po co nam więcej udziwniać?


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Rogo pisze:
8janek8 pisze:"Logika≠MiM" - ta zwyrażenie jest tautologią ;)
Trochę offtop, ale to co napisałeś nie jest prawdą :P Znaczy się Twoja wypowiedź jest zdaniem logicznym fałszywym :D

Ale sens, który chciałeś przekazać już jest prawdziwy - MiM rzeczywiście nie idzie w parze z logiką :P
Miał to być tylko żart, którym chciałem podkreślić znaczenie słowa logika za każdym razem kiedy pada ono na tym forum :)


szutek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 13:46
Lokalizacja: Toruń
Płeć:

Post autor: szutek »

Dzisiaj podczas gry wybuchł mały spór, w krypcie po rzucie i odjęciu siły otrzymałem wynik 0. Moim zdaniem mogłem w następnej rundzie przejść dalej. Z kolei zdaniem dziewczyny nie mogłem przejść, gdyż opis 0 mówi " zostajesz w krypcie" co równa się ponowieniu rzutu. Gdyby można było przejść dalej instrukcja do wyniku "0" brzmiałaby np. idź dalej. Moim zdaniem oczywiste jest że mogę iść dalej co nawet mówi instrukcja, ale proszę o potwierdzenie na forum.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

To jest błąd na planszy. Jeżeli po tej całej operacji (rzutach kostką oraz odjęciu od wyniku Siły/Mocy) masz 0 lub mniej, to przechodzisz próbę (znaczy pozostajesz na obszarze) i w następnych turach poruszasz się dalej.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

W starym poczciwym MiM w instrukcji jest napisane "Poszukiwacz, który wychodzi w krypcie,w następnej turze może iść dalej". W nowym pewnie też, ale do niego instrukcji nie mam :P


Ja nawet nie mam Talismana.
bleble630
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: wtorek 03 lis 2009, 09:27
Lokalizacja: Pomorze
Płeć:

Post autor: bleble630 »

Witam
Mam pytanie o Kryptę i Kopalnie. Czy ktoś wie co się dzieje w przypadku wyniku ujemnego podczas rzucania trzema kostkami? Nigdzie nie jest napisane, ani w instrukcji ani na planszy. Wynik ujemny jest bardzo częstym wynikiem.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

To samo co w przypadku 0 - zostajesz w Krypcie/Kopalni i w następnej turze idziesz dalej.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

bleble630 pisze:Witam
Mam pytanie o Kryptę i Kopalnie. Czy ktoś wie co się dzieje w przypadku wyniku ujemnego podczas rzucania trzema kostkami? Nigdzie nie jest napisane, ani w instrukcji ani na planszy. Wynik ujemny jest bardzo częstym wynikiem.
Dwa posty wyżej:
Nemomon pisze: Jeżeli po tej całej operacji (rzutach kostką oraz odjęciu od wyniku Siły/Mocy) masz 0 lub mniej, to przechodzisz próbę (znaczy pozostajesz na obszarze) i w następnych turach poruszasz się dalej.
Dziękuję za uwagę..


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