Jak to jest z Przyjaciółmi czyli czemu tak, a nie inaczej?

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Nemomon pisze:Innymi słowy, nigdzie nie ma wzmianki o pozostałych 2 mostach w krainie zewnętrznej. Kwestią jest czy brać je jako element gry, czy jedynie jako grafikę planszy.
Skoro 4 edycje + rozszerzenie czwartej edycji są te mosty na planszy to chyba nie bez powodu.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Rogo pisze:Skoro 4 edycje + rozszerzenie czwartej edycji są te mosty na planszy to chyba nie bez powodu.
Aby ładnie wyglądały :P. W trzeciej edycji Talismana - i owszem (link link), ale trzecia, to nie druga, czwarta oraz cztery i pół ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Jak dla mnie to ta rzeka tamtędy płynie, więc moje zdanie znacie :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Nie wiem czy dobrze rozumiem te ostatnie dość chaotyczne posty ale wypowiem swoje zdanie.

Przejście przez mostek z Miasta na Pola , czy też z Wioski na Pola traktuje jako przekroczenie rzeki. Tak było od zawsze.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Nie wiem czy dobrze rozumiem te ostatnie dość chaotyczne posty ale wypowiem swoje zdanie.
W ostatnich postach chodzi o to, że staram się z siebie zrobić hipokrytę - mimo iż gram, że każde przejście rzeki uwalnia od Poltergeista (a więc i Wioska &c), to przytaczam zasady, które tego zabraniają ;]. Zresztą instrukcja do trzeciej edycji dla Poltera rozwiązuje wszelkie problemy ([...] cross a river by any means [...] - przekrocz rzekę w dowolny sposób), a do reszty edycji nie. No, ale jak mówiłem, to zawsze grałem jak wszyscy tutaj obecji i nie zamierzam za szybko zmieniać przyzwyczajeń mych graczy... :r


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

A ja utrzymuję, że nie będziesz musiał ich zmieniać i przypuszczam, że zostanie to potwierdzone w przyszłości w FAQu ;)


Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Nemomon pisze:[...] cross a river by any means [...]
To daje też takie możliwości jak teleportacja, magiczne portale czy cokolwiek innego. W TMiM 4,5 chodzi o przekroczenie rzeki (również Pola-Miasto i Pola-Wioska), a nie przedostanie się na drugą stronę metodą 'tu znikam a tam się pojawiam' xD


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

8janek8 pisze:[...] zostanie to potwierdzone w przyszłości w FAQu ;)
Jeżeli do niego dożyjemy, FFG nie zbankrutuje, a Galakta albo wyda go, albo da na stronie, albo w końcu sami zainteresowani go przetłumaczą...

Zakłada się ktoś, że w FAQu powiedzą, iż pozbyć się Poltera można poprzez przekraczanie Rzeki mostem na Strażniku? Nie będę się starał nikogo przekupywać, obiecuję... :r


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Dzej
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 50
Rejestracja: sobota 03 sty 2009, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Dzej »

Ja gram, ze przekroczyc rzeke mozna na 4 sposoby: przeprawa tratwa do srodkowej krainy, most Straznika lub te 2 miejsca na planszy w krainie zewnetrznej. Sa mega charakterystyczne narysowane wiec uwazam, ze mozna tam zgubic tego przyjaciela.


Shaken, not stirred.
Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Dzej, Tratwą można pływać w obie strony, zapomniałeś o Gospodzie i w starym poczciwym MiM, razem z dodatkiem Miasto doszły Barki Rzeczne, które też mogły Cię przenieść na drugą stronę rzeki :)
I wtedy już jest chyba pełna lista możliwości pozbycia się Poltergeista :)

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 9:02 pm ]
I tak sobie myślę, że Barka Rzeczna powinna wywalać Poltergeista gdy się z niej tylko korzysta, niezależnie czy się przekracza rzekę czy nie, wszakże Poltergeist boi się wody a po niej by się pływało :P
Ale to taki lużny pomysł, branie gry na logikę, co nie każdemu się podoba, więc nawet nie musicie tego komentować :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Na razie nie mamy barek rzecznych wiec sobie odpuście ;)


Obrazek
gronek31
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 30 gru 2013, 02:00
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: gronek31 »

dawno tu nikt nie zaglądał chyba ale może mi ktoś odpowie. otóż jeśli jestem nad przepaścią i mam ze sobą przewodnika dzieki któremu nie musze rzucać kością ale czy za niego i innych przyjaciół musze


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Nie rzucasz ani za siebie, ani za niego, ani za pozostałych przyjaciół (chociaż w sumie dobre spostrzeżenie - nie jest to jednoznacznie opisane)

przy okazji nasunęło mi się pytanie. Na karcie (w sumie nie pamiętam czy na karcie przewodnika, czy w przypadku zdolności poszukiwacza) pisze:
jesteś tam zawsze bezpieczny
Czy to oznacza, że nawet jakbym chciał tam rzucać kością, to nie mogę? (np. chcąc pozbyć się Wiedźmy, itp).


