Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Korona Wladzy

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 09 wrz 2011, 10:26

Apokalipsis pisze:który posiada Runiczny Miecz, dzieki któremu może odebrać mi 1 PŻ i dodać go sobie. Oczywiście atakuje mnie "na Moc" i wygrywa, dodając sobie jeden PŻ.


Runicznego Miecza nie możesz użyć w walce psychicznej, więc nie dodaje sobie jednego PŻ.

Apokalipsis pisze: I teraz zaczyna nam się sytuacja patowa, bo każdy po swojej wygranej walce odbiera drugiemu Runiczny Miec


Najlepszym rozwiązaniem jest odrzucić Runiczny Miecz na obszar. Dopóki Poszukiwacze walczą ze sobą, żaden z nich nie może badać obszaru KW, a więc żaden z nich nie może go podnieść.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Apokalipsis
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 09:20
Lokalizacja: Ostrzeszów
Płeć:

Postautor: Apokalipsis » piątek 09 wrz 2011, 11:26

Nemomon pisze:
Runicznego Miecza nie możesz użyć w walce psychicznej, więc nie dodaje sobie jednego PŻ.


Na prawdę? Matko, gram w tę grę od Bożego Narodzenia i jeszcze tego nie wiedziałem :roll: Gdzie to jest napisane, że to mi umknęło?


Najlepszym rozwiązaniem jest odrzucić Runiczny Miecz na obszar. Dopóki Poszukiwacze walczą ze sobą, żaden z nich nie może badać obszaru KW, a więc żaden z nich nie może go podnieść.


Faktycznie, głupio, że o tym nie pomyślałem, ale jednak jak sie wstaje o 5 do pracy, apotem jeszcze dra do późna w Magię, to już nie jest sie tak błyskotliwym.


Dzięki wielkie za pomoc!

Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1286
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Erestor » piątek 09 wrz 2011, 11:40

Możesz korzystać z Runicznego miecza w walce oznacza, że tylko używając Siły. Jeśli mógłbyś go używać w walce na Moc byłoby napisane w walce psychicznej
Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: Google Drive

Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 09 wrz 2011, 11:43

Na prawdę? Matko, gram w tę grę od Bożego Narodzenia i jeszcze tego nie wiedziałem :roll: Gdzie to jest napisane, że to mi umknęło?


John Goodenough, autor gry, gdzieś kiedyś wspominał (pewnie Rienkowi - John go lubi i zawsze mu odpowiada na pytania...), iż można używać dodatkowych zdolności kart jedynie w sytuacjach, w których ich pierwsze zdolności na to pozwalają. Czyli jeżeli Runiczny Miecz może być użyty jedynie w walce (tej na Siłę), to druga zdolność także tylko w walce (na Siłę). Analogiczna sytuacja się prezentuje z kartami Reliktów, przykładowo z Amuletem Władcy Wiatru - jedynie w walce psychicznej możesz użyć drugiej zdolności dotyczącej Pancerza.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Apokalipsis
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 09:20
Lokalizacja: Ostrzeszów
Płeć:

Postautor: Apokalipsis » piątek 09 wrz 2011, 12:30

No tak, ma to sens. Ok, jeszcze raz dzięki wielkie!

937
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 116
Rejestracja: czwartek 06 paź 2011, 22:38
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 28

Postautor: 937 » czwartek 06 paź 2011, 22:51

Mam pytanie, czy nie powinno być tak, że jak się spotka dwóch poszukiwaczy na KW to w momencie gdy jeden z nich wygra może tylko sprawić, że drugi poszukiwacz straci jedynie życie? Gdzieś wyczytałem (teraz nie mogę znaleźć gdzie, instrukcje właśnie przejrzałem to nie ma nic na ten temat), że na KW nie można zabierać przedmiotów ani złota, a jedynie punktować przeciwnika. O ile dobrze pamiętam to też tam było, że nie można korzystać ze specjalnych zdolności. np. zabrać przyjaciela (czarownica, wampirzyca).
"A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają"

Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » czwartek 06 paź 2011, 23:37

937 pisze:Mam pytanie, czy nie powinno być tak, że jak się spotka dwóch poszukiwaczy na KW to w momencie gdy jeden z nich wygra może tylko sprawić, że drugi poszukiwacz straci jedynie życie? Gdzieś wyczytałem (teraz nie mogę znaleźć gdzie, instrukcje właśnie przejrzałem to nie ma nic na ten temat), że na KW nie można zabierać przedmiotów ani złota, a jedynie punktować przeciwnika. O ile dobrze pamiętam to też tam było, że nie można korzystać ze specjalnych zdolności. np. zabrać przyjaciela (czarownica, wampirzyca).


Nie przypominam sobie takiej zasady. Jeżeli ona istnieje, to jedynie na którejś z kart Alternatywnych Zakończeń.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » piątek 07 paź 2011, 08:34

937, instrukcja mówi, że gdy 2 lub więcej Poszukiwaczy znajduje się na KW, to musi dojść do spotkania między nimi - nic więcej. Spotkanie - czyli użycie specjalnej zdolności lub atak.

Tak więc w walce nie ma przymusu odbierania punktu Życia, a można równie dobrze, np. Złodziejem ukraść Przedmiot i nie atakować wcale.

