Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Jak to jest z Przyjaciółmi czyli czemu tak, a nie inaczej?

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » piątek 09 sty 2009, 09:55

7Tristan pisze:Błąd Rogo Wiedźma i Poltergeist to nie są przyjaciele ,a postacie które masz wziąć jako przyjaciół. Miałem na studiach taki przedmiot jak logika i tam uczą ,że to nie jest to samo... Czyli funkcjonują jako przyjaciele (czyli wpływają na naszą rozgrywkę) ,ale nie dotyczą się ich przepisy odnośnie przyjaciół, gdyż nie są przyjaciółmi ,a jedynie funkcjonują na ich zasadzie.
Miałem logikę matematyczną i wiem jak to działa :P
Powiedz mi dlaczego nie dotyczą ich zasady dotyczące pozostałych przyjaciół? Gdzie to jest napisane? Jest napisane, że nie możesz ich odrzucić z własnej woli - klątwa wiedźmy, lub potknięcie się takiego przyjaciela i upadek prosto w przepaść to nie Twoja wola (chyba, że nad tą przepaścią haka podstawisz :D) i w ten sposób możesz się ich pozbyć.
Bierzesz ich jako Przyjaciół, to traktujesz ich jak Przyjaciół - jedyny wyjątek to ten napisany na karcie i wspomniany powyżej - nie możesz się ich pozbyć z własnej woli.




Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Katiusha » piątek 09 sty 2009, 12:01

Nie będe dublować postów zatem link do posta w którym opisałam jak ja traktuje przyjaciół typu Wiedzma, Poltergeist, Błazen i oswojone Zwierzęta ex-wrogów.

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=37289#37289

Rogo jak duch Poltergeist może wpaść do Przepaśći? :-k

I czemu nie jest określone czy Przyjaciel typu niematerialnego też reaguje na Wiedzme i czy należy rzucać za niego nad Przepaścią?
Bo zauważcie że WSZYSCY Przyjaciele (5) w MiMie to postacie z krwi i kości (wyjątek Dzin i Robot Bojowy który jest... robotem, Duszki Gwiezdne i Symbiot). ;)
Ostatnio zmieniony piątek 09 sty 2009, 14:14 przez Katiusha, łącznie zmieniany 1 raz.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 09 sty 2009, 12:41

Katiusha pisze:Rogo jak duch Poltergeist może wpaść do Przepaśći? :-k
Siłą woli możesz go zepchnąć :)
Katiusha pisze:I czemu nie jest określone czy Przyjaciel typu niematerialnego też reaguje na Wiedzme i czy należy rzucać za niego nad Przepaścią?
Bo przynajmniej raz Talisman chce pójść graczom na rękę i nie chce tworzyć miliona sztucznych oraz nic nie znaczących (jak póki co Cultist) keywordów, które co najwyżej przydadzą się do pośmiania z nich w czasie partyjki.
Katiusha pisze:Bo zauważcie że WSZYSCY Przyjaciele (6) w MiMie to postacie z krwi i kości (wyjątek Dzin i Robot Bojowy który jest... robotem, Duszki Gwiezdne i Symbiot). ;)
(5)* Moim zdaniem lepiej nie robić podtypów do Przyjaciół, bo zaprawdę MiM przestanie być MiMem, a jakimś szalonym RTSem..


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Posty: 960
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Gamekeeper » piątek 09 sty 2009, 13:40

Mam prosbe aby nie prowadzic dysput w tym watku przyklejonym aby wpisywane byly tutaj tylko i wylacznie zasady juz okreslone przez fanowna forum.

Ps. 24 godziny przeniesienie rozmow i skasowaniem postow.


Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.

Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Katiusha » piątek 09 sty 2009, 14:27

Gamekeeper pisze:Ps. 24 godziny przeniesienie rozmow i skasowaniem postow.
Wedle życzenia Ojcze Dyrektorze. ;)

Nemomon i właśnie dlatego później sa niejasności. Że prosta gra (nie mylić z prostacką :P ) to nie znaczy, że ma miec niedorobioną instrukcje pełną niejasności i sprzeczności jak interpretować to czy tamto.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 09 sty 2009, 14:58

Jako, że ktoś to i tak posprząta, to pozwolę sobie na mały epilog..

Jeżeli dalej będziemy grać z przeświadczeniem, że MiM obok logiki nigdy nie stał, to sama wiesz, że gra się w niego bardzo przyjemnie. Oczywiście można by zrobić rozdzielenie, np:

- Przyjaciel - Zwierze
- Przyjaciel - "Must have"
- Przyjaciel - Robot
- Przyjaciel - Duch
- Przyjaciel - Człowiek

tylko, jak sama zauważyłaś, innych typów prócz Człowieka jest niewiele, więc i niewiele kart by się do nich odnosiło. Lepiej jest traktować wszsytkich jednakowo (oraz czasem przymykać oczy na drobne niekonsekwencje) niźli rozdrabniać się na jakieś detale, któe w grze i tak się nie przyjmą. A gdyby jeszcze zaczęli nowe typy dodawać...


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Posty: 960
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Gamekeeper » piątek 09 sty 2009, 15:44

Katiusha pisze:Wedle życzenia Ojcze Dyrektorze.
Oj to sobie nawarzylas piwa ... wypijemy je na zjezdzie.


Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.

Awatar użytkownika
Mithrandir'ek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 24
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek » czwartek 15 sty 2009, 13:35

Mam pytanie, które podchodzi pod ten temat (pozatym nie chce mi się zakładać nowego temata), a mianowicie:
Jeśli posiada się klątwe wiedzmy, a wylosuje się kartę przyjaciela, to należy ją zostawić na planszy (jak najemnika), czy odrzucić? W instrukcji, ani na karcie tego nie pisze.


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:

Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: 7Tristan » czwartek 15 sty 2009, 13:45

Ja zostawiam takiego przyjaciela na obszarze na którym go wylosowałem :)



Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 2878
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: stave » czwartek 15 sty 2009, 14:04

Wiesz ja grając w starego MiM zawsze pozostawiałem takiego Przyjaciela na Obszarze na którym go wyciągnąłem a nie odrzucałem bo na Karcie Wiedźmy nic takowego nie ma napisanego. Jedynie co masz napisane to to że nie możesz zdobywać Przyjaciół, aż się od Wiedźmy uwolnisz - z tego względu ich zostawiasz na Obszarze na którym ich wyciągnąłeś dla innych Poszukiwaczy hehe


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 » czwartek 15 sty 2009, 14:47

Tutaj masz więcej na ten temat: Galakta

Na dzień dzisiejszy nie ma jednoznacznej interpretacji:/



Awatar użytkownika
Mithrandir'ek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 24
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek » czwartek 15 sty 2009, 21:30

Dzięki, poczekam, aż się coś wyjaśni, a narazie będę zostawiał poszukiwaczy na planszy.

Tylko Chuck Norris potrafi jednoznacznie zinterpretować zasady Talismana xD


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:

Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Posty: 960
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Gamekeeper » piątek 16 sty 2009, 00:03

Mysle ze kwestia zasad powinna sie opierac nie o przecinki i kropki tylkko o zasady dobrego smaku gry. Tak dobrze zgadzam sie ze jest napisane ale z doswiadczenia znam pare rzeczy gdzie zasady trzeba naciagac aby rozgrywka nabierala rumiencow. Zreszta same dorabianie dodatkow to naciaganie zasad tworzac kart ktore nie sa ujete w ogolnej tematyce regulaminu czy instrukcji.

jesli chodzi o samych przyjjaciol zawsze gralismy racionalnie, czyli jesli ktos (zadarzenie, miejsce) pozostawialo w nazwie slow przyjaciela , stal sie twoim przyjacielem i tyle. Samo haslo poltergesitra ze trzeba przejsc przez rzeke aby sie go pozbyc wg nas wystarczylo przejsc granice POL i Kapliczki, bo na planszy widniala rzeka.


Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.

neo6969
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 04 sty 2009, 16:06
Lokalizacja: p-ce
Płeć:

Post autor: neo6969 » sobota 17 sty 2009, 16:47

Gamekeeper pisze:Samo haslo poltergesitra ze trzeba przejsc przez rzeke aby sie go pozbyc wg nas wystarczylo przejsc granice POL i Kapliczki, bo na planszy widniala rzeka.
dokładnie też tak stosuje



Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 » sobota 17 sty 2009, 18:19

I tak też jesto napisane na karcie Poltergeista. (most)



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 19 sty 2009, 23:45

8janek8 pisze:I tak też jesto napisane na karcie Poltergeista. (most)
Tyle, że chodziło o ten, obok Strażnika :P


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 » wtorek 20 sty 2009, 11:52

Nemomon pisze: Tyle, że chodziło o ten, obok Strażnika :P
OK, wskaż mi tylko gdzie jest to sprecyzowane, to przyznaje się bez bicia do pomyłki :)
A jeśli sprecyzowane to nie jest, to znowu wypadałoby sięgnąć źródła i kolejna pozycja do FAQa jest.
Do tej pory zawsze grałem tak, że jeśli chcesz pozbyć się Poltergeista to wystarczy przekroczyć Rwącą Rzekę w dowolnym miejscu.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 20 sty 2009, 13:45

Well, chodziło mi o zdrowy rozsądek graczy (jk :P) oraz wiedzę graczy.
Poltergeist pisze:[...] Możesz się go pozbyć przekraczając Rwącą Rzekę (czy to przez most, czy też tratwą lub promem) [...]
Most - Instrukcja obszaru Strażnik mówi o moście;
Tratwa - Instrukcja karty Tratwa mówi o tratwie;
Prom - (angielska) Instrukcja obszaru Gospoda (Tavern) mówi o promie (Ferry).

Proofs:

Poltergeist (nie miałem innego pod ręką)
Tavern

Oczywiście teoria teorią, a życie... Gram identycznie jak Ty, 8janek8 :P.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 » wtorek 20 sty 2009, 15:04

Innymi słowy, nigdzie nie ma wzmianki o pozostałych 2 mostach w krainie zewnętrznej. Kwestią jest czy brać je jako element gry, czy jedynie jako grafikę planszy.
Jeśli nie masz nic przeciwko, to przy jakiejś okazji możesz zasięgnąć słówka u Jona? Sorry, jeśli zabiera Ci to czas, ale jak widzę masz najlepszy z nim kontakt:) Oczywiście, jeśli wolisz sam napisze do niego.

ps. Jest kilka przypadków przemieszczania się między krainą zewnętrzną, a środkową (czy bezpośrednio wewnętrzną) w której nie odrzucam Poltergeista:
-teleportacja (Zaklęcie Teleportacji (odnosi się tylko do krainy zewnętrznej), Diablik itp.),
-przejścia "podziemne" (Krypta, Kopalnia, Magiczne Wrota itp.),
czyli wszędzie tam, gdzie nie przeprawiamy się bezpośrednio przez/nad Rzekę.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16727
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 20 sty 2009, 15:15

Kiedyś już z nim o tym rozmawiałem i poszło o Ferrymana właśnie z Gospody. Ale z tego co pamiętam, to i Jon gra tak, jak i Ty powiadasz. Z tego, co pamiętam...


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


ODPOWIEDZ