Handel między Poszukiwaczami ?

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.

Handel między postaciami to:

Dobry pomysł!
18
72%
Kiepskie rozwiązanie
5
20%
Nie mam zdania
2
8%
 
Liczba głosów: 25

Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Kufir pisze:Ale moment ja czegoś nie rozumiem. Tylko osoby które nie mają/nie grały w MIM 4,5 rzucają się tak o tego Muła że niby żle się stało że jest przyjacielem. Ci co mają nowego MIM chwalą sobie tą zmianę. Więc Panie i Panowie coś tu jest nie tak, może najpierw zagrajcie w ten sposób i to na MIM 4,5 a później się wypowiadajcie?
A co to ma do rzeczy? Dyskutować nie wolno o przepisach?
Wg Ciebie tylko Ci co mają lub grali w T/MiMa (przecież to całkiem inna gra niż stary MiM... :P ) pisać o nim mogą?


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Jeżdżący maluchem faktycznie ma dużo do powiedzenia o tym jak jeździ się mercedesem ;-)


Obrazek
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Kufir pisze:Jeżdżący maluchem faktycznie ma dużo do powiedzenia o tym jak jeździ się mercedesem
Też mi porównanie. :D Tym Mercem jest chyba MiM, bo ma bogatsze wyposarzenie (czytaj dodatki), a T/MiM jest dopiero w powijakach ledwo wykluty. :P

PS Wyobraż sobie, że instrukcje do T/MiMa mam więc wiem co pozmieniali.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 26 sty 2009, 23:17 przez Katiusha, łącznie zmieniany 1 raz.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Nie zrozumiałaś metafory.


Obrazek
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

A może jednak to nie porównanie gier do konkretnych samochodów, tylko ogólne wskazanie, że różnice są duże? :P

A teraz do rzeczy:
Co do handlu: Proponuję zasadę, że handlować można Przedmiotami i Przyjaciółmi-Zwierzętami (ale nie oswojonymi Wrogami rzecz jasna).
Co do Zwierząt jako Przyjaciół. IMHO rozwiązanie Słuszne. Po pierwsze jak Koń na Którym jedziesz może zmniejszać Twój udźwig? Przecież go nie nosisz. Po drugie wspomniana przepaść - Mułowi też może się omsknąć noga i może polecieć w dół z paskudnym wrzaskiem :D Po trzecie wspomniane Przekleństwo Wiedźmy: a może po prostu ta Klątwa odpycha wszystkie żywe istoty, albo zwierzęcy instynkt każe im uciec?
Katiusha, zagorzała przeciwniczko tego rozwiązania, nie neguj tego tylko dlatego, że to zmieni grę w porównaniu do tego, do czego już przywykłaś. To przecież ma całkiem logiczne uzasadnienie. A jeśli się mylę, to pokaż, w którym miejscu :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Można to i tak sobie tłumaczyć. Zresztą każdy będzie grał jak lubi i chce, a tutaj poprostu przedstawiamy swoje punkty widzenia odnośnie handlu tym i owym.
Tylko, że jak zwykle dyskusja sie zamienia który MiM teraz lepszy i fajniejszy.
Jak wyjdą z jeszcze z dwa odmienne od MiMa (oprócz Reapera) dodatki, to pewnie sobie też go kupie, bo różnica będzie między wydaniami napewno duża.

A jak wtedy będe traktowała Muła? Zobaczymy (vide sygnaturka). ;)


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Katiusha pisze:Tylko, że jak zwykle dyskusja sie zamienia który MiM teraz lepszy i fajniejszy.
Raczej, "Przedstaw mi swój punkt widzenia, a go zjadę" :P
Katiusha pisze:Jak wyjdą z jeszcze z dwa odmienne od MiMa (oprócz Reapera) dodatki, to pewnie sobie też go kupie,
Kup wcześniej, przynajmniej będziesz miała powód, by czekać na dodatki! :)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Nemomon pisze:Kup wcześniej, przynajmniej będziesz miała powód, by czekać na dodatki!
O nie, jak sie nie ukaza to nie kupie. :P


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Goodenough mówił w swym wywiadzie, że prócz Reapera, w drodze są dwa następne dodatki. Czy Głosowi z FFG nie można wierzyć? ;]


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Nemomon, ale po Polsku, a zagraniczniakom nie wierze, bo oni tylko w ichnym jezyku wydaja najpierw, a na przekład sobie czekaj, aż osiwiejesz. ;)


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Tobie to na pewno nie grozi, będąc wiecznie młodym masz sporo czasu na czekanie, w międzyczasie sama zrobisz sobie dodatek, w który chciałabyś grać. Byłabyś nawet lepsza od innowierców zza miedzy, bo byś miała przynajmniej jeden dodatek więcej ^^". Zresztą, co to za problem do przetłumaczenia, mi kilka godzin raptem zajęło krótka notatka z Reapera. Jego samego dla Ciebie mógłbym przetłumaczyć w jeden dzień. Szkoda tylko, że Galakta się szykuje go wydać.... :( :P


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Dzej
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 50
Rejestracja: sobota 03 sty 2009, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Dzej »

Moim zdaniem jezyk uzyty w Talismanie nie jest wcale trudny. Owszem, wczoraj u mnie 1 osoba miala problemy ze zrozumieniem, ale doszlismy do wniosku by utworzyc mnie taki ala Mistrzem Gry, ktory tlumaczy. Wypadlo to w praniu nawet niezle. Poza tym dobrym pomyslem jest przetlumaczenie wszystkiego i wydrukowanie. Wtedy mozna szybko po nazwie czaru/spotkania/przyjaciela rozkminic o co chodzi.


Shaken, not stirred.
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Wiesz Dzej dokładnie język nie jest problem - problem polega tylko na tym z kim grasz. Wraz ze swoimi znajomymi gramy w wiele gier w English praktycznie większość jest od Fantasy i rzadko nam się zdarza aby ktoś miał problem z językiem, aczkolwiek jeśli się tak zdarza, zawsze wyjaśniamy więc ta kwestia u nas nie stanowi problemu. Problem pojawia się gdy natrafiamy na coś co nie do końca jest opisane w instrukcji tak jak ostatnio mieliśmy podczas gry w Draculę. Oczywiście także popieram przetłumaczenie i wydruk bo to tez pomaga.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Nemezis85
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Nemezis85 »

Wracając do tematu

Każda grupka grających ma swoje zasady, którymi się kieruje.

U nas dozwolony jest handel przedmiotami. Co więcej dziś wydarzyła się taka sytuacja że Wojownik zaatakował Zabójcę a ten zaproponował mu aby nie atakował go i że w zamian zapłaci mu 3 mieszki złota (miał ich aż 8!). Wojownik się na to zgodził.

Często zapominamy o tym że muł jest teraz przyjacielem :-) I czasami dalej traktujemy go jako przedmiot:-) Moim zdaniem niepotrzebnie to zmieniali bo teraz trudno się przestawić :-P

I na koniec poproszę was abyśmy trzymali się tematu bo straszny offtop się zrobił :-)


Awatar użytkownika
Ajwer
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 544
Rejestracja: środa 12 lis 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Ajwer »

Kufir pisze:Handlowanie czarami to kiepski pomysł moim zdaniem.
kiepski jak nie beznadziejny...rozumiem miecz czy topór ale nie czar


Obrazek
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Właśnie uświadomiłem sobie jedną poważną wadę zamiany Muła na Przyjaciela - nie można go zabrać po wygranej walce.
O zaletach pisałem wcześniej :P
Ale takie dorabianie zasad jak wykupywanie się przed Walką uważam za dobry pomysł, bo sztywne trzymanie się zasad nie daje takiej frajdy :P
I w tym dorabianiu zasad można dorzucić (co trzeba oczywiście na starcie ustalić ze swoją ekipą), że zwierzęta można brać po walce tak samo jak Przedmioty, ale to już prywatna zasada każdego grającego :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Rogo pisze:Właśnie uświadomiłem sobie jedną poważną wadę zamiany Muła na Przyjaciela - nie można go zabrać po wygranej walce.
Pisałam o tym x postów temu w tym temacie. :D

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=38426#38426


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Rogo pisze:Właśnie uświadomiłem sobie jedną poważną wadę zamiany Muła na Przyjaciela - nie można go zabrać po wygranej walce.
Jakieś uzasadnienie?
W moim odczuciu poprawia to balans gry po walce. Bo w jakim jaszcze przypadku pokonany byłby narażony na utratę oprócz Muła dodatkowo do 3 przedmiotów (w wypadku gdy Muł miałby być Przedmiotem), które musiałby pozostawić? Nie uwzględniam tutaj oczywiście szczególnych przypadków gdy zwycięzca wykorzystuje swoje Specjalnych Zdolności (Czarownica itp.).


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Albo i gorzej. W naszych zasadach domowych, Muł i inne tego typu Przedmioty/Przyjaciele są trochę inaczej traktowane. Wedle zasad Muł pozwala Ci nieść o 4 Przedmioty więcej. W naszych zasadach domowych zawsze graliśmy, że gracz musi określić, co nosi na sobie, co na Mule &c. Innymi słowy, jak traci Muła, to traci wsio, co na nim (aktualnie) niósł - nie wybiera, co odrzucić na planszę. W drugiej edycji, jeżeli np. gracz miał dwa Muły, na jednym jakieś Przedmioty i na drugim, gdy przegrał walkę, to a zwyciężca zdecydował się zabrać mu jednego z Mułów, to brał także Przedmioty, które się na nim znajdowały (nie odkładało się ich na planszę albo drugiego Muła). Innymi słowy, po jednej przegranej walce, dany Poszukiwacz mógł stracić nawet 9 Przedmiotów :O. Muła wtedy traktowaliśmy jak pół Przedmiot - nie zwiększał limitu, ale można go było ukraść, spadał w Przepaści (sorry Kati za ten "żart" z Przedmiotem 5½). Również to uczyło taktyki, Poszukiwacz musiał zdecydować, co nieść na sobie (i ryzykować stratę jednego tylko Przedmiotu), a co nieść na Mule (i ryzykować, że poleci on razem z innymi Przedmiotami).

Zmiana edycji niewiele wpłynęła na nasze granie. Teraz po prostu Muła można ukraść Mesmeryzmem, miast Zawładnięciem. Mam nadzieję, że teraz rozumiecie, dlaczego tak bardzo kłóciłem się o Karawanę Mułów - w moich grach one mają o wiele większe znaczenie, niźli wynikałoby to z zasad gry.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Nemomon trzeba było od razu nam to napisać i było by po sprawie. A tak to Ty sobie a My sobie ;)


Obrazek
ODPOWIEDZ