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

abubu pisze:Nie rzucasz ani za siebie, ani za niego, ani za pozostałych przyjaciół (chociaż w sumie dobre spostrzeżenie - nie jest to jednoznacznie opisane)
Wspomnę, iż w Prologe (a także wczesnych wersjach Digital Edition) Przewodnik chronił jedynie Poszukiwacza (dosłowny zapis karty), ale bardzo wiele osób twierdziło, iż grają iż Przewodnik chroni wszystkich Przyjaciół także, więc zostało to zmienione.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
gronek31
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 30 gru 2013, 02:00
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: gronek31 »

zastanowiło mnie to ponieważ zacząłem sobie grywać w talisman digital na pc choć co prawda jest to wersja jeszcze nie dokończona chyba, choć nie wygląda, to gdy tam byłem i właśnie miałem przewodnika, skrzata i dziewice to kazano mi rzucać za nich za siebie oczywiście nie musiałem, tu zasady są już narzucone przez twórców ktorzy je w gre cyfrową wpisali, możliwe więc też że dzięki talismanowi na pc dowiemy się wiele odnośnie FAQ itp.


Awatar użytkownika
Chaos
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Zawsze grałem tak, że posiadając Przewodnika, nie trzeba było rzucać ani za siebie ani za przyjaciół.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Na karcie przewodnika jest napisane, ze nie musisz rzucac koscia co nakazuje polecenie obszaru. Znaczy to tyle, ze przewodnik pozwala Ci zignorowac w calosci to polecenie. A zatem nie rzucasz w ogole, za nikogo. Co do "zawsze jestes tam bezpieczny" to o ile mnie pamiec nie myli to jest to zapis stosowany w MiM. W Talismanie nie wystepuje, na kartach jest za to wyraznie napisane, ze jesli chcesz to mozesz wykonac rzut i wtedy musisz uznac konsekwencje wyniku.


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Dzięki... tak mnie tylko naszło to pytanie przy okazji wcześniejszego pytania (tak w ogóle to daaaaawno nie grałem w [T]MiM i trochę pozapominałem).


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Rogo [Autor tematu]
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Dla mnie Przewodnik to był po prostu koleś, który się przypałętał, a Przepaść omijałem zawsze szerokim łukiem ;) Niemniej jeśli już bym stanął na tym obszarze, to interpretowałbym to dokładnie tak, jak to opisał Rebelix.


Ja nawet nie mam Talismana.
alioth9
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 27
Rejestracja: wtorek 01 wrz 2015, 12:31
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:

Post autor: alioth9 »

Postanowiłem odświeżyć temat. Jak to jest z Panią Wojny i kartami przyjaciół. Teoretycznie każdy towarzysz może mi dodawać 1 punkt do siły. Mam pytanko, jako to wygląda waszym zdaniem z takim Poltergeistem, który wynika z kart zdarzeń (o ile dobrze pamiętam). Zabieram go jako przyjaciela, czyli teoretycznie też mogę ignorować opis jego karty, czy się nie mylę?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

alioth9 pisze:Postanowiłem odświeżyć temat. Jak to jest z Panią Wojny i kartami przyjaciół. Teoretycznie każdy towarzysz może mi dodawać 1 punkt do siły. Mam pytanko, jako to wygląda waszym zdaniem z takim Poltergeistem, który wynika z kart zdarzeń (o ile dobrze pamiętam). Zabieram go jako przyjaciela, czyli teoretycznie też mogę ignorować opis jego karty, czy się nie mylę?
Tak, za każdym razem jak badasz Przyjaciela to masz do wyboru jedną z poniższych rzeczy:

- wziąć go normalnie jako Przyjaciela (wraz ze wsio jego efektami)
- wziąć go jako wcielonego w szeregi Przyjaciela (w takim przypadku ignorujesz wszelkie zapisy na jego karcie (również te negatywne) i dodaje on 1 do Siły podczas walki).


ODPOWIEDZ