Najemnik

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Najemnik

Post autor: 8janek8 » czwartek 15 sty 2009, 11:53

Errata Najemnik (Przyjaciel):

Oryginalna treść karty:
"If you want the Mercenary as your Follower, pay 1 gold. If not, he waits here for a character willing to pay him. While he is your Follower he will add 3 to your Strength in battle until the end of the turn provided you pay 1 gold. You may only pay 1 gold once per turn."

Jest: "Jako Przyjaciel, najemnik dodaje 3 punkty do twojej Siły (na czas 1 tury) za każdym razem, kiedy zapłacisz mu 1 sztukę złota."
Powinno być: "Płacąc 1 sztukę złota Najemnik do końca tury będzie dodawał 3 punkty do twojej Siły podczas walki."

Ale pewnie większość fanów MiMa i tak grała prawidłowo :)



Gorgio89
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 13 sty 2009, 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Gorgio89 » czwartek 15 sty 2009, 15:56

a tak w ogóle to można mu zapłacić tuż przed walką? czy trzeba przed wykonaniem ruchu? bo ogólnie to wydaje mi się że można w każdej chwili podczas swojej tury, ale nie jestem pewien...



Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 » czwartek 15 sty 2009, 18:05

Ze wszelkich modyfikatorów typu Przedmiot lub Przyjaciel korzystasz w każdej (dozwolonej) chwili. Chyba, że treść karty mówi inaczej.
Ponadto z angielskiego tekstu jaśniej wynika, że można zapłacić w dowolnej chwili. Wtedy do końca tej tury Najemnik dodaje 3 punkty Siły w walce.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5136
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » czwartek 15 sty 2009, 18:08

Jak to zwykłem mówić: jeden pies - czepiamy się słówek, a ktoś musiałby się naprawdę mocno starać, żeby tę kartę zinterpretować inaczej niż do końca tury :P


Czas umierać.


Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 » czwartek 15 sty 2009, 19:41

Głównie chodzi tu o kwestię dodawania punktów Siły. Na polskiej karcie nie ma wzmianki że można to robić tylko w walce. Dla niedoświadczonego gracza nie będzie to oczywiste.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5136
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » czwartek 15 sty 2009, 20:06

Tyyyy, na to nie zwróciłem uwagi :P
Ojj nasi znowu zawiedli :P
Ale my oczywiście wiemy o co chodzi :)

P.S. Ty tak wszystkie karty sprawdzasz? xD


Czas umierać.


Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 » czwartek 15 sty 2009, 21:30

Nie, jedynie jak mi się wyda coś "podejrzanego" :P Ten szczegół zauważyłem gdy jeden z młodych graczy chciał dodać punkty w innej sytuacji niż walka.

Aczkolwiek jak tylko będzie jakieś źródło kart w oryginalnym wydaniu nie omieszkam ich porównać z polską wersją. Taki konik ;)



Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 960
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gamekeeper » piątek 16 sty 2009, 00:05

W moim doswiadczeniu punkty sily wymagane w takich miejscach ktore okreslaja twoja sile nie w walce, liczyly sie punkty tylko postaci i magicznych przedmiotow ktore dawaly punkty sily takze poza walka.


Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5136
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » piątek 16 sty 2009, 08:02

Dlatego na innych Kartach powinno być napisane "w Walce", ewentualnie jakiś zapisek w instrukcji


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Mithrandir'ek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 26
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek » piątek 16 sty 2009, 16:35

Może jako znawcy starego MiMa wydacie poprawki i wyjaśnicie nieścisłości oraz zinterpretujecie zasady w nowym wydaniu dla laików nie znających lub znających słabo stare wydanie :?: Najlepiej w formie instrukcji (albo dla bogatszych, których stać na dobrą drukarnię arkuszy kart do wydrukowania). Ułatywiło by to grane takim osobą, jak ja.
Z góry dzięki.


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:

Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 » sobota 17 sty 2009, 12:19

Coś na pewno się ukaże. Cierpliwości



Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » poniedziałek 19 sty 2009, 23:48

Yep, prace jakoś mniej lub bardziej idą do przodu.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Swiraz
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 35

Re: Najemnik

Post autor: Swiraz » środa 23 sty 2019, 11:30

Witam wszystkich

Ponieważ nie udało mi sie dokopać na forum do pewnej informacji chciałbym odświeżyć temat najemnika.
Do Talismana wróciłem stosunkowo niedawno (z 20 lat temu miałem magie i miecz) - mogę mieć mylne wyobrazenia co do niktórych mechanik walki pomiędzy poszukiwaczami wiec prosze nie bijcie od razu :)
Miałem do czynienia ostatnio z sytuacją gdzie walczyłem z innym poszukiwaczem na obszarze Korony Władzy, walka na wyniszczenie - klasyk.
Mój przeciwnik posiadał Alchemika i Najemnika jako przyjaciół
Pytanie - czy w momencie kiedy kiedy trwa moja tura i ja atakuje, to czy mój przeciwnik może:
skorzystać z Alchemika - zamienić jakis przedmiot na sztukę złota, potem rzucić kością, i następnie w zależności od wyniku zapłacić Najemnikowi 1 sz żeby ów dodał mu 3 ps
Dodatkowo - czy w takiej systuacji moge odpowiedzieć że uzywam Eliksiru Siły albo wykorzystuje jednego z pokonanych przeciwników (zamienionych w przyjaciół) żeby dodał mi na czas tej walki plus 'wartość jego siły'?




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4650
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Najemnik

Post autor: abubu » środa 23 sty 2019, 11:42

Swiraz pisze:
środa 23 sty 2019, 11:30
Pytanie - czy w momencie kiedy kiedy trwa moja tura i ja atakuje, to czy mój przeciwnik może:
skorzystać z Alchemika - zamienić jakis przedmiot na sztukę złota, potem rzucić kością, i następnie w zależności od wyniku zapłacić Najemnikowi 1 sz żeby ów dodał mu 3 ps
Może przetopić i zapłacić ... dopiero później rzucić kością. Innymi słowy "bonusy" się ustala przed rzutem kością (chyba, że na danej karcie jest napisane inaczej).
Rzuty kością teoretycznie powinny być jednoczesne, więc najpierw ty i przeciwnik ustalacie bonusy, a dopiero później rzucacie kośćmi. Po rzucie kośćmi można skorzystać jedynie z tych kart (lub umiejętności), na których jawnie to określono (np. możesz użyć po rzucie kośćmi aby zmienić ich wynik).

Dodano po 2 minutach 56 sekundach:
instrukcja pisze:Obaj gracze mogą rzucać Zaklęcia – jeśli zamierzają to zrobić, muszą tego dokonać przed wykonaniem rzutu ataku. Zanim gracze wykonają rzuty ataku, powinni podliczyć wszystkie modyfikatory wynikające ze zdolności lub innych efektów, które wpływają na Siłę lub Moc


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Swiraz
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 35

Re: Najemnik

Post autor: Swiraz » środa 23 sty 2019, 15:38

Dzięki za odpowiedź.
Ma to sens i wyklucza kalkulowanie i "cfaniakowanie" na zasadzie ...jeśli wyrzucę mniej to co by tu jeszcze zrobić.
Nie wiem czy nie zapamiętałem tego z instrukcji i FAQ czy nie było to dostatecznie jasno opisane.




ODPOWIEDZ