Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Jak to jest z Przyjaciółmi czyli czemu tak, a nie inaczej?

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 20 sty 2009, 15:28

Nemomon pisze:Innymi słowy, nigdzie nie ma wzmianki o pozostałych 2 mostach w krainie zewnętrznej. Kwestią jest czy brać je jako element gry, czy jedynie jako grafikę planszy.
Skoro 4 edycje + rozszerzenie czwartej edycji są te mosty na planszy to chyba nie bez powodu.
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16182
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » wtorek 20 sty 2009, 17:03

Rogo pisze:Skoro 4 edycje + rozszerzenie czwartej edycji są te mosty na planszy to chyba nie bez powodu.


Aby ładnie wyglądały :P. W trzeciej edycji Talismana - i owszem (link link), ale trzecia, to nie druga, czwarta oraz cztery i pół ;).
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 20 sty 2009, 18:45

Jak dla mnie to ta rzeka tamtędy płynie, więc moje zdanie znacie :P
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2112
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Postautor: Kufir » wtorek 20 sty 2009, 18:50

Nie wiem czy dobrze rozumiem te ostatnie dość chaotyczne posty ale wypowiem swoje zdanie.

Przejście przez mostek z Miasta na Pola , czy też z Wioski na Pola traktuje jako przekroczenie rzeki. Tak było od zawsze.
Obrazek


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16182
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » wtorek 20 sty 2009, 19:15

Kufir pisze:Nie wiem czy dobrze rozumiem te ostatnie dość chaotyczne posty ale wypowiem swoje zdanie.


W ostatnich postach chodzi o to, że staram się z siebie zrobić hipokrytę - mimo iż gram, że każde przejście rzeki uwalnia od Poltergeista (a więc i Wioska &c), to przytaczam zasady, które tego zabraniają ;]. Zresztą instrukcja do trzeciej edycji dla Poltera rozwiązuje wszelkie problemy ([...] cross a river by any means [...] - przekrocz rzekę w dowolny sposób), a do reszty edycji nie. No, ale jak mówiłem, to zawsze grałem jak wszyscy tutaj obecji i nie zamierzam za szybko zmieniać przyzwyczajeń mych graczy... :r
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Postautor: 8janek8 » wtorek 20 sty 2009, 19:19

A ja utrzymuję, że nie będziesz musiał ich zmieniać i przypuszczam, że zostanie to potwierdzone w przyszłości w FAQu ;)

Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 20 sty 2009, 19:24

Nemomon pisze:[...] cross a river by any means [...]

To daje też takie możliwości jak teleportacja, magiczne portale czy cokolwiek innego. W TMiM 4,5 chodzi o przekroczenie rzeki (również Pola-Miasto i Pola-Wioska), a nie przedostanie się na drugą stronę metodą 'tu znikam a tam się pojawiam' xD
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16182
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » wtorek 20 sty 2009, 19:33

8janek8 pisze:[...] zostanie to potwierdzone w przyszłości w FAQu ;)


Jeżeli do niego dożyjemy, FFG nie zbankrutuje, a Galakta albo wyda go, albo da na stronie, albo w końcu sami zainteresowani go przetłumaczą...

Zakłada się ktoś, że w FAQu powiedzą, iż pozbyć się Poltera można poprzez przekraczanie Rzeki mostem na Strażniku? Nie będę się starał nikogo przekupywać, obiecuję... :r
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Dzej
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 50
Rejestracja: sobota 03 sty 2009, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 29

Postautor: Dzej » wtorek 20 sty 2009, 20:43

Ja gram, ze przekroczyc rzeke mozna na 4 sposoby: przeprawa tratwa do srodkowej krainy, most Straznika lub te 2 miejsca na planszy w krainie zewnetrznej. Sa mega charakterystyczne narysowane wiec uwazam, ze mozna tam zgubic tego przyjaciela.
Shaken, not stirred.

Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 20 sty 2009, 20:59

Dzej, Tratwą można pływać w obie strony, zapomniałeś o Gospodzie i w starym poczciwym MiM, razem z dodatkiem Miasto doszły Barki Rzeczne, które też mogły Cię przenieść na drugą stronę rzeki :)
I wtedy już jest chyba pełna lista możliwości pozbycia się Poltergeista :)

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 9:02 pm ]
I tak sobie myślę, że Barka Rzeczna powinna wywalać Poltergeista gdy się z niej tylko korzysta, niezależnie czy się przekracza rzekę czy nie, wszakże Poltergeist boi się wody a po niej by się pływało :P
Ale to taki lużny pomysł, branie gry na logikę, co nie każdemu się podoba, więc nawet nie musicie tego komentować :P
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2112
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Postautor: Kufir » wtorek 20 sty 2009, 21:53