Niestety nie każdy Poszukiwacz ma takie zdolności i niektórzy nie mają wyboru i muszą atakować ;)
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 124
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Korona Wladzy

Postautor: Odyn » poniedziałek 10 kwie 2017, 10:45

Wczoraj miałem taką sytuację, że kolega grając Trollem i posiadając 9 Życia i 14 Siły wszedł na obszar Gry ze Śmiercią w Krainie Wewnętrznej. Stracił tam 4 Życia. Potem stracił jeszcze 1 Życie. Wszedł na Koronę Władzy mając 4 Życia. Zaczął rzucać Zaklęcie Rozkazu. W tym czasie zginąłem ja, zginął kumpel, a z racji tego, że na Koronę Władzy dotarł już jeden z Poszukiwaczy, (tj. wspomniany Troll) nie mogliśmy wylosować nowych postaci. Doszło do sytuacji, że Troll miał tak słabe rzuty, że stracił wszystkie swoje Życia i zginął, a ostatni ze ścigających go Poszukiwaczy tj. Wódz Ogrów ciągle chodził do Zamku i kupował sobie Życie, a w rezultacie śmierci Trolla został last man standing i zakończyliśmy grę :P.

Powiedzcie mi dla pewności - czy w momencie śmierci Poszukiwacza na obszarze Korony Władzy jego Przedmioty, Złoto i Przyjaciele spadają na stos kart odrzuconych?
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
astrawiator
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 304
Rejestracja: czwartek 06 cze 2013, 11:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 41

Re: Korona Wladzy

Postautor: astrawiator » poniedziałek 10 kwie 2017, 11:25

Zostają na obszarze KW. Jak ktoś tam wejdzie, to je może zabrać. Zresztą można odrzucać na obszar KW i podnosić przedmioty dowolnie, ponieważ będąc tam, badamy ten obszar co turę.


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 124
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Korona Wladzy

Postautor: Odyn » poniedziałek 10 kwie 2017, 12:31

Dzięki wielkie :D
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Korona Wladzy

Postautor: Nemomon » poniedziałek 10 kwie 2017, 13:44

Umm... w jaki sposób Troll zginął na Koronie Władzy? Graliście w Wieczną Koronę?
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 124
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Korona Wladzy

Postautor: Odyn » poniedziałek 10 kwie 2017, 15:16

Wyrzucał kością oczka 1-3. Życie tracili pozostali Poszukiwacze, jak również Petent do Korony :)
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Korona Wladzy

Postautor: Nemomon » poniedziałek 10 kwie 2017, 15:20

Hmm... może graliście na jakiś house rule, gdyż w normalnym Zaklęciu Rozkazu (z podstawki) petent do Korony Władzy nigdy nie traci żyć w wyniku rzucania Rozkazu, a z kolei w Zaklęciu Rozkazu z Kataklizmu traci jedynie, gdy wyrzuci 1 lub 2. Dlatego mnie to zastanowiło w jaki sposób Troll zginął na Koronie Władzy, gdyż normalnie miałby z tym ciężko.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
vincent
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 218
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 33

Re: Korona Wladzy

Postautor: vincent » poniedziałek 10 kwie 2017, 15:28

Też się zastanawiam nad tym.. ;)


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 124
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Korona Wladzy

Postautor: Odyn » poniedziałek 10 kwie 2017, 15:30

Powiem Wam szczerze, że zawsze tak grałem, że po wyrzuceniu 1-3 wszyscy gracze tracą Punkt Życia, a dopiero w przypadku 4-6 Życie tracą wszyscy poza Petentem do Korony :) Aczkolwiek masz rację, jest to house rule.
Myślę, że w tym miesiącu będę miał Kataklizm - wtedy zmodyfikowane, oficjalne Zaklęcie Rozkazu zostanie na stałe wplecione do Krainy Wewnętrznej :)
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Korona Wladzy

Postautor: Nemomon » poniedziałek 10 kwie 2017, 15:34

To się nieźle postaraliście, coby nikt na Koronę Władzy iść nie chciał :P.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Odyn
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 124
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Korona Wladzy

Postautor: Odyn » poniedziałek 10 kwie 2017, 15:38

Oj tam, dopiero pierwszy raz zdarzyło się, że pierwszy Poszukiwacz, który dotarł do KW sam się uśmiercił :P
"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Korona Wladzy

Postautor: Nemomon » poniedziałek 10 kwie 2017, 15:45

Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
astrawiator
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 304
Rejestracja: czwartek 06 cze 2013, 11:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 41

Re: Korona Wladzy

Postautor: astrawiator » poniedziałek 10 kwie 2017, 17:33

Nemomon pisze:Pro forma wspomnę, iż w wersji turniejowej MiM Zaklęcie Rozkazu działa tak:

1) Tracisz 1 punkt Życia
2-3) Nic się nie dzieje
4) Wybrany Poszukiwacz traci 1 punkt Życia
5) Wybrany Poszukiwacz traci 2 punkty Życia
6) Wybrany Poszukiwacz traci 3 punkty Życia


Ciekawa zasada. Bo czasami na KW nudą wieje, a poszukiwacze ciągle się leczą. Wykorzystam pomysł. W klasycznym zakończeniu z KW przyspieszy grę.



Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości