Korona Wladzy

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
937
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 116
Rejestracja: czwartek 06 paź 2011, 22:38
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: 937 »

Mam pytanie, czy nie powinno być tak, że jak się spotka dwóch poszukiwaczy na KW to w momencie gdy jeden z nich wygra może tylko sprawić, że drugi poszukiwacz straci jedynie życie? Gdzieś wyczytałem (teraz nie mogę znaleźć gdzie, instrukcje właśnie przejrzałem to nie ma nic na ten temat), że na KW nie można zabierać przedmiotów ani złota, a jedynie punktować przeciwnika. O ile dobrze pamiętam to też tam było, że nie można korzystać ze specjalnych zdolności. np. zabrać przyjaciela (czarownica, wampirzyca).


"A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22049
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

937 pisze:Mam pytanie, czy nie powinno być tak, że jak się spotka dwóch poszukiwaczy na KW to w momencie gdy jeden z nich wygra może tylko sprawić, że drugi poszukiwacz straci jedynie życie? Gdzieś wyczytałem (teraz nie mogę znaleźć gdzie, instrukcje właśnie przejrzałem to nie ma nic na ten temat), że na KW nie można zabierać przedmiotów ani złota, a jedynie punktować przeciwnika. O ile dobrze pamiętam to też tam było, że nie można korzystać ze specjalnych zdolności. np. zabrać przyjaciela (czarownica, wampirzyca).
Nie przypominam sobie takiej zasady. Jeżeli ona istnieje, to jedynie na którejś z kart Alternatywnych Zakończeń.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5598
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

937, instrukcja mówi, że gdy 2 lub więcej Poszukiwaczy znajduje się na KW, to musi dojść do spotkania między nimi - nic więcej. Spotkanie - czyli użycie specjalnej zdolności lub atak.

Tak więc w walce nie ma przymusu odbierania punktu Życia, a można równie dobrze, np. Złodziejem ukraść Przedmiot i nie atakować wcale.

Niestety nie każdy Poszukiwacz ma takie zdolności i niektórzy nie mają wyboru i muszą atakować ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Odyn
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 758
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 29

Re: Korona Wladzy

Post autor: Odyn »

Wczoraj miałem taką sytuację, że kolega grając Trollem i posiadając 9 Życia i 14 Siły wszedł na obszar Gry ze Śmiercią w Krainie Wewnętrznej. Stracił tam 4 Życia. Potem stracił jeszcze 1 Życie. Wszedł na Koronę Władzy mając 4 Życia. Zaczął rzucać Zaklęcie Rozkazu. W tym czasie zginąłem ja, zginął kumpel, a z racji tego, że na Koronę Władzy dotarł już jeden z Poszukiwaczy, (tj. wspomniany Troll) nie mogliśmy wylosować nowych postaci. Doszło do sytuacji, że Troll miał tak słabe rzuty, że stracił wszystkie swoje Życia i zginął, a ostatni ze ścigających go Poszukiwaczy tj. Wódz Ogrów ciągle chodził do Zamku i kupował sobie Życie, a w rezultacie śmierci Trolla został last man standing i zakończyliśmy grę :P.

Powiedzcie mi dla pewności - czy w momencie śmierci Poszukiwacza na obszarze Korony Władzy jego Przedmioty, Złoto i Przyjaciele spadają na stos kart odrzuconych?


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley

Awatar użytkownika
astrawiator
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Król Goblinów
Mefistofeles - Fear The Stranger
Siewcy Grozy
Posty: 426
Rejestracja: czwartek 06 cze 2013, 11:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 44

Re: Korona Wladzy

Post autor: astrawiator »

Zostają na obszarze KW. Jak ktoś tam wejdzie, to je może zabrać. Zresztą można odrzucać na obszar KW i podnosić przedmioty dowolnie, ponieważ będąc tam, badamy ten obszar co turę.



Awatar użytkownika
Odyn
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 758
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 29

Re: Korona Wladzy

Post autor: Odyn »

Dzięki wielkie :D


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22049
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Korona Wladzy

Post autor: Mały Nemo »

Umm... w jaki sposób Troll zginął na Koronie Władzy? Graliście w Wieczną Koronę?


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Odyn
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 758
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 29

Re: Korona Wladzy

Post autor: Odyn »

Wyrzucał kością oczka 1-3. Życie tracili pozostali Poszukiwacze, jak również Petent do Korony :)


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22049
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Korona Wladzy

Post autor: Mały Nemo »

Hmm... może graliście na jakiś house rule, gdyż w normalnym Zaklęciu Rozkazu (z podstawki) petent do Korony Władzy nigdy nie traci żyć w wyniku rzucania Rozkazu, a z kolei w Zaklęciu Rozkazu z Kataklizmu traci jedynie, gdy wyrzuci 1 lub 2. Dlatego mnie to zastanowiło w jaki sposób Troll zginął na Koronie Władzy, gdyż normalnie miałby z tym ciężko.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
vincent
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 417
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 36

Re: Korona Wladzy

Post autor: vincent »

Też się zastanawiam nad tym.. ;)



Awatar użytkownika
Odyn
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 758
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 29

Re: Korona Wladzy

Post autor: Odyn »

Powiem Wam szczerze, że zawsze tak grałem, że po wyrzuceniu 1-3 wszyscy gracze tracą Punkt Życia, a dopiero w przypadku 4-6 Życie tracą wszyscy poza Petentem do Korony :) Aczkolwiek masz rację, jest to house rule.
Myślę, że w tym miesiącu będę miał Kataklizm - wtedy zmodyfikowane, oficjalne Zaklęcie Rozkazu zostanie na stałe wplecione do Krainy Wewnętrznej :)


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22049
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Korona Wladzy

Post autor: Mały Nemo »

To się nieźle postaraliście, coby nikt na Koronę Władzy iść nie chciał :P.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Odyn
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 758
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 29

Re: Korona Wladzy

Post autor: Odyn »

Oj tam, dopiero pierwszy raz zdarzyło się, że pierwszy Poszukiwacz, który dotarł do KW sam się uśmiercił :P


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22049
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Korona Wladzy

Post autor: Mały Nemo »

Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
astrawiator
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Król Goblinów
Mefistofeles - Fear The Stranger
Siewcy Grozy
Posty: 426
Rejestracja: czwartek 06 cze 2013, 11:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 44

Re: Korona Wladzy

Post autor: astrawiator »

Nemomon pisze:Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia
Ciekawa zasada. Bo czasami na KW nudą wieje, a poszukiwacze ciągle się leczą. Wykorzystam pomysł. W klasycznym zakończeniu z KW przyspieszy grę.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22049
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Korona Wladzy

Post autor: Mały Nemo »

astrawiator pisze:
Nemomon pisze:Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia
Ciekawa zasada. Bo czasami na KW nudą wieje, a poszukiwacze ciągle się leczą. Wykorzystam pomysł. W klasycznym zakończeniu z KW przyspieszy grę.
Przy tej zasadzie Czary Odbicia są "must-have", gdyż rzucasz je po tym, gdy gracz rzuci kością za efekt Rozkazu, czyli jeśli wyrzuci 6 - tracisz 3 punkty Wytrzymałości - to mu pokazujesz Odbicie i niemal zawsze go zabijasz. A w talii Czarów znajdują się dwa Odbicia, więc z reguły się je trzyma (zamiast pozbywać jak np. z Talizmanie).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ke3l
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Uczestnik Zjazdów
Posty: 94
Rejestracja: wtorek 04 paź 2016, 11:10
Lokalizacja: Białystok
Płeć:

Re: Korona Wladzy

Post autor: ke3l »

Ja zawsze gram wyścig po koronę. Według mnie gra wtedy jest bardziej interesująca. Optymalnie w 4 jak ktoś zaczyna wchodzić i 3 mu przeszkadza to się robi emocjonująco ;)


Wiem tylko jak się nazywam, ile mam lat i dlaczego kura przebiegła przez szosę.

Awatar użytkownika
ModulO
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Pojedyncze Karty
Bohaterowie Sanktuarium
Plaga Nieumarłych
Spojrzenie Meduzy
Posty: 604
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Re: Korona Wladzy

Post autor: ModulO »

Nemomon pisze:Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia
Coś takiego ? :)
Obrazek



Awatar użytkownika
astrawiator
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Król Goblinów
Mefistofeles - Fear The Stranger
Siewcy Grozy
Posty: 426
Rejestracja: czwartek 06 cze 2013, 11:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 44

Re: Korona Wladzy

Post autor: astrawiator »

Właśnie coś takiego :)



Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Korona Wladzy

Post autor: Tronar »

na krainę wewnętrzną(tam nie działają czary oprócz pradawnego czaru Rozkaz) i na gracza posiadającego Koronę Władzy nie powinny działać czary choć można sie bronić. Użycie czaru odbicia powinno więc działać jak rozproszenie magii, więc nie tracisz punktów wytrzymałości w tej rundzie ale w następnej musisz się liczyć że jeśli padnie 4,5 lub 6 oczek czar Rozkaz nadal będzie działał aż do skończenia gry, więc albo gdy gracze pofatygują się do gracza posiadającego koronę władzy i podejmą z nim walkę, albo padną od czaru Rozkaz :)

Little Nemo pisze: poniedziałek 10 kwie 2017, 17:38
astrawiator pisze:
Nemomon pisze:Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia
Ciekawa zasada. Bo czasami na KW nudą wieje, a poszukiwacze ciągle się leczą. Wykorzystam pomysł. W klasycznym zakończeniu z KW przyspieszy grę.
Przy tej zasadzie Czary Odbicia są "must-have", gdyż rzucasz je po tym, gdy gracz rzuci kością za efekt Rozkazu, czyli jeśli wyrzuci 6 - tracisz 3 punkty Wytrzymałości - to mu pokazujesz Odbicie i niemal zawsze go zabijasz. A w talii Czarów znajdują się dwa Odbicia, więc z reguły się je trzyma (zamiast pozbywać jak np. z Talizmanie).

P.S. Faktycznie ciekawe rozwiązanie wprowadzimy je chyba w swoich rozgrywkach :) Poważnie w turniejach jest taka praktyka?



Kubson
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: sobota 06 sty 2018, 15:56
Płeć:

Re: Korona Wladzy

Post autor: Kubson »

Witam. Moje pytanie odnośnie Fetora z dodatku "Miasto". Jeżeli posiadam tego chowańca i jestem na terenie korony władzy, na którym znajduje się inny poszukiwacz, to zamiast walczyć, można go za każdym razem cofać do tyłu w swojej turze, a następnie użyć zaklęcia rozkazu?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22049
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Korona Wladzy

Post autor: Mały Nemo »

Kubson pisze: sobota 06 sty 2018, 17:53 Witam. Moje pytanie odnośnie Fetora z dodatku "Miasto". Jeżeli posiadam tego chowańca i jestem na terenie korony władzy, na którym znajduje się inny poszukiwacz, to zamiast walczyć, można go za każdym razem cofać do tyłu w swojej turze, a następnie użyć zaklęcia rozkazu?
Hej,

Niet. Fetor działa na Wrogów, a nie na Poszukiwaczy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

mari1910
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 23 mar 2020, 21:39
Płeć:

Re: Korona Wladzy

Post autor: mari1910 »

Witam mam pytanie, graliśmy dzisiaj i na koronie władzy znajdował się już jeden poszukiwacz, pozostała dwójka jeszcze się zbroiła. Jeden z poszukiwaczy wylosował kartę przyrody z dodatku Miasto a mianowicie zdarzenie-"Biesiada" (Gracz z najniższym wynikiem rzutu kością trafia do więzienia) Oczywiście najmniej wyrzucił poszukiwacz który znajdował się na koronie władzy i czy w takiej sytuacji powinien on trafić do więzienia?



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5598
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Korona Wladzy

Post autor: Rogo »

Instrukcja mówi tylko, że poszukiwacz na Koronie Władzy sjuż się nie porusza, ale nie, że nie może zostać stamtąd wyciągnięty w inny sposób, więc moim zdaniem powinien trafić do więzienia.


Ja nawet nie mam Talismana.

ODPOWIEDZ