Na razie nie mamy barek rzecznych wiec sobie odpuście ;)
Obrazek


gronek31
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 30 gru 2013, 02:00
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Płeć:
Wiek: 22

Postautor: gronek31 » poniedziałek 30 gru 2013, 23:44

dawno tu nikt nie zaglądał chyba ale może mi ktoś odpowie. otóż jeśli jestem nad przepaścią i mam ze sobą przewodnika dzieki któremu nie musze rzucać kością ale czy za niego i innych przyjaciół musze

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Uczestnik
Posty: 2413
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: abubu » poniedziałek 30 gru 2013, 23:59

Nie rzucasz ani za siebie, ani za niego, ani za pozostałych przyjaciół (chociaż w sumie dobre spostrzeżenie - nie jest to jednoznacznie opisane)

przy okazji nasunęło mi się pytanie. Na karcie (w sumie nie pamiętam czy na karcie przewodnika, czy w przypadku zdolności poszukiwacza) pisze:
jesteś tam zawsze bezpieczny

Czy to oznacza, że nawet jakbym chciał tam rzucać kością, to nie mogę? (np. chcąc pozbyć się Wiedźmy, itp).
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16182
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » wtorek 31 gru 2013, 00:03

abubu pisze:Nie rzucasz ani za siebie, ani za niego, ani za pozostałych przyjaciół (chociaż w sumie dobre spostrzeżenie - nie jest to jednoznacznie opisane)


Wspomnę, iż w Prologe (a także wczesnych wersjach Digital Edition) Przewodnik chronił jedynie Poszukiwacza (dosłowny zapis karty), ale bardzo wiele osób twierdziło, iż grają iż Przewodnik chroni wszystkich Przyjaciół także, więc zostało to zmienione.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


gronek31
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 30 gru 2013, 02:00
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Płeć:
Wiek: 22

Postautor: gronek31 » wtorek 31 gru 2013, 00:07

zastanowiło mnie to ponieważ zacząłem sobie grywać w talisman digital na pc choć co prawda jest to wersja jeszcze nie dokończona chyba, choć nie wygląda, to gdy tam byłem i właśnie miałem przewodnika, skrzata i dziewice to kazano mi rzucać za nich za siebie oczywiście nie musiałem, tu zasady są już narzucone przez twórców ktorzy je w gre cyfrową wpisali, możliwe więc też że dzięki talismanowi na pc dowiemy się wiele odnośnie FAQ itp.

Awatar użytkownika
Chaos
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » wtorek 31 gru 2013, 00:12

Zawsze grałem tak, że posiadając Przewodnika, nie trzeba było rzucać ani za siebie ani za przyjaciół.

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Postautor: Rebelix » wtorek 31 gru 2013, 03:55

Na karcie przewodnika jest napisane, ze nie musisz rzucac koscia co nakazuje polecenie obszaru. Znaczy to tyle, ze przewodnik pozwala Ci zignorowac w calosci to polecenie. A zatem nie rzucasz w ogole, za nikogo. Co do "zawsze jestes tam bezpieczny" to o ile mnie pamiec nie myli to jest to zapis stosowany w MiM. W Talismanie nie wystepuje, na kartach jest za to wyraznie napisane, ze jesli chcesz to mozesz wykonac rzut i wtedy musisz uznac konsekwencje wyniku.

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Uczestnik
Posty: 2413
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: abubu » wtorek 31 gru 2013, 11:37

Dzięki... tak mnie tylko naszło to pytanie przy okazji wcześniejszego pytania (tak w ogóle to daaaaawno nie grałem w [T]MiM i trochę pozapominałem).
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 31 gru 2013, 13:20

Dla mnie Przewodnik to był po prostu koleś, który się przypałętał, a Przepaść omijałem zawsze szerokim łukiem ;) Niemniej jeśli już bym stanął na tym obszarze, to interpretowałbym to dokładnie tak, jak to opisał Rebelix.
Czas umierać.


alioth9
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 27
Rejestracja: wtorek 01 wrz 2015, 12:31
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:

Postautor: alioth9 » sobota 05 wrz 2015, 15:18

Postanowiłem odświeżyć temat. Jak to jest z Panią Wojny i kartami przyjaciół. Teoretycznie każdy towarzysz może mi dodawać 1 punkt do siły. Mam pytanko, jako to wygląda waszym zdaniem z takim Poltergeistem, który wynika z kart zdarzeń (o ile dobrze pamiętam). Zabieram go jako przyjaciela, czyli teoretycznie też mogę ignorować opis jego karty, czy się nie mylę?


Wróć do „Kwestia Zasad (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość