Strona 1 z 3

: piątek 09 wrz 2011, 10:26
autor: Mały Nemo
Apokalipsis pisze:który posiada Runiczny Miecz, dzieki któremu może odebrać mi 1 PŻ i dodać go sobie. Oczywiście atakuje mnie "na Moc" i wygrywa, dodając sobie jeden PŻ.
Runicznego Miecza nie możesz użyć w walce psychicznej, więc nie dodaje sobie jednego PŻ.
Apokalipsis pisze: I teraz zaczyna nam się sytuacja patowa, bo każdy po swojej wygranej walce odbiera drugiemu Runiczny Miec
Najlepszym rozwiązaniem jest odrzucić Runiczny Miecz na obszar. Dopóki Poszukiwacze walczą ze sobą, żaden z nich nie może badać obszaru KW, a więc żaden z nich nie może go podnieść.

: piątek 09 wrz 2011, 11:26
autor: Apokalipsis
Nemomon pisze:
Runicznego Miecza nie możesz użyć w walce psychicznej, więc nie dodaje sobie jednego PŻ.
Na prawdę? Matko, gram w tę grę od Bożego Narodzenia i jeszcze tego nie wiedziałem :roll: Gdzie to jest napisane, że to mi umknęło?

Najlepszym rozwiązaniem jest odrzucić Runiczny Miecz na obszar. Dopóki Poszukiwacze walczą ze sobą, żaden z nich nie może badać obszaru KW, a więc żaden z nich nie może go podnieść.
Faktycznie, głupio, że o tym nie pomyślałem, ale jednak jak sie wstaje o 5 do pracy, apotem jeszcze dra do późna w Magię, to już nie jest sie tak błyskotliwym.


Dzięki wielkie za pomoc!

: piątek 09 wrz 2011, 11:40
autor: Erestor
Możesz korzystać z Runicznego miecza w walce oznacza, że tylko używając Siły. Jeśli mógłbyś go używać w walce na Moc byłoby napisane w walce psychicznej

: piątek 09 wrz 2011, 11:43
autor: Mały Nemo
Na prawdę? Matko, gram w tę grę od Bożego Narodzenia i jeszcze tego nie wiedziałem :roll: Gdzie to jest napisane, że to mi umknęło?
John Goodenough, autor gry, gdzieś kiedyś wspominał (pewnie Rienkowi - John go lubi i zawsze mu odpowiada na pytania...), iż można używać dodatkowych zdolności kart jedynie w sytuacjach, w których ich pierwsze zdolności na to pozwalają. Czyli jeżeli Runiczny Miecz może być użyty jedynie w walce (tej na Siłę), to druga zdolność także tylko w walce (na Siłę). Analogiczna sytuacja się prezentuje z kartami Reliktów, przykładowo z Amuletem Władcy Wiatru - jedynie w walce psychicznej możesz użyć drugiej zdolności dotyczącej Pancerza.

: piątek 09 wrz 2011, 12:30
autor: Apokalipsis
No tak, ma to sens. Ok, jeszcze raz dzięki wielkie!

: czwartek 06 paź 2011, 22:51
autor: 937
Mam pytanie, czy nie powinno być tak, że jak się spotka dwóch poszukiwaczy na KW to w momencie gdy jeden z nich wygra może tylko sprawić, że drugi poszukiwacz straci jedynie życie? Gdzieś wyczytałem (teraz nie mogę znaleźć gdzie, instrukcje właśnie przejrzałem to nie ma nic na ten temat), że na KW nie można zabierać przedmiotów ani złota, a jedynie punktować przeciwnika. O ile dobrze pamiętam to też tam było, że nie można korzystać ze specjalnych zdolności. np. zabrać przyjaciela (czarownica, wampirzyca).

: czwartek 06 paź 2011, 23:37
autor: Mały Nemo
937 pisze:Mam pytanie, czy nie powinno być tak, że jak się spotka dwóch poszukiwaczy na KW to w momencie gdy jeden z nich wygra może tylko sprawić, że drugi poszukiwacz straci jedynie życie? Gdzieś wyczytałem (teraz nie mogę znaleźć gdzie, instrukcje właśnie przejrzałem to nie ma nic na ten temat), że na KW nie można zabierać przedmiotów ani złota, a jedynie punktować przeciwnika. O ile dobrze pamiętam to też tam było, że nie można korzystać ze specjalnych zdolności. np. zabrać przyjaciela (czarownica, wampirzyca).
Nie przypominam sobie takiej zasady. Jeżeli ona istnieje, to jedynie na którejś z kart Alternatywnych Zakończeń.

: piątek 07 paź 2011, 08:34
autor: Rogo
937, instrukcja mówi, że gdy 2 lub więcej Poszukiwaczy znajduje się na KW, to musi dojść do spotkania między nimi - nic więcej. Spotkanie - czyli użycie specjalnej zdolności lub atak.

Tak więc w walce nie ma przymusu odbierania punktu Życia, a można równie dobrze, np. Złodziejem ukraść Przedmiot i nie atakować wcale.

Niestety nie każdy Poszukiwacz ma takie zdolności i niektórzy nie mają wyboru i muszą atakować ;)

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 10:45
autor: Odyn
Wczoraj miałem taką sytuację, że kolega grając Trollem i posiadając 9 Życia i 14 Siły wszedł na obszar Gry ze Śmiercią w Krainie Wewnętrznej. Stracił tam 4 Życia. Potem stracił jeszcze 1 Życie. Wszedł na Koronę Władzy mając 4 Życia. Zaczął rzucać Zaklęcie Rozkazu. W tym czasie zginąłem ja, zginął kumpel, a z racji tego, że na Koronę Władzy dotarł już jeden z Poszukiwaczy, (tj. wspomniany Troll) nie mogliśmy wylosować nowych postaci. Doszło do sytuacji, że Troll miał tak słabe rzuty, że stracił wszystkie swoje Życia i zginął, a ostatni ze ścigających go Poszukiwaczy tj. Wódz Ogrów ciągle chodził do Zamku i kupował sobie Życie, a w rezultacie śmierci Trolla został last man standing i zakończyliśmy grę :P.

Powiedzcie mi dla pewności - czy w momencie śmierci Poszukiwacza na obszarze Korony Władzy jego Przedmioty, Złoto i Przyjaciele spadają na stos kart odrzuconych?

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 11:25
autor: astrawiator
Zostają na obszarze KW. Jak ktoś tam wejdzie, to je może zabrać. Zresztą można odrzucać na obszar KW i podnosić przedmioty dowolnie, ponieważ będąc tam, badamy ten obszar co turę.

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 12:31
autor: Odyn
Dzięki wielkie :D

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 13:44
autor: Mały Nemo
Umm... w jaki sposób Troll zginął na Koronie Władzy? Graliście w Wieczną Koronę?

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 15:16
autor: Odyn
Wyrzucał kością oczka 1-3. Życie tracili pozostali Poszukiwacze, jak również Petent do Korony :)

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 15:20
autor: Mały Nemo
Hmm... może graliście na jakiś house rule, gdyż w normalnym Zaklęciu Rozkazu (z podstawki) petent do Korony Władzy nigdy nie traci żyć w wyniku rzucania Rozkazu, a z kolei w Zaklęciu Rozkazu z Kataklizmu traci jedynie, gdy wyrzuci 1 lub 2. Dlatego mnie to zastanowiło w jaki sposób Troll zginął na Koronie Władzy, gdyż normalnie miałby z tym ciężko.

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 15:28
autor: vincent
Też się zastanawiam nad tym.. ;)

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 15:30
autor: Odyn
Powiem Wam szczerze, że zawsze tak grałem, że po wyrzuceniu 1-3 wszyscy gracze tracą Punkt Życia, a dopiero w przypadku 4-6 Życie tracą wszyscy poza Petentem do Korony :) Aczkolwiek masz rację, jest to house rule.
Myślę, że w tym miesiącu będę miał Kataklizm - wtedy zmodyfikowane, oficjalne Zaklęcie Rozkazu zostanie na stałe wplecione do Krainy Wewnętrznej :)

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 15:34
autor: Mały Nemo
To się nieźle postaraliście, coby nikt na Koronę Władzy iść nie chciał :P.

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 15:38
autor: Odyn
Oj tam, dopiero pierwszy raz zdarzyło się, że pierwszy Poszukiwacz, który dotarł do KW sam się uśmiercił :P

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 15:45
autor: Mały Nemo
Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 17:33
autor: astrawiator
Nemomon pisze:Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia
Ciekawa zasada. Bo czasami na KW nudą wieje, a poszukiwacze ciągle się leczą. Wykorzystam pomysł. W klasycznym zakończeniu z KW przyspieszy grę.

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 17:38
autor: Mały Nemo
astrawiator pisze:
Nemomon pisze:Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia
Ciekawa zasada. Bo czasami na KW nudą wieje, a poszukiwacze ciągle się leczą. Wykorzystam pomysł. W klasycznym zakończeniu z KW przyspieszy grę.
Przy tej zasadzie Czary Odbicia są "must-have", gdyż rzucasz je po tym, gdy gracz rzuci kością za efekt Rozkazu, czyli jeśli wyrzuci 6 - tracisz 3 punkty Wytrzymałości - to mu pokazujesz Odbicie i niemal zawsze go zabijasz. A w talii Czarów znajdują się dwa Odbicia, więc z reguły się je trzyma (zamiast pozbywać jak np. z Talizmanie).

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 10 kwie 2017, 19:34
autor: ke3l
Ja zawsze gram wyścig po koronę. Według mnie gra wtedy jest bardziej interesująca. Optymalnie w 4 jak ktoś zaczyna wchodzić i 3 mu przeszkadza to się robi emocjonująco ;)

Re: Korona Wladzy

: wtorek 11 kwie 2017, 23:09
autor: ModulO
Nemomon pisze:Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia
Coś takiego ? :)
Obrazek

Re: Korona Wladzy

: środa 12 kwie 2017, 00:28
autor: astrawiator
Właśnie coś takiego :)

Re: Korona Wladzy

: poniedziałek 23 paź 2017, 20:12
autor: Tronar
na krainę wewnętrzną(tam nie działają czary oprócz pradawnego czaru Rozkaz) i na gracza posiadającego Koronę Władzy nie powinny działać czary choć można sie bronić. Użycie czaru odbicia powinno więc działać jak rozproszenie magii, więc nie tracisz punktów wytrzymałości w tej rundzie ale w następnej musisz się liczyć że jeśli padnie 4,5 lub 6 oczek czar Rozkaz nadal będzie działał aż do skończenia gry, więc albo gdy gracze pofatygują się do gracza posiadającego koronę władzy i podejmą z nim walkę, albo padną od czaru Rozkaz :)

Little Nemo pisze: poniedziałek 10 kwie 2017, 17:38
astrawiator pisze:
Nemomon pisze:Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia
Ciekawa zasada. Bo czasami na KW nudą wieje, a poszukiwacze ciągle się leczą. Wykorzystam pomysł. W klasycznym zakończeniu z KW przyspieszy grę.
Przy tej zasadzie Czary Odbicia są "must-have", gdyż rzucasz je po tym, gdy gracz rzuci kością za efekt Rozkazu, czyli jeśli wyrzuci 6 - tracisz 3 punkty Wytrzymałości - to mu pokazujesz Odbicie i niemal zawsze go zabijasz. A w talii Czarów znajdują się dwa Odbicia, więc z reguły się je trzyma (zamiast pozbywać jak np. z Talizmanie).

P.S. Faktycznie ciekawe rozwiązanie wprowadzimy je chyba w swoich rozgrywkach :) Poważnie w turniejach jest taka praktyka?